SUPERCARB 1kg -40%

Ärsyttääkö muita naisten epäonneksi koituvat sukupuolierot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu

Mopsy80

Hopeless Gage
Mua siis ärsyttää se, että miesten on niin paljon helpompi saada treenaamalla ja dieetillä voimaa ja lihaksia. Ja siihen päälle vielä nämä puheet, että naisten ei edes pitäis tavoitella matalaa rasvaprossaa, tai hormonitoiminta ( eli terveys) kärsii. Että pitää sit TONKIN asian tässä maailmassa olla jo lähtökohtaisesti miehillä paremmin...:face:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
En nyt puutu muuhun kuin tuohon viimeiseen lauseeseen: eihän se nyt ihan pidä paikkaansa! Naiset ovat keskimäärin terveempiä ja vähemmän alttiita kroonisille geneettisille ja aineenvaihdunnallisille sairauksille (mm. naisten rasvajakauma on keskimäärin terveellisempi kuin miesten), ja lisäksi naisilla on terveellisemmät elämäntavat. Estrogeeni suojaa monilta sairauksilta, joita testosteroni taas suorastaan edistää. Väittäisin myös, että sosiaalinen kulttuurikin on naisilla jotenkin vähän sallivampi kuin miehillä, joilta odotetaan enemmän stereotyyppistä maskuliinista käytöstä lapsesta saakka. Lisäksi ihmistietelijänä tulee mieleen myös ne tuhannet ja tuhannet tutkimukset, joissa pojat/miehet häviävät liki kaikissa tiedollisissa/emotionaalisissa/taidollisissa mittauksissa tytöille huomattavasti (kuten vaikka PISA).

Itse asiaan voisi vain todeta, että jokainen toimii omista lähtökohdistaan, ja on myös miehiä joille lihaksenkasvatus ei ole mitenkään helppoa. Sukupuolensa kanssa on kai vain elettävä, kun mieheksi ei voi muuttua. Ja nähtävä sen positiiviset puolet! :)

Toki se noin on. Jaetuilla korteilla on pelattava. Tuo sallivampi kulttuuri on kyllä merkittävä etu. Vaan kylläpä sekin tosiaan risoo, että vaikka naiset ovat tutkitusti keskimäärin fiksumpia, on euro silti 80 senttiä! Ja just aamulla mouhusin miehelle biologian sadistisuutta, kun naisen on lähtökohtaisesti fyysisesti heikompana kestettävä raskauden ja synnytyksen rasitukset. Mies vain nauroi, ylläri pylläri!

Kiroan tätä asiaa joka kerta, kun huomaan salilla honteloiden teinipoikien kiskovan kymmeniä kiloja enempi rautaa, kun mä. Vaikka toisaalta, kyl mä ihan tykkään olla nainenkin. :D

No älä! Ja sit mua risoo myös se, kun joskus tuntuu miten jotkut kunnon bodiäijät tulee just viereen tekemään samaa liikettä megapainoillaan.. Kun meinaan että nekin saakeli nauravat mielessään että lälläs lää. Mutta jos en olis nainen, en vois olla poikaseni äiti ja äitiys on kyllä hienoa. Muita hyviä puolia naiseudessa en taida millään keksiä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kiroan tätä asiaa joka kerta, kun huomaan salilla honteloiden teinipoikien kiskovan kymmeniä kiloja enempi rautaa, kun mä. Vaikka toisaalta, kyl mä ihan tykkään olla nainenkin. :D

Mun sydäntä taas hieman lämmittää, kun huomaan, että kiskon salilla enemmän rautaa kuin mua tuijottavat hontelot teinipojat, vaikka mua ei normaalisti muiden suoritukset tai painot kiinnostakaan.

Toki poikkeusyksilöitä on aina... Ja tohon palkka-asiaan vielä. Vaikka ylityöt selittäiskin palkkaeroja, ne eivät tod selitä sitä, miten suuri osa maailman varallisuudesta on miesten omistuksessa. Sen takana on vain se biologinen ja väkivaltaan perustuva fakta, että miehet ovat ja ovat aina olleet keskimäärin fyysisesti vahvempia eivätkä koskaan sidotuja lapsivuoteeseen.

Minua ei ärsytä. Naisena ja miehenä oloa ei muutenkaan voi mielestäni silleen tasapäistää, ja vaikka en nyt mies ole ollutkaan niin ei liene vaikea veikata, että omat vaikeutensa on olla mies ja omat vaikeutensa taas olla nainen. Yritän olla miettimättä näitä asioita tai sanotaan ettei ole niin tärkeä itselle. Aihe sinällään kiinnostaa ja muistan tästä lukeneeni useaankin otteeseen viime aikoina. Nyt en mielestäni sitä alkuperäistä kirjoitusta löytänyt, mutta tässä liippaa vähän liki (kaksoispalkkateoriasta), alkaa ehkä n. kuudennesta kappaleesta jos ei jaksa kaikkea lukea http://nsvalta.blogspot.fi/2010/02/naisten-seksuaalinen-valta.html

Laasasen teoria perustuu naisen määrittelemiseen vain seksin kautta, mikä on pöyristyttävää. Ehkä teoria päteekin jollain tavalla kauniisiin ja seksikkäisiin naisiin, jollaisilta tyyppi lienee aikanaan saanut pakit, mistä sikisi koko teos.. !

Toki poikkeusyksilöitä on aina... Ja tohon palkka-asiaan vielä. Vaikka ylityöt selittäiskin palkkaeroja, ne eivät tod selitä sitä, miten suuri osa maailman varallisuudesta on miesten omistuksessa. Sen takana on vain se biologinen ja väkivaltaan perustuva fakta, että miehet ovat ja ovat aina olleet keskimäärin fyysisesti vahvempia eivätkä koskaan sidotuja lapsivuoteeseen.

Ei mua ärsytä biologisista syistä johtuvat erot. Lasten hankintakin on jokaisen oma valinta. Se ärsyttää, että politiikassa pyritään väkisin tasaamaan miesten ja naisten välisiä eroja (esim. naiskiintiökeskustelut). En haluaisi olla kiintiönainen.

Pakko sen verran kommentoida, että ei ärsytä, ennemminkin pidän sitä loistavana haasteena. Minusta hienoa keskittyä omaan tekemiseen ja itsensä ylittämiseen. Jos joku tekee jotakin paremmin, niin perkele painetaan täysillä ja tehdään vielä parempi, riippumatta siitä kuka on vastassa :)

Teinivuosien alussa muistan sen ärsytyksen tennistunneilla, kun treenikaveri-pojilta alkoi palautua pallot ihan sairaan lujaa :D Muuten fyysiset sukupuolierot eivät ole hirveästi häirinneet. Sen sijaan olen useasti varsinkin nuorempana ärsyyntynyt sukupuolirooleihin.

Laasasen teoria perustuu naisen määrittelemiseen vain seksin kautta, mikä on pöyristyttävää. Ehkä teoria päteekin jollain tavalla kauniisiin ja seksikkäisiin naisiin, jollaisilta tyyppi lienee aikanaan saanut pakit, mistä sikisi koko teos.. !

Joo Laasasta kannattaa lukea tietyllä mielialalla, mua kiinnostaa hänen tekstinsä, mutta ei se tarkoita että olen kaikesta samaa mieltä. (Yritän muutenkin "avartaa" mieltäni lukemalla kaikenlaista, olin sitten eri mieltä tai en.) Teoria ei muuten ole Laasasen vaan kyllä tätä aihetta tutkitaan maailmalla, eli markkinateoria yms. eivät ole hänen keksintöään. Juuri tulleessa Tiededokumentin Rakkauden mysteeri -sarjassa oli muuten yllättävän paljon näitä asioita, hymyilytti. Markkinateoria-sanaa ei toki käytetty, mutta kuvailtiin mitä naiset hakevat, mitä miehet hakevat jne.

Mulla ei juurikaan ole sellua, etenkään persauksessa. Ja läski kerääntyy lähes yksinomaan keskivartaloon. Ei sekään mukavaa ole, kun jos lihoo, habitus on muotoa kaljamahainen äijä.

Niin no siis, selluliittiahan voi olla yhtä lailla laihalla ihmisellä kuin lihavallakin. Joka tapauksessa, olen hemmetin kateellinen myös niille naisille, jotka ovat perineet selluliitittoman ihon. Että ärrinmurrin vaan tasapuolisesti kaikille siloperseille sukupuoleen katsomatta.:curs: Mutta ei siitä sen enempää tässä topicissa.:rolleyes:

Ei minuakaan yleensä harmita fysiologiaan perustuvat erot. Jostain muuten vastikään luin, että miesten ja naisten jalkalihakset ovat aikalailla yhtä vahvat, ja suurin ero onkin sitten yläkropassa.

Tosin kesällä harmitti, kun olin treenaamassa kevennettyjä leuanvetoja ulkosalilla. Paikan ohi käveli vanhempi mies, híntelänoloinen, eikä todellakaan sen näköinen, että olisi käynyt vastikään salilla. Hän päätti kokeilla muutamaa leukaa, ja saikin 3-4 kappaletta kohtuu helposti. Itse olen tietenkin treenannut leuanvetoja pitkään, enkä vieläkään saa montaa kunnon leuanvetoa, ja sekös vähän harmitti. Mutta tiedän, että kovalla työnteolla itsekin voin päästä samaan, eikä ko. mies varmaankaan kyykkää yhtään sen enempää kuin minäkään tällä hetkellä ;)

Ehkä enemmän kuin vertailua toisiin, suosisin vertailua omiin aiempiin tuloksiin tai saavutuksiin.

Erot lihaskasvussa harmittavat välillä, mutta!: Naisilta ei edes edellytetä, kehonrakennuskisoja lukuunottamatta, sitä Arskamaista fysiikkaa jota miehet ovat enemmän tai vähemmän ehdollistuneet tavoittelemaan. Kauneusihanteet ovat eri ja tavallaan naisten on mahdollista päästä helpommalla koska ei 'tarvitse' olla lihaksikas. Jos naisten olisi yhtä helppo kasvattaa lihasmassaa kuin miesten niin meidän myös oletettaisiin olevan lihaksikkaampia. Se mikä tällä hetkellä olisi naiselle jo tosi timmi fysiikka olisi siinä maailmassa vetelä läski... (tahallinen kärjistys) Vaivannäön määrä yksilöä kohtaan olisi varmaankin aika sama, olettaen että haluaisi lähteä lihasmassaa tavoittelemaan. Monet sukupuolierot harmittavat ja harmittaa mua useinkin miten naisvartaloa tai naiseutta ylipäätään kuvataan vaikkapa elokuvissa.

Suositut

Back
Ylös Bottom