Ääliö...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu
Vuoden ja kolmen kuukauden ikäinen tyttö tipahti liikkuvasta autosta, jäi bussin alle ja kuoli. Ei turvaistuinta, eikä edes turvavöissä, isä kuskina.

Millainen totaali-idiootti lähtee pienen lapsen kanssa autoilemaan ilman mitään turvavarusteita !?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nitsku sanoi:
Vuoden ja kolmen kuukauden ikäinen tyttö tipahti liikkuvasta autosta, jäi bussin alle ja kuoli. Ei turvaistuinta, eikä edes turvavöissä, isä kuskina.

Millainen totaali-idiootti lähtee pienen lapsen kanssa autoilemaan ilman mitään turvavarusteita !?
Samanlainen kuin ne muut vanhemmat, jotka antaa penskojen hyppiä hattuhyllyllä tai ties missä. Näitä näkee liikenteessä kuitenkin aika usein.

No joo, näkeehän tuolla tien päällä paljonkin täysin sekopäisiä tempauksia kun paljon joutuu ajamaan. Itselleni on kuitenkin täysin poissuljettu ajatus että lähtisin liikenteeseen ilman, että lapset on kunnolla köytetty penkkeihin.

Samanlaiset idiootit kuin se eräs jonka kanssa olin mukana kolarissa. Tyyppi pöräytti vanhalla mazdalla meidän kylkeen taajamassa, vierässään 6v pikkutyttö. Ja ei vöitä kiinni. Tuloksena tytön pään kokoinen reikä tuulilasissa, onneksi selvisi ilman mitään vakavempaa..

no tossa tapahtui sitä rodunjalostusta.jos tyhmä isä,niin muksulla huonot mahdollisuudet selvitä aikuisikään. itse kun muistelen omaa lapsuutta,siihen aikaan yh:t olivat harvinaisia.niin kaikkien juoppojen tai yksinhuoltajien kakaroista tuli narkkeja,rikollisia,vankeja tai ruumita.ne ketkä ovat elossa ovat tietääkseni jokainen jo monen muksun faija/mutsi.. joopajoo ja ulos koiraa kusettamaan ja katselemaan darrasia vastaantulijoita -amen

Nitsku sanoi:

Noita valitettavasti näkee lähes päivittäin. Eräälläkin äidillä oli kolme tenavaa takapenkillä irrallaan ja toisella lapsi seisoi takapenkillä etupenkkien välissä. Ikävämpi homma jos lapsen turvallisuudesta välittäminen pitää oppia kantapään kautta. Itse en lähde liikkeelle edes aikuisten kyytiläisten kanssa ennen kuin turvavyöt on kiinni.

Tekisiköhän poliisi asialle mitään, jos soittaisi ja ilmoittaisi autosta jossa on lapsi(a) ilman turvavöitä?

Veikkaan että tuossa on monen onnettoman yhteensattuman summa. :(

Muistan kun itse tenavana auoin ovia liikkuvassa autossa, kun ihmettelin että "mitäs vipuja nämä ovat." Ei olisi ollut iso askel aukaista turvavyötä ja sitten se olisin ollut minä lööpissä. Onko kellään edes varmaa tietoa siitä ettei turvavyö ollut kiinni? Kyllä lapsi sen saa auki varsin helposti.

Tomppa85 sanoi:
Veikkaan että tuossa on monen onnettoman yhteensattuman summa. :(

Muistan kun itse tenavana auoin ovia liikkuvassa autossa, kun ihmettelin että "mitäs vipuja nämä ovat." Ei olisi ollut iso askel aukaista turvavyötä ja sitten se olisin ollut minä lööpissä. Onko kellään edes varmaa tietoa siitä ettei turvavyö ollut kiinni? Kyllä lapsi sen saa auki varsin helposti.
Saa varmasti auki, mutta mulla oli kyllä enemmän kuin selvää penskana, että niitä vöitä ei jumalauta kesken ajon availla.

Takaovissahan on lapsilukko lapsien kuljettamista varten. Nyt kaikki toistoilijat sitten kiinnittää huomiota lasten turvallisuuteen kun ootte liikenteessä.

lej sanoi:
Saa varmasti auki, mutta mulla oli kyllä enemmän kuin selvää penskana, että niitä vöitä ei jumalauta kesken ajon availla.

Löytyykö omia lapsia tai erittäin pieniä pikkusisaria?

Sen ikäinen elää 5 min "kuplassa." He toimivat erittäin impulsiivisesti ja jopa vastoin vanhempiensa käskyjä. Ei pikkunapero osaa miettiä seurauksia ollenkaan.

Tomppa85 sanoi:
Löytyykö omia lapsia tai erittäin pieniä pikkusisaria?

Sen ikäinen elää 5 min "kuplassa." He toimivat erittäin impulsiivisesti ja jopa vastoin vanhempiensa käskyjä. Ei pikkunapero osaa miettiä seurauksia ollenkaan.
Oma pikkusisko on aikoinaan ollut myös 1 v ja 3 kk ja vaikka siitä on jo aikaa niin silti jotain muistan. Ja sukulaisilla on sen verran pieni penskoja, että olen myös nähnyt miten ne turvaistuimissaan ovat.

Myös vöiden ym. avaamisytityksiäkin on nähty, mutta kyllä niihin ovat lasten vanhemmat myös puutuneet, että silläkin on suuri merkitys. Mielestäni vöiden avaamisesta oven avaamiseen ja autosta putoamiseen menee kuitenkin sen verran aikaa, että sen ehtii estämään. Ja lapsilukot löytyy vanhoistakin autoista.

Edit: Ja pikkunaperot eivät todellakaan osaa tuollaisia asioita miettiä. Ja mitä tulee siihen, että liikenteessä näkee ihan liian usein autoissa irrallaan hyppiviä kakaroita, johtaa ainakin mun mielessä suoraan siihen, että ei tässäkään tapauksessa vanhempi ole edes yrittänyt ottaa vastuuta. Kuten selviääkin noista muiden palstojen keskusteluista. :david:

lej sanoi:
Eli se ääliö olikin lapsi, kun kesken ajon meni (siis jos meni) turvavyön aukaisemaan.

WTA sanoi:
Eli se ääliö olikin lapsi, kun kesken ajon meni (siis jos meni) turvavyön aukaisemaan.
No hyvinhän sä ymmärsit. Tietysti se on siitä vanhemmasta kiinni kuka sitä autoa ajaa. Mikäli noiden toisten palstojen jutut pitää paikkansa niin kyseessä on perinteinen teini/idiootti-vanhempi, joka ei edes yritä laittaa lapsiaan mihinkään turvaistuimiin kiinni.

Ja sillä, että mulle oli selvää, että vöitä ja ovia ei availla, tarkoitti sitä, että varmasti tuli sanomista tai muuta, jos edes yritti. Ja ei, ei mua piesty.

Hirveä tragedia koko juttu, ja ihan turha vielä.
Tulee mieleen, että kyseessä olikin vaan se kuluisa "minä minä-tauti", jota on muutenkin liikenteessä: isä on ajatellut, että "minulle ei kyllä mitään käy, laitetaan lapsi vähäksi aikaa sinne taakse" - kai oikeasti sekin isä turvaistuinta käyttää!!!

Itsellä on pieni veljentytär samaa ikäluokkaa, ja jos tulisi sama paikka, vyöttäisin likan niin tiiviisti kuskin viereen että pystyn valvomaan kaikkea, mitä neiti tekee -myös oven lapsilukon käyttöä..

surullista... :(

Aika hirveetä luettavaa oli toi juttu. :( Varsinkin hieman pysäytti miettimään kun satuin just aamulla lehteä lukemaan mun siskon saman ikänen tyttö sylissäni. Rankkoja juttuja. :itku:

WTA sanoi:

Tämä ei ole sinulle tarkoitettu mitenkään vittuiluna, tiedän mitä ajoit takaa viestilläsi ja samaa mieltä olen. Se ei todellakaan ole ensisijaisesti lapsen vika jos turvavyö aukiaa ja sen perään ovi ja sit ollaan tien pinnassa. Lapselle pitää huomauttaa, ettei turvavyötä saa missään nimessä avata kesken ajon, vaan vasta sitten kun annetaan lupa siihen. Lapsilukko on myös pakko laittaa oveen. Olisi minunkin pikkuveljeni monet kerrat avannut oven mikäli lapsilukkoa ei olisi paikallaan takaovessa.

Geratherm sanoi:
Samanlaiset idiootit kuin se eräs jonka kanssa olin mukana kolarissa. Tyyppi pöräytti vanhalla mazdalla meidän kylkeen taajamassa, vierässään 6v pikkutyttö. Ja ei vöitä kiinni. Tuloksena tytön pään kokoinen reikä tuulilasissa, onneksi selvisi ilman mitään vakavempaa..

Aika paksukallone tyttö :)

Doggoned sanoi:
Tämä ei ole sinulle tarkoitettu mitenkään vittuiluna, tiedän mitä ajoit takaa viestilläsi ja samaa mieltä olen. Se ei todellakaan ole ensisijaisesti lapsen vika jos turvavyö aukiaa ja sen perään ovi ja sit ollaan tien pinnassa. Lapselle pitää huomauttaa, ettei turvavyötä saa missään nimessä avata kesken ajon, vaan vasta sitten kun annetaan lupa siihen. Lapsilukko on myös pakko laittaa oveen. Olisi minunkin pikkuveljeni monet kerrat avannut oven mikäli lapsilukkoa ei olisi paikallaan takaovessa.

Tuosta lapselle huomauttamisesta... Siis tottakai noin yleisesti ottaen lapselle tulee huomautta ja opettaa siihen ettei turvavyöhän ajon aikana kosketa. Mutta tässä tapauksessa kyseessä oli niin pieni lapsi että saa kyllä huomauttaa ihan niin monta kertaa kuin haluaa ja silti ei vielä välttämättä mene perille. Ainakin mitä tuon siskon lapsen kanssa olen ollut ja seurannut niin on se kyllä vielä niin pieni ettei sen ikäinen millään kykene käsittämään vielä tuollaisia asioita, ainakaan sillä tasolla, että siihen voisi todella luottaa ettei se sitä turvavyötä avaa.. Tulipas muuten sekavaa tekstiä.. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom