🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 24,4%
  • 2

Votes: 12 29,3%
  • 3

Votes: 4 9,8%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,3%
  • 6

Votes: 2 4,9%
  • 7

Votes: 2 4,9%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 7 17,1%

• Total voters
    41
Suomalaiset on niin aivopesty vihaamaan ja pelkäämään Venäjää, että sen varjolla ihmisten elämää voidaan kurjistaa näköjään loputtomasti.
Valtiohallinto voi laittaa loputtomasti (velka)rahaa aseisiin ja lahjoittaa ne Ukrainalle ja leikata aina vain lisää julkisista palveluista, koska Venäjä.

Media ja kaikki puolueet on valjastettu Venäjävihan ylläpitoon. Eliitillä on intressinsä jonka takia he haluavat että Venäjä pysyy vihollisena. Valtaosa kansasta myös suostuu mukisematta tähän, koska eihn nyt kukaan halua olla Putinisti...ennemmin vaikka kuolee nälkään, tai sairauteen, kun hoidettavaksi ei enää pääse, ne prioriteetit.

Makhakille, mikä maa on se ainoa, joka on Suomelle turvallisuusuhka. Se ainoa, jota varten olemme varustautuneet 40-luvulta lähtien. Mitä varten Suomi käänsi nopeasti kelkkansa -22, että haemme NATON jäsenyyttä, vaikka sekä Tasavallan Presidentti, sekä pääministeri olivat olleet hieman aiemmin epäileväisiä NATOon liittymisen suhteen. Pro-russia porukat voisivat hakea puolestani turvapaikkaa ryssistä yhdessä Anon kanssa....

Makhakille, mikä maa on se ainoa, joka on Suomelle turvallisuusuhka. Se ainoa, jota varten olemme varustautuneet 40-luvulta lähtien. Mitä varten Suomi käänsi nopeasti kelkkansa -22, että haemme NATON jäsenyyttä, vaikka sekä Tasavallan Presidentti, sekä pääministeri olivat olleet hieman aiemmin epäileväisiä NATOon liittymisen suhteen. Pro-russia porukat voisivat hakea puolestani turvapaikkaa ryssistä yhdessä Anon kanssa....

Kommunistista Neuvostoliittoa pidettiin uhkana useita vuosikymmeniä, Nykyinen valtiojohtoinen kapitalistinen Venäjä ei ole ollut uhka enää useampaan vuosikymmeneen, mutta sitä ollaan haluttu pitää semmoisena (ne eliitin omat intressit) Suomea on jo hyvin pitkään ulkopoliittisissa asioissa ohjattu rajojen ulkopuolelta, ensin Brysselistä, nyt lisäksi myös Washingtonista, suomen (ainakaan ulkopoliittista) itsenäisyyttä ei ole enää jäljellä kuin puheissa. Natoon liittyen, poliitikot eivät ole koskaan valehdelleet kansalle, häpeä sille joka edes näin ajattelee. Hyvänä asiana on se, että Nato todennäköisemmin hajoaa jo tämän vuosikymmenen kuluessa, tai ainakin supistuu ja kutistuu olemattomaksi uhaksi enää kenellekkään.

Minä en ole muuttamassa myöskään mihinkään. Jo kirjoituksiesi perusteella on helppo päätellä, että olen huomattavasti enemmän suomen ja suomen kansa puolella, kuin sinä (heidät pitää vain saada heräämään), minulle tärkeää on suomalaisten hyvinvointi ja turvallisuus, ei muiden kansojen hyvinvointi suomalaisten kustannuksella, kuten sinulla. Enää kaikkein pahimmat globohorot yrittävät saada omaa agendaansa läpi ryssittelemällä erimieltä olevia. Häpeä.

Mitkä ovat ne "eliitin omat intressit??". Mitkä olivat vaikkapa Niinistön tai Marinin omat intressit, kun Suomi vietiin NATOon, turvaan ryssän halaukselta....

Jos tuntisit minua edes vähän, et varmaan pitäisi maailmojen halaajana. Olet aika lailla väärässä tuossa kirjoituksessasi, no pelle ja ryssä olet varmaan muidenkin mielestä, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia... Sinullehan ei kannattaisi varmaan edes vastata, mutta vastataan silti.

Luulen että olen tehnyt sinua enemmän Suomen puolesta jo nyt, 52 vuotiaana edelleen sijoitettuna reservissä, veikkaan ettei jääkärit, kuten sinä ole enää tässä iässä ole kuin nostoväkeä...

Mitkä ovat ne "eliitin omat intressit??". Mitkä olivat vaikkapa Niinistön tai Marinin omat intressit, kun Suomi vietiin NATOon, turvaan ryssän halaukselta....

Jos tuntisit minua edes vähän, et varmaan pitäisi maailmojen halaajana. Olet aika lailla väärässä tuossa kirjoituksessasi, no pelle ja ryssä olet varmaan muidenkin mielestä, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia... Sinullehan ei kannattaisi varmaan edes vastata, mutta vastataan silti.

Luulen että olen tehnyt sinua enemmän Suomen puolesta jo nyt, 52 vuotiaana edelleen sijoitettuna reservissä, veikkaan ettei jääkärit, kuten sinä ole enää tässä iässä ole kuin nostoväkeä...
Sä menit kovin hiljaiseksi jo etätyö aiheessa argumenttien kohdalla niin ei varmaan kannata määkiä sitä vanhaa typerää päätä joka paikassa?

Kirjoittelen ehkä paremmalla ajalla noista poliitikkojen Nato kiemuroista, nyt ei kerkeä jaksa.

Lyhyesti Natosta, se ei ole tuonut turvaa eikä rauhaa suomelle, päinvastoin. Heikentyneestä turvallisuudesta me maksamme tulevaisuudessa about 14-16 miljardia/vuosi (eikä sillä paranneta suomen puolustusta)= huippudiili, kuten eräs tuulitukka asian ilmaisisi.

Naton myötä Suomen armeijaa johdetaan Norfolkista, eikä se tule ajamaan suomen etuja.

Sä menit kovin hiljaiseksi jo etätyö aiheessa argumenttien kohdalla niin ei varmaan kannata määkiä sitä vanhaa typerää päätä joka paikassa?
En jaksanut alkaa vääntämään kanssasi etätyöstä, varsinkin kun tapanani on mennä ajoissa nukkumaan. Voitko kertoa kuitenkin typerästä ryssän päästäsi ne eliitin intressit, se kai sinut tähän herätti. Sinun profiilisi tässä Pakkotoistossa on kuitenkin olla pro-russia. Sen kai typeränä tiedät itsekin...

Kirjoittelen ehkä paremmalla ajalla noista poliitikkojen Nato kiemuroista, nyt ei kerkeä jaksa.

Lyhyesti Natosta, se ei ole tuonut turvaa eikä rauhaa suomelle, päinvastoin. Heikentyneestä turvallisuudesta me maksamme tulevaisuudessa about 14-16 miljardia/vuosi (eikä sillä paranneta suomen puolustusta)= huippudiili, kuten eräs tuulitukka asian ilmaisisi.

Naton myötä Suomen armeijaa johdetaan Norfolkista, eikä se tule ajamaan suomen etuja.
Tähän en viitsi kommentoida sen enempää, kuin että enemmistö suomalaisista kuitenkin oli taatusti Natoon menemisen puolesta. Oliko se tarpeellista vai ei, sitä emme koskaan tule tietämään, kun menimme ja taaksepäin ei varmastikaan käännetä. Ja jatkossa veli venäläinen ei edes haaveile, kuin hybrisi-iskuista Suomeen. No niitä hybridi-iskuja kyllä tulee, se on varmaa, mutta niissä ei onneksi kuole suomalaisia.

En jaksanut alkaa vääntämään kanssasi etätyöstä, varsinkin kun tapanani on mennä ajoissa nukkumaan. Voitko kertoa kuitenkin typerästä ryssän päästäsi ne eliitin intressit, se kai sinut tähän herätti. Sinun profiilisi tässä Pakkotoistossa on kuitenkin olla pro-russia. Sen kai typeränä tiedät itsekin...
Ai taas hiljeni? wow

Löytyisikö ne "intressit" ai ei, no ei sinulta vastauksia saa, en odottanutkaan kyllä, että foliohatusta löytyisi mitään.

Tässähän oli kontekstina Somen vieminen Natoon, ei jo ennestään umpikorruptoituneen maan eliitin intressit. Nyt liikkui maalitolpat aika sukkelaan. Jos päättelee jotain reaktioajastasi viestiini, niin päivystät täällä :) , siihen etätyö kyllä sopii ....

Ja ukraina ei voi voittaa silti...

Ukraina on jo voittanut sodan. Ukraina säilyttää itsenäisyytensä. Jos mietitään sodan alkua, missä Venäjä hyökkäsi Kiovaan, Hersoniin ja Harkovaan ja tavoite oli vallata koko Ukraina, niin Venäjä on epäonnistunut tavoitteessaan.

Ukraina on jo voittanut sodan. Ukraina säilyttää itsenäisyytensä. Jos mietitään sodan alkua, missä Venäjä hyökkäsi Kiovaan, Hersoniin ja Harkovaan ja tavoite oli vallata koko Ukraina, niin Venäjä on epäonnistunut tavoitteessaan.
Viimeksi ukrainan voitto sinulle oli ryssien vetäytyminen kokonaan pois... maalitolpat vaihtuneet ihan uusiksi?

Back
Ylös Bottom