Äänikortti ja sen ajurit.

Eli, en tiedä mikä äänikortti koneessani on, joten en saa ladattua siihen ajureita. En ole varma, että onko kortti emoon integroitu vai ei.

Laitehallinnassa kysymysmerkki Multimedia-äänisovitin kohdassa, ei suostu päivittämään siitä suoraan.

Jos minulla on integroitu, mistä näen sen, että mikä emolevy mulla on käytössä?

Ja mulla ei siis ole mitään ajuriCD:eitä yms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Melkosen suuressa osissa emolevyistä on integroitu äänikortti. Katso tietokoneesi taakse ja siellä on I/O paneeli niin näkyykö siellä emolevyssä niitä paikkoja mihin kajarit vois kytkeä. Luulisin että sinun tapauksessasi on integroitu.

ja lataamalla "Everest Home Edition" saat tietää mitä osia koneessasi on.

Asennat Everestin, katot mikä äänikortti sulla on ja etit sitä kaupoista
-> ei löydy, se on integroitu.
-> löytyy, se ei ole integroitu.

Everestistä saat tietää samalla mikä emolevy sinulla on jos et sitä vielä tiedä, ja sitten voit
käyttää hyödyksi Salinhanskan neuvoja.

Ruuvaria vaan esiin ja koppa auki. Emolla kyllä pitäisi lukea valmistaja ja jossain päin itse mallikin. Prosessorin liitäntätyypistä voi myös päätellä jotain valmistajan malliston mukaan. Omassa vanhassa koneessa emolevyn mallimerkintä oli korttipaikkojen välissä. Kun saat selville edes valmistajan, niin käväise heidän sivuillaan ja hyvässä tapauksessa siellä on jopa eri emoista kuvia, joista voi saada hieman osviittaa. Monilla valmistajilla on jonkilaisia ohjelmistoja emolevyn ajureiden automaattiseen päivitykseen, esim. MSI. Jos löydät sellaisen, niin instaat ohjelmiston ja annat sen hakea netistä automaagisesti oikeat ajurit. Mutta pakkistakin tehokkaampi työkalu tässä vaiheessa on se meisseli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom