Älykkyystesti.

Ai, onko se sitten hedelmä, juures vai kenties vihannes? Aika paha jos ei testikysymystä selvitä :lol2:

No kaikkihan tietää että mansikka on hedelmä, marja on vain kauppiaiden keksimä myyntinimi :wall:

Ai, onko se sitten hedelmä, juures vai kenties vihannes? Aika paha jos ei testikysymystä selvitä :lol2:
Pitäisikö tossa olla hymiö perässä:hyper: :)

Nyt jäi pojilta testi läpäisemättä. Mansikkahan ei ole marja, vaan siitä on aikaisemmin käytetty epähedelmän määritelmää, nykyisin se on tarkemmin paisunut kukkapohjus. Samapa tuo, mutta marja se ei ole.

nykyisin se on tarkemmin paisunut kukkapohjus.

Tätä mä odotin koko ajan, jonkun on pakko tulla ja näyttää tavalliselle kuolevaiselle kuinka tietämätön hän on.

Yksi litra paisuneita kukkapohjuksia kiitos.......

Tätä mä odotin koko ajan, jonkun on pakko tulla ja näyttää tavalliselle kuolevaiselle kuinka tietämätön hän on.

Yksi litra paisuneita kukkapohjuksia kiitos.......
Jos jonkun toisen esittämän väärän tiedon korjaaminen oli sulle noin rankka paikka, niin en yhtään ihmettele ettei omat tiedot ole ton kummemmin päivittyny. Jatkakaa...

Jos jonkun toisen esittämän väärän tiedon korjaaminen oli sulle noin rankka paikka, niin en yhtään ihmettele ettei omat tiedot ole ton kummemmin päivittyny. Jatkakaa...

Siitähän tässä oli kyse, oon ihan rikki..... Kuten sanoin, odotin että joku tulee ja kertoo meille mikä on totuus. Koska aina on joku joka tietää täydellisen vastauksen...... jatketaan.....

Ps. Noi samat tiedot mansikasta pystyin hakemaan netistä minuutissa......

Lähde www.wikipedia.fi:
"Mansikka ei ole marja vaan ns. epähedelmä. Mansikan varsinaiset hedelmät ovat pienen siemenen näköiset pähkylät mansikan pinnalla. Mansikka itsessään on hedelmöittymisen jälkeen paisunut kukkapohjus, ns. pohjushedelmä."

No siltähän se vaikuttaa. Tai voithan sä kertoa mulle jonku muun syyn tolle itkemiselle./QUOTE]

En mua itkettänyt. Totesin vaan että aina on ihmisiä jotka kertovat viimekädessä mistä on kyse. Olen kiitollinen siitä että teitä on.

Mutta annetaan olla ja jatketaan.....

Lähde www.wikipedia.fi:
"Mansikka ei ole marja vaan ns. epähedelmä. Mansikan varsinaiset hedelmät ovat pienen siemenen näköiset pähkylät mansikan pinnalla. Mansikka itsessään on hedelmöittymisen jälkeen paisunut kukkapohjus, ns. pohjushedelmä."

Pähkylät, mikä sana, tekee mieli sanoa homomaisesti, aivan ihastuttava:)

Edit. niin 100 pistettä sain "psykanlaitoksella" tehdyissä monipäiväisissä testeissä. Oli tosin silloin aika kova lääkitys päällä.

Eilen taisin kiireessä ( :rolleyes: ) napsutella ton ja 131 tuli. Matematiikkatehtävät kusin ihan totaalisesti, mutta palikat ja sanasto oli aivan törkyhelppoja.

Paskaahan nuo testit on. En tiedä kukahan pälli on keksiny tolle nimen "älykkyystesti". Palikoiden siirtely testaa nimenomaan sitä kykyä siirrellä palikoita :jahas: Tieteen kuvalehti ny on mitä on.

123, numeroiden muistamiset meni ihan persiilleen.

128.. meinas mennä jo hermot siin palikka osiossa..
oluen voimalla se meni sitte:D

tai niinku yx kaveri sano.. vittu, mulla on ÄÖ ainaki ihan täys kymppi :D

Nää älykkyystesti-threadit on aina aivan loistavia, erityisesti testitulosten jälkikommentointi naurattaa. Oli tulos mikä tahansa, niin aina selitellään:)

Itse sain testistä 133. Olen tehnyt myös Mensan virallisen testin, ja kyllähän jonkinlainen tuloskorrelaatio tähän testiin on olemassa. Mensan virallinen testi on luonteeltaan selkeästi erilainen, puhdas nopeustesti, jossa on pelkkiä kuviopäättelyitä. Tietysti jos on erityisen paljon heikompi nimenomaan kuviopäättelyissä, voisi Mensa-tuloksen ajatella olevan heikompi.

Kuvalehden testissä testin lyhyys ja valvonnan puute vääristää tietysti tulosjakaumaa..Aika kova tulostaso vastanneiden kesken näyttää olevan, mutta kuten sanottu, sille voi helposti löytää selittäviä tekijöitä.

Usein ihmiset ihmetelevät testien välisiä suuria piste-eroja. Kannattaa muistaa, ettei Äo-testin absoluuttinen pistemäärä kerro mitään, ellei tiedetä testissä käytettyä keskihajontaa. Suomen Mensa käyttää 24-keskihajontaa, jolloin 98-prosentiiliä kuvaa lukuarvo 148. Usein käytetään myös 16 keskihajontaa (esim. Amerikkalaiset testit), jolloin "Mensan raja" on 132.

Tossa linkki, jossa selvennetään älykkyystestauksen perusteita, mikäli jotakuta kiinnostaa.

http://www.veikonkala.org/vincent/content/science/alykkyys/index.shtml

Back
Ylös Bottom