🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Toivon kyllä Tonylle voittoa. Olisin mielelläni nähnyt Tonyn mestarina, mutta enpä usko että hänestä mestaria enään tulee. Videoiden mukaan näyttää kyllä olevan hyvässä kondiksessa toisin kuin kahdessa edeltävässä matsissa jossa lähinnä näytti väsyneeltä vanhukselta.

Tässähän on oleellista se huonoimpien BJJ-mustavöiden suoritustaso. Ei parhaiden.
Noniin, eli tarkoitit juuri tätä. Makwan voittaisi myös äärimmäisen todennäköisesti kaikki BJJ punaiset vyöt, sillä ne ovat vähintään 75v kaikki.

Todella suuri osa mustavöistä on vanhoja (40v+) tai huvikseen kerran viikkoon treenaavia jamppoja joiden taitotaso tai suorituskyky ei riitä voittamaan esimerkiksi hyvän tason sinivyökisaajaa.
Sen sijaan adult-sarjan mustavyökisaajat ovat järjestään melkoisen kovia.

Olin jo unohtanut miten älytöntä näihin osallistuminen on

Eikö tässä nyt helvetti ollut pointti pähkäillä mikä merkitys mustalla vyöllä on? Siinä tapauksessa juurikin se paskin mahdollinen mustavyö on oikea vertauskohde!

PS onko barboza edes mustavyö? Google kertois että ruskea? Ja vielä brassi vapaaottelija, eli sai vyönsä kun osasi sitoa valkoisen itsenäisesti.

Avaatko lisää, miten Tuomas Simolan 2013 matsi Makwania vastaan kertoo Suomen mustavöiden tasosta? Simola oli tuolloin joko valkoisella tai vastagraduoitu sinivyö.
Eihän tuo tämän hetken tilanteesta niin kerrokaan. Kuitenkin se taitaa olla ainut kiinnekohta meillä pohdinnassa, miten Makulla menisi muiden suomalaisten kanssa lukkopainisäännöillä. Kaikki muu on pelkkää arvuuttelua. ADCC-säännöillä (ellei muutoksia ole viime vuosina tullut) sillä pystypainillakin on merkitystä ja alas istahtamisesta rokotetaan miinupisteellä. Tämä olisi Makulle plussaa.

Faktaa nyt on kuitenkin se, että ainakin 2013 Maku pärjäsi ihan hyvin Simolalle painoerosta huolimatta. Simolakin on tuosta toki kehittynyt merkittävästi, mutta taisi se muistaakseni vyön väristä riippumatta jo tuolloin olla suomalaisittain ihan kova lukkopainija. Tämä perustuu nyt vain hataraan muistikuvaan ja voihan se olla, ettei Simola vielä ollut ketään tai mitään voittanut tuolloin, mutta muistelisin, ettei se mikään ihan aloittelija ollut ilman pukua painimisessa.

Juuri näin. Siitähän nimenomaan puhuin, että mikä se mustan vyön vähimmäistaso käytännössä on.

Ja siellä tosiaan on mukana näitä 45 v. pitkänlinjan harrastajia, jotka eivät ole koskaan kilpailleet BJJ:ssä tai muussakaan kamppailussa. Ja ovat siis saaneet sen mustan vyön vastikään, eikä niin että olisivat saaneet sen aiemmin ollessaan paljon kovempia ja myöhemmin taso laskenut iän myötä.

Jos henkilö on aktiivikilpailija BJJ mustan vyön sarjoissa ja pärjää edes jollain lailla, niin on tietysti paljon kovempi. Mutta siitähän ei nyt ollut lainkaan kyse, koska Edson Barboza ei ole aktiivikilpailija BJJ:ssä.

Kuten Jaakko totesitkin, jonkunhan siitä avoimesta tittelistä on kuitenkin oteltava. Moni kritisoija unohtaa kertoa, että kenen siitä tittelistä pitäisi sitten otella, jos Chandler ei kelpaa.
Poirier sen toki olisi ansainnut, mutta hän itse valitsi mieluummin trilogian Conorin kanssa ja luojan kiitos tuosta ei sentään tehty titteliottelua, vaikka en olisi siitäkään hirveästi yllättynyt UFC:n politiikan tietäen.
Ferguson siellä ei ainakaan kuuluisi olla kahden tylyn tappion jäljiltä. Gaehtjea sinne voisi tarjota, mutta mies on ollut täysin epäaktiivinen Khabibille kärsityn tappion jälkeen, joten ei sekään nyt optimaalinen vaihtoehto olisi.
Itse olen sitä mieltä, että kun Poirieria ei vyö juuri nyt kiinnostanut, niin tuolla ei ole parempaa kaksikkoa tittelistä ottelemaan kuin Chandler ja Oliveira, joilla on molemmilla todella vakuuttavat voitot alla.

Eihän tuo tämän hetken tilanteesta niin kerrokaan. Kuitenkin se taitaa olla ainut kiinnekohta meillä pohdinnassa, miten Makulla menisi muiden suomalaisten kanssa lukkopainisäännöillä. Kaikki muu on pelkkää arvuuttelua. ADCC-säännöillä (ellei muutoksia ole viime vuosina tullut) sillä pystypainillakin on merkitystä ja alas istahtamisesta rokotetaan miinupisteellä. Tämä olisi Makulle plussaa.

Faktaa nyt on kuitenkin se, että ainakin 2013 Maku pärjäsi ihan hyvin Simolalle painoerosta huolimatta. Simolakin on tuosta toki kehittynyt merkittävästi, mutta taisi se muistaakseni vyön väristä riippumatta jo tuolloin olla suomalaisittain ihan kova lukkopainija. Tämä perustuu nyt vain hataraan muistikuvaan ja voihan se olla, ettei Simola vielä ollut ketään tai mitään voittanut tuolloin, mutta muistelisin, ettei se mikään ihan aloittelija ollut ilman pukua painimisessa.
ADCC miinus guardiinvedosta tulee vain pisteellisellä ajalla. Tai vaihtoehtosesti finaalissa heti. Tuonkin toki voi kiertää shoottaamalla jalkoihin ja vetämällä siitä tai esimerkiksi jäämällä tarkoituksella alle sprawlissa ja palauttamalla guardin. Itse ottanut monta ADCC matsia ja koskaan en oo miinusta vedosta saanut.

Ei Simolalla tuolloin vielä ollut oikeen mitään saavutuksia, tais keskittyä amatöörivapariin.

Minusta periaatteessa riittää se, että toinen ottelun osapuolista on "titteliottelun arvoinen", mitä se sitten kellekin tarkoittaa.

Jos tämä paremmin ansioitunut voittaa, hän on uskottava mestari ja voi seuraavaksi puolustaa titteliä jotain muuta vastaan. Jos vähemmän ansioitunut voittaa, niin hän on sillä voitolla osoittanut olevansa uskottava mestari.

ADCC miinus guardiinvedosta tulee vain pisteellisellä ajalla. Tai vaihtoehtosesti finaalissa heti. Tuonkin toki voi kiertää shoottaamalla jalkoihin ja vetämällä siitä tai esimerkiksi jäämällä tarkoituksella alle sprawlissa ja palauttamalla guardin. Itse ottanut monta ADCC matsia ja koskaan en oo miinusta vedosta saanut.

Ei Simolalla tuolloin vielä ollut oikeen mitään saavutuksia, tais keskittyä amatöörivapariin.
Joo, kuten sanoin en muista tarkalleen Simolan saavutuksia tuolta ajalta. Veikkaan silti, että ihan hirveän helpolla sieltä Makwanin alta ilman pukua ei samankokoiset ukot (Suomen tasolla) sitä sweeppaile tai subita, mutta tämä on mutuilua, kun meillä ei mitään tuoretta näyttöä ole suuntaan eikä toiseen. Sprawlissa kravattiin alle jäämisessä (kuten varmasti tiedät) voi olla painijan kanssa omat riskinsä kovemmallakin jujimiehellä myös.
Tuo shootista guardiin veto oli muistaakseni ainakin joskus aika tulkinnanvarainen ja siten riskialtis, että miten tuomari sen tulkitsee. Tosin omista lukkoväännöistä on jo niin paljon aikaa, etten ala ottamaan hirveästi kantaa siihen, miten asiat nyt on sen suhteen.

Itse olen sitä mieltä, että kun Poirieria ei vyö juuri nyt kiinnostanut, niin tuolla ei ole parempaa kaksikkoa tittelistä ottelemaan kuin Chandler ja Oliveira, joilla on molemmilla todella vakuuttavat voitot alla.
Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.

Joo, olen itsekin samaa mielta. Gaethje olisi ollut kiva nahda matsissa. Ehkapa han aktivoituu sitten Oliveira vs. Chandler voittajaa vastaan, lienee loogisin vaihtoehto.

Loogisinta olisi, jos Poirier kävisi hakemassa vyön itselleen (tulevan) Conor-voiton jälkeen.

Jos Conor voittaa, niin Gaethjea vastaan karsintamatsi title shotiin.

Jotenkin itsellä karvastelee tuo tappio alla tittelimatsiin tulo.

No ei liene. Gaethje vedettiin kölin ali. Gaethje-Chandler piti olla jo done deal kunnes Gaethje näki instasta, että Oliveira keuli loppumetreillä ohi. Silloin jo sanoin, että nyt jäi tyhjä arpa käteen, koska seuraavaksi vyöstä ottelee Poirier. Gaethje voi ottaa haasteen vastaan jostain top10 mutta odottamalla 2022 alkuvuoteen pääsee varmaan ottelemaan vyöstä. Ilman tune up matseja.

En tiedä Chandlerin liksaa, mutta UFC on kyl yleensä tykänny laittaa nää isot signaukset suoraan koviin matseihin ja yleensä noilla on todella hyvä diili, joten ihan ymmärrettävää, että UFC haluaa omansa takasin

Vain yksi missas painot, mainin ekan matsin Bontorin. Olisi saanut tunnin lisää aikaa tiputella, mutta jätti väliin.
Dariushin piti kokeilla punnitusta uusiksi, ja lopulta nakkena sai 156.

Main Card

Charles Oliveira (155) vs. Michael Chandler (155)
Tony Ferguson (156) vs. Beneil Dariush (156)
Katlyn Chookagian (126) vs. Viviane Araujo (126)
Shane Burgos (146) vs. Edson Barboza (146)
Matt Schnell (136) vs. Rogerio Bontorin (137)*

Preliminary Card

Ronaldo Souza (186) vs. Andre Muniz (186)
Lando Vannata (146) vs. Mike Grundy (146)
Andrea Lee (126) vs. Antonina Shevchenko (125)
Jordan Wright (185) vs. Jamie Pickett (186)

Early Preliminary Card

Gina Mazany (126) vs. Priscila Cachoeira (126)
Kevin Aguilar (145) vs. Tucker Lutz (146)
Christos Giagos (156) vs. Sean Soriano (156)

View: https://youtu.be/EEneWc7aS7o

View: https://youtu.be/DgPyjNYxlU8

Mun mielestä hyvä että UFC laitto fressit miehet mestaruusmatsiin, ei tule mestaria "Khabibin varjossa".
Poirier anto kovimman vastuksen Khabibille ja on voittanut Gaethjen jo aiemmin, että Poirierille vaan sitten seuraava shotti. Tietty jos Conor vetää lättyyn, niin sittenhän Dana pissii hunajaa ja mestaruusmatsi Conorille tottakai.

Back
Ylös Bottom