🇺🇸 Donald Trump

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makhak
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Donald Trump – Mies, myrsky ja ilmiö joka jakaa mielipiteet kaikkialla

Meta description: Keskustelua Trumpin vaikutuksesta politiikkaan, mediaan ja kulttuuriin – miksi hän herättää niin vahvat mielipiteet puolesta ja vastaan?*

Tämä riippuu biasista, siitä kuinka kiihkeästi on eri mieltä virheellisen väittämän kanssa, kuinka henkilökohtaisesti sen kokee tai mitä ideologiaa virheellisen väittämän tehnyt henkilö edustaa omaan ideologiaan verrattuna.

Vihervassaripoliitikko Pekka "Al-Hol" Haavisto on yksi hyvä esimerkki objektiivisesti katsottuna. Maahanmuutto/pakolaisasioissa Pekka on hengenvaarallinen Suomelle mutta esim. Ukraina-Venäjä -kysymyksissä varsin hyvin kartalla ja realistinen.

Haavisto on ihan pihalla myös Ukraina-Venäjä kysymyksissä. Haavistolla on pitkä historia Venäjän edun ajamisessa Suomessa ja sama linja jatkuu nytkin.

Minusta tässä on enempi sitä, että kovana Trump fanina katsot läpi sormien kaiken mitä Trump ja hänen kannattajat tekee. Tässäkin tapauksessa Kirk laukoo Kremlin propagandaa miten Suomi kuuluu Venäjälle ja sitä selitellään parhaiten päin.

Tuossa toinen juttu missä Kirk tulee täysin ownatuksi, kun hänellä on faktat täysin kateissa ja hän vain toistelee venäläistä propagandaa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=hooHDMiPcf8

Minusta meidän ei pidä olla sinisilmäisiä ja katsoa läpi sormien, kun jenkkikonservatiivit selittävät miten Suomi ja Itä-eurooppa kuuluvat Venäjän etupiiriin. Nuo ovat täysin meidän etujen vastaisia. Suomalaisena sinun pitäisi ymmärtää mikä vaara tuossa on, eikä fanittaa noita.

Haavisto on ihan pihalla myös Ukraina-Venäjä kysymyksissä. Haavistolla on pitkä historia Venäjän edun ajamisessa Suomessa ja sama linja jatkuu nytkin.

Minusta tässä on enempi sitä, että kovana Trump fanina katsot läpi sormien kaiken mitä Trump ja hänen kannattajat tekee. Tässäkin tapauksessa Kirk laukoo Kremlin propagandaa miten Suomi kuuluu Venäjälle ja sitä selitellään parhaiten päin.

Tuossa toinen juttu missä Kirk tulee täysin ownatuksi, kun hänellä on faktat täysin kateissa ja hän vain toistelee venäläistä propagandaa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=hooHDMiPcf8

Minusta meidän ei pidä olla sinisilmäisiä ja katsoa läpi sormien, kun jenkkikonservatiivit selittävät miten Suomi ja Itä-eurooppa kuuluvat Venäjän etupiiriin. Nuo ovat täysin meidän etujen vastaisia. Suomalaisena sinun pitäisi ymmärtää mikä vaara tuossa on, eikä fanittaa noita.

Ymmärrän pointtisi mutta minulle henkilökohtaisesti Ukraina/Venäjä ei ole prioriteetteja, jotka määrittelevät kannatukseen/vastustukseen, vaan määrittelevinä tekijöinä ovat muut asiat, joita USA;n oikeistokonservatiivit ajaa. Niitä asioita, joita olen tässä ketjussa toistellut aika paljon.

Ukraina ja Venäjä on listassa paljon alempana top-prioriteetteihin nähden vaikka toki toivon sodan loppumista. Ei voi sanoa, että minua hirveästi kiinnostaisi, onko joku Ukraina- vai Venäjämielinen jos kyse on pelkistä vääristä/oikeista mielipiteistä.

Ymmärrän pointtisi mutta minulle henkilökohtaisesti Ukraina/Venäjä ei ole prioriteetteja, jotka määrittelevät kannatukseen/vastustukseen, vaan määrittelevinä tekijöinä ovat muut asiat, joita USA;n oikeistokonservatiivit ajaa. Niitä asioita, joita olen tässä ketjussa toistellut aika paljon.

Ukraina ja Venäjä on listassa paljon alempana top-prioriteetteihin nähden vaikka toki toivon sodan loppumista. Ei voi sanoa, että minua hirveästi kiinnostaisi, onko joku Ukraina- vai Venäjämielinen jos kyse on pelkistä vääristä/oikeista mielipiteistä.

