Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Näinhän sen täytyy olla, ja silti on vaikeaa ymmärtää ettei ihminen itse pysty tai suostu näkemään sitä spiraalia, mikä tästä syntyy kun pahaa oloa jatkuvasti maksimoi viinalla.

Minä olen omalla kohdallani analysoinut taipumustani holtittomaan viinanjuontiin. Mulla ei ole esiintynyt taipumusta aggressiivisuuteen, mutta typeryyksien tekemiseen kylläkin. Niiden selvittelyyn tarvittiin sitten toisinaan poliisia, nyrkkejä jne... Olen retrospektiivissä tullut siihen tulokseen, että olen nuorempana elänyt järkeni rakentamassa vankilassa. Viinan avulla pääsin sieltä ulos toteuttamaan itseäni. Omista fiksaatioistaan ei ole helppo päästä eroon. Paljon helpompi on splitata elämä järkevään päiväelämään ja päräyttävään yöelämään. Jossain kohtaa koen onnistuneeni integroimaan nämä puolet yhteen. Nykyään koen sekoilevani rakentavasti pitkin päivää, eikä sen myötä enää janota öisin.

Joku tolkku tuossa raittiudessakin.

Minä kyllä ajattelin #täysinselvinpäin

mutta! Minulla erinomainen syy siihen: olen raskaana!

vitsailut sikseen, syy: minkä ihimeen tähären yksin kotona ottamaan?! ja a-alueille ei voi mennä koska turhanpäivänen pyhä, amatöörejä liikenteessä & turhanpäiväänen pyhä kapakkareissut olleet uutenavuotena jok'ikinen kerta aivam turhia(on tullut piipahdettua ainakin neljästi elmäni aikana, ehkä jopa viisi) &on senverran kylymä, ettei huvita polkupyörillä etoolla/yöllä etellä olevat seikat huomioon ottaen

voisi siis aivam hyvin polkupyöräillä jos olisi tiedossa/toivossa paree ehtoo

vitsailut sikseen, syy: minkä ihimeen tähären yksin kotona ottamaan?!
Vähän viintä vaikka

IMG_5955.webp

nuorempana... Jossain kohtaa koen onnistuneeni integroimaan nämä puolet yhteen. Nykyään koen sekoilevani rakentavasti pitkin päivää, eikä sen myötä enää janota öisin.
Nuoruus on oppimisprosessi elämästä ja siihen kuuluvat myös huonot ratkaisut ja ylilyönnit, mutta jossain vaiheessa useimmat ihmiset löytävät prosessin myötä jonkinlaisen aikuisen ihmisen tasapainotilan, kuten sinäkin (ja minä itse). Jotkut taas eivät.

Veikkaanpa että on hetkiä jolloin sen näkevät. Mahdollisesti useinkin.

Mistä tulikin mieleen että tänään pitää lähteä töistä kotiin aikaisemmin, että kerkeää ajoissa ottamaan uuden vuoden juomaa! Raittiusseuran ohjeiden mukaisesti, vain mietoja juomia olutta ja viiniä ilman rajoituksia!
Tästä tuskin selvitään ilman urospuolista metsäkanalintua.

Nuoruus on oppimisprosessi elämästä ja siihen kuuluvat myös huonot ratkaisut ja ylilyönnit, mutta jossain vaiheessa useimmat ihmiset löytävät prosessin myötä jonkinlaisen aikuisen ihmisen tasapainotilan, kuten sinäkin (ja minä itse). Jotkut taas eivät.

Minusta tuntuu, että se tasapainotila vaatii jatkuvaa tasapainoilua. Ts. ei se näytä menevän niin, että nuorena etsitään ja aikuisena löydetään. Pysyvän tasapainon oletuksesta seuraa käsittääkseni menneisiin ratkaisuihin tarrautuminen ja siitä edelleen pystyynkuoleminen. Elämä taas on jatkuvasti dynaaminen prosessi, joka tapahtuu kaaoksen ja järjestyksen välisessä murtovedessä. Omassa elämässäni tilanteet elää ja ratkaisuja tehdään, vaikka pian on puoli vuosisataa haettu ja hukattu sitä tasapainoa. Never stop the madness ja kohta vedetään taas! 🤠

Tästä tuskin selvitään ilman urospuolista metsäkanalintua.

Hei en ole tuota koskaan laittanut, ei kuulu suosikkeihin. Mutta en vietä iltaa kotosalla, että tuskin puhelimella jaksan näpräillä tänne mitään tämän vuoden puolella.
Eli senpä takia hyvä jättää tänne jo nyt kokonainen konsertti huippuaikojen Popedaa!

View: https://www.youtube.com/watch?v=aMaEPj6iLXw

hyvin usein mm. näkee päälepäin välittömästi He, jotka ovat tulleet ensitreffeille

on poijjaat jäykkää touhua muillakin kuin allekirjoittaneella

Yours

Näinhän sen täytyy olla, ja silti on vaikeaa ymmärtää ettei ihminen itse pysty tai suostu näkemään sitä spiraalia, mikä tästä syntyy kun pahaa oloa jatkuvasti maksimoi viinalla.

Tulee mieleen pari tuttavaa jotka istuneet useamman kerran oikeudessa hiukan käsistä lähteneiden nakkikioskipainien takia. "Mikä siinä on että aina mulle käy joku aukoo"... Niin, pari kertaa menee viel sattumaan tossa mutta jos aina samat naamat rystyset ja silmäkulmat auki ni kauankohan sitä jaksaa syyttää epäreilua maailmaa ja huonoa omaa tuuria. - ilmeisesti aika pitkään.

Tuli vielä tosta viinaksesta mieleen, että menneisyydessä on yksi miespuolinen tuttu joka lopetti alkoholin käytön kokonaan. Kyselin joskus asiasta ja sanoi vain että ei tiedä mikä siinä on mutta elelee mukavan vaimon kanssa ja kasvattaa perhettä, ja kaikki on omien sanojensa mukaan hyvin ja haluaa keskittyää siihen. Mutta kun hän aikanaan joi viinaa niin se oli aina pettämistä.

Mun mielestä aika pelottava ajatus JOS asiat oikeasti on hyvin kotona, että viina "makes you do it", ja aika surullinen juttu jos asiat oikeasti on niin surkeasti kotona että viina "makes you do it". Emt... Mutta arvostin kyllä hänen päätöstä jättää holi pois ja keskittyä mahtavaan perheeseensä, oli se juurisyy sitten käsitelty tai ei - tai siis parasta jos se asia käsiteltäisiin mutta voi olla paha paikka tunnustaa.

Tuli vielä tosta viinaksesta mieleen, että menneisyydessä on yksi miespuolinen tuttu joka lopetti alkoholin käytön kokonaan. Kyselin joskus asiasta ja sanoi vain että ei tiedä mikä siinä on mutta elelee mukavan vaimon kanssa ja kasvattaa perhettä, ja kaikki on omien sanojensa mukaan hyvin ja haluaa keskittyää siihen. Mutta kun hän aikanaan joi viinaa niin se oli aina pettämistä.

Mun mielestä aika pelottava ajatus JOS asiat oikeasti on hyvin kotona, että viina "makes you do it", ja aika surullinen juttu jos asiat oikeasti on niin surkeasti kotona että viina "makes you do it". Emt... Mutta arvostin kyllä hänen päätöstä jättää holi pois ja keskittyä mahtavaan perheeseensä, oli se juurisyy sitten käsitelty tai ei - tai siis parasta jos se asia käsiteltäisiin mutta voi olla paha paikka tunnustaa.

entä jos hän vain on niin kiltti &komea, että NAISet vain tulivat vonkaamaan, eikä hän iljennyt kieltäytyä vonkaajan mieltä pahoittavasti, ja antautui aivam vaan tämän tähären

Minusta tuntuu, että se tasapainotila vaatii jatkuvaa tasapainoilua. Ts. ei se näytä menevän niin, että nuorena etsitään ja aikuisena löydetään. Pysyvän tasapainon oletuksesta seuraa käsittääkseni menneisiin ratkaisuihin tarrautuminen ja siitä edelleen pystyynkuoleminen. Elämä taas on jatkuvasti dynaaminen prosessi, joka tapahtuu kaaoksen ja järjestyksen välisessä murtovedessä. Omassa elämässäni tilanteet elää ja ratkaisuja tehdään, vaikka pian on puoli vuosisataa haettu ja hukattu sitä tasapainoa. Never stop the madness ja kohta vedetään taas! 🤠

Tämä on hyvin kuvattu. Kuitenkin, ns. aikuisena osataan yleensä harkita ne ratkaisut edes hieman nenäänsä pidemmälle ja virheitä on tehty tarpeeksi, että ainakaan isoimpia niistä ei tarvitse toistaa ehdoin tahdoin. Heittäytyä ja repäistä voi aina, mutta päätä ei tarvitse enää lyödä väkisin kiveen jos jo tietää, että kivi on näistä kahdesta kovempi.

Kuhtalaisen vilkas lääkärihelikopteripäivä ollut jostain syystä.
Kerran veti tuosta niin matalalla, että lasit helisi kaapissa.

Back
Ylös Bottom