🔥 EAA – ESSENTIAL AMINO ACIDS 🔥

Meta title: 🔥 EAA – ESSENTIAL AMINO ACIDS 🔥

Meta description: Välttämättömät aminohapot, jotka tukevat lihaskasvua, palautumista ja treenitehoa ilman turhia kikkailuja.

Eihän tuo EAA nyt mitään kallista mehua oikeesti ole, jos 30g annos per treeni maksaa vähän päälle euron ja vuodessa vaikka 150-200 treeniä. Itsellä menee kahviinkin helposti enemmän vuodessa.
EAA:ta on myös vähän turha edes verrata halpaan heraan mikä laittaa aika monella perseen soimaan eli ne ei ees oo mahdollinen vaihtoehto. Kelvollinen hera maksaa vähintään puolet EAA:n hinnasta.
Ja ei tarvi edes noin isoa annosta vetää kerralla jos on aminot kunnossa tuotteessa. Varmasti riittää se 15-20g myös.

Eihän tuo EAA nyt mitään kallista mehua oikeesti ole, jos 30g annos per treeni maksaa vähän päälle euron ja vuodessa vaikka 150-200 treeniä. Itsellä menee kahviinkin helposti enemmän vuodessa.
EAA:ta on myös vähän turha edes verrata halpaan heraan mikä laittaa aika monella perseen soimaan eli ne ei ees oo mahdollinen vaihtoehto. Kelvollinen hera maksaa vähintään puolet EAA:n hinnasta.
Köyhille kallista, kaikille saman hintaista. Mutta toi 30g kuulostaa vähän tuhlaukselta, vaikka moni kuulemma sitä noin paljon käyttääkin. Proteiinisynteesi lähtee kyllä käyntiin puolellakin tuosta määrästä ellei suhteet ole ihan päin persettä.

Mutta toi 30g kuulostaa vähän tuhlaukselta, vaikka moni kuulemma sitä noin paljon käyttääkin. Proteiinisynteesi lähtee kyllä käyntiin puolellakin tuosta määrästä ellei suhteet ole ihan päin persettä.
Itse en tuijota liikaa detaileja kuten x grammaa leusiinia jotta proteiinisynteesi jotta xyz, imho tuollaiseen yksittäisiin nippeleihin keskittyminen vie fokuksen paljon tärkeimmistä asioista kehityksen kannalta. EAA on vaan proteiinia helpossa muodossa. Intra mistä tulee proteiinia ja hiiilaria on itselle toimiva osa ruokavaliota ja tulosten toteutuman perusteella en näe syytä muuttaa tuota.

Ei se minunkaan budjetissa tunnu missään, mutta kun tosiaan jos hyöty on pelkästään miellyttävä maku niin joku voi pitää tuhlauksena.

Ei se minunkaan budjetissa tunnu missään, mutta kun tosiaan jos hyöty on pelkästään miellyttävä maku niin joku voi pitää tuhlauksena.
Mulle ei edelleenkään mene kaaliin tämä totaalinen valhe, miksi, why o why? Mikä teitä vaivaa? Proteiinista ei ole hyötyä? Siis se on proteiinia, mitä sille tapahtuu? Se imeytyy ja omaa kaloreita ja menee päivän makroihin. Miten niin hyöty on vain miellyttävä maku? Anna kun valaisen, kun et selkeesti ymmärrä. Siinä on 4kcal / gramma energiaa. Tämä kokonaan proteiinista. Se imeytyy nopeaan ja on kehon käytettävissä. Älä siis luule, että se on vain makuainetta vailla kaloreita. Tuliko uutena tietona? Kerronko sulle hiilareistakin ja rasvasta, niissäkin on kaloreita.

Pakkotoistolla selkeesti mikä tahansa fakta väännetään totaalisesti väärinpäin. Miten ihmeessä hyvin tehokkaasti imeytyvästä proteiinista ei ole mitään muuta hyötyä kuin että se maistuu hyvälle? Miten sitten huonommin imeytyvät, onko niistä sitten vain haittaa? Kerro ihan omin sanoin.

En tiedä pitääkö paikkaansa:
"Heraproteiinin kohdalla maksimaalinen proteiinisynteesi ja veren aminohappopitoisuus saavutetaan vastaavasti n. 40 minuutin jälkeen. Aminohappojen vapautuminen päättyy tunnin jälkeen."

Ei täysin... heralla korkein piikki veren EAA-tasoissa saavutetaan kyllä melko nopeasti, mutta ei ne sieltä tunnissa mihinkään katoa vaan 2-3h menee.

edit. Toki jos tässä yhtälössä vaikka tuossa 120min kohdalla alkaa treeni ja ottaa EAA:ta niin se taas heittää aminotason paljon korkeammalle kuin mitä base line siinä kohtaa jo oli.

whey%20vs%20casein%20vs%20soy%20(eaa)_1.jpg

Mulle ei edelleenkään mene kaaliin tämä totaalinen valhe, miksi, why o why? Mikä teitä vaivaa? Proteiinista ei ole hyötyä? Siis se on proteiinia, mitä sille tapahtuu? Se imeytyy ja omaa kaloreita ja menee päivän makroihin. Miten niin hyöty on vain miellyttävä maku? Anna kun valaisen, kun et selkeesti ymmärrä. Siinä on 4kcal / gramma energiaa. Tämä kokonaan proteiinista. Se imeytyy nopeaan ja on kehon käytettävissä. Älä siis luule, että se on vain makuainetta vailla kaloreita. Tuliko uutena tietona? Kerronko sulle hiilareistakin ja rasvasta, niissäkin on kaloreita.

Pakkotoistolla selkeesti mikä tahansa fakta väännetään totaalisesti väärinpäin. Miten ihmeessä hyvin tehokkaasti imeytyvästä proteiinista ei ole mitään muuta hyötyä kuin että se maistuu hyvälle? Miten sitten huonommin imeytyvät, onko niistä sitten vain haittaa? Kerro ihan omin sanoin.

Nämä 3 asiaa kun toteutuu niin ei ole hyötyä treenin aikaisilla aminoilla.

1. Treeniin mennään ravitussa tilassa aminoja reilusti veressä eli vaikka heraa ennen treeniä.
2. Treenin jälkeen annetaan lisää proteiinia
3. Päivittäinen proteiininsaanti on riittävällä tasolla.

Silloin se on sama asian kuin lisäisi ennestään riittävään proteiinin ja energiansaantiin lisää proteiinia. Se ei kasvata lisää lihasta.

Itsellä toteutuu nuo 3 asiaa niin hyöty on hyvä maku muuten maustamattomassa hiilarijuomassa. Voisi toki tehdä niin että karsii protskua muualta pois jolloin niistä treenin aikana otetusta onkin hyötyä kokonaisuuteen jos protskun määrä muuten olisi riittämätön.

Kiinnostaisi kokeilla EAA:ta treenin aikaisena ns intrajuomana.

Tässä topicissa on mainittu esim Miken pari sivua sitten linkkaama Fitnesstukun Ultimate EAA. Jos minä haluaisin käyttää jompaa kumpaa intrana treenin aikana, kannattaisiko minun sekoittaa EAA jonkun (nopean?) hiilarin kanssa vai sekoittaa EAA vain sellaisenaan veteen ja ottaa tarvittaessa vaikka banaani ennen treeniä hiilarintarpeeseen?

Sivuhavaintona että PPS shopin EAAta näyttää olevan tosi heikosti nykyään enää saatavilla mitä olen sitä silloin tällöin käynyt vilkuilemassa. Nytkin on tilattavissa vain Peach makua.

Kiinnostaisi kokeilla EAA:ta treenin aikaisena ns intrajuomana.

Tässä topicissa on mainittu esim Miken pari sivua sitten linkkaama Fitnesstukun Ultimate EAA. Jos minä haluaisin käyttää jompaa kumpaa intrana treenin aikana, kannattaisiko minun sekoittaa EAA jonkun (nopean?) hiilarin kanssa vai sekoittaa EAA vain sellaisenaan veteen ja ottaa tarvittaessa vaikka banaani ennen treeniä hiilarintarpeeseen?

Sivuhavaintona että PPS shopin EAAta näyttää olevan tosi heikosti nykyään enää saatavilla mitä olen sitä silloin tällöin käynyt vilkuilemassa. Nytkin on tilattavissa vain Peach makua.
Suurimman höydyn saa ottamalla EAA:n kanssa hyvää hiilaria koko treenin ajan. Hiilarin pointti treenissä on nostaa verensokerit, ajaa aminoita soluihin sekä laskea kortisolitasoja. Banaani ennen treeniä ei välttämättä riitä, vaan siinä voi rasituksessa treenin puolivälin jälkeen verensokerit laskea. Jos et hiilarin merkittävää etua halua, niin skippaa se banaani, että ne sokerit ei siitä eka nouse ja sitten dumbbaa alas.

Suurimman höydyn saa ottamalla EAA:n kanssa hyvää hiilaria koko treenin ajan. Hiilarin pointti treenissä on nostaa verensokerit, ajaa aminoita soluihin sekä laskea kortisolitasoja. Banaani ennen treeniä ei välttämättä riitä, vaan siinä voi rasituksessa treenin puolivälin jälkeen verensokerit laskea. Jos et hiilarin merkittävää etua halua, niin skippaa se banaani, että ne sokerit ei siitä eka nouse ja sitten dumbbaa alas.

Kiitos neuvosta.

Mikä olisi mainitsemasi hyvä hiilari tällaiseen käyttöön?

Kysyn tätä siks, että olen hiilareitten suhteen ihan amatööri kun en niitä ole aikaisemmin käyttänyt. Treenin jälkeiset heratkin olen ottanut ilman erillisiä hiilareita.

Kiitos neuvosta.

Mikä olisi mainitsemasi hyvä hiilari tällaiseen käyttöön?

Kysyn tätä siks, että olen hiilareitten suhteen ihan amatööri kun en niitä ole aikaisemmin käyttänyt. Treenin jälkeiset heratkin olen ottanut ilman erillisiä hiilareita.
Vitargo ja Osmopure suosituimmat. Sitten kalliimpana on klusteridextriini. Annostus treenissä makroista riippuva mutta vähintään 30g.

Tyhmä kysymys tähän väliin. EAA-tuotehan vissiin sisältää yksittäisiä, eristettyjä aminohappoja. Eli EAA:ssahan ei pitäisi siis olla kalsiumia? Tarttis jonkulaisen nopeasti imeytyvän proteiinilähteen ilman kalsiumia, joten hera poissuljettu. EAA varmaan lähimpänä imeytymisnopeuden suhteen?

Kiitoksia. Riisiproteiini olisi varmaan yksi melko pätevä vaihtoehto kanssa. Näyttäisi imeytymisnopeudeltaan olevan heran ja kaseiinin maastossa.

Sama kysymykset tänne;

MIten toi tutkimuksen asetelma oikein oli? Ei kai porukkaa sentään oikeesti kaikkia roheiineja saanu pelkästä bcaa lisäravinteesta?
Oliko bcaata maitoryhmässä enempi?
Oliko leusiinia maitoryhmässä enempi
Oliko proteiinin saanti identtinen?
Oliko kokonaiskalorien saanti identtinen?

Sama kysymykset tänne;

MIten toi tutkimuksen asetelma oikein oli? Ei kai porukkaa sentään oikeesti kaikkia roheiineja saanu pelkästä bcaa lisäravinteesta? Kyllä sai.
Oliko bcaata maitoryhmässä enempi? Saman verran.
Oliko leusiinia maitoryhmässä enempi? Hieman enemmän BCAA-ryhmässä (3 vs. 2,64).
Oliko proteiinin saanti identtinen? Ei. BCAA:ta 6 grammaa vs. maitoproteiinia 30 grammaa (joka siis sisälsi 6 grammaa BCAA:ta).
Oliko kokonaiskalorien saanti identtinen? Ei. Ks. ed.

Branched-chain amino acid and branched-chain ketoacid ingestion increases muscle protein synthesis rates in vivo in older adults: a double-blind, randomized trial | The American Journal of Clinical Nutrition | Oxford Academic

Back
Ylös Bottom