Ukrainan ja Venäjän pitäisi olla sinullekin prioriteetti, koska Venäjä on meille iso uhka. Minusta sinun ei pidä sulkea silmiä tuolta. Tuo on sama juttu kuin joku demari joka selittää miten ei pidä valtion velkaantumista tai mamutusta itselle korkean prioriteetin ongelmana. No nuo ongelmat on kuitenkin olemassa ja jos niihin joutuu sitten reagoimaan myöhemmin. Teeskentely ei auta mitään.

Kuten noista Kirkin kommenteista näkee, niin MAGA-liike ei ole meidän liittolainen, vaan he myyvät meidät Venäjälle jos tilanne tulee eteen. Tuo pitää tiedostaa ja ymmärtää se, etteivät he ole meidän liittolaisia.

Ukrainan ja Venäjän pitäisi olla sinullekin prioriteetti, koska Venäjä on meille iso uhka. Minusta sinun ei pidä sulkea silmiä tuolta. Tuo on sama juttu kuin joku demari joka selittää miten ei pidä valtion velkaantumista tai mamutusta itselle korkean prioriteetin ongelmana. No nuo ongelmat on kuitenkin olemassa ja jos niihin joutuu sitten reagoimaan myöhemmin. Teeskentely ei auta mitään.

Kuten noista Kirkin kommenteista näkee, niin MAGA-liike ei ole meidän liittolainen, vaan he myyvät meidät Venäjälle jos tilanne tulee eteen. Tuo pitää tiedostaa ja ymmärtää se, etteivät he ole meidän liittolaisia.
Puhetta mahtuu maailmaan, mutta millä rahalla tekisit asianmukaiset toimenpiteet?
Puolustusmäärärahoja pitäisi nyt uuden tavoitteen mukaisesti nostaa, kait vuositasolla jopa 5 miljardilla. Meillä ei ole varaa tukea Ukrainaa voittoon, sekä lisäpanostus puolustukseen aika hankalaa.

Isojen maiden tarvisi tehdä huomattavasti enemmän.

Puhetta mahtuu maailmaan, mutta millä rahalla tekisit asianmukaiset toimenpiteet?
Puolustusmäärärahoja pitäisi nyt uuden tavoitteen mukaisesti nostaa, kait vuositasolla jopa 5 miljardilla. Meillä ei ole varaa tukea Ukrainaa voittoon, sekä lisäpanostus puolustukseen aika hankalaa.

Isojen maiden tarvisi tehdä huomattavasti enemmän.

Meillä ei ole vaihtoehtoja. Luuletko, että nöyristelemällä ja antautumalla Trumpin tapaan saadaan rauha Venäjän kanssa? Päinvastoin, kun näytetään heikkoutta, niin Venäjä hyökkää silloin tänne.

Tämä on juuri pointtini. Jokaisenhan meistä pitää itse päättää mitkä näemme korkean prioriteetin ongelmina. Minulla sellaisia on esim. talous, woke, islamisaatio ja aivan liian haastava vaimo mutta ei Venäjä eikä USA eikä väärät narratiivit, toisilla taas ihan päinvastoin tai kokonaan muut asiat.

Aika näyttää oliko priorisaatio oikein vain väärin mutta tarkoituksella ei kannata alkaa kehittämään mielessään uusia ongelmia edellisten päälle jos ei niitä luonnostaan ongelmiksi koe. Jos käy niin, että olin totaalisen väärässä ja Venäjä tekee tänne ultramassiivisen hyökkäyksen joka vie kuntista hengen niin näin tapahtukoon. Kaikki näkemisen arvoinen on jo nähty ja kokemisen arvoinen koettu. Vähempikin olisi riittänyt.

Kyllä tämä menee jo vähän vitun lapselliseksi...

504428253_1120864256746347_7985494159797217829_n.jpg

Poistettu tai feikki, mutta yhtä kaikki, aivan helvetin noloa touhua, "maailman rikkaimman ja mahtavimman" örveltäminen.
Joo on toi aikamoista kyl. Tota mä vaan lähdin etsiin koska meni sen verran yli jo itsellä, mutta onneksi taisi olla feikki.
Elon vetänyt selvästi isommat pultit ja varmaan liittyy teslaan aika paljon.

Tämä on juuri pointtini. Jokaisenhan meistä pitää itse päättää mitkä näemme korkean prioriteetin ongelmina. Minulla sellaisia on esim. talous, woke, islamisaatio ja aivan liian haastava vaimo mutta ei Venäjä eikä USA eikä väärät narratiivit, toisilla taas ihan päinvastoin tai kokonaan muut asiat.

Aika näyttää oliko priorisaatio oikein vain väärin mutta tarkoituksella ei kannata alkaa kehittämään mielessään uusia ongelmia edellisten päälle jos ei niitä luonnostaan ongelmiksi koe. Jos käy niin, että olin totaalisen väärässä ja Venäjä tekee tänne ultramassiivisen hyökkäyksen joka vie kuntista hengen niin näin tapahtukoon. Kaikki näkemisen arvoinen on jo nähty ja kokemisen arvoinen koettu. Vähempikin olisi riittänyt.
Kaikista asioista löytyy kuitenkin hopereunus tai joku positiivinen juttu niin kerrohan mikä on vaimosi sellainen?

Kaikista asioista löytyy kuitenkin hopereunus tai joku positiivinen juttu niin kerrohan mikä on vaimosi sellainen?
Positiivisia puolia on oikeasti paljon alkaen konservatiivisista arvoista, anti-wokesta, anti-homostelusta ja anti-feminismistä eli siinä mielessä muistuttaa ihan jenkkikonservatiivia vaikka onkin venäläinen mutta sanotaan vaikka näin, että persoona on täysin uniikki, ei ole toista samanlaista. Ei ole koskaan tylsää kun ikinä ei tiedä mitä sieltä seuraavaksi tulee.ja milloin. Se voi olla vaikka keskellä yötä nukkuessa, kun tulee joku päähänpisto ja se pitää saada toteuttaa heti. Ohjelmaa siis riittää mutta pitäisi olla Trumpin energiatasot kun itellä ne on lähempänä Bidenia, hehe.

Bidenin kauden lopussa vaalien alla 79% amerikkalaisista oli sitä mieltä, että Amerikka on menossa väärään suuntaan. Toisin sanoen 100% republikaaneista ja 29% demokraateista. Trump äänestettiin valtaan kääntämään suunta ja se on todellakin käännetty. Yo. reaktioista voi päätellä jotain tuloksista. Tai sitten voi lukea niistä meidän valtamediasta ja CNN:n polleista riippuen siitä mitä haluaa kuulla.

Los Angelesissa palestiinahuivit, vasemmistoanarkistit ja you know who mellakoineet.

View: https://x.com/CollinRugg/status/1931450787919786272

View: https://x.com/MrAndyNgo/status/1931563109321490463

View: https://x.com/Shawn_Farash/status/1931692090951352799

Ja tietenkin kyseessä demokratian peruspylväs mielenosoittaminen ja hyvä juttu, koska äärivasemisto asialla. Toisinpäin kyseessähän on demokratian hajottaminen. Ei varmaan tällaiseen kiihottamisesta mitään seuraamuksia tai kysymyksiä näille demareille tule.

View: https://x.com/Bubblebathgirl/status/1931591675689754674

Minusta yhteiskunnallisten ongelmien kohdalla me ei voida itse päättää mitkä on korkean prioriteetin ongelmia. Ne ongelmat voidaan määritellä faktapohjaisesti ja kaikkien pitää ottaa ne tosissaan.

Mieti nyt vaikka projektipäällikköä, joka tulisi selittämään sinulle samalla tavalla, että hänestä budjetin ylitykset eivät ole hänelle henkilökohtaisesti korkean prioriteetin ongelmia.

Tämä on kyllä harmillista. Minusta sinun pitäisi noudattaa Trumpin linjaa ja karkottaa laiton maahanmuuttaja vaimosi Suomesta ja etsiä nainen joka saa sinut ajattelemaan, että elämä on vasta alussa.

Vaikuttaa siltä, että kansalliskaarti on lähetetty provosoimaan porukkaa. Jos tuo meno jatkuu, niin siellä on kyllä kunnon mellakat käynnissä kohta ja nuo voivat muuttua väkivaltaisiksi.

View: https://x.com/RpsAgainstTrump/status/1931898801297785334

Sinällään tuo on harmillista, kun EN vastusta sitä että Antifa yms. roskaporukka laitetaan kuriin. On myös huvittavaa, että porukka heiluttaa jotain Meksikon lippuja ja protestoi karkottamista Meksikoon vastaan.

Back
Ylös Bottom