Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Niin kyllähän 40-luvulla oli moni asia paremmin.

No Sylvi ainakin.
Screenshot_20251211_120343_Chrome (1).webp

Viimeksi muokattu:
Tekisi mieli lyödä porstupaan tämmöiset:

Parisuhdekuvioihin palatakseni. Itselläni on tavoitteena rakennella rakkaussuhdetta, joka perustuu rakkauteen. Muut määritelmät on aina kehällisiä tälle lähtökohdalle. Yhdessäasuminen on mun rakkaussuhteelle uhka ja mahdollisuus. Olen ambivertti ja yhdessäasuessa tahtoo olla haasteita saada tarpeeksi omaa aikaa. Erillään asuessa on sitten haasteena järjestellä riittävästi yhteistä aikaa. Etenkin jos järjestelee duunikuviot eri kaupunkeihin. Yhdessäasumisen haasteena on se, että arjen jakaminen alkaa helposti tuntua enemmän työkaveruudelta kuin rakkaussuhteelta. Erillään asuessa haasteena on se, että mistä löytyy tarpeeksi yhteistä, joka ylläpitää suhdetta vuosikausia. En lähtisi vertaamaan 10 vuoden avioliittoa yhden vuoden seurustelun kiihkoon. Pitäisi verrata 10 vuoden avioliittoa 10 vuoden seurusteluun, mutta en tiedä yhtäkään noin pitkää suhdetta, jossa ei asuttaisi yhdessä. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän minusta näyttää, että rakkaussuhteen ehtoja on mahdoton määritellä universaalisti. En usko, että ehtona on edes seksuaalinen ekslusiivisuus. Rakkaussuhteen edellytyksenä on ainoastaan se, että sen kuuluu olla olemassa. Miksi niin on, jää lopulta mysteeriksi. Se vaan on.

yhdessäasuessa tahtoo olla haasteita saada tarpeeksi omaa aikaa. Erillään asuessa on sitten haasteena järjestellä riittävästi yhteistä aikaa.

entä jos ongelma on enempi myös erillään asuessa riittävä oma aika?

niin ratkaisuhan tietysti on poikamies

Mikähän Vertti mä oon kun mä taas en saa esiin itsessäni mitään rakkauden tunteita jos asutaan erillään. Niitä nousee sitten kun tehdään yhdessä asioita, ollaan paljon lähekkäin ja saan katsella sitä toista. Mitä tiiviimmin niin sen nopeammin niitä tunteita tulee. Toki tämä ei tarkoita etteikö saisi olla omaa aikaa ja oon itsekin niin kiireinen että väkisinkin tulee omaa aikaa

en Minäkään varmaan nykyään pystyisi rrakastua kehenkään(olen sisältä jo valmiiksi vainaa)

Toista se oli silloin nuorena pokana 25-10v sitten, silloinhan persu maitokauppareissulla saatoina rrakastua, tulisesti, jopa kynmeneen NAISeen

ei suremisesta ole mitään hyötyä

suosittelen esinmerkiksi vaihtamaan surun alkoholijuomiin

Eihän seksi toisaalta tee parisuhteesta itsessään hyvää ja parisuhde voi olla myös hyvä ilman seksiäkin. Moni varmaan jälkimmäisestä erimieltä ja saa ollakin, mutta omasta mielestä parisuhde on enemmän kuin seksi.

Minun äippäni on 79-vuotias ja hänen miehensä taitaa olla kahdeksan vuotta nuorempi. Yhdessä ovat olleet noin 15 vuotta. Äipän mukaan kyseessä on hänen paras parisuhteensa. Toki himot ja naimahalut ja -kyvyt on jotain muuta kuin parikymppisenä, mutta ei ihmisen tunne-elämä eikä eroottisuus häviä johonkin tiettyyn ikään tullessa ihan vaan sen iän takia. Tietysti ne muuttuvat ja ruumis rapistuu. Ehkäpä se seksuaalinen vetovoima korvautuu jollain toisella. Äidin mukaan hän on saanut seksiä ihan tarpeeksi elämänsä aikana, joten nyt voi keskittyä nauttimaan parisuhteen muista puolista. Se on se rakkaus.

Back
Ylös Bottom