Äidinkielen tekstitaidon yo-koe

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vaksi
  • Aloitettu Aloitettu
Maikka nosti mun alustavia pisteitä 333:sta 443:een kuulemma viime tipassa... Se oliki sen päivän iloisin uutinen :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, niille, jotka eivät osaa mitään.

En mä nyt tajua, minkä takia toi ois suru-uutinen yhtään kellekään? Ne jotka osas, ni vetelee helposti L, koska pisterajat varmaan aika alhaal jne.

Hah, in your face YTL! :rock:

Tästähän hyötyvät sekä paskimmat, että parhaimmat. :whip:

Korjatkaa toki mikäli ymmärrän väärin, mutta eiko tuo juttu tarkoita, että arvostelut pysyy aikalailla samana? Kun keskiarvot on tavallista alemmat niin eikö L:n pisteraja laske myös? Ainoa keitä tuo voi helpottaa on kaikista huonointa arvosanaa saavat, pisterajojen tippuessa he voivat saada paremman arvosanan? En ole jaksanut perehtyä pisterajoihin tms. Muistin vasta viikonloppuna et maanantaina on äikän essee koe. Kai se meni ihan hyvin. Vituttaa kun siellä pitää tuhlata kolme tuntia elämästään. Olin kirjoittanut 4,5 sivua + puhtaaksikirjoitus 1h 10 minuutissa ja oli hieman turhauttavaa napottaa turhaan pahanhajuisessa liikuntasalissa.

Seuraava on hieman:offtopic: , mutta onko kenenkään koulussa ollut vastaavaa: meillä oli pipot yms. päähineet kiellettyjä kokeen aikana. Omasta mielestäni nuorisolle pitäisi takoa sen verran tapoja päähän ettei niitä lakkeja pidetä missään sisällä päässä!Anyway, eräällä tytöllä oli kuitenkin huivi, liittyi ilmeisesti hänen edustamaan uskontokunnan tapoihin. Käyn huomenna kysymässä koulun rehtorilta, ihan piruuttani et Mit Vit!?! Kun suomalainen fiksu nuori ei ruokaile lakki päässä niin saako näillä olla huivi? Ja kun on YTL:n määräyksissä sanottu, että päähineen ovat kiellettyjä niin miksi tämä ei koskisi kaikkia? Olen hieman närkästynyt aina kun tiettyjä sääntöjä ei noudateta ja vedotaan eri kulttuuriin tms. Säännöt koskevat kaikkia!

Korjatkaa toki mikäli ymmärrän väärin, mutta eiko tuo juttu tarkoita, että arvostelut pysyy aikalailla samana? Kun keskiarvot on tavallista alemmat niin eikö L:n pisteraja laske myös? Ainoa keitä tuo voi helpottaa on kaikista huonointa arvosanaa saavat, pisterajojen tippuessa he voivat saada paremman arvosanan?

Tietyn arvosanan saa aina tietty prosenttiosuus. Menee vähän ulkomuistista, mutta L:n ja I:n saa 5%, E:n ja A:n 10%, B:n ja M:n 20% ja C:n 30%. Eli jos kaikki kirjottaa päin persettä, niin pisterajat tippuvat kaikkien arvosanojen kohdalla.

Huomenna, ei vittu pitäis varmaan vähän kaivella vielä noita argumentaatioita ja kirjeen kirjoittamista...

Joo-o, viimeisen äikän kurssin kävin alkutalvella (ÄI5, iltalukiossa vika pakollinen) enkä ole sen jälkeen varsinaisesti opiskellut äidinkieltä mutta lehtiä tulee luettua päivittäin. Vähän jänskättää kun abikurssillekaan en jaksanu mennä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom