Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ladallakin voi ajaa rallia, miksi kukaan sijoittaisi viisinkertaisen hinnan radalle sopivaan autoon? Taistelu lisäravinteita ja kovaa treeniä vastaan on joillakin elämäntehtävä....Ja vaikka sovittaisiinkin että proteiini toimii niin miksi kukaan haluaisi maksaa 5x hinnan jostain mikä toimii huonommin kuin perus hera?
Ja kaikkihan vetää toki pihviä pari tuntia ennen treeniä, niin sillä perusteella aminot on turhaa. Hienoa yleistystä.@Mike jos on syöty esim kaksi tuntia ennen treeniä pihviä ja riisiä niin miksi aminoita tarvitsee juoda, eikö niitä aminohappoja edelleen erity siitä vatsassa sulavasta pihvistä? Tai vaikka jos vetäisi heran tunti ennen treeniä, miten kroppa hyötyy enemmän treenin aikana otetuista aminoista?
Ja kaikkihan vetää toki pihviä pari tuntia ennen treeniä, niin sillä perusteella aminot on turhaa. Hienoa yleistystä.
En, vaan hiilaria. Nopeet aminot sillon kun niille on eniten käyttöä hyvän hiilarin kanssa, eli treenissä. ”Mikäli niin on tehty”. Mikä kysymys toi on? Mitäs jos niin ei ole tehty? Miksi sä syöt aterialla proteiinia kun sun pihvi kestää imeytyä koko päivän ja sen aminoita on vielä illalla tarjolla? Mieti nyt itsekin miten typerä argumentti toi on.Enhän minä niin sanonut vaan kysyin että mikäli niin on tehty (tai se hera esimerkki) niin onko aminoista hyötyä ja mikäli on niin miksi jos kroppa edelleen saa proteiinia siitä sulavasta ateriasta? Etkö sinä esim syö proteiinia 1-2h ennen treeniä?
En, vaan hiilaria. Nopeet aminot sillon kun niille on eniten käyttöä hyvän hiilarin kanssa, eli treenissä. ”Mikäli niin on tehty”. Mikä kysymys toi on? Mitäs jos niin ei ole tehty? Miksi sä syöt aterialla proteiinia kun sun pihvi kestää imeytyä koko päivän ja sen aminoita on vielä illalla tarjolla? Mieti nyt itsekin miten typerä argumentti toi on.
Mä kysyn että mitä hyötyä on vetää proteiinia jos vatsalaukussa on edelleen sulavaa proteiinia? Ne aminot on ihan samaa kamaa mitä hera, vain nopeammin imeytyviä. Eli miksi vetää mitään jos vatsalaukussa on edellinen ateria? Ja sitten kun taas syödään, niin mikä sua ressaa siinä jos se on aminoita? Onko se sun elämästä jotenkin pois?En mä mitään argumenttia esittänyt vaan kysymyksen.
Selvennykseksi kysyn nyt uudestaan. Mitä hyötyä niitä aminoita on vetää, jos vatsalaukussa edelleen on sulavaa proteiinia josta keho saa aminohappoja?
Mä kysyn että mitä hyötyä on vetää proteiinia jos vatsalaukussa on edelleen sulavaa proteiinia? Ne aminot on ihan samaa kamaa mitä hera, vain nopeammin imeytyviä. Eli miksi vetää mitään jos vatsalaukussa on edellinen ateria? Ja sitten kun taas syödään, niin mikä sua ressaa siinä jos se on aminoita? Onko se sun elämästä jotenkin pois?
Ei ne aminot eroa proteiinista, koita nyt ymmärtää jestas sentään. Mitä hyötyä sulla on ateriasta jos vatsassa on jo edelleen sulavaa proteiinia? Vastaa tohon, niin vastaat samalla itsellesi. Ei se mene niin, että keho ei kykene hyödyntämään esim sokeria jos kropassa on jo sokeria. Sama pätee proteiiniin. Joten kun keho on rasituksen alla, mä olen ajatellut sen täsmälleen niin, että nostan verensokerit ylös hiilareilla koko treenin ajaksi ja ajan samalla rasvatonta aminohappoa sisään. Imeytyy niin maan saatanan tehokkaasti se osa mun päivän makroista juuri siellä missä sitä ravintoa tarvitaan. Se 30g aminoita lasketaan makroihin ihan samalla tapaa kuin jauheliha. Mieluummin mä sen treenissä otan kun siitä hyötyä on.Eli mitä hyötyä niistä on mikäli vatsassa edelleen on sulavaa proteiinia?
Juuri noin. Haluaisin nähdä käytännössä miten olisi mahdollista tuo skenaario. Ei se vahingossa tule.
...Ja vaikka sovittaisiinkin että proteiini toimii niin miksi kukaan haluaisi maksaa 5x hinnan jostain mikä toimii huonommin kuin perus hera?

Ja kaikkihan vetää toki pihviä pari tuntia ennen treeniä, niin sillä perusteella aminot on turhaa. Hienoa yleistystä.
Ajattele yhtä tyhmää kysymystä. Miksi sä syöt sitä pihviä kun olet syönyt heraa kaksi tuntia ennen pihviä, eikös se hera ole vielä sielä vatsassa? Miksi sä syöt sitä heraa kun pari tuntia ennen sitä olet syönyt rahkaa. Jne jne. Kysymyksesi on kaikessa älyttömyydessään hupaisa.
Kokeile muita protskuja? Liha-, muna- tai vaikkapa hamppuprotskua? Itellä ainain lihaprotskun maku oli ihan siedettävä. Vegeprotskut voi kans panna pierettään, mutta niitäkin on monenlaisia.en heraa syö koska se pierettää ja paikkapaikoin vääntää vatsaa ja laittaa jopa ruikulle.
Kokeile muita protskuja? Liha-, muna- tai vaikkapa hamppuprotskua? Itellä ainain lihaprotskun maku oli ihan siedettävä. Vegeprotskut voi kans panna pierettään, mutta niitäkin on monenlaisia.
Aminohapposekoitukset on mun mielestä ikäänkuin proteiinitiivistettä. Siitä löytyy ne kaikista tärkeimmät rakkennuspalikat, mutta toisaalta puuttuu jättikasa muita. Eri protskulähteistä ne kannattaa vaan aminohapot kasata ja jos kokee tarpeelliseksi, niin ei siitä haittaa oo jos lipittää siihen kylkeen näitä ABC juomia vaikka sitten vaan maun takia. Paastolla ei niitäkään.
Ladallakin voi ajaa rallia, miksi kukaan sijoittaisi viisinkertaisen hinnan radalle sopivaan autoon? Taistelu lisäravinteita ja kovaa treeniä vastaan on joillakin elämäntehtävä.
jos on syöty esim kaksi tuntia ennen treeniä pihviä ja riisiä niin miksi aminoita tarvitsee juoda, eikö niitä aminohappoja edelleen erity siitä vatsassa sulavasta pihvistä? Tai vaikka jos vetäisi heran tunti ennen treeniä, miten kroppa hyötyy enemmän treenin aikana otetuista aminoista?