Älykkyysosamääräsi!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain tulokseksi 117, joka on korkeampi kuin 87,1% väestöstä. En pidä itseäni minään ruudinkeksijänä, mutta en nyt ihan ääliönäkään ainakaan kaikilla elämän osa-alueilla. :)

Tein sen ekan testin uudelleen ja sain tulokseksi 121, joka on korkeampi kuin 91,9% väestöstä. Tuo toinen testi ei mennyt ihan nappiin, kun tulos oli vaan 36. Eli itselläni ilmeisesti päättelykyky on parempi kuin kuvioiden hahmottaminen ja muistaminen. Mutta meni sekin suunnilleen keskiarvoon 36.3.

"Possible score range from -97 to 71 but almost all scores are between 15 and 60. In the population standardization sample, the average score was 36.3, with 70% of people scoring between 25.2 and 47.4."

Vaatis motivaation. Suoritan parhaiten asioita, joista nautin edes 1%, tai pidän merkityksellisinä.
Erilaiset muodot yms. palikkatestit ei oo my idea of good time. Jos Mensaan pääsee vastaavalla, ni en halaja tähän salaperäisten palikkamestareiden, pyhään liittoumaan :yäk:.

Varsinkin kuin itse olen usein ympäristössä missä rationaalinen ajattelu on sitä "älykkyyttä" ja tuottoisaa, ja tunteet ovat pelkästään negatiivinen asia, niin helposti olen ajautunut ajattelemaan että tunteet ovat lähinnä heikkous. Jos joku keksii miten niinsanottu "tunneäly" on millään muulla tapaa tuottavaa kuin moraalisissa ja tunnekeskeisissä asioissa(esim. parisuhteet ym.), niin olen valmis kuuntelemaan :D

Ihmisen älykkyyden kartoitus ja mittaus on kyllä sikäli mielenkiintoinen aihe. Itse mietin että älykkyys on aika monialueinen asia, mikä vaatii mm. adaptoitumista. Eli vaikka esim. älykkään keskustelijan on oltava adaptoituva keskustelun ympäristöön.

140+....arviolta noin sata pojoa tuli liikaa...:ROFLMAO:
Eikös ne muuten väitä, että Unabomberilla olis ollu jotain 163 äo? Jätkä veteli menemään yliopistossa vissiin jo 16-vuotiaana...

Varsinkin kuin itse olen usein ympäristössä missä rationaalinen ajattelu on sitä "älykkyyttä" ja tuottoisaa, ja tunteet ovat pelkästään negatiivinen asia, niin helposti olen ajautunut ajattelemaan että tunteet ovat lähinnä heikkous. Jos joku keksii miten niinsanottu "tunneäly" on millään muulla tapaa tuottavaa kuin moraalisissa ja tunnekeskeisissä asioissa(esim. parisuhteet ym.), niin olen valmis kuuntelemaan :D

Haluatko palkankorotuksen? Koska sitä kannattaisi pyytää? Miten henkilö x reagoi jos kritisoit häntä tavalla y? Moni sanoisi että "tunneäly" on pelisilmää.

Ihmisen älykkyyden kartoitus ja mittaus on kyllä sikäli mielenkiintoinen aihe. Itse mietin että älykkyys on aika monialueinen asia, mikä vaatii mm. adaptoitumista. Eli vaikka esim. älykkään keskustelijan on oltava adaptoituva keskustelun ympäristöön.

Yksi älykkyyden laji on tietää mitä ei tiedä. Ollaan töissä isolla porukalla joutumassa outoon tilaisuuteen. Kauhealla tohinalla muut tekee suunnitelmia tilaisuuteen jonka luennetta eivät ymmärrä. Minä koitan etsiä ihmisiä jotka ovat aiemmin olleet tilaisuudessa ja pumpata heistä informaatiota. "Teatteria" varten tehdyt suunnitelmat ovat hyödyttömiä jos joudutaankin "Sotaan".

Sosiaalinen älykkyys on muuten ehkä kaikista älykkyyden osa-alueista tärkein, jos aikoo olla joku uraohjus/poliitikko/vastaava, missä tarvii olla vähän niinku itsevarma supliikkimies.
Toiseksi arvottaisin loogisen ajattelukyvyn ja sitä seuraavaksi muistitestin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom