Ärsyttävät asiat liikenteessä

Tänään Länsiväylällä: 100 nopeusrajoitus ja poliisit ajaa 80km/h. Lähden poikien ohi ja kun olen poliisiauton rinnalla, niin pojat kiihdyttää ja ajaa rinnallani. Kun palaan poliisiauton perään, niin taas vauhti tippuu 80 kieppeille. Toisella ohitusyrityksellä sama tulos.

Ulkomuistista sanottuna tuntuu siltä että Länsiväylällä taitaa nopeusrajoitus olla suurimmaksi osaksi 80km/h. Tosin voin olla väärässäkin...

Kaksi asiaa mitä mä en jymmärrä.

1. Miks Suomeen ei voi tulla vetoketju-efektin aikaan saavaa merkkiä ramppeihin?
2. Minkä helvetin takia on kiellettyä siirtyä keskikaistalle kun joku tulee rampista mun kaistalle? Siis ihan hyvää hyvyyttäni siirryn hetkeksi keskikaistalle. Jos tästä jää kiinni, niin sakot tulee. WTF? Ei oo taas lainsäätäjillä ollu matot ihan suorassa ullakolla tässä kohtaa(kaan)..

Kaksi asiaa mitä mä en jymmärrä.
2. Minkä helvetin takia on kiellettyä siirtyä keskikaistalle kun joku tulee rampista mun kaistalle? Siis ihan hyvää hyvyyttäni siirryn hetkeksi keskikaistalle. Jos tästä jää kiinni, niin sakot tulee. WTF? Ei oo taas lainsäätäjillä ollu matot ihan suorassa ullakolla tässä kohtaa(kaan)..

Ai ihan hyvää hyvyyttä tunget vasenta kaistaa ajavien eteen hidastelemaan? Jos luet tästä threadista esim mun postauksen, ymmärrät luultavasti miksi ihmisiä ei pidä opettaa moiseen. Jos autolla ajo onnistuu ja turvavälit on kohdallaan, niin kyllä sieltä rampilta pääsee liikenteen sekaan ilman että kaikki paukapäät kurvaa hädissään vasemmalle kaistalle.

naapurin nulikka on saanut mopon. Nyt se on ajanut koko_vitun_illan sellaista sadan metrin lenkkiä edes-takaisin ja sammuttaa mopon aina välissä. Se käy sillä kadun päässä kääntymässä, kaasuttelee hetken, käy uudestaan kadunpäässä, kaasuttelee ja sammuksiin. Menee puoli minuuttia niin mopo käyntiin ja sama vitun sirkus jatkuu. Voisiko sillä vitun ompelukoneella ajaa jonnekin vähän kauemmaksi kuin kadunpäähän? Ja eikö niihin saatanan putputtimiin ole mitään melusäädöksiä kun useimmissa vakiomopoissakin meteli ylittää kevyesti esim. henkilöauton käyntiäänen?
Mopolla rälläys on kieltämättä vitsaus, josta on vaikea päästä eroon. Käytännössä asialle ei mahda välttämättä mitään, paitsi että hävittää ne mopot, johon olen kyllä kokemusten jälkeen enemmän kuin valmis. Varsinkin, kun se ei ole mitään normaalia huristelua, vaan idioottimaista kaahausta.

Kuolkoot sitten vitutukseen, kun mopo löytyy mutkalle väännettynä montulta...

Noi saatanan kamppihengariteinit tukkimassa Manskun Eduskuntatalon kohdalla! Mitä vittua?!? Missä se jalkakäytävä menikään? Porukkaa käveli vastaan autoille tarkoitetulla tiellä! :curs: En kyllä väistänyt pätkääkään niitä vitun lampaita! Torvi soi! Saatana! :curs:

Äh, et ymmärtänyt. Vilkaisen aina "kuolleen kulman" ja sivupeilistä kyllä näkee, onko siellä takana auto vai ei. Kyllä minä ainakin näen auton kokoisen esineen sivupeilistä ainakin 100m päästä. Ja tuntuu se minustakin mukavalta, kun joku antaa näin tilaa. Tietenki otetaan ensiksi se liikenteen sujuvuus huomioon.

Siis minkä takia ei vaan ota selkeää turvaväliä? Jostain syystä moni ihminen elää sellaisessa luulossa että on nopeammin perillä jos ajaa kiinni toisen puskurissa. Helpottaa paljon liikennettä eikä tule turhia jarrutuksia.

Äh, et ymmärtänyt. Vilkaisen aina "kuolleen kulman" ja sivupeilistä kyllä näkee, onko siellä takana auto vai ei. Kyllä minä ainakin näen auton kokoisen esineen sivupeilistä ainakin 100m päästä. Ja tuntuu se minustakin mukavalta, kun joku antaa näin tilaa. Tietenki otetaan ensiksi se liikenteen sujuvuus huomioon.

100m on moottoritienopeuksissa olematon matka.

Eiku iha fakta.

Toinen fakta. 120km/h ajettaessa 100 metriin kuluu aikaa vajaa kolme sekuntia. Nyt insinöörin luonne vaatii sen verran pilkun nussimista että sanon vielä että tarkalleen siinä menee 2,78s.

Toinen fakta. 120km/h ajettaessa 100 metriin kuluu aikaa vajaa kolme sekuntia. Nyt insinöörin luonne vaatii sen verran pilkun nussimista että sanon vielä että tarkalleen siinä menee 2,78s.

Kolmas fakta. Jos yksi kappale liikkuu vauhdilla 100km/h ja toinen 90km/h niin nopeammin liikkuvalla kappaleella kestää 36 sekunttia saavuttaa hitaampi kappale.

Ai ihan hyvää hyvyyttä tunget vasenta kaistaa ajavien eteen hidastelemaan?

No en. Olet sä ihan :david:?

Jos luet tästä threadista esim mun postauksen, ymmärrät luultavasti miksi ihmisiä ei pidä opettaa moiseen. Jos autolla ajo onnistuu ja turvavälit on kohdallaan, niin kyllä sieltä rampilta pääsee liikenteen sekaan ilman että kaikki paukapäät kurvaa hädissään vasemmalle kaistalle.

No enpä jaksa lukea.

Toi mun ihmettelyn aihe poistuisi lähes kokonaan jos kiihdytyskaistoista tehtäisiin tarpeeksi pitkät, mutta kun EI tehdä. Hienoa se on tolla munkin 1,4 nuhapumpulla sovittaa se vauhti sopivaksi n 100 metrin matkalla. VARSINKIN talvella.

Ymmärrän kyllä pointin, että väistäjän pitää olla tarkoin selvillä ettei aiheuta väistöllään vaaratilannetta. Tästä olen ihan samaa mieltä. Mutta maalaisjärjen käyttö (taas kerrran) olisi minun mielestä tässä ihan paikallaan. Itse otan jatkossakin riskin, ja varovasti väistän ko. tilanteessa sisemmälle kaistalle.

No kauas kestää jos 110km/h ajeleva hyväsydämminen kaveri vetää ohituskaistalle ja takaa tulee juippi 150km/h?

Mitäs sitten tehdään jos se motarille liittyvä alkaa myös ajamaan 110km/h? Tällöin tilanantaja jää ohituskaistalle ja joutuu joko tiputtamaan vauhtiaan tai kiihdyttämään. Muuten jäädään pattitilanteeseen. Jos vauhtia tiputtaa niin kauanko kestää että 150km/h ajava tule perästä sisään?

Tietenkin murtosekunnin saa tuntea hyvää fiilistä kun tietää olevansa "syytön". Sitten lähtee henki.

Back
Ylös Bottom