Ärsyttävä päänsärky treenatessa

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
33
elikkä, tääläinen ongelma on ilmestynyt noin viikko sitten kun treenasin reisiä reidenojentajakoneessa. Se tulee heti kun pistän sarjaa vähän isommilla painoilla esim 50kg reidenojentakoneessa jotta pystyn tehdä max 12 toistoa.
se tuntuu ärsyttävänä kipuna oikeassa aivolohkossa ja tuntuu seuraavan tunnin kovana kipuna.

kysyisin että onko muilla tälläisiä ongelmia?

ja jos on mikä avuksi?

omasta mielestäni jännitys laukaisee sen päässä, uskon että se on joku verisuoni mikä pullistuu tai vastaavaa.

vai täytyykö mennä tästä lääkäriin, että onko tämä niin vakavaa?

kiitos vastauksista!

Tuo on nimeltään ponnistuspäänsärky, joka menee ohi itsestään. ELi et tee niitä liikkeitä missä se tulee, itselläni kyseisen särky lähti viikossa parissa.

kysyisin että onko muilla tälläisiä ongelmia?
ja jos on mikä avuksi?

Kyse saattaa olla niskan ja hartian seudun jumituksesta, joka heijastuu vittumaisena päänsärkynä. Nuo lihaksethan saattavat melkein huomaamatta jännittyä mitä erilaisimmissa liikkeissä, varsinkin jos vääntää isolla raudalla.

Itselläni oli punttiuran alkuvaiheessa joskus samanlainen ongelma. Pääsin siitä eroon huolellisella niska- ja hartiavenyttelyllä (joka on toki muutenkin erittäin suositeltavaa, varsinkin jos on ns. siisteissä sisätöissä).

Tuttua kauraa täälläkin... Pääsin tästä osittain eroon melko pienellä vinkillä yhdeltä fysioterapeutilta, hän sanoi salilla että jäpitän niskaani leuka ylöspäin pinnistäen (ja tietysti karmean irvistyksen saattelemana), jolloin kiristän turhaan niskaani. Hän kehoitti pitämään liikkeissä leuan lähellä rintaa, toisinsanoen pään normaalisti suorassa mutta tuo leuan pitäminen alhaalla auttaa muistamaan asian ensialkuun, jolloin niskat eivät turhaan jännity. Myös venyttelyt kannattaa tehdä tunnollisesti.

Tuttu asia täälläkin, valitettavasti. Nyt näyttäisi helpottaneen / kadonneen kun olin sairastelun takia salilta pois ja kävin hieroojalla joka hoiti selän parempaan kuntoon. Hieroi siis koko selän, ei pelkästään niskoja.

Lepo + venyttely + hieronta = apu :)

Pääsin siitä eroon huolellisella niska- ja hartiavenyttelyllä (joka on toki muutenkin erittäin suositeltavaa, varsinkin jos on ns. siisteissä sisätöissä).

Ei nyt itse ongelmaa ole, mutta kuinkas tämä toteutetaan oikeaoppisesti?

Ei nyt itse ongelmaa ole, mutta kuinkas tämä toteutetaan oikeaoppisesti?

Pään taivutus eteenpäin, eli leuka rintaan ja katse eteenpäin. Pään kierto sivulta sivulle leuka rintaa viiltäen.

Itse olen lisänä kevyesti vetänyt päätä sivusuunnassa kädellä (korva kohti olkapäätä) ja toinen tapa mitä olen myös tehnyt on se, että laitat leuan rintaan, selkä suoraksi ja kädet pään taakse painoksi, eli sormet ristiin jolloin ne pysyy puristamatta... vaikea selittää =)

Osa hartia/niskavaivoista voi johtua myös alaselän kireydestä, eli sitäkin kannattaa huomioida. Parempi hoitaa kunnon hierojalla kuntoon kuin itse säheltää.

Mulla tuo yksi kertakin hierojalla teki ihmeitä päänsäryille yleisestikin. Suosittelen enemmän kuin lämpimästi. Tunnin hieronta on pieni hinta siitä, mitä se tekee omalle nupille, kirjaimellisesti :)

Tosin harvoin yksi kerta riittää, mutta ... jostain se pitää aloittaa.

Pipo päässä kylmillä ilmoilla (eli Suomessa kevät, syksy, talvi) ja huppari selkätreenissä poisti tuollaset kivut & hartioiden jumimisen itseltä kokonaan eikä ole mitään venyttelyjään sen jälkeen tarvinnut tehdä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom