Äitienpäivä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:haart: RAKASTA ÄITIÄSI - äitienpäivä 8.5.2005 :haart:

Kun tulit maailmaan, hän kantoi sinua käsivarsillaan. Kiitit häntä parkumalla kuin sumusireeni.
Kun olit yksivuotias, hän ruokki sinua ja kylvetti sinut. Kiitit häntä kitisemällä kaiket yöt.
Kun olit kaksivuotias, hän opetti sinua kävelemään. Kiitit häntä juoksemalla karkuun hänen kutsuessaan.
Kun olit kolmivuotias, hän valmisti ateriasi rakkaudella. Kiitit häntä huitaisemalla lautasesi lattialle.
Kun olit nelivuotias, hän antoi sinulle värikyniä. Kiitit häntä värittämällä ruokapöydän pinnan.
Kun olit viisivuotias, hän puki sinut pyhäpukuusi. Kiitit häntä hyppäämällä lähimpään kuralammikkoon.
Kun olit kuusivuotias, hän saattoi sinut esikouluun. Kiitit häntä karjumalla: ”MINÄ EN MENE!”
Kun olit seitsenvuotias, hän osti sinulle pesäpallon. Kiitit häntä heittämällä sen naapurin ikkunan läpi.
Kun olit kahdeksanvuotias, hän antoi sinulle jäätelötötterön. Kiitit häntä valuttamalla jäätelöä syliisi.
Kun olit yhdeksänvuotias, hän kustansi sinulle pianotunteja. Kiitit häntä laiminlyömällä koko ajan harjoittelun.
Kun olit kymmenvuotias, hän kyyditsi sinua kaiken päivää, jalkapallosta voimistelusalille ja sieltä synttäreille toisensa jälkeen. Kiitit häntä hyppäämällä ulos autosta vilkaisemattakaan perääsi.
Kun olit yksitoistavuotias, hän vei sinut ja ystäväsi elokuviin. Kiitit häntä pyytämällä häntä istumaan eri riville.
Kun olit kaksitoistavuotias, hän varoitti sinua tietyistä telkkariohjelmista. Kiitit häntä odottamalla, kunnes hän oli lähtenyt käymään jossakin.

Ja ne teinivuodet
Kun olit kolmentoista, hän ehdotti sinulle pukevaa hiuskuosia. Kiitit häntä ilmoittamalla, ettei hänellä ollut lainkaan makua.
Kun olit neljäntoista, hän kustansi sinut kesäleirille. Kiitit häntä unohtamalla kirjoittaa ensimmäistäkään kirjettä.
Kun olit viidentoista, hän tuli töistä kaivaten halausta. Kiitit häntä sulkeutumalla huoneeseesi.
Kun olit kuudentoista, hän odotti tärkeää puhelua. Kiitit häntä roikkumalla puhelimessa koko illan.
Kun olit seitsemäntoista, hän itki sinun vanhojen tansseissasi. Kiitit häntä juhlimalla kavereiden kanssa aamuun asti.
Kun olit kahdeksantoista, hän opetti sinua ajamaan autoa. Kiitit häntä ottamalla auton käyttöösi aina tarvitessasi.

Iän ja kokemuksen karttuessa
Kun olit yhdeksäntoista, hän maksoi lukukausimaksusi, ajoi sinut opiskelijakämpillesi, kantoi tavarasi sisään. Kiitit häntä hyvästelemällä käytävällä, niin ettei sinun tarvinnut hävetä kavereittesi edessä.
Kun olit kahdenkymmenen, hän kysyi, tapailitko jotakuta. Kiitit häntä tokaisemalla: ”Se ei kuulu sinulle.”
Kun olit kahdenkymmenenyhden, hän esitteli sinulle tiettyjä uravalintoja. Kiitit häntä sanomalla: ”En halua olla sellainen kuin sinä.”
Kun olit kahdenkymmenenkahden, hän halasi sinua valmistujaisissa. Kiitit häntä kysymällä, maksaisiko hän reilausmatkasi Keski-Eurooppaan.
Kun olit kahdenkymmenenkolmen, hän antoi sinulle huonekaluja ensiasuntoasi varten. Kiitit häntä sanomalla tovereillesi, että ne olivat kamalia.
Kun olit kahdenkymmenenneljän, hän tapasi kumppanisi ja kysyi teidän tulevaisuudensuunnitelmianne. Kiitit häntä mulkoilemalla ja mutisemalla: ”Äii-itii, älä viitsi!”
Kun olit kahdenkymmenenviiden, hän auttoi sinua suoriutumaan häistänne, ja hän itki ja kertoi, kuinka paljon hän rakasti sinua. Kiitit häntä häämatkailemalla maan ääriin.
Kun olit kolmekymppinen, hän soitti antaakseen vähän lapsenhoito-ohjeita. Kiitit häntä sanomalla: ”Ajat ovat muuttuneet.”
Kun olit nelikymppinen, hän soitti muistuttaakseen erään sukulaisenne syntymäpäivistä. Kiitit häntä toteamalla, että olit ”juuri nyt erittäin kiireinen”.
Kun olit viisikymppinen, hän sairastui ja tarvitsi huolenpitoasi. Kiitit häntä lukemalla siitä taakasta, jonka vanhemmat muodostavat lapsilleen.

Ja sitten hän eräänä päivänä kuoli hiljaa. Ja kaikki tekemättä jättämiset romahtivat taivaankannen mukana niskaasi. :itku:

Mitähän jos käyttäisimme hetken ajastamme osoittaaksemme kunnioitustamme ja ihailuamme sille henkilölle, jota kutsutaan ÄIDIKSI, vaikka kaikki eivät sanoisikaan asiaansa avoimesti omalle äidilleen. Häntä ei korvaa mikään. Vaali jokaista hetkeä jonka hän on luonasi. Vaikka hän ei toisinaan lukeutuisi parhaisiin ystäviisi eikä jakaisi ajatuksiasi, on hän kaikesta huolimatta sinun äitisi!

Äitisi on olemassa ja valmiina sinua varten: kuuntelemassa murheitasi, rehentelyjäsi, turhautumisiasi jne. Kysy itseltäsi, oletko sinä antanut hänelle riittävästi aikaasi, kuunnellaksesi hänen työlääntymistään keittiöaskareisiin, hänen uupumustaan.

Ole huomaavainen ja rakastava ja osoita hänelle asiaankuuluvaa kunnioitusta, vaikka sinulla olisikin erilaisia näkemyksiä kuin hänellä. Kun hän on poissa, jäljellä ovat enää hellät muistot sekä myös katumuksen tunteet.

Älä pidä itsestään selvänä niitä asioita, jotka ovat lähinnä sydäntäsi. Rakasta häntä enemmän kuin rakastat itseäsi. Ilman häntä elämä on tarkoituksetonta.

Vielä ehdit valmistautua - äitienpäivänä saa lahjoa ja rakastaa omaa äityliä!

Ironbutt sanoi:
:haart: RAKASTA ÄITIÄSI - äitienpäivä 8.5.2005 Vielä ehdit valmistautua - äitienpäivänä saa lahjoa ja rakastaa omaa äityliä!

Saa sitä muinakin päivinä kuin vain kerran vuodesta. :)

Pitäsköhän tänä mammanpäivänä muistaa? Viimeksi olen antanut kortin, kun joskus ala-asteella väsättiin (pakotettuna) niitä kortteja.

Ironbutt sanoi:
Mitähän jos käyttäisimme hetken ajastamme osoittaaksemme kunnioitustamme ja ihailuamme sille henkilölle, jota kutsutaan ÄIDIKSI, vaikka kaikki eivät sanoisikaan asiaansa avoimesti omalle äidilleen. Häntä ei korvaa mikään. Vaali jokaista hetkeä jonka hän on luonasi. Vaikka hän ei toisinaan lukeutuisi parhaisiin ystäviisi eikä jakaisi ajatuksiasi, on hän kaikesta huolimatta sinun äitisi!
Jännä juttu, just äsken salille mennessä ostin Ärrältä äitienpäiväkortin, johon kirjoitin perinteisten onnittelujen lisäksi "rakastan sua kovasti". Sitten tulikin jostain syystä pala kurkkuun silmät kostui. Harvemmin sitä pysähtyy miettimään sellaisia asioita kuin omat vanhemmat ja heidän tärkeys. :haart:

homo-edit: tunteilun jälkeen menin Mayorsille ja tein niin helvetinmoisen olkapää-ojentajatreenin, että vieläkin on miehekäs pumppi päällä. Saatana. :curs: :)

Usein myös nousee pala kurkkuun vanhempia miettiessä, varsinkin heidän asuessa niin kaukana ja äidin terveyden reistaillessa...
Viikko sitten äidille syntymäpäivälahjaksi timanttisormus, äitienpäiväksi viikon loma kylpylähotelli Rauhalahteen :)

Munpa ei tarviikaan välttämättä aina erikseen ilmoittaa, että mä mutsia lovetan. :)

Mutsi tietää sen muutenkin.

Silti iso :haart: äitille ja vielä isompi halaus. Äitit on kivoja - oma varsinkin. :worship:

Pisti kyllä tuo Ironin kirjotus mietityttää ja palankurkkuu. Taidan ostaa sairaan ison ruusukimpun äipälle!

Joo kyllähän sitä joskus miettii kun tulee kärttyyltyä sille että mitä helvettiä mä teen, kaveri on hoivannut mua 17 vuotta ja varmaan huolehtii seuraavat 30 vuota jos se hänestä kiinni on. Vaikka meillä on pienet erimeilisyydet jostain mun ruokavaliosta tai viikonloppureissuista niin hyväähän se vaan tarkoottaa.
Äidit rocks (ja isät myös)!!!! :rock:

feikkiedit:turha avautuminen.

Oltiin siskon kanssa pieninä katkeria, kun on äitienpäivä ja isänpäivä eikä meitä juhlittu ollenkaan. Vaadimme, että meitä pitäisi juhlia viattomien lasten päivänä. Tämä ei kuitenkaan tällöin toteutunut enkä enää ole viaton lapsi, höh. Pitääkö tässä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa ruveta äidiksi ihan siitä syystä..

Joo, mun äitikin on ykkösparas äiti!

En muistanutkaan, että tällainen päivä on tulossa. Eipä kiinnosta tällaiset happenigit.

Lyötiin isin ja siskon kans rahat yhteen, ja ajateltiin ostaa äitille kerrankin jotain todella hienoa. Sillä jokainen päivä, kun tuntuu, että maailma kaatuu ja olet yksin, äiti tökkii pystyyn ja tsemppaa. Äiti, kiitos kun oot mun itkuiset silmät niin monta kertaa hymyileviksi tehnyt. Kiitos, ettet ole mua hetkeksikään hylännyt, vaikka joskus en niin rakkautta olisikaan ansainnut. Ai niin ja äiskä, rakastan sinua aivan älyttömästi :haart:

Ironbutt sanoi:
Ilman häntä elämä on tarkoituksetonta.

Ainakin mun mitätön pikku elämäni on mielestäni tarkoituksetonta, oli äitiä eli ei :jahas:

Njåå, mutta onhan se hyvä muistaa äitimuoria äitienpäivänä. Tosin kannatan enemmän sellasta linjaa että muistaa vaikkapa arkisten pikkuasioiden merkeissä tasaisesti pitkin vuotta, eikä niin että äitienpäivänä ja syntymäpäivänä lataa jonkun kukkapuskan käteen ja katoaa taas puoleksi vuodeksi. Mutta itsellä on tietysti helppo sanoa kun vanhemmat asuu samassa kaupungissa.

Kauniita sanoja ei meikäläisen suusta äidille irti lähde, koska on kotona ollut sattumoisin sellainen tyyli miesväen keskuudessa että tunteista ei juurikaan puhuta. Kaikenlaisissa käytännön asioissa sitten muistan äitiä, ja taitaa se olla mielissään jo siitä että käyn näyttämässä naamaani kohtuu usein.

Äitienpäivänä aattelin laittaa äidille jotain hyvää evästä. Meillä kun on homma kääntynyt niinpäin että ennen laittoi äiti mulle ruokaa, ja nykyään mä laitan äidille ruokaa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom