Ärsyttäviä pareja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minua kyrsivät suunnattomasti aloittelijat, jotka eivät osaa sparrata kevyesti, vaikka pyydetään. Erityisen usein tätä tapaa isoilla miehillä, joilla se on myös kaikkein vaarallisinta. Myönnän kyllä, että itsellänikin oli aikoinaan tätä taipumusta. Pahimmat kuitenkin käsittävät sparrin jonkinlaiseksi kamppailuksi elämästä ja kuolemasta, mätkivät täysillä ja yrittävät kaikin keinoin rikkoa toisen ottelua, etteivät vain saisi yhtään tälliä.

Näille en enää tunne armoa. Sanon kerran, että olisi syytä ottaa rauhallisemmin ja jos ei usko, niin vetelen vartaloon niin kovaa kuin lähtee, kunnes toinen pyytää kevittämään kontaktia. Tämän jälkeen kun sanoo, että kaverin olisi parmpi keventää itsekin, se menee yleensä perille.

Raivostuttavimpia ovat naiset, jotka tekevät tätä, koska niitä ei isona miehenä voi lyödä kovaa ilman, että tulee loukkaantumisia.

Näille en enää tunne armoa. Sanon kerran, että olisi syytä ottaa rauhallisemmin ja jos ei usko, niin vetelen vartaloon niin kovaa kuin lähtee, kunnes toinen pyytää kevittämään kontaktia. Tämän jälkeen kun sanoo, että kaverin olisi parmpi keventää itsekin, se menee yleensä perille.

Ei paskempi taktiikka.

Itse pääsin joskus aloittelijana - tai no sitä nyt oon vieläkin, mutta silloin ihan aloittelijana - ottelemaan juuri tuollaisen itseäni noin 50 kiloa isomman miehen kanssa. Toimi hyvin, mutta ko. mies olikin kokenut ja tiesi mitä teki. Antoi lyödä, se oli sen harjoituksen tarkoitus :).

Nuo aloittelevat todistelunhaluiset mättäjät ovat kyllä kamalia. Naisten kanssa näihin törmää harvemmin. Täytyy tosin tunnustaa että olen itsekin joskus ottanut vähän luuloja pois... hermostutti kun otteluharjoitusleirillä isompi ja huonompi halusi välttämättä treenata minun kanssani vaikka tiesin ettei siitä ole ainakaan minulle hyötyä, tuolla leirillä kun oli tarkoitus juuri päästä suht samankokoisten ja -tasoisten kanssa ottamaan hyvää sparria. Äkäistyin siinä sitten vähän, en ollut se kokeneempi joka ottaa kevyesti vaan se pätijä pikemminkin. Ei kaduta :evil: .

Itseänihän ärsyttää se, kun joskus joutuu omissa thaiboxing treeneissä sparrailemaan muijien kanssa. Heidän kanssaan on hyvä muistaa kaksi sääntöä:

a) Älä lyö kovaa tai ne alkavat valittamaan.
b) Älä lyö kovaa vaikka vastustaja tulee päälle kuin raivo härkä ja hieman vaillinaisen tekniikan takia saattaa potku tai pari pamahtaa munille.

Pysyisivät vaan siellä ladythain puolella :david:

käytä sparrailleski munareita.
on kyl aika vaikee treenaa muijan kaa

Täällä porukka dissaa naisia. Seurassa, missä minä käyn on ainakin ihan mukavia naisia, jotka ei valita osumista tai ikävistä lukoista.

Meillä on treeneissä pakenija-tyyppisiä sparraajia. Ne ei uskalla käydä päälle ja laukkaa taaksepäin kun käy itse hyökkäykseen. Jos ne kohtaisi kehässä, niin olisivat varmaan äkkiä nurkassa ottamassa osumaa.

Meillä kaikki naiset oli ihan ok sparrikavereita niin pystyssä kuin matossakin. Teknisesti hyviä, ja tekivät ilkeitä lukkoja. Näihin taas lukot ei tuntuneet purevan, koska olivat melkoisen notkeita. Ainoa miinus oli paino. 50-kiloisen heittely ei paljoa tekniikkaa vaadi. Yleensä oli diili naisten kanssa, että he saavat "sikailla" mattoväännöissä. Tämä oli opettavaista, koska jos ei kunnolla tehnyt pakettia, pari muistutti vapaista jäsenistään vääntämällä jostain tai työntämällä peukalolla viinahissin sisään.

Pituusero on kivaa, jos ite on lyhempi. Kerran sattui takakiertopotkuja reenatessa päätä lyhempi muija, joka monotti oman vyönsä korkeudelle. Kysyi mihin osui, mutta en kehdannut sanoa, vaan näytin alavatsaa. Viuhahdus vain ja uusi tuli sinne minne ekakin. :eek:

Omalle kohdalle sattuneista sparrikavereista kaikkein ärsyttävimpiä ovat olleet pidempään treenanneet jotka ottavat jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksesa sen, että alempivöinen saa tekniikan perille. Kun vaihdoin lajia karatesta kickboxingiin tämä tuli ikävän tutuksi. Ensin sparri oli mukavan kevyttä, mutta sitten kun sain itse lyönnin/potkun perille (ja ihan hyvällä kontrollilla niin kuin oli tarkoituskin) alkoivat nämä ylempivöiset sankarit helvetillisen myllytyksen aivan helvetin lujaa. Oli siinä sitten kivaa yrittää selvitä hengissä erän loppuun kun teknisesti selvästi parempi "kaveri" hakkaa aivan täysiä. Olikohan sitten kovakin isku miehisyydelle kun keltavöinen läpsäyttää hanskalla naamaan :eek:

Oon kyllä sitä mieltä että treeneissä kuuluu vetää nii kovaa että vittu repeää (itselläni ei kyllä löydy kyseistä asiaa)

Tosin kerran vitutti Taekwondo-treeneissä kun olin ihan hyytynyt treenien loppupuolella ja meillä oli aiheena keppi-iskun torjuminen. Meikäläisellä oli vielä keltanen vyö, ikää about 15 ja paska kunto, kun taas vuorostaan vastustaja oli sinivöinen rillipää-parikymppinen joka yritti ilmeisesti murtaa mun kallon sillä vitun kepillä...ja arvatkaa mitä: "se melkein onnistu siinä"!

Minua kyrsivät suunnattomasti aloittelijat, jotka eivät osaa sparrata kevyesti, vaikka pyydetään. Erityisen usein tätä tapaa isoilla miehillä, joilla se on myös kaikkein vaarallisinta. Myönnän kyllä, että itsellänikin oli aikoinaan tätä taipumusta. Pahimmat kuitenkin käsittävät sparrin jonkinlaiseksi kamppailuksi elämästä ja kuolemasta, mätkivät täysillä ja yrittävät kaikin keinoin rikkoa toisen ottelua, etteivät vain saisi yhtään tälliä.

Raivostuttavimpia ovat naiset, jotka tekevät tätä, koska niitä ei isona miehenä voi lyödä kovaa ilman, että tulee loukkaantumisia.

näin "isona miehenä" annan toisen näkökulman..
Mulle aina valitettiin thaiboxingissa että potkin liian lujaa, vaikka mielestäni potkein yleensä max 50% teholla. Koita siinä sitten saada jotain treenistä irti, kun ainoa asia mihin voit keskittyä on sparraajan kitinä..

vähäntäisi paljon ongelmia, jos koutsit kiinnittäisivät enemmän huomiota siihen, ketkä treenavat kenenkin kanssa. Ei tätä normaalia "ottakaa parit"-huutoa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla oli thaissa just päinvastoin, kun olin 15 vuotias pullea (ah niin kaunis sana) poika, niin ennen kaikkea naiset osas ottaa sen kunto/tekniikka treeninä, sitten oli isoja ja osaavia kavereita jotka pisti säälistä vaan pari iskua sisään ja odotti että pystyn taas hengittään ja lyömään takasin.

Pahimpia oli nää abaut oman ikäset, joille se, että multa loppuu kunto meinas että kimppuun kovempaa kunnes on pallero matossa :/

Mua vituttaa tosi rankasti, jos joudun jonkun 40v äijänkörilään pariksi.
a) se on mua puol metriä pidempi
b) ei varmaan ole ihme, että mun kokoisella (lyhyellä & kevyellä) tytöllä on vaikeaa pitää pistareita kun tää takoo niihin
c) pituuseron takia mä joudun pitämään sille korkeella niitä pistareita, ja se taas pitää mulle liian korkeella; huomaamattaan aina nousee ja sit saa sanoo koko ajan et "moi täältä alhaalta, lasketko vähän alemmas taas ni yletän lyömään" :rolleyes:
d) meillä prot ja vasta-alkajat samassa, eli yleensä sitten paritkin on mitä on.. oon varmaan rasittava vastaparina ku oon aloittelija enkä osaa viel kaikkee

Toivottavasti nyt paikan vaihtuessa ois samankokoisempia ihmisiä ku mä. Ainakin samalla tasolla pitäs olla kun alottelijoiden ryhmään menen :)

Sparrissa ärsyttää aloittelijat jotka tuntuvat suuttuvan, kun heitä vähän lyödään ja lähtevät antamaan takaisin. Itse olen vielä aika pienikokoinen kaveri, melkeen aina kun on tullut loukkaantumisia sparratessa on siitä kiitos näille aloitteleville tyypeille jotka vetää silmät kiinni täysillä.

Ne parit, jotka yrittää tehdä tekniikoita (lukko tai heittoa) niin löysästi, että olo on sama kuin kulkis tyttöystävän kanssa käsikkäin kadulla.

Ne parit, jotka yrittää tehdä tekniikoita (lukko tai heittoa) niin löysästi, että olo on sama kuin kulkis tyttöystävän kanssa käsikkäin kadulla.

Tohon täytyy kyllä yhtyä. Kyllä tekniikoiden treenaaminen vaati molemmilta paljon, sekä tekijältä että kohteelta=ukelta. Iteäni vituttaa jos oon vaikka ukena ku toinen tekee tekniikat hirveellä temmolla heti alusta asti ja ihan päin seiniä. Sit sitä joutuu koko ajan kattelee ettei itelle käy mitään ku toinen vääntelee siinä. Sama kyl toimii toistekki päin. Eli jos ukena on joku rautakangen nielaissu jäpittäjä tai sit semmonen joka ei pistä mitään painoa, on vaan ku märkä rätti. Mutta onneks oman salin äijät oppii tuntee nopeesti ni tietää keitä vältellä.

Viime aikoina on enemmän ja enemmän alkanu pänniä sellaset parit, jotka selittelee ja "petailee" omia suorituksiaan. Yleensä se alkaa jo pukukopissa. "Joo viime yönä nukuin vaan 5,5h :eek: ja hitto kun on olkapää kipeenä. Ei varmaan irtoo tänään. Ihan löysä olo. Väsyttää."

On toi tietty ihan luonnollista ja itekin sitä oon tehny, mut joillakin se menee pahasti yli. Sama juttu on koulussakin. Koeaamuna ennen tunnille menoa kuulee joka puolelta samanlaista puheensorinaa: "En lukenu paljo yhtään. On ihan väsyny olo. Ei paljon kiinnostanu lukee". Ja hyvin tiedän, että nämä tyypit ovat aivan varmasti todellisuudessa valmistautuneet hyvin kokeeseen.

Treeneissä tuollaisella petailulla saa ehkä vähän omaa jännitystä laskettua. Esim. ennen matsireenejä (ja, kappas kappas, tämähän on enimmäkseen matsireenien ongelma) usein ne "tiukimmat omantasoiset vastustajat", joiden kanssa tilanne on yleensä aika 50-50, tulee kertoon, kuinka tänään on huono päivä. Sillon jos meikä vetää niitä paremmin, niin olihan ne jo etukäteen ilmoittanut, että ne ei tänään ollu parhaassa kunnossa. Eli on aika kumma, kuinka näitä samoja tyyppejä väsyttää AINA ja että siitä pitää KERTOA muille...

Ei siinä mitään, et jos on oikeesti joku takareisi revähtäny pari päivää sitten tai joku muu paikka on oikeesti "ihan paskana", niin toki siitä voi ja on hyväkin ilmoittaa parille. Kauhee selittely alussa ja sitten 110% lasissa vetäminen on huvittava ja aina niin läpinäkyvä juttu. Niin kuin totesin, itekin oon tätä harrastanu mut jossain vaiheessa aloin funtsiin, että parempi kai sekin energia säästää vaan treeniin.

Tunnistatko itsessäsi selittelijän vikaa? :D

Aika moni tuo esille, että eri kokoisen tai tasoisen parin kanssa treenaaminen häiritsee. Vikahan ei ole tässä tapauksessa parin vaan vetäjän. Vetäjän pitäisi parittaa ihmiset taitojen ja koon suhteen oikein. Tosin itsepuollustustekniikoita harjoiteltaessa on välillä hyvä harjoitella sitä isompaa ja painavampaa tankkia vastaan.

Hei, mitä ne oikeesti on akka joka vääntää liikaa ranteesta ok (sano sille), ukko joka paiskaa liian lujaa lattiaan(sano jos pystyt etc.):) .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom