Ällöttävät "rasvakertymät" reisissä, miten ihmeessä saisi pois?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piiuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Mutta ei mulla sentään syömishäiriötä ole

Kyllä on. Koska:

tiedostan kyllä itsekkin että olen periaatteessa liian laiha.

ja

Kroppani tuntuu vain leviävän joka suuntaan, pelottaa että jos lisään hiilihydraatteja tai kaloreita yleensäkkin niin olen kohta oikeasti ylipainoinen

Asia on juuri niin, kuin Amaryllis sanoo:

Ei tuossa kyllä mitään tervettä ja järkevää ole! (...) Minusta hälytyskellojen pitäisi kilistä niin että korvat raikaa siinä vaiheessa kun painoindeksi on alle normaalialueen ja menkat olleet monta kuukautta poissa.

Se läski on sinulla, Piiuli, nyt ns. korvien välissä, eikä suinkaan kropassa. Ja tosiaankin, ihan oman terveytesi ja hyvinvointisi kannalta: mieti tarkkaan, mikä sinulle on oikeasti tärkeää. Yltiöpäisellä laihdutuksella voit nimittäin tuhota terveytesi todella totaalisesti, kuten tuossa ylempänä jo todettiin.

Täällä on, piiuli, naiset sanoneet sulle jo kaiken tarpeellisen, mutta komppaanpa nyt vielä; tällä hetkellä susta voi tuntua ajatus esim. lasten hankinnasta kaukaiselta (en tosin elämäntilannettasi nyt tunne), Omasta kokemuksesta voin kuitenkin kertoa, että sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi ja ei aikaisempien vuosien itsensä kiduttamisen ja yltiöpäisen laihduttamisen takia onnistukaan, niin siinä TODELLA tekee mieli potkia itseään perseelle aikaisempien typeryyksiensä johdosta. Ja tämähän on vain yksi esimerkki, mitä hallaa elimistölleen voi tehdä, jos sitä rankoo ja pitää ravintovajeessa. Omalla terveydellä ei ihan oikeasti ole leikkimistä!!

Niin, ja kuten monesta suusta todettu; kenen silmiin ajattelet näyttäväsi kauniimmalta alipainoisena? Tai uskotko oikeasti olevasi onnellisempi, jos saat reisistä ne "ällöttävät" läskit pois? Ei se kyllä niin mene. Sitten kun alat pitää itsestäsi huolta, nauttia elämästä ja ruuasta ja liikunnasta ja hyvästä kunnostasi, unohdat "läskit", lopetat niuhottamisen, rentoudut ja alat rakastaa itseäsi - sitten olet sekä kaunis että onnellinen. Niin omasta kuin muidenkin mielestä.

Niin, ja kuten monesta suusta todettu; kenen silmiin ajattelet näyttäväsi kauniimmalta alipainoisena? Tai uskotko oikeasti olevasi onnellisempi, jos saat reisistä ne "ällöttävät" läskit pois? Ei se kyllä niin mene. Sitten kun alat pitää itsestäsi huolta, nauttia elämästä ja ruuasta ja liikunnasta ja hyvästä kunnostasi, unohdat "läskit", lopetat niuhottamisen, rentoudut ja alat rakastaa itseäsi - sitten olet sekä kaunis että onnellinen. Niin omasta kuin muidenkin mielestä.

Hyvin, totuudenmukaisesti ja ihanasti sanottu. Mä tällaisena herkkiksenä melkein sain vedet silmiini. Tuo itsensä rakastaminen ja hyväksyminen ei ole kaikille helppoa (allekirjoitan myös) mutta se on ainoa tapa olla onnellinen. Ja jos sitä ei luonnostaan osaa, sitä kannattaa ehdottomasti opetella. Mä ainakin teen sitä :D Ja se tuntuu pirskatin hyvälle.

En nyt ota kantaa mahdolliseen syömishäiriöösi tai vääristyneeseen kehonkuvaasi MUTTA jos liikuntasi on pelkkää pyöräilyä niin sillä ei vartaloa muokata. Pyöräilläkkin voi monella tavalla (mummotkin pyöräilee)...., jos pyöräilet jotain koulumatkoja niin en usko että se on kovin kokonaisvaltaista treeniä!
Kunnon punttitreeniä & laadukasta ruokaa & pitkäjännitteisyyttä peliin. Naisille ei niitä lihaksia muutamassa kuukaudessa synny ja reisistäsi saat varmasti tiukemmat treenaamalla kokonaisvaltaisesti koipiasi. Ymmärrän, että on turhauttavaa kun kaikki kehottavat hyväksymään rasvakerroksen ja keskittymään syömishäiriön parantamiseen...meistä kukaanhan ei ole nähnyt niitä (mahdollisesti) löllyviä reisiäsi. Nuo ketoilut kuullostaa poppakonsteilta, YLIMÄÄRÄINEN rasva kyllä katoaa kun saat lihasmassaa:rock:

Ymmärrän, että on turhauttavaa kun kaikki kehottavat hyväksymään rasvakerroksen ja keskittymään syömishäiriön parantamiseen...meistä kukaanhan ei ole nähnyt niitä (mahdollisesti) löllyviä reisiäsi

:jahas: Jos painoindeksi on REILUSTI alipainon puolella ja kuukautiset olleet jo pitkään poissa, ei niissä reisissä yksinkertaisesti voi olla "löllyvää" rasvakerrosta. Ja tässä tilanteessa ainut järkevä neuvo ko. henkilön terveyden kannalta on tosiaankin yrittää herättää hänet näkemään todellinen tilanne.

Nuo ketoilut kuullostaa poppakonsteilta, YLIMÄÄRÄINEN rasva kyllä katoaa kun saat lihasmassaa:rock:

Ketodieetti on dieetti siinä missä monet muutkin, enkä kyllä sitä ihan poppakonstiksi luokittelisi. Rasvan katoaminen taas ei suinkaan kulje välttämättä käsi kädessä lihasmassan lisimisen kanssa - esimerkkejä löytyy viljalti esim. raskaampien sarjojen paino- ja voimanostajista yms..

Noh, lähinnä mun silmääni pisti toi "olen yrittänyt kaikkea" ja sen jälkeen kirjoittaja kertoo, että liikunta on fillarointia ja ketoiltu on maaliskuusta asti! Mun mielestä se on poppakonstailua...
Viestini oli myös olevinaan sarkastinen mutta ei tainu mennä jakeluun. Ja kuten sanoin, en halunnut ottaa kantaa kirjoittajan mahdolliseen syömishäiriöön, vaan nimenomaan tuohon väitteeseen kaikkensa yrittämisestä. En myöskään väheksy ketoilua sinänsä vaan tarkoitin, että kyseisen henkilön kohdalla kaikenlaiset dieetit on varmasti turhia ja tuolla kunnon ruualla & kunnon treenillä & kärsivällisyydellä niihin reisiin saa sitä lihaa rasvan tilalle. Kaikella kunnioituksella....

piiuli

reiden sisäsivulla on lihaksia. Yhtä niistä, erästä reiden lähentäjää, kutsutaan myös vauvanläskiksi, eli se ei edes sairaalloisella laihduttamisella katoa tai muutu (tosi)kireäksi. Lihaskudos siis on tässä lihaksessa löysempää (en muista ikävä kyllä lihaksen nimeä, voin tarkistaa myöhemmin).

Syömishäiriöön en viitsi enää edes ottaa kantaa.

reiden sisäsivulla on lihaksia. Yhtä niistä, erästä reiden lähentäjää, kutsutaan myös vauvanläskiksi,

:offtopic: Pelastit juuri päiväni tuolla lausunnolla. Se on siis lihas!! Ja kellä onkaan eriäviä mielipiteitä, pitäköön ne omana tietonaan.

Jaahas, tänään pitkästä aikaa kävin vaa'alla, olen laihtunut :wtf: Paino nykyään 48kg.(bmi 16.5)
Kai se sit on uskottava et mulla vippaa päässä jotenkin :D Sillä luulin ihan oikeasti että olen lihonnut sellaiset ~4kg..!

Niiiin ja siis tietenkin liikun muutenkin kuin vain pyöräilen, mainitsin vain sen, sillä pyöräilemisen ainoa tähtäin oli niiden reisien "laihdutus".
Käyn siis salilla välillä kun jaksan, aerobista liikuntaa tulee paljon. Joka päivä liikun ainakin tunnin verran, minkä töiden jälkeen(tai ennen) jaksaa/ehtii, viikonloppuisin enemmän.

Lisäksi päivittäiset kalorit ketollakin olleet liian alhaalla, välillä vain 700kcal/vrk.. :nolo: Tämä siis viime kesänä, silloin olin välillä erittäin ahdistunut näiden läskieni(voisi ilmeisesti laittaa lainausmerkit tähän) kanssa.
Kroppani oli tod.näk. säästöliekillä, ei mikään ihmekkään kyllä..

Lisäilen kaiketi kaloreita tässä pikkuhiljaa.. Painoa kai pitäisi saada pari kiloa lisää, tuo oli kyllä järkytys että se oli tippunut noin paljon, sillä painoin viimeksi tuon verran ehkä 4. tai 5. luokalla :eek:

Mutta kiitos vain :haart: Pohdin kyllä noita teidän sanomisianne, ihan asiaahan tässä tuli paljon.

meinasin jo uskoa oikeasti tuon vauvanläski-jutun :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
pyöräilemisen ainoa tähtäin oli niiden reisien "laihdutus"

Tähän kohtaan pieni kommentti/muistutus: sitä paikallista laihdutusta ei edelleenkään ole olemassakaan, ts. vaikka sinkuttaisit pyörällä maailman tappiin asti, et pysty kohdentamaan rasvanpolttovaikutusta nimenomaan reisiin.

Muuten jankkaan samaa virttä, kuin ennenkin: SYÖ ENEMMÄN, jos haluat elää terveenä ja hyvinvoivana.

Tähän kohtaan pieni kommentti/muistutus: sitä paikallista laihdutusta ei edelleenkään ole olemassakaan, ts. vaikka sinkuttaisit pyörällä maailman tappiin asti, et pysty kohdentamaan rasvanpolttovaikutusta nimenomaan reisiin.

No kyllähän sen periaatteessa tiesinkin,oli silti pakko yrittää.:rolleyes:

Ja kyllä, ihan tosi nyt lisään syömisiäni.:)

Jaahas, tänään pitkästä aikaa kävin vaa'alla, olen laihtunut :wtf: Paino nykyään 48kg.(bmi 16.5)
Kai se sit on uskottava et mulla vippaa päässä jotenkin :

48 on aika hurjan vähän 172 centtiselle naiselle, joka on kertonut toisessa postissa:
Tämän hetkinen tilanne on ihan ok, painoindeksi taitaa olla liian alhaalla(18) ja lihaksia on oikeasti aika paljon keskivertonaiseen verrattuna, ja muutenkin.
Anteeksi irrotus asiayhteydestä, katsoin vain muut kirjoittamat postit.

kata, kyllä mulla on isommat lihakset kuin keskivertonaisella, edelleenkin olen sitä mieltä.
En kyllä muista milloin olen tullut tänne itkemään isoista lihaksistani :D

En voi sille mitään että näytän mielestäni isokokoiselta, mutta kyllä nyt ihan oikeasti jo heräsin tohon painon putoamiseen.. Ongelma ei näköjään sitten loppujen lopuksi olekkaan mun kropassa.

Eipä ole paljon lisättävää aiempiin (Gilly + kumppanit) vastauksiin. Se vaan tuli tuosta vielä mieleen, että kun rasva-% on todella alhaalla, niin lihakset erottuvat paremmin, ja se luo illuusion isoista lihaksista. Tämänhän toki moni fitness-/kehoharrastaja tietää kokemuksesta.;)

Tsemppiä Piiuli!

Katsoin piiuli sinun muut postit..kaikki olivat ravintoon liittyviä ja tuolla ravintopuolella mainitsit painavasi 55kg 11.9.2007...nyt 48kg...luulen, että olisi hyvä löytää se oikea ruokavalio ihan ammatti-ihmisen ohjauksessa, mielestäni tuo on hälyttävää.

Ihan jo senkin takia, että sinun ajatuksesi tuntuvat pyörivän ainoastaan ruoan ja laihduttamisen ympärillä. Ravitsemusterapeutti tai muu terveysalan ammattilainen on vastuullinen ja pystyy kartoittamaan millaisia puutoksia sinulla on ja kuinka epätasapainossa elimistösi todella on.

Sitten kirjoitit tuossa aiemmassa postauksessa, että KAIKETI pitää ruveta syömään enemmän..hmmm. Mielestäni sinulla on vakava ongelma, johon on vaikea löytää pelkästää apua keskustelupalstalta, etenkin kun et tunnu olevan oikeasti todella motivoitunut paranemaan tuosta ongelmastasi. Täältä varmasti saat myötätuntoa ja 'ihmettelyä', mikä saattaa olla tuossa ajatusmaailmassa jopa palkitsevaa, mutta ei kukaan voi sinua täällä auttaa niinkuin ammatti-ihminen.
Enkä sano pahalla, vaan harmittaa tuollainen terveydellä leikkiminen ja luulen etten ole ainoa joka tuntee huolta..ravinto kuntoon niin treenikin maistuu ja pääset oikeasti punttimimmien kivoihin keskusteluihin sisälle...nämä tytöt rakastavat rautaa ja treenaamista ja syövät, jotta jaksavat treenata kovaa. Sinussa on potentiaalia varmasti nauttimaan elämästä ja liikunnasta ihan sen itsensä vuoksi.:dance:

ps. Laihuus ei sitten ole yhtään nättiä...terve urheilullisuus ja normaali rasvaprosentti pukee joka mimmiä. Usko vaan! ;)

kata, kyllä mulla on isommat lihakset kuin keskivertonaisella, edelleenkin olen sitä mieltä.

En voi sille mitään että näytän mielestäni isokokoiselta, mutta kyllä nyt ihan oikeasti jo heräsin tohon painon putoamiseen.. Ongelma ei näköjään sitten loppujen lopuksi olekkaan mun kropassa.
Juu uskon, että sulla on ja etenkin sen takia paino on todella alhaalla.

E: Ja Pia-Maria puhuu asiaa

Sitten kirjoitit tuossa aiemmassa postauksessa, että KAIKETI pitää ruveta syömään enemmän..hmmm. Mielestäni sinulla on vakava ongelma, johon on vaikea löytää pelkästää apua keskustelupalstalta, etenkin kun et tunnu olevan oikeasti todella motivoitunut paranemaan tuosta ongelmastasi. Täältä varmasti saat myötätuntoa ja 'ihmettelyä', mikä saattaa olla tuossa ajatusmaailmassa jopa palkitsevaa, mutta ei kukaan voi sinua täällä auttaa niinkuin ammatti-ihminen.
Enkä sano pahalla, vaan harmittaa tuollainen terveydellä leikkiminen ja luulen etten ole ainoa joka tuntee huolta

Sanoit ääneen sen, mitä itsekin ajattelin.

Ja tosiaan, kireys luo illuusion "lihaksikkuudesta" - tuolla painoindeksillä sitä lihasmassaa(kaan) ei yksinkertaisesti VOI olla mitenkään kovin mittavasti.

vajaa kuukausi sitten..?

Eli siis, tiedän ettei tästä yleensä kukaan valita täällä, mutta minä nyt teen sen..

Olen saanut lisää lihaksia, en ole ihan varma onko se nyt hyvä... ...mutta en silti tavoittele mitään kovin lihaksikasta kroppaa.. Siis en itselleni halua niin kovin isoja lihaksia..

...Eli jos en halua enempää lihasta, mitä pitäisi tehdä? Vähentää proteiinia? Vähentää rasvaa? Vai?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom