Ärsyttävät asiat liikenteessä

2 tasanopeuden ajajat elikkäs ajetaan 80 alueella 90 ja 100 alueella 90 aiheuttaa sen etta 100 alueella ajat ohi ja 80 alueella tää tulee perseeseen kiinni tai vetää ohi.
Melkein useammin näkee niitä joilla se vauhti on jatkuvasti tasan 100 km/h eikä yhtään yli. Itse kun ajelen siinä 105 - 106 km/h, niin ohihan noista pitää mennä. Jos kohta tuleekin 80 rajoitus, niin nää roikkuu taas perseessä. Ihmetyttää, että miten näiden mielestä 80 alueella ylinopeutta ajaminen on paljon hyväksyttävämpää kuin satasen alueella?
 
Mikä ihmeen trendi mopopojilla ja -tytöillä on ajaa kypärä ylhäällä otsalla? Onko heidän naamansa niin kaunis, ettei sitä sovi piilotella vai meneekö geelitukka lyttyyn muutoin? En henkilökohtaisesti arvosta tippaakaan jotain arjen antisankaria leikkivää mopopoikaa, joka vetää kaiken lisäks kypärä ylhäällä.

Kieltämättä pistää tuollainen tyhmyyks vihaksi.
 
Onhan jossain maantiellä vähän pienempi paha ajaa ylinopeutta kuin kaupungissa, missä sillä ylinopeudella voi olla vaikutusta yllättävästi allejuokseviin jalankulkijoihin.
 
Mikä ihmeen trendi mopopojilla ja -tytöillä on ajaa kypärä ylhäällä otsalla? Onko heidän naamansa niin kaunis, ettei sitä sovi piilotella vai meneekö geelitukka lyttyyn muutoin? En henkilökohtaisesti arvosta tippaakaan jotain arjen antisankaria leikkivää mopopoikaa, joka vetää kaiken lisäks kypärä ylhäällä.

Kieltämättä pistää tuollainen tyhmyyks vihaksi.

Joo tää on kyl naurettavaa :D Toinen juttu mitä oon ihmetelly, on et lähes jokaisella mopoilijalla on nykyään crossikypärä päässä. Sillon ku mä ajoin mopolla ja ajoin motocrossii, niin ei ollu paljoo vaihtoehtoja mitä kypärää pidän päässä ku ei ollu rahaa ostaa uutta umpikypärää.

No ehkä nääkin apinat tajuu et kannattais pitää sitä sikamakeeta cromista Lazeria kunnolla päässä ja kiinni sit kun ne vetää jonkun auton kylkeen ja makaa teholla...
 
Ihmiset, jotka yrittää ajaa ennakoivalla ajotavalla, mutta eivät osaa. Lue: toopet, jotka moottorijarruttavat paljon ennen punaisia valoja niin, ettet itse pääse kääntymään tieltä pois vievään ramppiin, jossa palaa vihreät. Kun vihdoin toopelle on vaihtunut vihreä valo ja toope ajalee niistä läpi, sulle onkin vaihtunut punainen ja matka pysähtyy turhaan.

Eli katotaan sinne peiliin ja varmistetaan, ettei jarruttelemalla estetä toisten matkantekoa.
 
No onko 100 alueella ylinopeus sitten jotenkin parempi? :D Siinähän teitä on sitten kaksi toisianne ohittelemassa.
On. Pikku 5 km/h ylinopeus ei ketään satuta, eikä miliisitkään jaksa pysäytellä tollasen takia. Sen sijaan satasta kasikympin alueen läpi on eri asia.

Ja pointti oli lähinnä tämä: Miksi nämä samat henkilöt ei sitten aja satasen alueellakin ylinopeutta, niin eivät olisi jaloissa? Miksi kasikympin alueella voi ajaa ylinopeutta, mutta satasen alueella ei? Itselläni on aina nopeusrajoituksesta riippumatta se suunnilleen 5 km/h lisää. Se on vaan joku tapa.
 
On. Pikku 5 km/h ylinopeus ei ketään satuta, eikä miliisitkään jaksa pysäytellä tollasen takia. Sen sijaan satasta kasikympin alueen läpi on eri asia.

Ja pointti oli lähinnä tämä: Miksi nämä samat henkilöt ei sitten aja satasen alueellakin ylinopeutta, niin eivät olisi jaloissa? Miksi kasikympin alueella voi ajaa ylinopeutta, mutta satasen alueella ei? Itselläni on aina nopeusrajoituksesta riippumatta se suunnilleen 5 km/h lisää. Se on vaan joku tapa.

Hmm, olisiko syy että ajavat vakionopeudensäädin päällä? Ja eivät jaksa vaihdella nopeutta.
Typerää ,mutta käy järkeen.
 
En usko, suurin osa näistä arjen sankareista ajaa vuosimallien 92-02 välisillä japanilaisvalmisteisilla autoilla.
Yleensä ratin takaa löytyy seuraavista vaihtoehdoista yksi:
1) keski-ikäinen mies puhumassa kännykkään, ajaa ilman turvavöitä ja valoja.
2) keski-ikäinen nainen, jonka naamasta näkee kauhun koska on ajanut kuluneen vuosikymmenen aikana yhteensä 2000km. Yleensä vielä penkki niin edessä kuin mahdollista, ja ylähampaat melkein ratissa kiinni.
3) vanha mies/nainen, jolla ei pitäisi olla edes enään korttia koska huomiokyky ei riitä edes nopeusrajoituksien seuraamiseen.
:)
 
...1) keski-ikäinen mies puhumassa kännykkään, ajaa ilman turvavöitä ja valoja...

Eikun se on Keski-ikäinen mies, alla Uus farmari Avensis, V70, A6 Avant tai joku semmonen perus
työsuhdeauto, ja tämä kuskihan tietää osaavansa ajaa oikein, onhan hän ajanut jo kauan, toisin kuin nämä nuoremmat ja naiskuskit ym., hänellä on myös vähän kiire hakemaan poikaansa lätkätreeneistä ja siihenhän auttaa se että ajetaan motarilla 15cm päässä edellä olevasta puhelin korvalla.
 
Miksi nämä samat henkilöt ei sitten aja satasen alueellakin ylinopeutta, niin eivät olisi jaloissa?

No mikset itse ajele 80 alueella ylinopeutta, ettet olisi jaloissa? :D Mä luulen kans että tässä on kyseessä vakionopeussäätö. Itse asiassa tulee itsekin ajeltua monesti niin että vauhti on 90km/h riippumatta rajoituksista. Se vaan tuntuu ok vauhdilta autolle ja kiireettömälle matkanteolle. Tietty jos joku tulee perään niin sitten nostan vauhdin sataseen ettei tarvi letkaa vetään. Toisaalta se harvoin tuleekaan ongelmaksi, kun suurimman osan ajoista saa kuitenkin ajella jonkun 60 ajelevan kätyrin perässä. Joka muuten ajaa puoliksi penkan puolella että olisi helpompi ohittaa. Vaikka on tuplakeltaista viivaa ja mäkeä koko ajan. <- Vanhan ykköstien ihanuuksia.

Parasta tuolla ykköstiellä on ohituskaistat. Ajelen kolmantena jonossa. Edessä ajava ei aiokaan ohittaa ekaa autoa vaikka paikkoja olisi. No sitten tulee Ohitus Kaista. Pistän vilkun päälle ja painan kaasua. Ja sitten se edessä olevan korolla vaihtaa kans vasemmalle. Ja alkaa ohittamaan 81km/h vauhdilla 80km/h ajavaa toisto korollaa. Ei auta kuin palata omalle kaistalle. Koska sen edellä menevän kärpiön ohitus loppuu just ohituskaistan loppuun. Ja sitten tulee taas tukkirekkaa vastaan.
 
Risteys.
Tulet kolmion takaa.
Rajoitus alueella 60.
Kahdensadan metrin päässä tulee auto, ehdit hyvin edelle.
Lähdet kolmion takaa kun toinen auto on vielä niin kaukana ettei voi sanoa minkä merkkinen se on.
Kiihdytät nopeasti siihen +60 nopeuteen.
Toinen autoilija suivaantuu julkeasta eteen tulemisesta, painaa kaasua ja tulee perseeseen roikkumaan että varmasti tiedät tulleesi hänen tiellensä.
 
No mikset itse ajele 80 alueella ylinopeutta, ettet olisi jaloissa? :D

Eiköhän tuo ole jo moneen kertaan tullut selväksi, että Powerhousu ajaa ~5km/h ylinopeutta riippumatta nopeusrajoituksesta. Eli 100km/h alueella 105km/h = ohittaa 90km/h ajavan. Nopeusrajoitus vaihtuu 100km/h -> 80km/h ja tämän jälkeen Powerhousu laskee nopeuden 105km/h -> 85km/h samalla kun tuo 90km/h ajava jamppa pitää vauhtinsa ja hurauttaa ohi (tai parhaimmassa tapauksessa tulee perseeseen kiinni). Helvetin ärsyttävää. Eli ei tuohon vaikuta se, että Powerhousu tosiaankin ajaa 80km/h alueella itse 5km/h ylinopeutta.

feikkiedit. Ja on se kumma juttu, jos on niin laiska, ettei jaksa edes naputella nopeutta siitä vakionopeudensäätimestä pienemmäksi. Mutta joo.. ei sitä kortilla ajeta, eikä vilkulla käännytä.
 
feikkiedit. Ja on se kumma juttu, jos on niin laiska, ettei jaksa edes naputella nopeutta siitä vakionopeudensäätimestä pienemmäksi. Mutta joo.. ei sitä kortilla ajeta, eikä vilkulla käännytä.
Kiitoksia avusta. Mullakin muuten on vakionopeudensäädin jota käytän jatkuvasti lyhyemmälläkin matkalla. Silti jaksan aina hiljentää ja vastaavasti kiihdyttää kun rajoitus muuttuu.
 
Voi jumaleissön. Mikäs helvetti noilla kukkahatuilla oikein on hätänä, kun he niin suuttuvat, kun heistä mennään ohi. Ajelin erään Citroen C3:n takana 30km/h alueella pitkän matkaa. Pidin kunnon turvavälin, ettei hän provosoidu ajamaan alinopeutta (hän ajoi siis tarkalleen 30km/h, jarruttaen alamäissä jne.). Kun vihdoin koitti 40km/h alue ja pitkä suora, ajattelin, että voisin mennä hänestä ohi, jos autoja ei tule vastaan. Erästä alamäkeä ajaessa tämä sankari alkoi taas seistä jarrupolkimen päällä, ettei nopeus nousisi yli 40km/h. Laitoin kolmosen sisään ja aloin rauhallisesti ohittamaan, nopeutta oli ehkä 55km/h. Tästähän tämä kukkahattu riemastui. Alkoi ensin kiihdyttäminen, etten pääsisi ohi. Kun painoin lisää kaasua ja menin silti ohi, hän alkoi kiivaan tööttiserenadin ja valoshown.

Siis mikä helvetti tuolle on motiivina? Olisin melkein ymmärtänyt tuon käytöksen, jos olisin ajanut kilometritolkulla ihan perseessä kiinni ja sitten ohituspaikan tullen kiihdyttäen raivokkaasti ohi roimaa ylinopeutta moottori huutaen.
 
Siis mikä helvetti tuolle on motiivina? Olisin melkein ymmärtänyt tuon käytöksen, jos olisin ajanut kilometritolkulla ihan perseessä kiinni ja sitten ohituspaikan tullen kiihdyttäen raivokkaasti ohi roimaa ylinopeutta moottori huutaen.

Oo onnellinen ettei soittanu vielä poliisia sun perääs... ;)
 
Back
Ylös Bottom