Ärsyttävät asiat liikenteessä

eniten vituttaa nuo jotka puskevat jostain huoltsikan pihasta eteen vaikka olen 30 metrin päässä ja ajan 80km/h.

Ja nykyään on jotain ihme muotia käyttää bussipysäkkiä kiihdytyskaistana sieltä kolmion takaa tultaessa ja sitten tunkea yhtäkkiä eteen. Eli kun heti oikealle käännyttäessä on bussipysäkin levennys tiessä, niin joidenkin mielestä se on kiihdytyskaista. No eiväthän nämä sankarit kuitenkaan saa autoaan tolla seitsemän metrin matkalla kiihtymään mihinkään ja tulevat sitten 30km/h eteen, kun takaa tullaan 90km/h. Noita näkee nykyään ainakin vanhalla hämeenlinnantiella Nurmijärvi-Hki välillä.

Terveisiä vaan sille yhdellekin sinisen pakun ajajalle, joka sai kuunnella autoni tööttiä melko pitkään. Onneksi ei ollut enää talviliukkaat tiet tai olisi voinut käydä pahasti.

Ja ne moneen kertaan mainitut motarin rampeissa vitkuttelevat, ai perskule kun keittää jo pelkkkä ajatus. Ja niihinkin törmää joka ikinen päivä.

No löyty se syykin mikset ole päässyt ohi ;)

haahaa! en nyt ihan ykkösellä kuitenkaan ;) pitäs hommata auton takalasiin sellanen valotaulu johon sais kirjottaa takana ajavalle tervehdyksiä..

Ja ne moneen kertaan mainitut motarin rampeissa vitkuttelevat, ai perskule kun keittää jo pelkkkä ajatus. Ja niihinkin törmää joka ikinen päivä.
Tälle yksi piste. Välillä laittaa kylmäämään, kun joutuu ajamaan jonkun mulkun perässä joka ajaa ramppia motarille 60 km/h ruuhka-aikaan, kun muut tulee takaa 120 km/h...

Tälle yksi piste. Välillä laittaa kylmäämään, kun joutuu ajamaan jonkun mulkun perässä joka ajaa ramppia motarille 60 km/h ruuhka-aikaan, kun muut tulee takaa 120 km/h...

Nykyään tulee tehtyä niin, että jos vähääkään näyttää (pakettiauto, corolla 1.0 tai violetit kiharat heiluu ohjaamossa) ettei edessämenevä saa kinneriään kiihtymään niin ihan suosiolla jätän reilun välin siihen. Eli itse siis hidastelen rampin alkupäässä sen verran että voi iskeä tallan tiskiin kun edellä menevä on tarpeeksi kaukana. Varmaan takanatulevat ensin ihmettelee mun hidastelua, mutta toivottavasti ymmärtää idean sitten hetken päästä. Paljon turvallisempaa tosiaan liittyä kun oma nopeus on lähellä muun liikenteen nopeutta.

Nykyään tulee tehtyä niin, että jos vähääkään näyttää (pakettiauto, corolla 1.0 tai violetit kiharat heiluu ohjaamossa) ettei edessämenevä saa kinneriään kiihtymään niin ihan suosiolla jätän reilun välin siihen. Eli itse siis hidastelen rampin alkupäässä sen verran että voi iskeä tallan tiskiin kun edellä menevä on tarpeeksi kaukana. Varmaan takanatulevat ensin ihmettelee mun hidastelua, mutta toivottavasti ymmärtää idean sitten hetken päästä. Paljon turvallisempaa tosiaan liittyä kun oma nopeus on lähellä muun liikenteen nopeutta.

Minun pakettiauton (chevy van 490hv) takia ei tarvitse jättää väliä sinne taakse:D

pannaan nyt tännekkin:D

Hohohohoo, liikennevaloista kun läksin niin siellä oikealla puolella joku mummo kiilasi eteen puntollaan, ajettelin että senkus kiilaa ja laskin kylkeen. Omaan autoon (chevy van , painoi 2.6tonnia) ei tullut jälkeäkään mutta punto näytti hieman epämuodikkaalta
Oppivatpahan ajamaan saatana, ei voi ainakaan sanoa että kulkupeliäni huomannut.
Mallin vuoksi googlasin kuvat:D ::::

cv1_139_615.jpg

vs
FIAT-Punto-600.jpg

Toivottavasti joku rekkamies laskee sun chevivanin kylkeen 60 tonnisella yhdistelmällä. Saatta chevy näyttää epämuodikkaalta sen jälkeen :david:

Hidas liikkeellelähtö ja kiihdytys minuakin eniten nyppii. Ja jos joku nyt alkaa vinkua että useilla ei riitä potku koneessa kiihdyttää edes satasen vauhtiin siinä rampi aikana niin aika uskomatonta paskaa puhuu. Tietenkin jos jollain 1.1 litraisella vaihtaa vitoselle viidessäkympissä niin saa kyllä koko loppumatkan kiihdytellä kun siinä 1500rpm paikkeilla sieltä koneestaa saadaan vaikkapa se 20hp...
Samaten usein jos ohitellaan niin pykälä tai kaks alemmas niin tapahtuukin jotain.

Käytetään ihan rohkeasti sitä kaasua tarvittaessa jos ei se kippo muuten liiku enkä nyt todellakaan tarkoita että pitäs kone punarajalla ajella koko ajan. :whip:

Hidas liikkeellelähtö ja kiihdytys minuakin eniten nyppii. Ja jos joku nyt alkaa vinkua että useilla ei riitä potku koneessa kiihdyttää edes satasen vauhtiin siinä rampi aikana niin aika uskomatonta paskaa puhuu. Tietenkin jos jollain 1.1 litraisella vaihtaa vitoselle viidessäkympissä niin saa kyllä koko loppumatkan kiihdytellä kun siinä 1500rpm paikkeilla sieltä koneestaa saadaan vaikkapa se 20hp...
Samaten usein jos ohitellaan niin pykälä tai kaks alemmas niin tapahtuukin jotain.

Käytetään ihan rohkeasti sitä kaasua tarvittaessa jos ei se kippo muuten liiku enkä nyt todellakaan tarkoita että pitäs kone punarajalla ajella koko ajan. :whip:

Joo kyllä mäkin kaikilla 70 hepalla saan kerättyä sakotettavan ylinopeuden ennen kun ramppi loppuu. Ellei sit ole tosi lyhyt ramppi.

vaatii tosiaan sen, että käyttää pikkumoottoria niin kun sitä on tarkoitettu käytettävän eli alle 3000rpm turha yrittääkkään väännättää jos tahtoo saada vauhtia kerättyä. Noiden kierrosten alla auto kiihtyy kuin 80-luvun kiisselit

Hohhohhoo kun tuli hyvää kommenttia:D
Noh, tarkennuksen vuoksi, takana oli parikymmentä autoa, oikealla puolella puoli tusinaa pylväitä, oikealla puolella autoja sekä edessä se mummo. Näistä kaikista valitsin pienimmän pahan :lol2:

Hohhohhoo kun tuli hyvää kommenttia:D
Noh, tarkennuksen vuoksi, takana oli parikymmentä autoa, oikealla puolella puoli tusinaa pylväitä, oikealla puolella autoja sekä edessä se mummo. Näistä kaikista valitsin pienimmän pahan :lol2:
Nyt ei kuule selittelyt auto. Tuskimpa tuossa takana tulijat olisivat kuolleet jos olisi hieman hiljentänyt ja päästänyt mummelin eteen.

Itse kerran köyhänä opiskelijana ajelin pommillani omalla kaistallani kun diplomaattikilville oleva audi alkoi vaihtamaan kaistaa. Kyllähän minä näin, että päälle se tulee ja tyttöystävä vielä sanoikin, että tuohan vaihtaa päälle. Ehdin sanoakin, että tulkoot otetaan rahat pois. Vauhtia ei ollut nimeksikään ja varmasti olisi ehtinyt väistää montakin kertaa mutta menkööt tämän kerran. Sain kivan kertakorvauksen diplomaatin vakuutusyhtiöltä ja olin tyytyväinen. Pommini ei siitä enää voinut rumemmaksi muuttua joten ei haitannut kun en kuntoon laittanut. Tuskimpa diplomaattiakaan hirveästi harmitti, ei varmaan tunnu Venäjän kassassa yhden vakuutuksen omavastuu.

Haha, ihan oikein :lol2:

Oppivatpahan ruskit että suomessa ei mennä minäminä-asenteella.
No olisin ehkä ehtinyt väistääkkin mutta kyse on kai jollain kierolla tavalla periaattestakin.
Tuollaiset tyhjä katse silmissään ajavat mummo VITTUUN sieltä liikenteestä.

Tänään oli taas kova jannu liikenteessä, ajo ramppia väärään suuntaan motarille. Onneks tajus sen nopeesti ja käänti autonsa helevetin äkkiä oikeeseen suuntaan. Luulin jo että taas joku saatanan itsemurhawannabebinladen ajelee sieltä motarilla vastaan :wtf:

Back
Ylös Bottom