❄️ ICE CAGE FIGHTING ❄️

Meta title: 🔥🥶 ICE CAGE FIGHTING 🥶🔥

Meta description: Räjähtävä pakkanen ja raaka kontakti yhdistyvät – pysy kärryillä kylmimmistä matseista ja tuoreimmista uutisista.

Ei tämä liity Stagalan taitoihin vaan Makun kykyyn tyrmätä ja luoda painetta iskuvoimalla.
No kyllä sitä kykyä ja taitoa Makulla on. Etkö ole törmännyt aiemmin ilmiöön että kun huomattava tasoero on jommankumman hyväksi niin alkaa tapahtua ja sen heikomman kyvyt katoaa ja vahvempi taas näyttää otteita jotka ei tule esiin silloin kun vastassa saman tasoinen tai itseään parempi ? Eikö tämä ole ihan perus kuvio nyrkkeilyssä. Jos minä otan jonkun kadunmiehen kanssa niin sivulliset varmasti sanoo että joku nyrkkeilijä veteli häirikköä turpaan ja liikkui hienosti ja väisteli tän sankarin lyönnit jne. Kuitenkin jos nousen kehään hyvän nyrkkeilijän kanssa niin porukka katsoisi lähinnä että mitä toi tuolla tekee kun ei osaa mitään. Ihan sama ilmiö tossa tulee olemaan.

No kyllä sitä kykyä ja taitoa Makulla on. Etkö ole törmännyt aiemmin ilmiöön että kun huomattava tasoero on jommankumman hyväksi niin alkaa tapahtua ja sen heikomman kyvyt katoaa ja vahvempi taas näyttää otteita jotka ei tule esiin silloin kun vastassa saman tasoinen tai itseään parempi ? Eikö tämä ole ihan perus kuvio nyrkkeilyssä. Jos minä otan jonkun kadunmiehen kanssa niin sivulliset varmasti sanoo että joku nyrkkeilijä veteli häirikköä turpaan ja liikkui hienosti ja väisteli tän sankarin lyönnit jne. Kuitenkin jos nousen kehään hyvän nyrkkeilijän kanssa niin porukka katsoisi lähinnä että mitä toi tuolla tekee kun ei osaa mitään. Ihan sama ilmiö tossa tulee olemaan.
Yleensä keskeytys on aina seurausta joko iskuvoimasta tai volyymista johon toinen ei vaan pysty vastaamaan. Makulla ei ole kumpaakaan ja siksi keskeytyksiä ei nyrkkeilyssä ole tullut.

Tasoaeroa voi olla mutta painoero vähän tasoittaa sitä ja ei Stagala sentään mikään kävelevä säkki ole jota pystyisi ihan vapaasti lyömään. Näistä syistä en usko Makun keskeytysvoittoon.

Jos sinä uskot niin otatko haasteen vastaan ja pidättäydyt foorumilla kommentoimasta seuraavan kuukauden ajan jos Maku ei lyö Stagalaa kesken?😎

Screenshot_20260210_101909_Instagram.webp

Screenshot_20260210_101859_Instagram.webp

mutta painoero vähän tasoittaa
Painoero kamppailussa on tosiaan merkittävä, mutta onko siitä tässä tilanteessa juurikaan hyötyä. Onko Stagalan tekninen osaaminen siinä pisteessä, että hän osaisi tuottaa riittävästi voimaa lyönteihin?

Toki Asikaisen opeissa Stagala varmasti ehtii ammentaa paljon tekniikka puolta paremmaksi.

Painoero kamppailussa on tosiaan merkittävä, mutta onko siitä tässä tilanteessa juurikaan hyötyä. Onko Stagalan tekninen osaaminen siinä pisteessä, että hän osaisi tuottaa riittävästi voimaa lyönteihin?

Toki Asikaisen opeissa Stagala varmasti ehtii ammentaa paljon tekniikka puolta paremmaksi.

Tyrmäykset nyrkkeilyssä
Stagala 1 - Maku 0 😎

En tiedä minkälainen valmentaja Amin on, mutta riittääkö se, että valmentaja on huippu?

Amin Asikainen on jo kymmenen vuotta sitten palkittu Suomen Nyrkkeilyliiton vuoden valmentajana. Ja sen jälkeenkin hän on valmentanut aktiivisesti menestyviä nyrkkeilijöitä. Lisäksi hän on suunnilleen samaa kokoluokkaa Stagalan kanssa, mikä helpottaa asiaa, kun voi esimerkiksi realistisesti sparrata tätä itse. Luultavasti yksi parhaista mahdollisista valinnoista.

Amin Asikainen on jo kymmenen vuotta sitten palkittu Suomen Nyrkkeilyliiton vuoden valmentajana. Ja sen jälkeenkin hän on valmentanut aktiivisesti menestyviä nyrkkeilijöitä. Lisäksi hän on suunnilleen samaa kokoluokkaa Stagalan kanssa, mikä helpottaa asiaa, kun voi esimerkiksi realistisesti sparrata tätä itse. Luultavasti yksi parhaista mahdollisista valinnoista.
En epäile hetkeäkään etteikö Amin olisi varmsti yksi parhaista vaihtoehdoista valmentajaksi.
Enemmän pohdituttaa että onko huippuvalmentaja riittävä voiton kannalta verrattuna Stagalan kokemattomuuteen.

