òma keho vastuksena vs tankoharjoittelu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaupunki
pks
mielipiteitä!

monipuolisuus tietenkin parasta. mutta vertaisin joitain peruslikkeitä.itse tunnen hyötyväni enemmän siirryttyäni etupäässä keho vastuksena (miten tän voi paremmin sanoa?) -harjoituksiin. sen lisäksi

no jalat on kyllä jääneet heikoimmalle mutta

erilaiset etunojapunnerrukset vs penkki (esim sormet saa enempi harjoitusta, ja tuntuu ottavan olkapään sijasta rintaan paremmin)

punnerrus seinää vasten vs military press

leuanveto (+ lisäpainot) vs talja, kulmasoutu (ainkin pumppiin saa paremmin)

yhden jalan kyykky vs kyykky levytangolla

yhden jalan pohjenousu (lisäpainolla) vs pohjekone

jaahas:jahas:
mun mielest penkki kyl päihittää etunojapunnerrukset jos rintalihaksia kasvatetaan.:)

mielipiteitä!

Nopeilla punnerruksilla saa hommattua voimatason, jolla saa penkistä noin 1.5x omanpainon ja nopeilla leuoilla saa hommattua voimatason, jolla nousee noin 2xomapaino ylätaljasta. Sen jälkeen lähtisin viimeistään salille jatkamaan.

Jalat treenaisin suosiolla salilla. Toki niillekkin saa hyvän voimasysäyksen kotitreenistä. Ongelma tulee kun menee salille ja on helvetisti voimaa, mutta liikeradat on ihan persiillään. Eli ainakin välillä olisi hyvä käydä hinkkaamassa noita liikeratoja kuntoon siellä salinkin puolella.

Eli lyhyesti molempi parempi ja tietyn tason jälkeen lähes yksinomaan salitreeniä.

Nopeilla punnerruksilla saa hommattua voimatason, jolla saa penkistä noin 1.5x omanpainon ja nopeilla leuoilla saa hommattua voimatason, jolla nousee noin 2xomapaino ylätaljasta. Sen jälkeen lähtisin viimeistään salille jatkamaan.

Onko kokemusta, vai mistä nuo luvut repäisit?

jos tykkää oman kropan painolla treenata niin mikäs siinä. kehonvastustreeniä vaan kritisoidaan usein siitä, että siinä vastus on muuttumaton ja tietyn voimistumisen jälkeen riittämätön lihasten kasvuun, mutta otteita ja kulmia vaihtelemalla sekä lisäpainoilla saa useimpiin liikkeisiin niin rankan vastuksen että liikutaan täysin maksimivoima alueella eli ei tarvi pelätä että jää oman kehon treenit kestovoimaleikiksi. kehonvastustreeni sopii bodailuunki aivan hyvin.

jos sitä lihasta haluaa ja on mahdollisuus treenata salilla niin onhan se kait "järkevämpää", mutta oma keho vastuksena- treenillä saat aivan varmasti lihasta kun syöt paljon ja kuormitat lihaksia riittävästi.

edit:
Nopeilla punnerruksilla saa hommattua voimatason, jolla saa penkistä noin 1.5x omanpainon ja nopeilla leuoilla saa hommattua voimatason, jolla nousee noin 2xomapaino ylätaljasta.

ei taida pitää paikkansa, punnerrukset ei penkkiin korreloi kovin hyvin.

Onko kokemusta, vai mistä nuo luvut repäisit?

Vain tuosta leuanvedosta. Tuo vaikutus penkkiin on enemmän hihasta ravisteltu.
Arvelin ettei siinä pysty ihan samaan, kun liike on hieman eri. Vaikka yrittäisi jäljitellä kahvojen avulla. Lavat ei kuitenkaan ole mukana, eikä ole kaarta ym.

En kyllä millään tahdo uskoa, että pelkkiä leukoja tekemällä yltäisi ainenkaan meikäläisen massoilla tupliin ylätaljasta (enpä ole vielä edes törmännyt 190 kilon taljapakkaan missään, jotta pääsis kokeilemaan). Nyt menee 15 leukaa ja oma paino ylätaljassa ehkä 7 kertaa, vaikka olen harjoitellut ylätaljalla parikolme vuotta ja leukoja vielä pidempään. Tai sitten olen vain lahjaton tapaus, mikä on ehkä todennäköisin selitys.

En kyllä millään tahdo uskoa, että pelkkiä leukoja tekemällä yltäisi ainenkaan meikäläisen massoilla tupliin ylätaljasta (enpä ole vielä edes törmännyt 190 kilon taljapakkaan missään, jotta pääsis kokeilemaan). Nyt menee 15 leukaa ja oma paino ylätaljassa ehkä 7 kertaa, vaikka olen harjoitellut ylätaljalla parikolme vuotta ja leukoja vielä pidempään. Tai sitten olen vain lahjaton tapaus, mikä on ehkä todennäköisin selitys.

Ehkä toimii keveille kavereille paremmin, riittää tuo 150kg pakkakin. Pystytkö vetämään nopeita leukoja? Siis laskuvaihe on normaali, mutta nousu on paljon nopeampi kuin normaalisti. Vedon voi lopettaa noin puolessa välissä kun loppu tulee alkuvauhdilla.

Siis tuo nopealeuka vaatii aivan eri voimatason kun normaalileuka. Itse en niitä pysty tekemään kunnes voimatason on luokkaa 1.7xomapaino ylätaljassa.
Noilla nopeilla on tarkoitus mennä tuosta 1.7x tuonne 2.0x

Itse en vielä pysty noita nopeita vetämään, pitkä (reilu vuosi) tauko alla olkapään takia. Mutta keveitä kolmosia vedellyt illan mittaan parin kuukauden ajan lähinnä kuntoutusmielessä. Testasin tällä viikolla miten salilla miten lisäpainon kanssa kulkee, 30kg lisäpainolla tuli aika kevyesti.
Kun saan tuon lisäpainon tuonne 50kg paikkeille, niin alkaa nuo nopeat leuatkin kulkemaan edes jotenkin. Tällä hetkellä ei pysty.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
erilaiset etunojapunnerrukset vs penkki (esim sormet saa enempi harjoitusta, ja tuntuu ottavan olkapään sijasta rintaan paremmin)

punnerrus seinää vasten vs military press

leuanveto (+ lisäpainot) vs talja, kulmasoutu (ainkin pumppiin saa paremmin)

yhden jalan kyykky vs kyykky levytangolla

yhden jalan pohjenousu (lisäpainolla) vs pohjekone

IMO paremmat liikkeet lihavoitu. Toi käsilläseisontapunnerrus on varmaan alkuun parempi liike kuin military press, mutta siinä vaiheessa kun se alkaa käydä helpoksi omalla painolla, on varmaan vaihdettava pystypunnerrukseen tangolla, jotta kehitys jatkuisi. Jos penkki ottaa sinulla eniten olkapäihin, on penkkitekniikkasi vain huono ja vaatii lisätreeniä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom