Äiti kuntoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi! Piti munkin liityä tähän keskusteluun mukaan, kun samoilla linjoilla mennään...

Moro. Heti alkuun vastauksia kysymyksiiin. Kalorilaskurilla (http://kalorilaskuri.fi/) saat laskettua suunnilleen kuinka paljon kulutat energiaa päivittäin liikkumalla ja muissa askareissa. Laihdutettaessa sopiva kalorivaje on noin -300 - -500 kcal/päivä. Hiilihydraattien, proteiinien ja rasvojen suhteet tasapainoisessa ruokavaliossa ovat (noin) 30/40/30 tai 40/30/30.

Hedelmiä voi aivan hyvin syödä dietilläkin. Suurin osa hedelmistä sisältää melko vähän energiaa, mutta runsaasti vitamiineja yms, joita on hyvä saada. Olet ilmeisesti aloittelija salitreenissä, joten voiman lisääminen ja painonpudotus onnistuu varmasti samanaikaisesti.

Olisi hyvä käydä sellaisella salilla aluksi missä saisi opetusta. Ei sielä kauempana tarvi kokoajan juosta vaan hakee sieltä opit ja sitten lähi salille treenamaan.

Itse olen pudottanut painoa hitaasti. Eli olen muuttanut omaa rutiinia (syönti+treeni) parempaan suuntaan. Painoa on pudotettu n.7-8kg kahdessa vuodessa. Periaatteessa yksi dieetti vedetty, jonka jälkeen opeteltu elämään tämän nykyisen painon kanssa. Vielä olisi tavoite vetää toinen pudotus jakso n.7-8kg siinäkin ja sitten opetella elämään sen painoisena.

Syitä keksii helposti miksi ei treenaisi tai miksei söisi mässyä. Lopulta huomaa että tahtoa se vain vaatii. Minullakin useasti motivaatio vaikeuksia, mutta kun ei tätä kukaan muukaan omasta puolesta tee.

Jonkinlaisia hajatelmia!!

Hedelmiä voi aivan hyvin syödä dietilläkin. Suurin osa hedelmistä sisältää melko vähän energiaa, mutta runsaasti vitamiineja yms, joita on hyvä saada..

Minä taas neuvoisin syömään harkiten hedelmiä. Niistä kertyy helposti aikamoinen määrä energiaa, jos niitä popsii pitkin päivää. Marjat ovat kevyempi vaihtoehto.

Moi! Piti munkin liityä tähän keskusteluun mukaan, kun samoilla linjoilla mennään, eli äippä täälläkin haluaisi kuntoon. Syöminen on mun ongelma. tulee vedettyä turhia hiilareita vähän sieltä sun täältä vaikka muuten periaateessa syön terveellisesti, mutta yksinkertaisesti liikaa turhia "jauhoja".. Kiitos, kävin jo tutustuun aloittelijoiden osioon ja löysin sieltä itselleni sopivan ohjelman eli just tän koko kropan startin, sillä en välttämättä ihan aina pääse salille. (pieniä lapsia)..

Erityisesti toivon täältä neuvoa ja opastusta, mutta myös henkistä jeesausta, kun ei treenikaveria ole ja täältä tuppukylältä sitä on ihan turha hakea = saati kunnon ohjausta! Oulussa olis hyviä saleja, mutta vaatii liikaa, jos matkoineen menee 3h yhteen treeniin! Joten pysyttelen täällä kotopuolessa : )

Miten muuten esim.hedelmien syönti painon pudotuksessa? Laihdutin painonvartijoiden pisteillä ja juoksemisella nopeasti 10kg, mutta olo oli aika hutera sen jälkeen..miten onnistuu painon pudootus sekä voiman kasvattaminen? Onko proteiinit se ainoa vastaus? miten osaan arvioida sopivan kalorinkulutuksen?

Moi,Anzu,:) Samoja kysymyksiä mullakin, mutta ole täältä saatujen vinkkien avulla muuttanut esim. iltapala voikkarit rahkaan ja marjoihin, siis ilman kermaa ja sokeria. Kasvikset ja hedelmät mulla menee muutenkin hyvin alas, mutta karkit ja jäätelö on se ongelma.:nolo: Samoin se, että mies ja poika eivät ole niin ihastuneita esim. kanaan ja kalaan. Ja aina pitäs olla perunaa ja kastiketta. Siis tehtävä kaksi vaihtoehtoa: naisten jamiesten. :piis:.
Pääsetkö siis salille ollenkaan, vai onko treeni pelkkää kotitreeniä? Itse tein 10 vuotta sitten kotona treeniä, mutta nykyään nautin kun saa olla salilla joskus ihan yksin:dance2:

Minä taas neuvoisin syömään harkiten hedelmiä. Niistä kertyy helposti aikamoinen määrä energiaa, jos niitä popsii pitkin päivää. Marjat ovat kevyempi vaihtoehto.

Tottakai, kohtuus kaikessa. Jos tavallisimpia hedelmiä (appelsiinit, mandariinit, omenat ja päärynät) vertaa marjoihin (viinimarjat, mustikat, puolukat ja vadelmat), niin kyllähän nuo aika samoissa ovat ravintosisällöiltään. Banaanit ovat tietysti sitten aivan oma lukunsa, ja niitä ei kannata dietillä hirveästi kuluttaa.

Tottakai, kohtuus kaikessa. Jos tavallisimpia hedelmiä (appelsiinit, mandariinit, omenat ja päärynät) vertaa marjoihin (viinimarjat, mustikat, puolukat ja vadelmat), niin kyllähän nuo aika samoissa ovat ravintosisällöiltään. Banaanit ovat tietysti sitten aivan oma lukunsa, ja niitä ei kannata dietillä hirveästi kuluttaa.

Energiamäärissä ei ole hirmuisia eroja, paitsi juuri banaanin ja viinirypäleitten osalta. Marjoissa on enemmän antioksidanttivitamiineja (A ja E) sekä fenoliyhdisteitä enemmän kuin tuontihedelmissä. Marjoissa on vähemmän sokereita kuin tuontihedelmissä. Yksi keskikokoinen omena painaa 250g (punnitsin juuri :)). Saman verran marjoja on aikamoinen vuori marjoja. Marjoja tuskin tulisi syötyä kerralla noin paljon ja näin ollen energiaa (kcal) tulisi huomattavasti vähemmän.

Kiitti vastanneille! Juu..erityisesti huomaan heti tuon iltapalan tuottavan päänvaivaa, kun se olisi niin mukava lasten mentyä nukkumaan syödä "kasa" voileipiä..Näin Joulun alla on hyvä näitä alkaa asetteleen kohdilleen : ) ei kyllä minä joulusta silti nautin, mutta myös kolmen viikon lomasta, jona aikana on kerranki kunnolla aikaa myös itsellekkin..

Siis: joku kysyi pääsenkö salille: kyllä pääsen, mutten säännöllisesti. varmasti 3krt. viikko järjestyy, kun hyödyntää viikonloppuja, viikolla en ehdi kuin kerran, kun miehen treenit sijoittuu arkipäiville. Mihin salille oulussa kannattaisi mennä? Semmoinen, josta ei ohjauksesta tarttis maksaa kovin paljoa extraa? Onko kellään tietoa??

Tuosta ruokavaliosta vielä: Mielellään syön esim. ruokasalaatteja tms. ei ongelma, mutta meilläkin pitää sitten tehdä kaksi ruokaa, lapsille eri ja aikuisille..Mutta kuten sanottu: itsekurista kaikki kiinni, sen tiedän..käyn sitä täällä sitten aina skarppaamassa..heh.

Mitkä lajit ovat hyviä tukemaan kuntosaliharjoittelua? Mitä itse harrastatte sen ohessa? Olen tykännyt kovasti tuosta juoksemisesta sen helppouden puolesta, joten onko sen suhteen mitään huomioitavaa?

Mitkä lajit ovat hyviä tukemaan kuntosaliharjoittelua? Mitä itse harrastatte sen ohessa? Olen tykännyt kovasti tuosta juoksemisesta sen helppouden puolesta, joten onko sen suhteen mitään huomioitavaa?

Juoksut,kävelyt ja jne.. ovat minun mielestä hyviä. Treenaathan kuitenkin matalilla sykkeillä, jolloin treenaminen tuntuu mukavalta. Sillä välttää ylirasitustilat. Venyttely on sitten hyväksi. (Itse luistaa tästä kokoajan).

Joo, huomasin kans, että liian lujaa meneminen ei tee muuta kun haittaa.:urjo: Liityin paikalliseen hiihtokouluun, jossa piti olla sarjat jokaiselle oman tason mukaan. Eipä ollut muita yhtä huonokuntoisia kun minä, joten siinä sitten puuskutin muitten mukana.:nolo: No, enpä sitten enää mennyt, vaan päätin ottaa sykemittarin kaveriksi. Homma sujuu paljon paremmin eikä tunnu että keuhkot repee

Energiamäärissä ei ole hirmuisia eroja, paitsi juuri banaanin ja viinirypäleitten osalta. Marjoissa on enemmän antioksidanttivitamiineja (A ja E) sekä fenoliyhdisteitä enemmän kuin tuontihedelmissä. Marjoissa on vähemmän sokereita kuin tuontihedelmissä. Yksi keskikokoinen omena painaa 250g (punnitsin juuri :)). Saman verran marjoja on aikamoinen vuori marjoja. Marjoja tuskin tulisi syötyä kerralla noin paljon ja näin ollen energiaa (kcal) tulisi huomattavasti vähemmän.

Aivan. Jotenkin tulee aina miellettyä hedelmät ja marjat vain C-vitamiinin lähteeksi, vaikka onhan noista antioksidanteista ollut viimeaikoina puhetta. Ja onhan tottakai parempi syödä parhaassa tapauksessa itse poimittuja marjoja, kuin jostain kaukaa tuotuja tuontihedelmiä.:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom