Ärsyttäviä pareja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olenko yksin täällä vai onko mullakin sellatteita ärsyttäviä pareja treeneissä, jotka eivät ota ohjeista opiksi ja vääntävät ranteesi rusetille ja potkivat kätesi tohjoksi (kyseessä TKD:n potkuläpyskät). Parina yleensä toimii ylirujo, mutta siltikin voimaton kaveri, joka on ihan onneton. Parit vaihtelevat 8 v pikkulikasta täysi ikäiseen naiseen (ikävä loukata naisia, mutta miehille tuntuu olevan taito enemmän hanskassa). Pikkulikka ehdottomasti ärsyttävin.

Heh, seuroissa taso vaihtelee loistavista kammottaviin. Läpysköjä on sentään vielä helppo pitää verrattuna pistareihin....

Kuten mr. Winsu sanoikin porukkaa on joka junaan. Jos porukassa on henkilöitä, jotka jatkuvasti tekevät "ylilyöntejä" muita treenaajia kohtaan. Eivätkä osaa ottaa riittävän kevyesti/huonomman tasolla, tässä vaiheessa pitäisi myös ohjaajien herätä ja puuttua asiaan, eikä vain katella sivusta...

Kokemukseni mukaan pahimpia on yleensä pikkupennut: eivät kuuntele tai muutenkaan keskity tekemiseen. Parasta alkulämmittelyn aikaan (vyöllä korista) syöksyä ottamaan pennulta vyö, niin tämä nostaa polven juuri kulkusten kohalle. Siinä sitten saapi jonkin aikaa kattoa tiirailla. :)

Ärsyttäviä on ihmiset jotka vetävät täysiä padeihin/mitsiin kun tarkoitus ei ole, ja sitten itse ottavat potkun/lyönnin "vastaan" liikkumalla taaksepäin, jolloin joutuu potkimaan/lyömään melkein ilmaan, tai pitävät löysästi kiinni ja antavat iskun ohjautua sivuun esmes. etupotkua tehdessä.

Raastavin pari mitä olen tavannut:

Haluaa aina ensimmäisenä olla harjoittelemassa uutta tai vanhaa tekniikkaa, eli joudun ukeksi. Kun vuoron vaihto tulee, tämä painuu kyselemään ja lässyttämään senseille. Aiheena joko kyseinen tekniikka tai jokin smäkdaunista nähty. Eli seison sitten tumput suorana ilman paria...

Ei pese pukuaan, vaan jättää sen lätkäkassiinsa. Puvun selkä on keltainen ja sälli tyrmää hajullaan eikä kintullaan.

Mattoväännöissä tämä sanoo ensimmäiselle parille, että otas iisistä, ku ei oo vielä lämmöt päällä. Toiselle ja kolmannelle se sanoo että otetaas rauhallisesti, että jäis voimaa vielä muihinkin vääntöihin. Neljäs ja viides saavat osakseen löysäilyä, koska kuulemma edelliset matsit ovat jo sankarin uuvuttaneet.

Ja se vatipää aina tuli sieppaamaan mut parikseen!!! :curs: :wall:

Ärsyttäviä on ihmiset jotka vetävät täysiä padeihin/mitsiin kun tarkoitus ei ole

Ihan turhaa märinää. Tottakai niihin potkastaan ja LUJAA! :rock:
Mitäs et osaa pitää pistaria.:jahas:

Mut kyllä ne pennut, jotka on tuotu "päivähoitoon" treeneihin ottaa päähän ylivoimasesti eniten. Siks niitä lenteleekin usein niska persotteella pellolle:evil:

Kaikista vittumaisin parini on ollut sellainen joka vetää aina täysiä, oli tilanne mikä oli. Kun valmentaja sanoo, että otetaan kevyellä kontaktilla, niin kaveri pistää täysiä. Tilannetta ei paranna se, että jannulla ei ole omia hanskoja, vaan vetää seuran paskoilla 10 unssin hankoilla joista toppaukset ovat rystysten kohalta menneet jo ajat sitten.

Tilannetta ei paranna se, että jannulla ei ole omia hanskoja, vaan vetää seuran paskoilla 10 unssin hankoilla joista toppaukset ovat rystysten kohalta menneet jo ajat sitten.

Meillä oli sankari, jolla oli sentään omat hanskat. Valitettavasti olivat mallia säkkihanskat, mutta kun halvemmalla sai ja niissä luki BudoMaster... Ei kuitenkaan antanut mun demonstroida jannulle hanskojen eroa muutamalla lirpalla päin näköä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itseänihän ärsyttää se, kun joskus joutuu omissa thaiboxing treeneissä sparrailemaan muijien kanssa. Heidän kanssaan on hyvä muistaa kaksi sääntöä:

a) Älä lyö kovaa tai ne alkavat valittamaan.
b) Älä lyö kovaa vaikka vastustaja tulee päälle kuin raivo härkä ja hieman vaillinaisen tekniikan takia saattaa potku tai pari pamahtaa munille.

Pysyisivät vaan siellä ladythain puolella :david:

Itse oon kans joskus sparraillu paljonkin muijien kanssa, koska oon niin lyhyt. Mulla ei oikeestaan oo hirveesti valittamista, kun osaa suhteuttaa omat tekemisensä vastustajaan. Hyviä puolia ainakin on et muijat tuoksuu lähes poikkeuksetta ruusuilta, vaiks on treenaamas, taitaa olla sitä hajuvettä heitetty muutama litra ennen treenejä. En sitä silti tarkota et sinne oltas menty hajuvesiä haistelemaan. Sit itsee joskus ärsyttää kun yrittää potkasta kylkeen mut muija vetää kroppaansa just sen 15cm taaksepäin ja tissi saa täysosuman.:D

Pikkupojat laittavat niskanikamat rutisemaan ja nivelet paukkumaan, siis sen jälkeen kun pääsevät sen asian yli että oi apua tolla on tissit mihin mä nyt laitan käteni. Ja yksi jamppa hikoilee niin paljon että mun kuteet ovat treenien jälkeen läpimärät jos sen pariksi joudun. Eihän siinä mitään, ne kuivuu, mutta se vielä haisee ihan kuolemalle -> niissä releissä ei enää ole salille menemistä kun alan haiskahtamaan treenikaveriltani heti kun alan vähänkin hikoilemaan :haart:

Entisessä seurassani oli eräs leivästi ylipainoinen ja heikkokuntoinen kaveri, jonka nivelet taipuivat äärettömyyksiin. Tämä kaveri tietenkin ajatteli että kaikkien muidenkin sormi/ranteet taipuvat samoin kuin hänellä, joten niitä saa kiskoa miten vain. Ja se, kun sanottii "hitaasti", niin tämä ei ottanut kuuleviin korviinsa vaan väänsi juuri ranteet ja sormet poikki. Sparreissa tämän lyöntejä ei olisi edes tarvinnut torjua, vaikka ne olisivat tulleet suoraan silmien väliin. Potkut eivät onnistuneet edes polven korkeudelle, ja vitsit olivat kuivempia kuin sahara.

Jostain kumman syystä tyyppi pääsi kuitenkin vyökokeet läpi, vaikka ei todellakaan olisi saanut. Sensei/ opettaja oli rahanahne paska, eikä välittänyt vaikka tekniikka menisi miten. Se oli yksi syy miksi lopetin kyseisen lajin ja punttisali tuli enemmän kuvioihin.

Kuulin tuossa toissapäivänä että kyseinen laji alkaisi taas, uusi opettaja ja kaikki. Tämä kertomani parini oli näyttänyt jotain tekniikoita sille uudelle opettajalle, jotka olivat ilmeisesti opetettu päin vittua, jos näin nätisti sanotaan.

Meillä ope on ihan ok oikeastaan mukava, mutta meillä menee koko aika sen yhden pikkukakaran neuvomiseen kun olemme toitottaneet sille sitä samaa 10 kertaa lopetamme suosiolla ja hallelujaa huudetaan sitten kun itse pääse vääntämään/potkimaan sen kanssa:wall: . Jotta voisin hahmottaa vähän tilannetta: niin kädet roikkuvat ties missä potkujen aikana. Kun on potku saatu ilmaan niin ollaan jo menossa pois ja kaiken lisäksi se luulee olevansa jotain. Vieläkin kummastutta kuinka se pääsi vyökokeen läpi (lunttasi pääasiassa muilta kaiken). Kaikkein eniten naurattaa sen apkubi ja ap seogi (pitkä ja lyhyt askel TKD:ssa). Sitä ei voi sanoin kuvata:lol2: . Se kyllä saisi lentää pihalle venäjään asti.

Pari kertaa on ollut parina tyyppi, jolle tärkeintä on tehdä kaikki tekniikat mahdollisimman kovaa piittaamatta yhtään siitä mikä aluperin oli treenin tarkoitus. Tälläinen tyyppi tosin tuntuu lopettavan lajin kuin lajin aika nopeasti, viimeistään siinä vaiheessa kun joutuu sekaryhmiin jossa on mukana kokeneempia kavereita.

No mulla on huonoimmat kokemukset Muay-Thai alkeiskurssilta! Ku siellä nyt oli sitte jengiä ihan sekasin! Just ne pikku skidi rupes ottamaan päähän ku opettajahan puhu englantia, ni ne sit ei ymmärtäny mitään, ei osannu olla hiljaa, ei osannu matkia liikkeitä jnejne... Ja sitte tietty siellä oli jengii ku oli niin helvetin kovia jätkiä joten ne vetelin aina täysii vaikka piti vaan treenata ihan perustekniikkaa, ja vaikka yritti vähä sanoa ni ei ne tajunnu enkä mä jaksanu ruveta marisemaan. Ja sitte tietty oli niitä mielistelijöitä jotka just jauho paskaa vetäjän kanssa kaikista tekniikoista ja jäi aina treenien jälkeen salille hillumaan ja kyselemään niin naurettavia kysymyksiä, ja tietty heti ekojen treenejen jälkeen oltiin menossa matsaamaan. Se kyllä pisti vituttamaan aika ajoin.

Pakko sanoa että brassi piireissä ei nyt ole tullu vastaan ollenkaan niin pahoja tapauksia. Tietty on tullu ärsyttäviä piireitä ihmisillä esiin, mutta ei nyt mitään pahempaa. Itekki tiedän olevani helvetin huono ottamaan iisisti, mikä hävettää aika ajoin.

Tämä saattaa olla osalle :wanha:, mutta tässä lista treenikavereista joihin voit odottaa törmääväsi mattoväännön maailmassa:)

Tunnistatko itsesi ? :D

Valmentajien pitäisi osata katsoa vähän, millaisia pareja laittavat vastakkain. Ihan totta tuo että ei ole useinkaan hyötyä kenellekään siitä, jos mies ja nainen ovat vastakkain, vaikka olisivat samankokoisetkin. Sen sijaan junnuikäisten poikien kanssa sparraamisesta on jo naisellekin hyötyä. Poikkeuksia toki on, omalta saliltakin löytyy mainio vikkelä miespuolinen sparrikaveri jonka kanssa on erityisen hyvä harjoitella liikkumista :).

Ärsyttäviä pareja:
- Pelleilijät. Toinen ei ota tosissaan. Tosissaan ottamisella en tarkoita täysillä mättämistä vaan annetun tehtävän suorittamista ja keskittymistä siihen.
- Heikkohermoiset mättäjät. Toinen lataa täysiä, koska hermostuu. Itsekin tykkään ottaa täpöillä, mutta ei kuulu yleensä treeniin tällainen. Joskus olen ottanut itseäni 20 kiloa isomman ja kokeneemman kanssa. Isommat kitisee, että on ärsyttävää ottaa pienemmän kanssa kun pitää varoa, mutta sitten kun niihin kerran osuu kunnolla niin kaikki järki katoaa ja kummasti jää varominen. Ei siinä auta taidotkaan jos isompi ja pitempi mättää täpöillä päälle. Molemmista sukupuolista löytää näitä tapauksia. Ja kaikenkokoisista niitä, jotka eivät kestä sitä että niihin osutaan :D
- Itkijät. Salille ei tulla kitisemään ja itkemään. Joskus tekee kipeetä, voi voi.
- Pakenijat. Vittumaista treenata sellaisen kanssa joka ei muuta tee kuin menee karkuun ja pelkää osumia.
- Pätijät. Samaa kastia mättäjien kanssa usein.
- Liian tuttu pari: joskus on vaikea löytää omalta salilta sopivaa treenikaveria ja sitten on otettava aina saman kanssa. Vie vähän fiilistä pois ainakin sparrista, paritekniikasta ei niinkään.

Itseni tunnistan kyllä jostakin... joskus tuntuu että kun keskityn kunnolla harjoitukseen niin alan myös lyömään lujempaa. En aina osaa tätä "otetaan kevyesti" -tyylistä otteluharjoittelua :nolo: , ja hermot saattavat palaa etenkin jos toinen on teknisesti paska huitoja.

Itse oon kans joskus sparraillu paljonkin muijien kanssa, koska oon niin lyhyt. Mulla ei oikeestaan oo hirveesti valittamista, kun osaa suhteuttaa omat tekemisensä vastustajaan.

:thumbs: Hyvä jos osaa suhteuttaa!

No just naisia vastaan on aika paha, ku yks nimeltä mainitsematon joka muuten on helvetin hyvä, ni ku häntä vastaan ottaa ni joutuu ottaa tosi kovaa jos haluu pärjätä, mikä taas sitte menee vähä passailuks ja molemmathan siinä kärsii. Kyllä sitte ku tajuu sen ni voi sitte matsata niin että molemmat hyötyy siitä... Mutta itelläkin on vähä se että tulee alemmuuskompleksi jos hävii tytölle. Helvetin naurettavaahan toi on... Mutta ei kaikki voi olla täydellisii. :nolo:

Mutta se sitte on musta helvetin naurettavaa jos joku tyttö ei ole käyny kauheen kauaa ja sitte ei muka voi sparrata miehiä vastaan koska sehän ei ole "reilua". Musta alottelijat oppii paljon enemmän jos ne vääntää kokeneempaa vastaan joka tajuu antaa toisen tehdäkkin eikä rupee vetämään 100-lasissa. Eri asia sitte jos pistää 120kg lihaskimpun vs. 50kg tyttönen treenaamaan sweeppejä tjms ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom