Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

iu

iu

miehillä on vissiin joku tarve olla naiselleen joku pelastaja/auttaja tms että kun naisella on ongelma niin mies saa sitten tulla henkseleitä paukuttaen paikalle pelastamaan tilanne.

Mistähän tämmöisen löytäisi. Mieluiten sellainen kaken remonttitaidoilla varustettu ns pakettiautomies, jolla on riittävästi rahulia.

Mistähän tämmöisen löytäisi. Mieluiten sellainen kaken remonttitaidoilla varustettu ns pakettiautomies, jolla on riittävästi rahulia.
Mulla on nyt sellainen. Paitsi että pakettiauto puuttuu.
Niin huomaavainen, mä oon sille prioriteetti numero yksi. Parisuhteellisesti niin täydellinen mies mitä oon aina toivonut.

Mun mielestä tuo naisen auttaminen liittyy suhteeseen. Oma tuntemus menee näin: autan naista -> nainen ja kaikki naiset jotka sitä todistaa kokee minut pystyvänä uroksena -> potentiaalini seksiin nousee -> ylpeys itsestä nousee. Jos toinen mies auttaa naista, se aiheuttaa tämän takia mustasukkaisuutta. Oon itse huomannut et naiset ongelmoi sitä jos mun ongelmana on panetus, mutta toinen nainen olisi lähempänä auttamaan. Mitäpä siitä jos tuuttaan reissussa exää ja palaan kuitenkin sitten tuuttaamaan myös nyxää JA remontoimaan sen taloa? Periaatteessa kaikki voittaa tuossa kuviossa ja nyxä saa kuitenkin enemmän kuin exä. Kuitenkin joku kumma mustasukkaisuus ihmistä piinaa ja aiheuttaa ongelmointia. Yleensä toisten ihmisten mustasukkaisuus onkin aivan turhaa ja oma mustasukkaisuus pyhää raivoa. 🤔

Mun mielestä tuo naisen auttaminen liittyy suhteeseen. Oma tuntemus menee näin: autan naista -> nainen ja kaikki naiset jotka sitä todistaa kokee minut pystyvänä uroksena -> potentiaalini seksiin nousee -> ylpeys itsestä nousee.
Tämäntapaiseen tulinkin päätelmissä.
Varsinkin kun tässä on nyt jotenkin todella maskuliininen mies, niin se varmaan kokee että sen maskuliinisuutta on loukattu kun hän ei saanut nyt pelastaa hänen feminiinisyyttään

Mutta joo, saiskohan nämä talokaupat perua ihan muuten vaan?
Tähän pitää tehdä mittavampi remontti mitä olin ajatellut että saisi lämmitettyä talvella sillä määrällä kilowatteja kun olin ymmärtänyt.
Nyt sitten suihkuun ei voinut mennä kun sieltä tulee vaan tuliluumaa vettä. Huoh. Tää katkaisi kamelin selän.

Ja hyvä muistaa että tietyissä asioissa järjellä ei ole tekemistä sen kanssa että joku juttu voi tuntua kurjalta, ihan sukupuoleen katsomatta. Joidenkin kanssa toistuvasti tilanteet jossa olo on paska mutta "selitykset hyvät", alkaa saamaan narsistin leimasimesta ja mikä se uusi termi on, gaslight tjs. Missä vähän saadaan se toinen tuntemaan aina syyllisyyttä tunteistaan ja "väärin reagoimisesta"

Mutta joo, saiskohan nämä talokaupat perua ihan muuten vaan?
Tähän pitää tehdä mittavampi remontti mitä olin ajatellut että saisi lämmitettyä talvella sillä määrällä kilowatteja kun olin ymmärtänyt.
Nyt sitten suihkuun ei voinut mennä kun sieltä tulee vaan tuliluumaa vettä. Huoh. Tää katkaisi kamelin selän.
Energiatodistusta tavaamaan ja jos siinä on valehdeltu, niin aika hyvä pohja - ainakin saada hyvitystä.

Eikös maininta energialuokka C ole purkusyy jos se oli kerta täysin hatusta revitty?
Mä yritin laittaa sille joka teki todistuksen niin mailia ja kysyä siitä todistuksesta. Mutta ei vastaa.
En oikein tiedä mikä taho valvoo noita todistusten tekijöitä että voisi kysyä onko tässä jo kaupanpurun syy tai ainakin hinnanalennus

Möin yhden taloni niin että välittäjä oli laittanu tarjoukseen että kauppakirjaan että energiatodistus on ja on annettu ostajille. Eikä mulla mittään energiatodistusta ollu ittellänikään. Ajattelin että välittäjä on talon myynnin ammattilainen ja tietää mitä tekee. Ok hinnalla möi taloni. Loppukaneettina rikos on vanhentunut.

En oikein tiedä mikä taho valvoo noita todistusten tekijöitä että voisi kysyä onko tässä jo kaupanpurun syy tai ainakin hinnanalennus
Ympäristöministeriön vastuulla.

"Ympäristöministeriön päätöksellä energiatodistuksen antajien pätevyyden toteajiksi valittiin FISE Oy ja Kiinteistöalan koulutussäätiö KIINKO."

Tuolta löytyy pätevät tekijät:

Ehkä nyt ensin, että oliko tekijä yleensäkään pätevä ja/tai miksi on tehty virheellinen energiatodistus (no se kai nyt on selvää, että miksi laitettu parempi).

Mutta Ympäristöministeriö tuskin ottaa kantaa, että onko kaupan purku vai mitä. Käräjäoikeuteen varmaan sitten, jos ei sopua löydy.

Vähän niinku ulkomaanhommia tehdessäni minua varten palkattu miljardiliikevaihdollinen tilintarkastusfirma teki veroilmoitukseni. Ekalla silmäyksellä kysäsin itseltäni että onkohan tämä vitsi tai piilokamera. Mutta koska silloinen ligun maksajani halusi maksaa merkittäviä summia tilintarkastusfirmalle jotta teki veroilmoitukseni, sen sijaan että olisin tehnyt sen itse. Niin mikä minä olen kyseenalaistamaan heidän työtään. Silloinen firma maksoi verottajalle kys tilintarkastusfirman sössimät verot, jotka hain komennuksen jälkeen oikaisupyynnöllä ihtelleni takaisin. Verottaja laitto 50k€ takaisin tilille :LOL:

Energiatodistus:
"Energiatodistus perustuu laskelmiin, joissa huomioidaan rakennuksen rakenteita ja muita energiatehokkuuteen liittyviä elementtejä, kuten talon lämmitysmuoto, ikkunoiden rakenne, ilmanvaihto yms. Energiatodistus ei siis perustu asukkaiden käyttäytymiseen, ainoastaan kiinteistössä oleviin asioihin. Energiatodistuksen laskelmissa eri lämmitysmuotoja suositaan/rankaistaan erilaisilla painotuksilla, siten että uusiutuvia lämmitysmuotoja suositaan."
"Energialuokkaa pystyy kiinteistöissä kehittämään monella eri tavalla kuten lisäämällä eristystä, vaihtamalla lämmitysmuoto uusiutuvaksi (esim. maalämpö, aurinkopaneelit), uusimalla ikkunat tai huolehtimalla lämmön paremmasta talteenotosta."

Suomeksi: Sopivasti "kikkailemalla" saadaan todistukseen haluttu luokka, välittämättä tuon taivaallista todellisuudesta.

Poppiksella taloon on käsittääkseni uusittu vasta ikkunoita, lisätty eristystä ja lämmitysenergia taitaa olla nykyajan mukaisesti sähkö ja ilmalämpöpumppu muodossa tai toisessa. Edellä mainituilla toimenpiteillä saadaan valituksi oikein sopivat kertoimet, joilla se todellisuus saadaan laskennallisesti päteväksi.

Samalla tavalla voidaan myös laskea suomalainen metsä päästölähteeksi ja koko suomen kansa maksamaan päästötariffeja jne ym etc. Vihreäsiirtymä paras siirtymä.

Back
Ylös Bottom