🇺🇸 UFC eventtien yleinen keskustelu 🇺🇸

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NP
  • Aloitettu Aloitettu
  • Featured
Meta title: 🔥 UFC – MAAILMAN SUURIN JA RAJUIN KAMPPAILUORGANISAATIO 🔥

Meta description: Octagonin valtias, jossa huipputechnikot, tyrmäsankarit ja megatähdet kohtaavat tavoitellen urheilun kovinta mestaruusvyötä.

Jännä ettei kukaan ole vielä tuonut joe roganin myymää konseptia esille. Roganhan on moneen otteeseen puhunut, että haluaisi nähdä mma ottelut järjestettävän koripallokentällä :D Tai mun konseptissa voitaisiin lisättäisiin oktagonin reunalle sähköistetty piikkilanka-aita, että ottelijoiden on vähän vaikeampi poistua kehästä :david:

edit. Ois komia saada hasselin lisäksi ben askren pää. Se ois modernimpi versio samasta aiheesta.

Silloin kun UFC 1:stä mietittiin, niin ideoina ottelualueen rajoiksi oli mm. sähköpiikkilanka ja krokotiiliallas...

Mongolialaisessa painissahan ottelualue on rajaton nurmikenttä. Mongoliassa kun ei ne vuoret tule arolla ihan heti vastaan. Joustava pleksi olisi monella tapaa hyvä, kun se ei rajoittaisi näkyvyyttäkään, mutta varmaan siinä on jotain ongelmia, kun sitä ei käytetä.

Kaikissa vaihtoehdoissa on toki omat heikkoutensa, mutta itse en näe tuota nykyistä systeemiä niin ongelmallisena. Oli häkkiä tai ei, niin pikkukoiruuksia (ja välillä isompiakin) koitetaan tehdä ja se on tuomarin tehtävä asianmukaisesti puuttua näihin.
Aina niissä ottelualueilla jotkin rajat on kuitenkin, ellei tosiaan lähdetä sitten jonnekkin arolle, kuten Andy mainitsi. Siellä olisikin kiva katsoa, kun hieman alakynteen jäävä otelija koittaisi väsyttää vastustajansa juoksemalla vaikka 10km lenkin siinä "ottelualueella" karkuun. Rajat voivat olla todelliset (kehä, häkki yms.) tai maton rajaan sovitut rajat, kuten esim. painissa ja judossa. Siellä sitten tulee alasvientejä, jotka mitätöidään, kun juuri mentiinkin alueen ulkopuolelle tai sitten joissain tilanteissa on hyvä pahassa paikassa taktikoida ja ottaa yksi miinus tarkoituksella astuen yli ottelualueelta. Enpä itse ainakaan näitä kaipaa MMA:han vaikka tuolla em. lajeissa tämä toimii ihan hyvin.
Pystyottelussa (muissa paitsi hippalajeissa) ja MMA:ssa se kehäkulmaan /häkkiä vasten ahdistaminen on vieläpä yksi erittäin oleellinen osa taktiikkaa.
Lähinnä en siis itse näe tässä tämän hetkisessä systeemissä mitään kovin isoa ongelmaa, kunhan tuomarit hoitavat hommansa. Herb tosiaan hoiti varsin hyvin hommat tuossa ottelussa, kun ei keskeyttänyt ottelua Khabibin ollessa dominoivassa asennossa, hyvä vauhti päällä.

Smith yllätti, odotin että Volkan olisi voittanut helpohkosti. Smith taisi lunastaa tittelishotin itselleen, ellei sitten odotellessa järkätä Smith vs Reyes/Jan B.

Silloin kun UFC 1:stä mietittiin, niin ideoina ottelualueen rajoiksi oli mm. sähköpiikkilanka ja krokotiiliallas...

Mongolialaisessa painissahan ottelualue on rajaton nurmikenttä. Mongoliassa kun ei ne vuoret tule arolla ihan heti vastaan. Joustava pleksi olisi monella tapaa hyvä, kun se ei rajoittaisi näkyvyyttäkään, mutta varmaan siinä on jotain ongelmia, kun sitä ei käytetä.

Voisin kuvitella että paksumpi pleksi vääristää ja sumentaa aina jonkin verran. Vaikea sanoa kuinka paksua pleksiä tohon tarvittaisiin, mutta voimathan voi hevareiden matseissa olla aika julmat. Lisäksi sitten kun nojaillaan siihen pleksiin hikisenä ja verisenä niin se kaikki jää siihen, aika äkkiä varmaan kävis niin ettei siitä nää muuta ku rasvaa/hikeä ja verta.

Kaikissa vaihtoehdoissa on toki omat heikkoutensa, mutta itse en näe tuota nykyistä systeemiä niin ongelmallisena. Oli häkkiä tai ei, niin pikkukoiruuksia (ja välillä isompiakin) koitetaan tehdä ja se on tuomarin tehtävä asianmukaisesti puuttua näihin.
Aina niissä ottelualueilla jotkin rajat on kuitenkin, ellei tosiaan lähdetä sitten jonnekkin arolle, kuten Andy mainitsi. Siellä olisikin kiva katsoa, kun hieman alakynteen jäävä otelija koittaisi väsyttää vastustajansa juoksemalla vaikka 10km lenkin siinä "ottelualueella" karkuun. Rajat voivat olla todelliset (kehä, häkki yms.) tai maton rajaan sovitut rajat, kuten esim. painissa ja judossa. Siellä sitten tulee alasvientejä, jotka mitätöidään, kun juuri mentiinkin alueen ulkopuolelle tai sitten joissain tilanteissa on hyvä pahassa paikassa taktikoida ja ottaa yksi miinus tarkoituksella astuen yli ottelualueelta. Enpä itse ainakaan näitä kaipaa MMA:han vaikka tuolla em. lajeissa tämä toimii ihan hyvin.
Pystyottelussa (muissa paitsi hippalajeissa) ja MMA:ssa se kehäkulmaan /häkkiä vasten ahdistaminen on vieläpä yksi erittäin oleellinen osa taktiikkaa.
Lähinnä en siis itse näe tässä tämän hetkisessä systeemissä mitään kovin isoa ongelmaa, kunhan tuomarit hoitavat hommansa. Herb tosiaan hoiti varsin hyvin hommat tuossa ottelussa, kun ei keskeyttänyt ottelua Khabibin ollessa dominoivassa asennossa, hyvä vauhti päällä.

Painissa ja Judossa toi maton rajaus toimii ihan OK kun siellä on selkeämmät säännöt viivytyksen suhteen ja molemmilla ottelijoilla on sama päämäärä. Sitten taas mun mielestä vaparissa ottelijoiden päämäärät on enemmän verrattavissa BJJ:hen. Eli usein toinen ottelijoista ei missään nimessä halua tulla alasviedyksi, mutta ei välttämättä myöskään itse halua viedä alas. Tämä johtaa siihen että maton reunalla hengailu on järkevä strategia kun alasvientiyritykset menee vääjäämättä maton ulkopuolelle.

Lion heartia on kyllä pakko fanittaa! Hieno mies ja hieno voitto taas. Volkania vastaan oikea gameplan ja vaikka molemmat alkoi olla väsyneitä niin alkoi matsin momemtum kyllä kääntyä vahvasti Smithin suuntaan.

Artemikin otteli paremmin kuin oddsit antoi odottaa. En toivois että saa monoa, ihan viihdyttäviä matseja se tarjoilee vaikka ei pärjääkään ihan parhaimmille.

Kyllä tuo lhw taso on luokaton
Lienee Usadalla olla vaikutusta tähän että isot ukot tuppaa kaasuttelemaan aiempaa väkevämmin.

Reyes vs Smith toivottavasti seuraavaksi. Turha syöttää isoille pojille ihan vielä kumpaakaan. Reyesiä pidän näistä kahdesta kuitenkin selkeästi kovempana, sen verran Smith kaasutteli Özdemirin kaltaista ukkoakin vastaan, joka ei muutamasta tyrmäyksestä huolimatta ole vakuuttanut. Ja vaikka se Cirkunovin huutelema uusinta Özdemiriä vastaan myös toteutukseen.

Volkan on tippunut kyl kovaa ja korkealta. Mestaruusmatsista alle keskitason mw:tä vastaan ja kuristustuksella pihalle. Smith oli näköjään kans aivan kaasuissa kuristuksen jälkeen, joten ei nyt kummikaan päin oikein vakuuttanut. Toki Smithillä on nyt paperilla kova putki lhw:n puolella. Joten luultavasti seuraavaksi haastajaksi voisi jopa näillä viime aikojen näytöillä päästä. Mutta kuten joku tuossa aiemmin sanoi, niin ei tämä erityisen ruusuista kuvaa kevyen raskaansarjan tasosta anna.

Reyes haasto Jan B:n matsinsa jälkeen. Mut joo, mielenkiintoisin matsi olis Reyes-Smith. Hyvä esitys Smithiltä.
Artem totutun sisukas, mut näkyhän se tasoero ja loppua kohden Johnson vaan paransi. Mut ihan ok suoritus Artemilta, symppis kaveri.

Aika yllätys oli päämatsin kulku. Minusta Smith ei vaikuttanut hyvältä vaan Volkan enemmän paskalta. Taisi olla enemmän tuuria tuossa voittoputkessa kuin taitoa.

Aika yllätys oli päämatsin kulku. Minusta Smith ei vaikuttanut hyvältä vaan Volkan enemmän paskalta. Taisi olla enemmän tuuria tuossa voittoputkessa kuin taitoa.
Volkan hakkasi Smithiä kuin vierasta sikaa ja oli matkalla keskeytysvoittoon, mutta sitten Smith onnistui kääntämään matsin ihan viimeisillä voimillaan. Ei tuossa nyt voi kumpaakaan oikein moittia, laji on armoton.

Mulle iso kysymys oli kestääkö Smith Volkanin iskuja, senhän Smith oli jo osoittanut että pystyy ratkaisemaan otteluja edukseen.
Eli se iso missio mikä tässä ottelussa oli meni jotakuinkin kohdilleen.
Tietty Volkanilta tuli tuopillinen verta nenästä ja hengitys vaikeutui, että sippas aikasemmin kuin mitä piti. Mutta Smithin ansioksi laskettava että sai nenän rikki ja kaasuuntuneena sai lopetettua kaasuuntuneen Volkanin.
Mut jotenkin tuntuu että Gusse, Jones ja Reyeskin kyllä vetäis ihan näyttävästi pataan, ei urheilullisuus noin yleisesti ole samalla tasolla.
Ja Volkan osoittautui hyvin yksiulotteiseksi ottelijaksi, ei taida olla future champ, taitaa jäädä samanlaiseksi lupaukseksi kuin Teixeira.

Volkan hakkasi Smithiä kuin vierasta sikaa ja oli matkalla keskeytysvoittoon, mutta sitten Smith onnistui kääntämään matsin ihan viimeisillä voimillaan. Ei tuossa nyt voi kumpaakaan oikein moittia, laji on armoton.

Volkan haki alkuerissä lopetusta kuten aina, mutta Smith oli koko ajan pelissä mukana ja otti torjuntaan suurimman osan lyönneistä. Ei tässä mistään yksiopuolisesta ottelusta ollut kyse eikä keskeytys ollut lähellä missään kohtaa. Mun mielestä näytti enemmän siltä että Smith vältteli virheitä, säästeli vähän voimiaan ja odotteli että Volkan alkaa väsymään.

Volkan haki alkuerissä lopetusta kuten aina, mutta Smith oli koko ajan pelissä mukana ja otti torjuntaan suurimman osan lyönneistä. Ei tässä mistään yksiopuolisesta ottelusta ollut kyse eikä keskeytys ollut lähellä missään kohtaa. Mun mielestä näytti enemmän siltä että Smith vältteli virheitä, säästeli vähän voimiaan ja odotteli että Volkan alkaa väsymään.

Plus Volkan tapansa mukaan hätääntyi kun joutui mattoon alle. En näe kummastakaan vastusta ihan kärkiottelijoille. Ainakaan Jonesille tai Gusselle. Reyes on luultavasti liian kova pala myös.

Back
Ylös Bottom