Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kesäkuussa Lapissa kun ajeltiin niin tuli vastaan venäläisten autojen letkoja. Ne varmaan oli ylittäneet rajan tuolta Norjan puolelta.
Tuli muuten varsin kotoisa fiilis, kun vastaan ajeli Venäjän rekkareissa olevia autoja, pelkääjän paikalla istuva henkilö puhui venäjää puhelimeen ja auton soittimesta tuli venäläisiä slovareita.
Jos ne olikin menossa etelämpään lomailemaan.Käytiin Levillä ja en nähnyt ainuttakaan ryssää.
Jos ne olikin menossa etelämpään lomailemaan.
Savon suunnilla näkynyt jonkun verran minun korvin venäjää solkkaavia, useimmiten 30-40v pariskuntia/perheitä. En sit tiedä ovatko venäläisiä vai ukrainalaisia. Sen verran hyväosaisen turistin habitus, että olen arvellut venäläisiksi.
Ootteko hakannu ryssiä kohdatessa?Jos ne olikin menossa etelämpään lomailemaan.
Savon suunnilla näkynyt jonkun verran minun korvin venäjää solkkaavia, useimmiten 30-40v pariskuntia/perheitä. En sit tiedä ovatko venäläisiä vai ukrainalaisia. Sen verran hyväosaisen turistin habitus, että olen arvellut venäläisiksi.
En tiedä muista, mutta itse vain neutraalisti havainnoin. Ja keskustelen pakkiksella.Ootteko hakannu ryssiä kohdatessa?
No hyvä juttu.En tiedä muista, mutta itse vain neutraalisti havainnoin. Ja keskustelen pakkiksella.
Itse en ole yhtä optimistinen kuin Toveri, mutta eikö olisikin hienoa, jos hän olisi taas oikeassa?Pekka Toveri: "Venäjän puolustus murtuu Etelä-Ukrainassa viimeistään elokuun alussa"
Kuten minulle on täällä huomautettu, niin toveri ei ole koskaan väärässä, joten kuinka pitkällä ovat jo menossa?
Tästä tuli mieleen, kun joskus aiemmin oli intensiivistä keskustelua siitä, mitä hyvää Venäjältä tulee, jolloin taisin useampaankin otteeseen leijua venäläiseltä yhteistyökumppaniltani saamasta kuivuneesta hauenpääarä. Nyt keksin myös toisen. Venäläiset slovarit. Minähän olen henkeen ja vereen ysärikunteja ja armoton E-Typen fani, mutta valitettavasti matkakumppani ei anna koskaan autossa luukuttaa ysärikokoelmiani, vaan pitää mennä hänen musiikkimakunsa mukaisesti. Tässä yhteydessä sain ison annoksen venäläisiä hitaita biisejä ja ne on oikeasti hyvää settiä. Vaikka sanoja ei ymmärrä niin ne menee tunteisiin.Kesäkuussa Lapissa kun ajeltiin niin tuli vastaan venäläisten autojen letkoja. Ne varmaan oli ylittäneet rajan tuolta Norjan puolelta.
Tuli muuten varsin kotoisa fiilis, kun vastaan ajeli Venäjän rekkareissa olevia autoja, pelkääjän paikalla istuva henkilö puhui venäjää puhelimeen ja auton soittimesta tuli venäläisiä slovareita.
Fantasiointi ei ole todellisuutta.Itse en ole yhtä optimistinen kuin Toveri, mutta eikö olisikin hienoa, jos hän olisi taas oikeassa?
Pekka Toveri: "Venäjän puolustus murtuu Etelä-Ukrainassa viimeistään elokuun alussa"
Kuten minulle on täällä huomautettu, niin toveri ei ole koskaan väärässä, joten kuinka pitkällä ovat jo menossa?
Fantasiointi ei ole todellisuutta.
Sickille taas yksi esimerkki Comrade toverin vikaisuuksista.
Tuo alempi paikka on kyllä fakenews. Ylempi varsin mahdollinen ainakin hetkellisesti.Ei tiedetä varmuudella mikä on tilanne rintamalla tällä hetkellä. Viikonloppuna ukrainalaisia joukkoja oli varmistettujen videoiden perusteella noilla alueilla. Ukraina ei yleensä tiedota ja tietoa rintamanliikkeistä on tullut lähinnä venäläisten sotabloggareiden kautta ja Venäjä sulki heidän suut ja sieltä ei ole kuulunut enää mitään.
katso liitettä 254010
Mitä järkeä on linkata uutinen josta voi lukea kaksi ensimmäistä riviä?![]()
In Ukraine, Amputations Already Evoke Scale of World War I
Tens of thousands of Ukrainians have lost limbs since the start of the war, according to new estimates, a toll not seen in recent armed conflicts in the West.www.wsj.com
Arviota että 20k-50k menettäny raajan tai useampia sodassa. Luvussa ei oletettavasti ole edes kaikki.
Pistää miettimään että millaset ne todelliset tappiot on...Haavoittuneiden sotilaiden totaaliluku täytyy olla melkoisen karmea.
![]()
In Ukraine, Amputations Already Evoke Scale of World War I
Tens of thousands of Ukrainians have lost limbs since the start of the war, according to new estimates, a toll not seen in recent armed conflicts in the West.www.wsj.com
Arviota että 20k-50k menettäny raajan tai useampia sodassa. Luvussa ei oletettavasti ole edes kaikki.
Pistää miettimään että millaset ne todelliset tappiot on...Haavoittuneiden sotilaiden totaaliluku täytyy olla melkoisen karmea.
Tuo alempi paikka on kyllä fakenews. Ylempi varsin mahdollinen ainakin hetkellisesti.