MÖYKKYNEN
VIP
Hyvin tarkennettu. Olin vähän liian epätarkka horinoissani. Juuri sen takia en pidä Venäjän uhkaa prioriteettina, koska en usko sillä olevan mitään intressejä hyökätä Suomeen saatika, että USA olisi tätä jotenkin edesauttamassa. Jos uskoisin tai asia olisi suoraan kiistaton fakta, niin totta kai se olisi myös minulla prioriteetti.Vähän offtipiccia mut ylempään keskusteluun edelleen viitaten ymmärrän hyvin jos Venäjän uhkaa Suomelle ei pidä korkeana prioriteettina. Silloin todennäköisesti ajattelee kuten minä, että Venäjällä ei ole halua tai intressiä hyökätä Suomeen(toisaalta meidän omat päätökset viimevuosina kovasti pyrkii provosoimaan venäjää kiinnittämään Suomeen aiempaa enemmän huomiota sotilaallisesti). Ymmärrän hyvin myös sitä kuka pitää Venäjän uhkaa Suomelle korkean prioriteetin asiana. Hän todennäköisesti ajattelee Venäjän oikeasti olevan ainakin kiinnostunut hyökkäämään tänne. Tämä ei kuitenkaan ole asia, joka olisi mitattavissa kuten vaikka valtion velkaantuminen, vaan enemmän henkilökohtaisin ajatuksiin ja tunteisiin perustuva kysymys tässä kohtaa, joten jokainen saakoon niiden perusteella mielestäni omat prioriteettinsa vapaasti muodostaa.