Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noniin, eli tarkoitit juuri tätä. Makwan voittaisi myös äärimmäisen todennäköisesti kaikki BJJ punaiset vyöt, sillä ne ovat vähintään 75v kaikki.Tässähän on oleellista se huonoimpien BJJ-mustavöiden suoritustaso. Ei parhaiden.
Eihän tuo tämän hetken tilanteesta niin kerrokaan. Kuitenkin se taitaa olla ainut kiinnekohta meillä pohdinnassa, miten Makulla menisi muiden suomalaisten kanssa lukkopainisäännöillä. Kaikki muu on pelkkää arvuuttelua. ADCC-säännöillä (ellei muutoksia ole viime vuosina tullut) sillä pystypainillakin on merkitystä ja alas istahtamisesta rokotetaan miinupisteellä. Tämä olisi Makulle plussaa.Avaatko lisää, miten Tuomas Simolan 2013 matsi Makwania vastaan kertoo Suomen mustavöiden tasosta? Simola oli tuolloin joko valkoisella tai vastagraduoitu sinivyö.
ADCC miinus guardiinvedosta tulee vain pisteellisellä ajalla. Tai vaihtoehtosesti finaalissa heti. Tuonkin toki voi kiertää shoottaamalla jalkoihin ja vetämällä siitä tai esimerkiksi jäämällä tarkoituksella alle sprawlissa ja palauttamalla guardin. Itse ottanut monta ADCC matsia ja koskaan en oo miinusta vedosta saanut.Eihän tuo tämän hetken tilanteesta niin kerrokaan. Kuitenkin se taitaa olla ainut kiinnekohta meillä pohdinnassa, miten Makulla menisi muiden suomalaisten kanssa lukkopainisäännöillä. Kaikki muu on pelkkää arvuuttelua. ADCC-säännöillä (ellei muutoksia ole viime vuosina tullut) sillä pystypainillakin on merkitystä ja alas istahtamisesta rokotetaan miinupisteellä. Tämä olisi Makulle plussaa.
Faktaa nyt on kuitenkin se, että ainakin 2013 Maku pärjäsi ihan hyvin Simolalle painoerosta huolimatta. Simolakin on tuosta toki kehittynyt merkittävästi, mutta taisi se muistaakseni vyön väristä riippumatta jo tuolloin olla suomalaisittain ihan kova lukkopainija. Tämä perustuu nyt vain hataraan muistikuvaan ja voihan se olla, ettei Simola vielä ollut ketään tai mitään voittanut tuolloin, mutta muistelisin, ettei se mikään ihan aloittelija ollut ilman pukua painimisessa.
Joo, kuten sanoin en muista tarkalleen Simolan saavutuksia tuolta ajalta. Veikkaan silti, että ihan hirveän helpolla sieltä Makwanin alta ilman pukua ei samankokoiset ukot (Suomen tasolla) sitä sweeppaile tai subita, mutta tämä on mutuilua, kun meillä ei mitään tuoretta näyttöä ole suuntaan eikä toiseen. Sprawlissa kravattiin alle jäämisessä (kuten varmasti tiedät) voi olla painijan kanssa omat riskinsä kovemmallakin jujimiehellä myös.ADCC miinus guardiinvedosta tulee vain pisteellisellä ajalla. Tai vaihtoehtosesti finaalissa heti. Tuonkin toki voi kiertää shoottaamalla jalkoihin ja vetämällä siitä tai esimerkiksi jäämällä tarkoituksella alle sprawlissa ja palauttamalla guardin. Itse ottanut monta ADCC matsia ja koskaan en oo miinusta vedosta saanut.
Ei Simolalla tuolloin vielä ollut oikeen mitään saavutuksia, tais keskittyä amatöörivapariin.
Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.Itse olen sitä mieltä, että kun Poirieria ei vyö juuri nyt kiinnostanut, niin tuolla ei ole parempaa kaksikkoa tittelistä ottelemaan kuin Chandler ja Oliveira, joilla on molemmilla todella vakuuttavat voitot alla.
Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.
No ei liene. Gaethje vedettiin kölin ali. Gaethje-Chandler piti olla jo done deal kunnes Gaethje näki instasta, että Oliveira keuli loppumetreillä ohi. Silloin jo sanoin, että nyt jäi tyhjä arpa käteen, koska seuraavaksi vyöstä ottelee Poirier. Gaethje voi ottaa haasteen vastaan jostain top10 mutta odottamalla 2022 alkuvuoteen pääsee varmaan ottelemaan vyöstä. Ilman tune up matseja.Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.
Kuten Ylilyönnissä sanottiin: UFC katsoo myös sitä uskottavuutta että kumpikaan näistä ottelijoista ei ole hävinnyt vyön vapauttaneelle Khabibille.Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.