Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No lisäravinnehan on LISÄravinne eikä mistään niistä ole järkyttävää hyötyä jos se perusravinto on kunnossa. Eihän aminoilla tee treenissä mitään jos niitä ihan tavallisesta ravinnosta saatuja on kuitenkin veressä treenin aikana.En tiedä mitä nykynen tietämys on, mutta Itse luin vuosia sitten että BCAA on treenin aikana yhtä hyvä kuin EAA jos syöt kuitenkin riittävästi proteiinia lähellä treeniä tai edes vuorokausitasolla. Koska treenin aikana et rakenna uutta lihasta. Ainut hyöty aminoista treenin aikana on että BCAA-aminoja voi purkaa energiaksi ja vähentää tryptofaanin pääsyä aivoihin aiheuttamaan väsytystä. Ei missään nimessä kannata sellaista EAA:ta vetää missä on tryptofaani mukana. Ne muut EAA:t paitsi leusiini, isoleusiini ja valiini (bcaa:t) on turhia treenin aikana.
Mutta sitten taas olen vetäny kovia treenejä 20h paaston jälkeen paastossa ja ihan hyvin silloinkin jaksanu treenata. Että taitaa harrastelijalle olla yksi merkityksetön asia elämässä ottaako aminoja treenin aikana kun vuorokausitasolla ravitsemus on ok.
Purkin etiketti on raamattu ja jos siinä lukee no calories pakkohan sen on niin mennä.kuinkahan moni edelleen uskoo tuohon BCAA/EAA kalorittomuuteen.

Aika pieni merkitys, mutta EAA kuten BCAA pitää laskea makroihin mukaan ja ne on hyvin tehokkaasti imeytyviä proteiininlähteitä. Joten mä ainakin osan päivän proteiineista otan parhaiten imeytyvässä muodossa treenin aikana, juurikin siellä missä sitä lihasta tuhotaan varmistaen, että sitä hyvin imeytyvää rakennusainetta on saatavilla.Mitä hyötyä EAA:sta treenin aikana on henkilölle, joka ei käytä proteiinilisiä, mutta saa tarpeeksi proteiinia "normiruuasta"? Kyseinen henkilö siis olen minä. Käyn salilla 3-4 x viikossa ja olen jättänyt proteiinilisät (hera) kokonaan pois. Pyrin n. tunnin sisään treenien jälkeen syödä runsasproteiinisen aterian, yleensä kanaa.
Aika pieni merkitys, mutta EAA kuten BCAA pitää laskea makroihin mukaan ja ne on hyvin tehokkaasti imeytyviä proteiininlähteitä. Joten mä ainakin osan päivän proteiineista otan parhaiten imeytyvässä muodossa treenin aikana, juurikin siellä missä sitä lihasta tuhotaan varmistaen, että sitä hyvin imeytyvää rakennusainetta on saatavilla.
Mulla on EAA:ta 30 grammaa/trreeni. Ja nimenomaan munuaisvaivaisten olisi suotavaa käyttää vähemmän proteiinia, joten ota ne vähätkin mahdollisimman tehokkaasti imeytyvästä. On ihan eri asia puputtaa proteiinia pavuista kuin vapaista aminoista.Ok. Kiitti. Aika pieni määrähän toi 10g on mitä sitä syödään treenin aikana eli sinänsä kokonaismakroissa aika merkityksetön. Mutta joo, ton ajoituksen ja imeytyvyyden kannalta kuulostaa siltä että ehkäpä sen voisi pitää mukana treenien aikana. Mulle siis lekuri ohjeisti, että munuaiskivien takia päivittäinen ravinto pitää muuttaa vähemmän proteiinia sisältäväksi ja kuulemma protskulisät pitää jättää kokonaan pois. Tossa EAA:n annoksessa sitä protskua ei ole kuin alle 10g, joten en usko että siitä on haittaa. Sen takia lähinnä kyselin, että mitä hyötyä siitä on.
Juuri näin, jos vaivoja munuaisissa, eaa:lla hyvä korvata päivittäistä proteiininsaantia. Munuaisvaivaisille on reseptillä ihan oma eaatuote, missä lisäksi muistaakseni pari muuta aminohappoa.Mulla on EAA:ta 30 grammaa/trreeni. Ja nimenomaan munuaisvaivaisten olisi suotavaa käyttää vähemmän proteiinia, joten ota ne vähätkin mahdollisimman tehokkaasti imeytyvästä. On ihan eri asia puputtaa proteiinia pavuista kuin vapaista aminoista.
Mulla on EAA:ta 30 grammaa/trreeni. Ja nimenomaan munuaisvaivaisten olisi suotavaa käyttää vähemmän proteiinia, joten ota ne vähätkin mahdollisimman tehokkaasti imeytyvästä. On ihan eri asia puputtaa proteiinia pavuista kuin vapaista aminoista.
Juuri näin, jos vaivoja munuaisissa, eaa:lla hyvä korvata päivittäistä proteiininsaantia. Munuaisvaivaisille on reseptillä ihan oma eaatuote, missä lisäksi muistaakseni pari muuta aminohappoa.
Ihan hihasta ravistan, että tuskin imeytyvyydellä on merkitystä munuaisten kannalta. Kun kyllähän kaiken proteiinin pitää imeytyä päästäkseen munuaisten kanssa tekemisiin. Hyöty tullee siitä, tää EAA:ta ei tarvitse kiskoa ihan niin paljoa kuin kokonaista proteiinia, saadakseen proteiinisynteesin käyntiin.Mielenkiintoista. Eli mun jopa kannattaa vedellä EAA:ta juurikin ton takia että se imeytyy hyvin ja on näin ollen munuaisystävällisempi kuin moni muu proteiinin lähde?
Meinaat siis että vapaat aminot on parempia kuin esim pavut, juurikin ton imeytyvyyden kannalta? Varmaankin se takia ettei munuaisten tarvii prosessoida niitä vapaita aminoja, koska ne on jo imeytyny ennenku ne pääsee munuaisiin asti?
Aika kallista tämä. Annostus päivässä jopa 25 tablettia!Reseptillä? Siis ihan lekurilta saa tommosta EAA:ta?
Joo, niitä oli ja sai tietyn määrän, en muista vaan, että mitä kaikkea sisälsiIte sain dialyysi aikana aminot ilmatteeks polilta. Oli Saksalainen valmiste annospusseissa mikä oli kehitetty munuaispotilaille.
Mulla on EAA:ta 30 grammaa/trreeni. Ja nimenomaan munuaisvaivaisten olisi suotavaa käyttää vähemmän proteiinia, joten ota ne vähätkin mahdollisimman tehokkaasti imeytyvästä. On ihan eri asia puputtaa proteiinia pavuista kuin vapaista aminoista.
Aterioiden välissä se drinkki vain.Ok täytyy kokeilla. Täytyis vaan töihin löytää joku hyvä bcaa jne ei varmaa haittaa et töissä vetäsee 1-2 sheikkeriä päivässä?