Älä ikinä juo maitoa ruoan kanssa tai muutenkaan!

Originally posted by Hulkki
Kevytmaitoa ainakin 3 litraa päivässä. Parhaiten olen kasvanut silloin kun join kulutusmaitoa 4 litraa päivässä.

Jaha, katsotaanpas... Täysmaito:
Energia (kcal) 62.9 kcal
Proteiinit 3.0 g
Hiilihydraatti, imeytyvä 4.8 g
Kokonaisrasva 3.5 g

Nuo luvut x 40 = 2516 kcal, 120 g proteiinia, 192 g laktoosia, 140 g tyydyttynyttä rasvaa. Eli kannattaako se maidon juonti loppujen lopuksi? Mielestäni ei. Sitä en tosin epäile etteikö sillä kasvaisi, mutta onko se terveellisin vaihtoehto...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terveellisyys ja kasvaminen (=kehitys) kun eivät kulje välttämättä käsi kädessä, paitsi hyvin pitkällä aikavälillä (verisuonitautiin kuollut kun on melko katabolisessa tilassa).

tuo rasva on tosiaan jonkinlainen ongelma, onhan sitä vähärasvaisempia vaihtoehtoja kuin tuo kulutusmaito mutta jos on 1,5%:sta tottunut juomaan niin 1%:nen maistuu jo hirveältä litkulta =(

sitä alottaa lievemmistä aineista mutta kohta käy niin, ettei niistä enää saa samaa tyydytystä ja ennen kuin huomaakaan on jo siirtynyt vahvempiin ja vahvempiin eikä kierteestä pääse irti. Vaaleen sininen vaihtuu ja tumman siniseks ja seuraavaksi aletaan jo ryöstämään pikkuvelin säästöpossua saadakseen päivän annoksen punasta kamaa.
Täytyis varmaan mennä johonkin vieroitushoitoon missä ei saa muuta ku 1%:sta ja toivoa että siihen tottuu...

kyllähän sitä maitoo menee. 1,5-2 litraa päivässä, sanoisin. rasvatonta juon, vaikka kasvaisin varmaan parhaiten täysmaidolla. haluan kuitenkin lihasta enkä vitunmoista makkaraa vyötärölle, siksi rasvaton vaihtoehto

Kyllä ruokakin maistuu paremmalta kun sen saa huuhdottua alas kylmällä (rasvattomalla) maidolla.
Ja saahan siitä kallisarvoista kalsiumia, mitä ei muissa ruoka-aineissa (maitotuotteita lukuunottamatta) olekkaan.

Ja mitä tuohon imeytymis asiaan tulee niin ainakin d-vitamiini edistää maidon(=kalsiumin)imeytymistä ja fosfori heikentää ja sitä on runsaasti esim. virvoitusjuomissa ja yleensäkkin ruoassa joten aika ristiriitanen juttu...

Mun ruokavalio pohjautuu täysin maitoon. Se on koko ikäni ollut niiiin fundamental, etten luovu siitä vaikka joku todistais sen olevan epäterveellistä. Normaalisti menee 3 litraa rasvatonta päivässä.. plus rahkat, raejuustot ja juustot :)

Maito on ylivoimainen ruokajuoma. JP Pulkkinen saa rauhassa nauttia sen "korkeintaan 2 desilitraa" päivässä, minä vedän 2 litraa!:D

Jto, eikös tuo juttu siitä, että ruokailun yhteydessä nautittu neste laimentaisi vatsahappoja ole pelkkää urbaanilegendaa? Eihän kukaan ensinnäkään vedä yhden aterian yhteydessä paria litraa juomaa. Toisekseen, vatsahan tarvitsee tietyn määrän nestettä ruoansulatukseen eli jos ruoka on suht kuivaa, pitäisi silloin itseasiassa juoda vähän reilummin jotta ruoansulatus pelaisi hyvin.

Viimeksi muokattu:
Originally posted by astro
tuo rasva on tosiaan jonkinlainen ongelma, onhan sitä vähärasvaisempia vaihtoehtoja kuin tuo kulutusmaito mutta jos on 1,5%:sta tottunut juomaan niin 1%:nen maistuu jo hirveältä litkulta =(

höpöhöpö.
Itse olen hieman keventänyt (suu peruslukemille...) vaihtamalla maidon kevyestä prosenttiseen. Prosenttinen ei mielestäni eroa makunsa puolesta kevyestä juuri ollenkaan, mutta prosenttinen pehmentää mukavasti kahvin makua, jota taasen rasvaton ei tee. Kahvi rasvattoman maidon kera on hirveätä rapaa. Muutenkin rasvaton siltään on minun suuhuni liian "vetistä".
Rasvaton piimä on kyllä piimistä (?) parhain. Sitä meneekin iltapalaksi leivän kera melkein purkillinen.
On se kirpakka r-ton piimä niin hyvvöö suolasen kanssa, että :hmmm:

Itse käytin ennen erittäin runsaasti maitotuotteita, join parisen litraa maitoa päivässä. Nykyään syön raejuustoa ja joskus jogurttia. Itse en usko, että aikuinen ihminen tarvitsee maitoa. Suurin osa maailman ihmisistähän on laktoosi-intoleransseja, joka tuntuisi todistavan tuota väittämää.
Lehmän maito ei muutenkaan ole identtistä ihmismaidon kanssa. Tuota kalsiumiakin siinä on neljä kertaa enemmän. Ja eniten osteoporoosiahan esiintyy maissa joissa juodaan eniten maitoa, eli liika on aina liikaa.
Heraproteiinia ei kai voi suoraan verrata ravinnollisesti maitoon. Maidostahan on poistettu aika kasa aineita siinä valmistusprosessissa.

Originally posted by Tahvo Tohveli
Itse käytin ennen erittäin runsaasti maitotuotteita, join parisen litraa maitoa päivässä. Nykyään syön raejuustoa ja joskus jogurttia. Itse en usko, että aikuinen ihminen tarvitsee maitoa. Suurin osa maailman ihmisistähän on laktoosi-intoleransseja, joka tuntuisi todistavan tuota väittämää.
Lehmän maito ei muutenkaan ole identtistä ihmismaidon kanssa. Tuota kalsiumiakin siinä on neljä kertaa enemmän. Ja eniten osteoporoosiahan esiintyy maissa joissa juodaan eniten maitoa, eli liika on aina liikaa.
Heraproteiinia ei kai voi suoraan verrata ravinnollisesti maitoon. Maidostahan on poistettu aika kasa aineita siinä valmistusprosessissa.

Eikös se osteoporoosi johdu nimenomaan kalsiumin PUUTTEESTA? Ja suuri osa maailma ei maitotuotteita pahemmin käytä, joten epäilen valtaosa ei todellakaan ole laktoosi-intolerantteja.

Mun mielestä tällä meidän "alalla" on ihan turha puhua siitä mitä aikuinen ihminen tarvitsee tai ei tartte. Ei aikuinen tartte 300 g proteiinia päivässä, ei 2 g C-vitamiinia päivässä, ei D-bolia eikä sustaa jne. Kukaan kun ei tarvitse mielettömän kokoisia lihaksia, paitsi ulkonäöllisistä seikoista johtuen. Ei kukaan varmaan tarvitse maitoakaan tai maitotuotteita suurempia määriä. Mutta kun ne vaan on niin edullisia ja hyviä proteiininlähteitä, kaseiini kun on kait parhaiten (mahdollisimman täydellisesti) imeytyvä proteiini. Ja sehän se kait on se pointti?

? Osteoporoosia esiintyy eniten maissa joissa juodaan paljon maitoa?

No en ainakaan suostu uskomaan että tuo osteoporoosi johtuisi liiallisesta maidonjuonnista joten kehitän teorian:

Maitoa juodaan paljon pohjoismaissa, joissa laktoosi-intolerantikkojen osuus väestöstä on pienempi. Näissä maissa on myös korkea odotettavissa oleva elinikä. Väestön korkea keski-ikä johtaa osteoporoosin korkeaan esiintymiseen.

Älä juo vettä, kalat nussivat siinä

Eikö lääkärit ole nimenomaan olleet huolissaan siitä kun jo parikymppisillä rupeaa olemaan luuston kanssa ongelmia kun on vain litkitty mehuja ja limsaa nuoruusiässä. Lisänä siihen syömättömyys ja luusto on kolmekymppisenä 80 vuotiaan kunnossa.

Kalsiumin puutosoireita:
Lapsilla luuston ja hampaiden kehityshäiriöt.
Aikuisilla luukato, luunmurtumat ja lihasten heikkous ja kivut.

Ei kun maitoa juomaan! :kippis1:

Mä en oikein pidä rasvattoman maidon mausta,joten juon rasvatonta piimää. Ai ai,mitä herkkua se onkaan. :hmmm:

eikös piimä itse asiassa tee gutaa vatsalle? en muista mikä siinä oli (jotain maitohappobakteereja tms). En tiedä sitten onko sitä hyvä juoda ruaan kanssa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom