Äänestä vuoden natsi

armoton sanoi:
häh? oletko ehkä kännissä vai provoiletko vain huviksesi? pikkuräppärien esikuvatko tekee enemmän rikoksia kuin natsiskinien esikuvat?
Jos luet lauseeni uudestaan niin huomaat, että en sanonut noin.

Panzerfaust sanoi:
Jos "meidän" puoli olisi voittanut sodan niin olisi asiat paremmin tällä hetkellä.

No minä en ainakaan tahtoisi asua yhteiskunnassa jossa poliittiset toisinajattelijat keskitysleiritetään ja jossa puoluepampuilla on täydellinen valta ihmisten elämiseen ja kuolemiseen. Varsinkin, kun tuollaisessa järjestelmässä huipulle pääsee usein ne kaikista häikäilettömimmät yksilöt.
Tosin itse uskon, että natsijärjestelmälle olis käynyt ihan samoin kuin punaiselle veljelleen eli kommunismille. Ennemmin tai myöhemmin se olisi sortunut.

Cthulhu sanoi:
Jos nyt verrataan aikaisemmin tässä ketjussa mainittuja rastoja ja oikeita natseja (=siis niitä sodan aikaisia) keskenään niin sanoisin, että kumpikin esikuva on aika huono mutta kyllä rastat ovat huonompia.
Olet sinä kyllä aika epeli. Perustelisitko minulle?

Mulla oikeasti kiinnostaa mikä ihme siinä on ettei voi hyväksyä erilaisuutta ihmisissä. Mikään ei kelpaa, pakolaisia ja maahanmuuttajia dissataan silloinkin kun he yrittävät saada leipänsä ihan esim. pizzeriayrittäjäksi ryhtymällä, silloin nämä työttömät white trash-isänmaanpuolustajat pistävät ravintoloita paskaksi. Hyvin menee. Jos maahanmuuttajat menee töihin, niin ne "varastaa" Suomalaisten työpaikat, ja jos he ovat työttömiä niin he ovat loisia ja hyväksikäyttävät sosiaalijärjestelmää. No, aina ei voi voittaa.:rolleyes:

Panzerfaust sanoi:
Jos "meidän" puoli olisi voittanut sodan niin olisi asiat paremmin tällä hetkellä.
Lol mikä idiootti. Tai sitten provoa. Kerro toki miksi asiat olisivat paremmin.

Edit : Oho, ollaan sentään Cthulhun kans edes jostain samaa mieltä.
Edit : Kaikki rasismi on suolesta, myös valkoisiin kohdistuva

NoPain sanoi:
No huhhuh!

Porukka väittää kirkkain silmin, että on pahempaa olla wannabe räppäri kuin skini. Vain toiseen noista aatteista liittyy selkeä viha ja väkivaltaisuus tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan
Minä en ainakaan sanonu noin vaan tarkoitin, että suunnilleen samanlaista jengiä "roskasakkiasteikolla". Rapissa esiintyy myös täysin avointa vihaa valkoisia kohtaan ja jostain kumman syystä tuota ei pidetä niin pahana kuin natsien "vihaa"

Se on ihan sama vaikka pikkunatsi olisi kasvanut vaikka Nokian johtajaksi. Hän on silti sisällään pikkunatsi vaikka pilottitakki onkin jäänyt ullakolle pölyttymään.
Olisi toisaalta hauska kuulla, että mitä natsilla sitten tarkoitetaan?

Ja Cthulhu: Voisiko se, ettet ole kuullut natsien tekemistä rikoksista, johtua juuri siitä, että keskityt aika tiukasti löytämään uutisista rikoksia joiden tekijöinä on jonkun muun värinen ihminen kuin sinä.
Oletko huomannut, että jokaisesta rikoksesta missä tekijä on valkoinen ja uhri muun värinen pidetään kauheaa meteliä ja jopa kokoomuksenkin puheenjohtaja ilmaisee huolestumisensa, kun skidit tappelevat pizzerian pihalla.

Eli skinit tekevät rikoksia ihan itse, joten se ei ole niin pahaa kuin se, että jonkun yoyomiehen esikuva ampuu toisia räppäreitä. Sehän ei ole rikos, jos polttaa jonkun pizzerian ja hakkaa omistajan pyörätuoliin. Se on vain oikeudenmukaista, kun vei kuitenkin yhden kotimaisen pizzayrittäjän työpaikan. Eikä ne muunväriset sitäpaitsi ole edes ihmisiä :jahas:

Kuten sanottu, en usko, että skinit tekevät sen enempää rikoksia kuin yoyottajat skinien tekemiä rikoksia vain paheksutaan jostain syystä enemmän kuin muiden tekemiä.
Minua vain huvittaa se, että joku tuomitaan natsiksi sen takia, että hänellä on Suomen vaakuna paidassaan ja lyhyet hiukset ja hänen solvaamisensa ja hänen hakkaamisensa on ihan OK.

Hauska pieni esimerkki, ylenpänä mainitusta pizzeriatappelusta nousi kauhea meteli mutta uutinen siitä kuinka pizzerianomistaja huumasi ja raiskasi pikkutytön ohitettiin olankohautuksella,

Cthulhu sanoi:
Oletko huomannut, että jokaisesta rikoksesta missä tekijä on valkoinen ja uhri muun värinen pidetään kauheaa meteliä ja jopa kokoomuksenkin puheenjohtaja ilmaisee huolestumisensa, kun skidit tappelevat pizzerian pihalla.
Toimii myös toisin päin. Varsinkin iltapäivälehdissä uutisoidaan herkästi näitä eri kansallisuuksien välisiä kahnauksia, koska niistä on kaikilla jokin mielipide ja ne aiheuttavat kohua. Eli myynti kasvaa.

Reason sanoi:
Mulla oikeasti kiinnostaa mikä ihme siinä on ettei voi hyväksyä erilaisuutta ihmisissä.
Minä hyväksyn täysin ihmisten erilaisuuden mutta olen huomannut, että monet ihmiset ovat erilailla tavalla jota minä en ainakaan kunnioita.
Minun mielestäni on hienoa, jos ihminen käy töissä, elättää itsensä ja noudattaa lakia ja koittaa auttaa muita kykyjensä mukaan. On tietenkin vielä hienompaa, jos kyseinen yksilö on älykäs ja omalla panoksellaan vie yhteiskuntaa eteen päin.

On huonoa, jos ihminen rikkoo lakia, tekee pahaa muille ihmisille jne.

Kaikki mitä olen näkenyt, kokenut ja lukenut viittaa siihen, että suurin osa esimerkiksi suomalaisista on ensiksi mainitun esimerkin kaltaisia ja juuri siksi me olemme voineet rakentaa hyvän ja toimivan yhteiskunnan.
Toisen esimerkin kaltaisia ihmisiä on sitten paljon niissä maissa joista änkeää tänne pakolaisia, koska he eivät joutuisi lähtemään pakolaisiksi jos heikäläiset osaisivat elää ihmisiksi.
Tuo oli sitten karkeaa yleistämistä ja taas kerran johdin keskustelun ohi aiheestaan, pahoitteluni.

Cthulhu sanoi:
Minä en ainakaan sanonu noin vaan tarkoitin, että suunnilleen samanlaista jengiä "roskasakkiasteikolla". Rapissa esiintyy myös täysin avointa vihaa valkoisia kohtaan ja jostain kumman syystä tuota ei pidetä niin pahana kuin natsien "vihaa"
Sama viha se on siinäkin. Ainoa vaan, että tuossa rapissa se viha ei ole se kantava voima. Vai miksi myös valkoihoiset voivat olla rappareita? Ei ole sellaisia natseja tai skinejä, jotka ovat mukana touhussa vain jonkun pukeutumisen tai musiikin takia. Aina ja jokaisella on tuo viha mukana.

Cthulhu sanoi:
Mielestäni tämä onkin ihan naurettavaa. Ihmiset tappelevat ja sillä selvä. Ei noita ihonvärejä mielestäni tarvitsisi mainita, ellei kyseessä selkeästi ole rasistinen teko.
Cthulhu sanoi:
Hauska pieni esimerkki, ylenpänä mainitusta pizzeriatappelusta nousi kauhea meteli mutta uutinen siitä kuinka pizzerianomistaja huumasi ja raiskasi pikkutytön ohitettiin olankohautuksella,
En tarkoittanut mitään tiettyä tapausta. Se oli vain esimerkki.

Pikkunatseilu ja pikkuneekereily on ihan samaa touhua. siihen liittyy omasta mielestä reteetä pukeutumista, uhoa, kaljapäissään möykkäämistä ja kapinaa.
Sitten kun kasvetaan aikuiseksi tai ainakin ulos tosta, sillä ei ole enää väliä, ei siitä mitään vihaa jää sisälle.
Pikkuneekerillä voi olla ison vähän liian kriittinen suhtautuminen rasismiin(vrt. nämä tyypit tässä tredissä jotka haukkuvat kaikkia rasisteiksi ja suuttuvat neekerivitseistä).
Pikkunatsi taas voi olla aikuisena vähän tavallista kriittisempi maahanmuuttajiin ja nauraa vähän kovempaa neekerivitseille, mutta loppujen lopuksi täysin terveitä molemmat. Sitten on näitä surullisia tapauksia jotka menevät oman elämäntapansa mukana roskiin. Tuntuvat olevan samanlaisia paskahousuja alun aatteesta huolimatta.

NoPain sanoi:
Ja vaikka pikkuyoyo ja pikkuhitler kuinka kasvaa aikuisiksi, niin vain toisella jää niiden ulkoisten krumeluurien poiston jälkeen sisälle kytevää vihaa ja ahdistusta. Kumpi ryhmä tämä teidän mielestänne on? Yoyo voi alkaa vanhemmalla iällään kuuntelemaan vaikka sinfonioita. Mitä hänellä jää nuoruuden aatteesta päähän? Kertookaapas se? Pyöriikö päässä vieläkin "I'm gonna bust a cap in yo ass!"

Se on ihan sama vaikka pikkunatsi olisi kasvanut vaikka Nokian johtajaksi. Hän on silti sisällään pikkunatsi vaikka pilottitakki onkin jäänyt ullakolle pölyttymään.

No miksei se pikkunatsi voisi myös vanhempana kuunnella sinfonioita. Onko joku päänatsi aivopessyt heidät nuorempana niin pahasti vai? Ja miksei pikkunatsi voisi unohtaa entistä "pikkunatsiuttaan"? Sitten tuossa eräässä viestissä mainitsit kuinka on pahempaa olla wannabe räppäri kuin skini. Entäs sitten tällänen "wannabeoikeistoskini" joka ei nyt varmaan tiedä asioista mitään. onko tämä nyt sitten niin vakavaa? Mielestäni itsensä etsimistä ja sitten toivottavasti viisastumista. Ei kuitenkaan kenelle mitään pahaa tee tollanen 14-vuotias itsensä etsijä.

Ja räppäreillähän nimenomaan on sellanen geeni että kiinnostuvat isona korkeakulttuurista. Mikäli oikein ymmärsin;) :D .

NoPain sanoi:
Ei ole sellaisia natseja tai skinejä, jotka ovat mukana touhussa vain jonkun pukeutumisen tai musiikin takia. Aina ja jokaisella on tuo viha mukana.

Olet väärässä.

Teinivuosien "aatteet" tulevat asuinpaikan ja ala-asteen kavereiden mukaan. Politiikalla ja rodulla ei ole silloin väliä. Ne ovat aikuisten juttuja, lapsi ei edes tajua rotueroja. Teini tajuaa sitten kun niitä tarpeeksi toistetaan.

Vanhempana elämänkokemuksen ja maailman näkemisen jälkeen mielipiteet muokkautuvat. Miten voit olettaa 13-vuotiaan pienellä paikkakunnalla asuvan muodostavan maailmasta siinä vaiheessa kokonaisvaltaisen kuvan? Elämän valttikortit jaetaan onneksi vasta myöhemmin.

Siloposki sanoi:
Heitä nyt kunnon perustelut niin saa vähän viihdettä iltapäivään. :lol2:

Suomihan oli Saksan liittolainen 1941-44, ja sitä kautta Saksan voitto olisi tarkoittanut myös Suomen voittoa. Ensinnäkin Suomella olisi Viipuri, yhteys Jäämerelle ja sitä kautta alueen öljyvaroihin jne.

Panzerfaust sanoi:
Suomihan oli Saksan liittolainen 1941-44, ja sitä kautta Saksan voitto olisi tarkoittanut myös Suomen voittoa. Ensinnäkin Suomella olisi Viipuri, yhteys Jäämerelle ja sitä kautta alueen öljyvaroihin jne.

Jep, ja Kongo siirtomaana...

Pfaust osittain oikeassa, mutta ei 60 vuoden historiaa voi kuin arvailla. Mielestäni Suomessa on asiat aika jees nykyisellään, ainakin maailman mittapuulla.

Maailman mittapuu: "ei meillä kovin hyvin mene, mutta muilla menee vielä huonommin".

Tytteli sanoi:
Okey, my mistake...:nolo: No historia ei ollut mun vahvin ala koulussa:D
Voisinko mä kysyä ihan :D uteliaisuuttani :D että mitä ihmettä sä luulit tämän (kieltämättä erikoisen) kuvalöydön esittävän? Natsisikaskinityttöjen salibändyjoukkuetta 1930-1990 -luvulta?

Viimeisin (todella huima) hakaristikohu oli juuri iltauutisissa. Gallen-Gallelan Aino-triptyyki (kelaa linkkiä alaspäin vähän matkaa nähdäksesi hakaristikehyksen)
http://www.saunalahti.fi/~plats/english/urhoklubi/Historiaa5.htm
on ilmeisesti lähdössä jonnekin ulkomaille näyttelyyn, ja nyt Suomessa on suuri pelko siitä, että kehyksen hakaristit ymmärretään väärin. Uutisiin oli raahattu vähemmistövaltuutettuneuvostoliitto (tms.) Umaya Abu-hanna (joka nuorempana oli puoliksi pantavan näköinen, mutta nyt ah niin rupsahtanut) kommentoimaan asiaa. Hänen mielestään tämä suomalaiskansallisuuden perusteos on pelottava, koska siinä vanha mies yrittää raiskata nuorta naista. Yritän aktiivisesti unohtaa, mitä Umaya sanoi hakaristeistä, mutta se oli varmastikin jotain nasevaa.

Kylläpä minua nyt jännittää millaisia ristiriitaisia tunteita tämä ristiriitainen taideteos tulee ulkomailla herättämään.
pumppis24 sanoi:
Täsmälleen mm.Albert Speer:in isä oli aikansa arvostetuimpia arkkitehtejä,kuten myöhemmin myös poikansa.Ja esimerkkejä riittää muitakin.
Duoda duoda, siitähän voidaan olla montaa mieltä, että oliko Speer (ja moni muu) ensinkään natsi minkään luokittelun mukaan, vaiko enempi vaan arkkitehti ja laskutikkumies. Mutta kollektiivinen syyllisyyshän on tietysti aina parempi.

Noista lukuisista tänne laitetuista natsikuvista sanoisin, että Cthulhun laittaman kuvasarjan vasenta yläpesää :panisin: niin että pussihousut lepattais ja kiiltonahkasaappaiden kannukset paukkuis. Siitä en sitten tiedä, että tajusiko kyseinen Pikku-Heidi olevansa ihan oikea paha paha NATSI, vaikka Hitler-Jugendiin tai vähintääkin Bund Deutscher Mädliin kuuluikin. Vai mikä niiden partiotyttöjen nimi sillä kertaa oli. Pioneerivitunpunahilkat.
Cthulhu sanoi:
Täytyy myöntää, että tuo yksityiskohta meni minultakin ohi, vaikka tunnetusti seuraankin tämän aihepiirin asioita kuin hai laivaa. Se tuli kyllä selväksi (siinä vaiheessa kun valtalehdistö vaikeni pizzeriapahoinpitelyt yllättäen kuoliaaksi), että kyse olikin ollut ihan vaan tavallisesta pipariin liittyvästä kahinasta.
ruupert sanoi:
Ja räppäreillähän nimenomaan on sellanen geeni että kiinnostuvat isona korkeakulttuurista. Mikäli oikein ymmärsin;) :D .
Olet rasistisikaskinhead ja kaiken lisäksi oppimaton sellainen, koska viittaat geenien olemassaoloon, vaikka sen on myöntänyt jo länsimainenkin tiedemies, että geenejä ei ole.

P.S. Ymmärsit ihan oikein! :thumbs: :kippis1:

Olisi muuten ollut ihan hieno skenaario, kun Saksa olisi voittanut sodan ja valloittanut Euroopan Siperiaan saakka. Suomesta olisi tullut siinä samalla Suur-Suomi. Sitten, kun natsismi olis romahtanut omaan tyhmyyteensä tai loputtomiin puhdistuksiinsa niin Suur-Suomesta olisi tullut Euroopan johtava maa ja voisimme pakottaa ruotsalaiset opiskelemaan suomea.

Back
Ylös Bottom