🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Itse pidin Tuivasaa pienoisena ennakkosuosikkina, koska ajattelin, että JDS tekee jotain typerää, ennen kuin Tuivasaan ehtii sattumaan. Kädet alhaalla pakittelu ei pitäisi toimia "bam bamia" vastaan,
mutta JDS ottelikin fiksusti.

Mielestäni JDS otteli taas aika typerästi ja toisti samoja virheiltä minkä takia hävinnyt aiemminkin. Peruutteli taas selkänsä häkkiä vasten ja otti useita osumia. Tuivasalla tais itseluottamus nousta vähän liikaa ja meni sitten kädet alhaalla tilanteeseen ja otti kovan osuman. Hienosti JDS kyllä viimeisteli matsin kun pääsi päälle.

Shogunin voittoa oli pakko vähän tuulettaa vaikka Pedrostakin pidän. Pridekonkarit ne vielä sinnittelee nuorison kanssa. Pedrolla tosiaan hajos polvi siinä tokassa erässä kun painivat häkkiä vasten. Toivottavasti ei tule pitkä huili.

No eiköhän Jones ole roina / natukommentit ansainnut. Todella fiksusti pitää treenata jos harjoittelee neljä kertaa päivässä natuna, tai edes aineiden avulla.

Eikös ne ole ammattilaisia ja niiden tehtävä on treenata tosi fiksusti. Roinakommentit yleisesti ottaen ihan ansaittuja, tämän kyseisen kommentin logiikka vain vähän ihmetytti.

No se nyt käytännössä riippuu siitä, miten pitkiä ja raskaita ne treenit on. Esim. joku tällainen voisi toimia ihan hyvin:

8.00 - 8.20 Paikkojen availu ulkona hölkötellen ja varjoa ottaen, ultrakevyt
11.00 - 11.40 Juoksu tai muu fysiikkaharjoitus, kevyt
16.00 - 17.30 Lajiharjoitus, pystypaini, raskas
20.00 - 20.30 Pystytekniikkaharjoitus, kevyt

Tietenkään tätä ei voi tehdä viikkotolkulla joka päivä, mutta ennen matsia ja kun muistetaan lepopäivät ja kevennysviikot, niin ihan hyvin. Itse kyllä mieluummin ohjelmoisin 3 treeniä päivään, mutta ei se 4 treeniä päivässä nyt mikään todiste roinaamisesta ole. (Se on sitten oma juttunsa, onko Jonesia muuten syytä epäillä roinauksesta.)

Sitten on vielä psyykkinen puoli. Ihan arvaamalla heittäisin että Jones on psyykeltään sellainen tyyppi, että hänelle sopii treeniohjelma, jossa on tosi paljon tekemistä. Tällöin mieli pysyy koko ajan siinä lajissa ja tavoitteessa eikä lähde harhailemaan.

No eiköhän Jones ole roina / natukommentit ansainnut. Todella fiksusti pitää treenata jos harjoittelee neljä kertaa päivässä natuna, tai edes aineiden avulla.
Kahdella osumalla ehdottomasti ansainnut roina kommentit. mabones nyt vaan petaa selitystä gussen mahdolliselle tappiolle.

Roinasi tai ei niin toivottavasti matsi järjestetään tarvittaessa vaikka samaan tyyliin kuin Lesnar vs Hunt, jossa UFC pimitti Lesnarin käryä, että matsi saatiin toteutumaan. Olen melko varma, että Jones tulee doupattuna tähänkin matsiin.

Itse veikkaan etta Jones ei karahda koska idioottikin tajuaa etta homma on kolmannesta karysta poikki lopullisesti, vaikka edelliset olisi lyhentyneetkin syysta tai toisesta. Tassa on tavallaan pelissa koko uran jatko, ja paineita lisaa se etta kaikki odottaa hanen edelleen olevan kukkulan kuningas. Vastassa on kova vastus eika lammitelymatsi tyyliin OSP. Tassa matsissi tulee olemaan uskomattoman kova henkinen lataus, saa nahda miten se vaikutta ottelijoitten suoritustasoon. Toivottavasti kumpikaan ei holmoile vaan ottelee paa kylmana hyvan matsin.

Itse veikkaan etta Jones ei karahda koska idioottikin tajuaa etta homma on kolmannesta karysta poikki lopullisesti, vaikka edelliset olisi lyhentyneetkin syysta tai toisesta.
Minä taas uskon, että Jonesin kaltainen krooninen psykopaatti huijari ei vaan voi olla huijaamatta ja tulee kärähtämään vielä uransa aikana uudestaan. Ei ehkä seuraavassa ottelussa, mutta jossain vaiheessa kyllä. Jonesin kaltaiset tyypit saavat kicksejä ("duping delight") systeemin huijaamisesta kiinnijäämättä olipa kyseessä päihteet, naiset, auton ajaminen tai roinaaminen.

Jones valehtelee hymyssä suin ja naiviit fanit nielevät kaiken :)

Holloway vs ortega en malta odottaa. Maxia alkanut fanittaa vasta vuosi sitten ja ortega tehnyt älyttömän vaikutuksen. Vaikea nähdä maxia häviämässä mutta, en kyllä uskonut että brian edes voittaa edgaria mutta vielä tyrmäs.. Ortega on kyllä helppo nähdä mestarina taitava ja ihmisenä erittäin miellyttävä. Vaikea silti nähdä maxia häviämässä ellei sitten terveydessä ole heikkouksia. Veikkaan, että yksi vuoden kovimmista sodista tämä tulee olemaan!

Harjoitusmetodeja ja tapoja on nykyään niin monta että neljä päivässä ei ole varmasti mitenkään mahdotonta, varsinkin kun resurssit on lähes rajattomat. Sehän on vaan harjoituskertojen määrän eikä kerro mitään harjoitusten intensiteetistä.

Vaparipiireissä arvostettu Firas Zahabi uskoo vahvasti juurikin sen kaltaiseen harjoitteluun, jossa toistomäärät saadaan suuriksi harjoittelemalla vähän kerrallaan mutta useassa erässä. Varsinkin tekniikoiden harjoitteluun sopii hyvin. Harjoitusten intensiteetti pidetään aina sen kaltaisena että se ei aiheuta lihas arkuutta, joka rajoittaisi seuraavan päivän harjoittelua. Intensiivisempi treenikausi on sitten valmistavalla leirillä ja sekin varsin lyhyt ja silloin vasta haetaan se piikkikunto, muuten harjoitellaan hyvin eri tavalla.

Ja joo tiedän että Jones ei ole Firasin valmennettava, mutta varmaan tuon kaltaista sen treenin täytyy olla. Vaikka olisi kuinka roinissa niin jatkuvasti tehtävänä neljä kovaa treeniä päivässä on liikaa kenelle tahansa.

Eihän Jones välttämättä treenaa neljää kertaa päivässä. Mies on jo moneen kertaan todistanut puhuvansa paskaa vähintään puolet ajasta ja ennen ottelua ei ole kovin harvinaista kenellekään antaa lausuntoja, kuten: "Olen elämäni kunnossa", "Treenit ovat menneet todella hyvin", "Tällä kertaa olen treenannut todella kovaa (4 kertaa päivässä)", "Paino on tällä hetkellä xyz kiloa", jne. Ja sitten tietty pari lausuntoa treenikavereilta ja valmentajalta, kuinka: "En ole ikinä ennen nähnyt tällaista", "Kukaan ei saa edes osumaa häneen sparreissa", jne. Tällaiset lausunnot tässä vaihees eivät mielestäni tarkoita yhtään mitään.

Itse veikkaan etta Jones ei karahda koska idioottikin tajuaa etta homma on kolmannesta karysta poikki lopullisesti, vaikka edelliset olisi lyhentyneetkin syysta tai toisesta. Tassa on tavallaan pelissa koko uran jatko, ja paineita lisaa se etta kaikki odottaa hanen edelleen olevan kukkulan kuningas. Vastassa on kova vastus eika lammitelymatsi tyyliin OSP. Tassa matsissi tulee olemaan uskomattoman kova henkinen lataus, saa nahda miten se vaikutta ottelijoitten suoritustasoon. Toivottavasti kumpikaan ei holmoile vaan ottelee paa kylmana hyvan matsin.

Idioottikin olisi tajunnut jättää tekemättä muutaman jutun, mitä Jones on tehnyt, että en hirväesti luottaisi :D

Idioottikin olisi tajunnut jättää tekemättä muutaman jutun, mitä Jones on tehnyt, että en hirväesti luottaisi :D

Joo, totta mutta mun mielesta Jones on kayttaytymiseltaan enemman vahan psykopaatti kuin idiootti. Psykopaateilla on itseluottamus niin alyton etta ne alkaa uskomaan omia valheitaan totuuksina. Psykopaateilta puuttuu usein myos empatiakyky kokonaan, siita hyvana esimerkkina se etta Jones pelasti kolaripaikalta omat fyrkkansa mutta ei auttanut katensa murtanutta raskaana olevaa naista. Psykopaattina olo nyt vaan sattuu olemaan taysin laillista.

Joo, totta mutta mun mielesta Jones on kayttaytymiseltaan enemman vahan psykopaatti kuin idiootti. Psykopaateilla on itseluottamus niin alyton etta ne alkaa uskomaan omia valheitaan totuuksina. Psykopaateilta puuttuu usein myos empatiakyky kokonaan, siita hyvana esimerkkina se etta Jones pelasti kolaripaikalta omat fyrkkansa mutta ei auttanut katensa murtanutta raskaana olevaa naista. Psykopaattina olo nyt vaan sattuu olemaan taysin laillista.

Ottamatta kantaa siihen onko Jones psykopaatti tai onko hänellä joku vähemmän kokonaisvaltainen persoonallisuushäiriö, niin käsittääkseni osa psykopaateista pystyy toimimaan yhteiskunnon normien ja lakien mukaan vaikka heiltä mm. puuttuu empatiakyky, mutta se on huomattavasti vaikeampaa kuin "normaalilla ihmisellä", koska tunteet (mm. häpeä ja syyllisyys) eivät säätele käyttäytymistä yhtä voimakkaasti.

Back
Ylös Bottom