Vertailisin käytyjen otteluiden määrää sekä vastustajia. Makwanin vastustajat nyrkkeilyssä on olleet tasokkaampia mitä Stagala on.

Stagala voisi itse mennä ottamaan amatöörinyrkkeily matseja tyyliin salikisoihin.
Voisikohan Stagala mennä ottelemaan nyrkkeilyssä salikisoihin jos haluaisi kehittää oikeasti itseään nyrkkeilyssä vai onko otteleminen Ice Cagessa peruste nyrkkeilyliitolle evätä lisenssi?

En epäile hetkeäkään etteikö Amin olisi varmsti yksi parhaista vaihtoehdoista valmentajaksi.
Enemmän pohdituttaa että onko huippuvalmentaja riittävä voiton kannalta verrattuna Stagalan kokemattomuuteen.
Akam oli viimeiset viikot ennen matsia Aminin opeissa, kyllä hän niistä varmasti jotain oppi. Aika ei ollut vain riittävän pitkä. Varmaan vähän sama tilanne tässäkin.

Aminin valmennus varmasti myös hyvin erilaista Magan ja Pokin valmennuksiin, niin varmasti täytyy opetella tekniikkaakin eritavalla vastaavasti jopa unohtaa aiempia oppeja.

Onkohan Makulla jotain valmentajaa?

Viimeksi muokattu:
Vertailisin käytyjen otteluiden määrää sekä vastustajia. Makwanin vastustajat nyrkkeilyssä on olleet tasokkaampia mitä Stagala on.

Stagala voisi itse mennä ottamaan amatöörinyrkkeily matseja tyyliin salikisoihin.
Niitä minäkin vertailen ja minulle nuo numerot kertovat sen että Makulla ei ole iskuvoimaa mutta Stagalalla on kunhan vain vastustaja on riittävän huono. Hän siis pystyy generoimaan voimaa lyönteihin.

Niitä minäkin vertailen ja minulle nuo numerot kertovat sen että Makulla ei ole iskuvoimaa mutta Stagalalla on kunhan vain vastustaja on riittävän huono. Hän siis pystyy generoimaan voimaa lyönteihin.
Mitä olisi käynyt jos Immu ei olisikaan tippunut? Voimia ei kannata myöskään käyttää loppuun vain hakeakseen tyrmäystä. Jos Stagala tuhlaa voimansa ekassa erässä yrittääkseen tiputtaa Maku, niin Maku pääsee helposti niskan päälle.

Voiton hakeminen pistevoitolla on jopa järkevämpi taktiikka kuin että yritetään vain tyrmätä vastustaja.

Mitä olisi käynyt jos Immu ei olisikaan tippunut? Voimia ei kannata myöskään käyttää loppuun vain hakeakseen tyrmäystä. Jos Stagala tuhlaa voimansa ekassa erässä yrittääkseen tiputtaa Maku, niin Maku pääsee helposti niskan päälle.

Voiton hakeminen pistevoitolla on jopa järkevämpi taktiikka kuin että yritetään vain tyrmätä vastustaja.
Stagalalla on myös kokemus reipashenkisestä täyden ajan matsista. Ei siinäkään näyttänyt siltä että kone olisi pettänyt.

Voin lähteä mukaan haasteeseen. Jos Stagala seisoo täyden ajan niin lupaan olla kuukauden pois pakkotoistolta. Lisäbonuksena lupaan lopettaa kirjoittelun tänne kokonaan jos Stagala pystyy tekeen matsista ottelun.

Tässä olis muuten reilua jos sieltä Stagalan leiristäkin osallistuttas jollain panoksella vetoon
Tähän täytyy tarttua kun olen makun pystyä arvostellut.
Elikkä jos maku voittaa keskeytyksellä ni lupaan myös olla kuukauden veks.

En tiedä minkälainen valmentaja Amin on, mutta riittääkö se, että valmentaja on huippu?
Tämä nyt on kuitenkin ensimmäinen somenyrkkeilijä joka on palkannut oikeasti nyrkkeilyvalmentajan. Tai olihan Akamilla kaksi viikkoa Amin valmentajanaan kuulemma ennen edellistä matsia.
Olen ihmetellyt suunnattomasti miksi nämä somenyrkkeilijät valitsevat nyrkkeilyotteluihinsa kerta toisensa jälkeen potku- ja thainyrkkeilijöitä. EIkö suomesta vain löydy nyrkkeilyvalmentajia jotka osaisivat, tai haluaisivat valmentaa ammattilais(show)nyrkkeilyyn?
Ei ole omaa kokemusta hänen valmennuksesta mutta kehuttu että Amin erittäin hyvä valmentaja.
Käynyt lisäks nyrkkeilyleirejä vetämässä erilaisille kamppailuporukoille, krav maga jne.
Uskon että hyvä veto Kingsmannilta mennä Aminin valmennukseen.

Back
Ylös Bottom