Pakkismike Podcast

Meta title: 🔥 PAKKISMIKE PODCAST – RAUTAA & REHELLISYYTTÄ 🔥

Meta description: Suorasukainen treeni- ja elämäntyylipodcast, jossa puhutaan ilman filttereitä ja kovalla asenteella.

Ois kyl ollu mukava lukee edes 1-2 paperia ihmisillä tehdyistä tutkimuksista rypsiöljystä jossa ei ole juotettu litratolkulla kun sitä ''Tästä on todella paljon tutkimusta sekä dataa. Ja data on kiistatonta kun sitä katsoo vuosikymmenten ajalta.''

Mä oon nyt rypsiöljyä syöny 15vuotta eikä herkkä crp ole noussut. Ehkä mä oon immuuni sille... viimeks viime kesältä.
Eihän tää kenenkään mielipidettä muuta mutta noihin tulehdus, rypsiöljy pahasta, myrkkyä etc tutkimuksineen on selitetty ihan kivasti tässä.

Ainakin Enemmän kun... kröhöm. Nojoo. :)

View: https://www.instagram.com/reel/DSJGbSUEVxE/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Viimeksi muokattu:
Kiitos palautteesta.

Paljon hyvää.

Mutta tätä "yksittäisten ruoka-aineiden demonisointia" ei pidä ajatella millään "joko/tai -periaatteella". Että mitään ruoka-ainetta ei voisi tai saisi "demonisoida". Muutenhan me voidaan työntää suusta mitä tahansa ja sanoa, että: "no ei se vika tässä ole ainakaan".

On ruoka-aineita mitkä menee tonne uskomus -laariin ja niitä on paljon. Ns. maku ja mieltymys juttuja - niin kuin monet muutkin asiat elämässä. Mutta sitten on niitä mitkä ei mene.

Ja nämä kaikki siemen/kasviöljyt sekä gmo maissista tehdyt valmisteet on niitä. Niistä kun ei saa haittavaikutuksia pois millään. Ne aiheuttaa ihmiskehossa X - negatiivisia vaikutuksia - oli sitten minkä uskon mies. Tästä on todella paljon tutkimusta sekä dataa. Ja data on kiistatonta kun sitä katsoo vuosikymmenten ajalta.

Tää eliniän nousu on keskustelu ihan omanaan. Ääripäissä on paikkoja jossa on aina eletty vanhaksi ja eletään edelelleen. Ja sitten on paikkoja joissa piuhoissa, vaipat jalassa olevia lääkekoneistoja saadaan "pidettyä pidettyä pidempään hengissä".

Nuo siis kärjistetyt.

Ja Mikelle kyllä suuret kiitokset ja on hienoa sekä kiitollista olla mukana hänen podeissaan.
Moi Pauli, kiva kun osallistut keskusteluun! Tuo on kyllä erinomainen pointti, että elinikä ei sinällään ole paras mittari vaan sen elämän loppupuolen elämänlaatu on se oleellisin, mihin tulisi kiinnittää huomiota. Tai alusta loppuun laadukasta, tietenkin.

Sinä olet ehdottomasti enemmän näistä tutkimuksista perillä ja kysyisinkin, että onko noissa miten havainnoitu noita määriä? Sitä yritin alleviivata, että satunnainen ja nimenomaan kohtuullinen, tasapainoinen käyttö tuskin radikaalisti terveyttä heikentäisi jos ruokavalio on muuten särmä, mutta sitten joku normijenkin ruokavalio lähes pohjautuu näihin jolloin seuraukset varmasti nähtävissä.

Tasapaino ja kohtuullisuus keskiössä.

Mikeltäkin tuli oiva pointti aiemmin tuohon, että yksilötasolla toki kannattavaa tunnustella sitä fiilistä mikä toimii ja mikä ei.

Urheilullisille kavereille tämä on helpompaa kun arki on kaavamaista, jolloin seuranta oloissa on "tarkkaa" ja ylipäätään onnistuu. Paljon on väkeä, ketkä heiluu ruokavaliosta toiseen ja viikonloput syödään mitä sattuu, huuhdotaan alkoholilla vähän alas jolloin keho ei pääse tottumaan mihinkään ja antanee vääriä signaaleja mikä toimii ja mikä ei. Sit soudetaan ruokavalioiden välillä ja jojoillaan painon kanssa. Case-esimerkkinä tuttu sertifioitu pt (lol), kenellä suolisto-ongelmia ja ollaan eliminaatioruokavaliolla pari päivää, sit vähän mäkkäriä ja juhlia, sit bulkataan 4000kcal puhtaasta ruuasta (pieni epäily että jää puheen tasolle, kun 50kg likka) ja sitten taas valitellaan kun masu pömpöttää ja päivitellään tätä jätsikulhon ääreltä.

Itse olen yrittänyt näin aktiivisena ja intohimoisena elämäntapabodarina yksinkertaistaa ruokavalioni siten, että se on näppärästi sovitettavissa perhearkeen, suolisto toimii, värejä löytyy, makrot tukee tavoitteita eikä kieltolistoja sinällään ole, mutta on asioita joita en vaan syö, koska eivät ole hyödyksi tavoitteelle. Mutta iso painoarvo myös sillä, että esimerkillä opastaa pientä tasapainoiseen ruokailuun ilman stressiä ja painotuksena se, että ruoka on tärkeää ja ravitsee, sitä on kiva valmistaa ja siitä saa herkullista. Ja silloin tällöin herkuttelu on ok. En ole kuitenkaan tutustuttanut just noihin heselöihin sun muihin, vaikka ulkona paljon syödäänkin.

Ois kyl ollu mukava lukee edes 1-2 paperia ihmisillä tehdyistä tutkimuksista rypsiöljystä jossa ei ole juotettu litratolkulla kun sitä ''Tästä on todella paljon tutkimusta sekä dataa. Ja data on kiistatonta kun sitä katsoo vuosikymmenten ajalta.''

Mä oon nyt rypsiöljyä syöny 15vuotta eikä herkkä crp ole noussut. Ehkä mä oon immuuni sille... viimeks viime kesältä.
Eihän tää kenenkään mielipidettä muuta mutta noihin tulehdus, rypsiöljy pahasta, myrkkyä etc tutkimuksineen on selitetty ihan kivasti tässä.

Ainakin Enemmän kun... kröhöm. Nojoo. :)

View: https://www.instagram.com/reel/DSJGbSUEVxE/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Sä olet varmasti terve mies kaiken kaikkiaan ja sehän on vaan hyvä! Kestät varmasti muutakin mikä ei ole keholle terveellistä. Niinkuin moni muukin kuka pitää terveydestä monella tapaa huolta. Mutta he, (suurin osa esim suomen kansasta) jotka ovat sairaita ja eivät pidä huolta itsestään, ovat eri juttu.

Ymmärrät varmasti, että ei tässä kyse nyt siitä, että jokainen joka sitä syö, on sairas. Enkä ole sitä mielestäni väittänyt? Puhuin onko se terveellistä vai ei. On aika monta asiaa mitkä ei ole terveellistä ja niitä tehdään tai/ja nautitaan ja silti "ollaan ihan terveitä".

Ja kyllä, juuri mikä tulee solutason terveyteen, niin useimmat sairaudet ovatkin hitaasti eteneviä. Niinkuin syöpä. Se voi olla ollut useita useita vuosia ja puhjeta super pahana "ihan puskista". Ja juuuri siksi, että mitokondriot ja solut ovat olleet pitkään koetuksella ja vaurioituneet.

Mutta niin kuin sanoin, Dr. Chris Knobbe on eniten tutkimusta ja ainakin yhden kirjan kirjoittanut tästä.
Dr. Eric Berg myös hyvä.
Lisäksi tietysti Antti Heikkilä ja Ari. Miettinen.

Ja....

Noi on vaan noita lääkäreitä heidän toteamuksineen. On muita lääkäreitä jotka todistaa muuta. Jokainen uskoo ja toimii niin kuin haluaa ja kenenkin oppeihin ja tietoon perustaa. Itselle tämä on näin.

Toinen puhuu Brasseista ja toinen MyPasta ja niin saa olla.

Moi Pauli, kiva kun osallistut keskusteluun! Tuo on kyllä erinomainen pointti, että elinikä ei sinällään ole paras mittari vaan sen elämän loppupuolen elämänlaatu on se oleellisin, mihin tulisi kiinnittää huomiota. Tai alusta loppuun laadukasta, tietenkin.

Sinä olet ehdottomasti enemmän näistä tutkimuksista perillä ja kysyisinkin, että onko noissa miten havainnoitu noita määriä? Sitä yritin alleviivata, että satunnainen ja nimenomaan kohtuullinen, tasapainoinen käyttö tuskin radikaalisti terveyttä heikentäisi jos ruokavalio on muuten särmä, mutta sitten joku normijenkin ruokavalio lähes pohjautuu näihin jolloin seuraukset varmasti nähtävissä.

Tasapaino ja kohtuullisuus keskiössä.

Mikeltäkin tuli oiva pointti aiemmin tuohon, että yksilötasolla toki kannattavaa tunnustella sitä fiilistä mikä toimii ja mikä ei.

Urheilullisille kavereille tämä on helpompaa kun arki on kaavamaista, jolloin seuranta oloissa on "tarkkaa" ja ylipäätään onnistuu. Paljon on väkeä, ketkä heiluu ruokavaliosta toiseen ja viikonloput syödään mitä sattuu, huuhdotaan alkoholilla vähän alas jolloin keho ei pääse tottumaan mihinkään ja antanee vääriä signaaleja mikä toimii ja mikä ei. Sit soudetaan ruokavalioiden välillä ja jojoillaan painon kanssa. Case-esimerkkinä tuttu sertifioitu pt (lol), kenellä suolisto-ongelmia ja ollaan eliminaatioruokavaliolla pari päivää, sit vähän mäkkäriä ja juhlia, sit bulkataan 4000kcal puhtaasta ruuasta (pieni epäily että jää puheen tasolle, kun 50kg likka) ja sitten taas valitellaan kun masu pömpöttää ja päivitellään tätä jätsikulhon ääreltä.

Itse olen yrittänyt näin aktiivisena ja intohimoisena elämäntapabodarina yksinkertaistaa ruokavalioni siten, että se on näppärästi sovitettavissa perhearkeen, suolisto toimii, värejä löytyy, makrot tukee tavoitteita eikä kieltolistoja sinällään ole, mutta on asioita joita en vaan syö, koska eivät ole hyödyksi tavoitteelle. Mutta iso painoarvo myös sillä, että esimerkillä opastaa pientä tasapainoiseen ruokailuun ilman stressiä ja painotuksena se, että ruoka on tärkeää ja ravitsee, sitä on kiva valmistaa ja siitä saa herkullista. Ja silloin tällöin herkuttelu on ok. En ole kuitenkaan tutustuttanut just noihin heselöihin sun muihin, vaikka ulkona paljon syödäänkin.

Kyse on nimenomaan näiden rasvojen nauttimisen kokonaismäärästä yhdistettynä kaikkeen muuhun epäterveeseen. Siihen kuinka paljon niiden käytön lisäännyttyä krooniset ja autoimmuunisairaudet ovat lisääntyneet.

Tässä ei ole kyse nyt siitä voiko tupakan polttaa kun käy ryyppäämässä. Tai voiko alle kympin rasvoissa oleva syödä jäätelön jalkatreenin jälkeen.

Te ketkä haluatte, tutustukaa tuohon Knobbeen.

Ja nyt hyppään itse pois tästä, koska en ole tätä kaikkea keksinyt 😁✌️

Kyse on nimenomaan näiden rasvojen nauttimisen kokonaismäärästä yhdistettynä kaikkeen muuhun epäterveeseen. Siihen kuinka paljon niiden käytön lisäännyttyä krooniset ja autoimmuunisairaudet ovat lisääntyneet.

Tässä ei ole kyse nyt siitä voiko tupakan polttaa kun käy ryyppäämässä. Tai voiko alle kympin rasvoissa oleva syödä jäätelön jalkatreenin jälkeen.

Te ketkä haluatte, tutustukaa tuohon Knobbeen.

Ja nyt hyppään itse pois tästä, koska en ole tätä kaikkea keksinyt 😁✌️
Just näin, tätä vähän mietinkin. Hyvää joulua! 🌲

Back
Ylös Bottom