Ärsyttävät asiat liikenteessä

Kyseinen kaveri tuntuu olleen todella aineissa. Ihan turhaa hommaa ilmotellakin noista eteenpäin...sinivuokot on tietenkin 15 kilometrin päässä aabeeceellä kahvilla...noi kaverit pitäs ensimmäisenä eliminoida tuolta liikenteestä muita tappamasta..

Nojuu ihme hyökkäävä ajotapa muutenki. Jos liikennevalois ei ollu ketää, pysähty niihi. Sitte läks tyylii kumit ulisten eteepäin siitä, ja sitte jos oli autoi liikennevalois, se laski punasii päin jostain mistä vaan pääs. Vissii aika pyhä asia toi, että ohi ei saa mennä/oltava eka. joku GTA/Driver tainnu jäädä päälle vähä.

En minä siis koko aikaa pelkää onnettomuuksia, mutta minulla on oikeus valita ajanko 100km/h alueella sitä 100km/h vai 80km/h.

Ei oikeastaan ole. Silloin ajat huomattavaa alinopeutta ja jos poliisilla on pelisilmää liikenteen sujuvuuden parantamisen suhteen (monilla niillä on), ne ohjaavat sinut tien sivuun ja kysyvät onko ongelmia. Ja sitä paitsi:

Tutkimusten mukaan onnettomuusriski kasvaa moninkertaiseksi, jos auton nopeus poikkeaa 20% väylän keskimääräisestä nopeudesta eli muuta liikennettä merkittävästi nopeammin tai hitaammin ajavat lisäävät onnettomuusriskiä.

Kyllä se nyt vituttaa jos joku tarkoituksella ajaa 20km/h alinopeutta. Jos sulla ei ole kiire elämässäs niin ota huomioon että ehkä jollakin muulla voi olla, vituttaa myöhästyä tärkeistä paikoista sen takia kun joku spede vetää 20km autoletkaa ja ei voi millään ajaa vaikka sivuun siksi aikaa tai lisätä sitä vauhtia. Aina ei ole paikkoja mennä ohi. Ja ei varmasti säästä ihmishenkiä tuo jos osa porukasta ajelee 80km/h siellä satasen alueella. Siksi koska porukalla palaa hermot --> on ohitetava turvallisuuden kustannuksella.

Kannattaa siellä liikenteessä muistaa että siellä ei olla yksin.

Kyllä se nyt vituttaa jos joku tarkoituksella ajaa 20km/h alinopeutta. Jos sulla ei ole kiire elämässäs niin ota huomioon että ehkä jollakin muulla voi olla, vituttaa myöhästyä tärkeistä paikoista sen takia kun joku spede vetää 20km autoletkaa ja ei voi millään ajaa vaikka sivuun siksi aikaa tai lisätä sitä vauhtia. Aina ei ole paikkoja mennä ohi. Ja ei varmasti säästä ihmishenkiä tuo jos osa porukasta ajelee 80km/h siellä satasen alueella. Siksi koska porukalla palaa hermot --> on ohitetava turvallisuuden kustannuksella.

Kannattaa siellä liikenteessä muistaa että siellä ei olla yksin.

Kyllähän minä niitä päästänkin ohi jos sielä oikein jono on :)

Ei oikeastaan ole. Silloin ajat huomattavaa alinopeutta ja jos poliisilla on pelisilmää liikenteen sujuvuuden parantamisen suhteen (monilla niillä on), ne ohjaavat sinut tien sivuun ja kysyvät onko ongelmia. Ja sitä paitsi:

Tutkimusten mukaan onnettomuusriski kasvaa moninkertaiseksi, jos auton nopeus poikkeaa 20% väylän keskimääräisestä nopeudesta eli muuta liikennettä merkittävästi nopeammin tai hitaammin ajavat lisäävät onnettomuusriskiä.

Silloin hymyillään poliisi sedälle leveästi ja kun lähdetään menemään ja sinivuokot ei oo maisemissa niin ajetaan sitte niin lujaa ku itteä huvittaa. Toki ilman että perässä on 200m letka autoja.

Tässä viikonloppuna kun ajelin ahkeraan Lapua - Seinäjoki väliä niin tulipa mieleen että kun tämä n. 20km pituinen matka on ennen ollut 100km/h:n aluetta, mutta viime talvena siihen jäivät talvirajoitukset voimaan (kyseisellä osuudella kuoleekin porukkaa parin vuoden välein). Kuitenkin kaikki siinä ajelee sellasta about satasta, ehkäpä tottumuksesta.

Pitäisikö minun ajaa sujuvuuden vuoksi lujempaa? Vaikka kyseinen osuus on koko matkalta 80km/h aluetta? Eli siis onko minun parempi ajaa ylinopeutta sujuvuuden vuoksi? Ainakin tänä viikonloppuna kaikki saatana veti ohi, jopa rekkoja vaikka ajoin tasan kasikymppiä koko ajan :)

no IMO sillon ku rekat ohittelee niin kannattais ehkä vähän katsoa tilannetta ja ajaa sitä mitä muutkin

Tiedän pätkän, ajoin tuota itsekin juuri tänään. Itse ainakin ajelen sitä 80km-90km/h riippuen joko se kamerakyltti on tullut ja että onko edellä letka autoja. Aika turha tuossa on itselleen sakkoja ottaa muiden takia IMO.

Eli siis onko minun parempi ajaa ylinopeutta sujuvuuden vuoksi? Ainakin tänä viikonloppuna kaikki saatana veti ohi

Oletko tsekannut että mittarisi pitää paikkaansa? Nopeustaulustahan sen näkee, niitä vaan tuntuu olevan aika harvassa. Jos viisari osoittaa 80 niin todellinen nopeus lienee lähemänä 70.

Oletko tsekannut että mittarisi pitää paikkaansa? Nopeustaulustahan sen näkee, niitä vaan tuntuu olevan aika harvassa. Jos viisari osoittaa 80 niin todellinen nopeus lienee lähemänä 70.
Mikäs auto noin paljon heittää, olettaen että rengaskokoa ei ole muutettu? Niin ja kyseisellä pätkällä on nopeustaulu, joten tällä kertaa ei liene tuosta kyse.

Ihmiset, jotka eivät osaa painaa kaasua lisää, kun tulee ylämäki. Ja samat tyypit jotka eivät osaa höllätä kaasua alamäessä. Ajelin jonkun (ylläri ylläri) micran perässä 70km/h alueella ~75-80km/h. Ylämäki tuli ja micran vauhti putosi johonkin 65km/h. Siirryin ohituskaistalle muuttamatta vauhtiani, sillä tuo 10km/h nopeusero on aivan riittävä ohitukseen (kukaan ei tullut takaa). Ylämäki vaihtui alamäeksi juuri kun olin micran rinnalla. Pikku hiljaa micran vauhti kiihtyy kiihtymistään aina 90km/h asti -> jouduin nostamaan oman vauhtini 100km/h (eli 30km/h ylinopeutta jo tuossa vaiheessa), että pääsin ohi.

Toinen juttu samalta reissulta. On se kumma, kun pitää lähteä niin kiireellä juhlimaan tyttöporukassa, ettei keretä edes meikkaamaan kotona. Tai no.. miksikäs pitäisi kotona meikata, kun senhän voi tietenkin tehdä myös autoa ajaessa! Näin sovinistisesti yleistettynä naiset kun ovat ratissa muutenkin vaarallisia, niin onko sitä naamaa pakko pakkeloida silloin kun on ratin takana.

Ei muuta tällä kertaa. Kiitos ja anteeksi.

Mikäs auto noin paljon heittää, olettaen että rengaskokoa ei ole muutettu? Niin ja kyseisellä pätkällä on nopeustaulu, joten tällä kertaa ei liene tuosta kyse.

Ainakin omissa autoissa on mittarivirhe tuntunut olevan 10% luokkaa. Eli 80 lukemalla nopeus olisi 72km/h. Tämä ainakin tuntuisi täsmäävän nopeusmittareiden kanssa. Eli ts. kun mittari on 110 niin todellinen nopeus on 100km/h. Autoina on nyt ollut Nissania, Volkkaria ja Volvoa.

Jep, sama mikä auto on.
Alkuperäisellä rengaskoolla se mittarivirhe on lähes vakiona se kymppi liikaa. Mersussa on itsellä sen verran isot renkaat että kun ajaa mittarin mukaan 100km/h nii oikea nopeus on 112km/h :D Jotenkin syö miestä ajaa mittarin mukaan alle suurinta sallittua:)

Hmm itse ole tuollaista mittarivirhettä huomannut, ainakaan autoissa mitkä nyt tulee mieleen. Pösössä virhe oli alkuperäisellä mittarilla 5% liikaa, sitten kun mittariston joutui vaihtamaan niin toinen näytti melkein 10% liian vähän. Toyotassa mittarivirhettä 3%. Isän mersussa kesärenkailla 0% ja talvirenkailla 2%, tässä tosin tässä ei taida olla vakiokoon renkaat.

haha, mulla valehtelee mittari aika tasan 20km/h, alaspäin :lol2: johtunee juurikin tuosta rengastuksesta. tuntuu aika miehekkäälle ajaa 80 alueella satasta :D

edit: ois kyllä vittumaista jos ois noinpäin ku Prayerilla

no IMO sillon ku rekat ohittelee niin kannattais ehkä vähän katsoa tilannetta ja ajaa sitä mitä muutkin

Mutta jos sinä ajat letkan kärjessä sanotaan n. 10km/h ylinopeutta painostuksen vuoksi niin osut ensimmäisenä siihen tutkaan :D Eikös se nopeusrajoitus ny vittu tarkoita että se rajoittaa nopeutta? :)

Omassa kiesissä nopeusmittari näyttää sellaset 3-4km/h liikaa. Mutta entisessä Vectrassa näytti 10km/h liian vähän :hyvä:

Mutta jos sinä ajat letkan kärjessä sanotaan n. 10km/h ylinopeutta painostuksen vuoksi niin osut ensimmäisenä siihen tutkaan :D Eikös se nopeusrajoitus ny vittu tarkoita että se rajoittaa nopeutta? :)
Aika harvassa poliisit, jotka sakot kirjoittaa 110@100 esim.. Yleensä itse ajan esim 100 rajotuksella mittarin mukaan ~120, 120 alueella ~140 jne (en tosin alle 80 alueella), jolloin siinä on se ~10 mittarivirhe ja ~10 ylinopeus. Monta kertaa on tullut poliisi vastaan, muutaman kerran ajanut tiensivuun pysäköidyn poliisin ohi (tuskin muutakaan siinä tekivät kuin tutkasivat), eikä yhtään sakkolappua ole vielä tullut.

En tietenkään tällä kehoita ketään suorittamaan tätä kylmäveristä rikosta, josta joidenkin mielestä oikea tuomio olisi hirttäminen aamunkoitteessa.

Back
Ylös Bottom