Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🤣 Salikomediaa? – kun rauta, egot ja arjen sekoilut muuttuvat tahattomaksi stand-upiksi

Meta description: Keskustelua salien koomisista hetkistä, mokista, tyypeistä ja legendoista – kaikki ne jutut jotka naurattaa vielä vuosien päästä.

Ehkä vaan yksinkertaisesti kaikkia ei kiinnosta kehittää puristusvoimaa. Kyllähän omasta mielestä outoudet pistää helposti silmään, mutta minusta ihan hyvä syy jättää kehittämättä puristustus voimaa on se että se ei ole hauskaa. Kai se jotain itsestä kertoo jos tuollaiseen asiaan toisen tekemisestä jaksaa kiinnittää huomioita ja siitä erikseen kirjoittaa.

Ei muakaan kiinnosta. Grippi tulee samalla ku treenaa jos tulee. Fyysiset hommat jne kehittäny ihan jees jne, & kyllähän se väkisin vähän kasvaa remmi-free. Tollasel effortil ei pysy kuitenkaan ees kaljalavat käsissä. Enkä pidä edes outona, saati komediana, koska semi-yleistä. Yksinkertasesti vaan uskomattoman huonona ideana 🤷. Samaa kategoriaa, ku porukka skippaa täysin keskikropan treenaamisen, & paikat prakaa mystisesti.

Kertoo sen, et oon narsisti kaappisarjamurhaaja daa. Todellisuudessa oon lähes immuuni sille, mitä mun ympärillä tapahtuu tuolla lol.

Mä taas olen ihan päinvastainen tapaus. Mua kiinnostaa puristusvoima ja forkkujen kasvattaminen, mutta käytän silti remmejä. En tiedä käyttäisinkö ihan askelkyykyssä 20 kg painolla, koska en sellaista tee, mutta vetoliikkeissä kyllä. Forkut treenataan sitten erikseen.

Oli mullakin joskus vuosikausia kestänyt vaihe, kun tein kaiken ilman remmejä siinä toivossa, että forkut treenaantuu siinä samalla ja vetoremmit uhkasin heittää saunan pesään. Nyt mulla taas on vaihe, kun treenaan niitä forkkuja ihan oikeasti ja kunnolla. Ja kyllä se on sanottava, että onhan se tietynlaista lihasryhmän laiminlyöntiä tuollainen, ettei treenaa niitä erikseen, vaan toivoo niiden saavan rasitusta siinä sivussa. Jokainen tietysti tekee tavallaan ja forkutkin on vähän sellaiset, että ne reagoi ärsykkeeseen niin eri tavalla eri ihmisillä.

Mä taas olen ihan päinvastainen tapaus. Mua kiinnostaa puristusvoima ja forkkujen kasvattaminen, mutta käytän silti remmejä. En tiedä käyttäisinkö ihan askelkyykyssä 20 kg painolla, koska en sellaista tee, mutta vetoliikkeissä kyllä. Forkut treenataan sitten erikseen.

Oli mullakin joskus vuosikausia kestänyt vaihe, kun tein kaiken ilman remmejä siinä toivossa, että forkut treenaantuu siinä samalla ja vetoremmit uhkasin heittää saunan pesään. Nyt mulla taas on vaihe, kun treenaan niitä forkkuja ihan oikeasti ja kunnolla. Ja kyllä se on sanottava, että onhan se tietynlaista lihasryhmän laiminlyöntiä tuollainen, ettei treenaa niitä erikseen, vaan toivoo niiden saavan rasitusta siinä sivussa. Jokainen tietysti tekee tavallaan ja forkutkin on vähän sellaiset, että ne reagoi ärsykkeeseen niin eri tavalla eri ihmisillä.

Pitäis itekki tehä gripille jtn, vaikkei se missään ns. oikeen elämän askareissa kyl rajota mua. Kaikki vetoliikkeet ilman remmei, mavet sormilukolla, & joskus satunnaisesti tehny Fatgripz leukoja. Roikunnat yms. sujuu hyvin, mut kaikki Coc tyylinen puristelu, apinaotemavet yms. ihan trash mulla. En kyl ees tiiä miten jtn grippiä oikeen treenataan, ohjelmoidaan tbh. Toistoalueet yms ei sano mitään. Jos treenaisin, ni fiilispohjalta lähinnä. Sen verran paljo muitki harrastuksii, ni ei ois ideaaliikaa olla kokoajan forkut ihan tukossa.

CoC on aika erilaista tekemistä, ku vaikka roikkuminen, ku siinä on aika vahvasti ranteen ojennus mukana myös. Lajinomaista treeniä ja kehittyy. Joko puristeluina ja/tai pitoina siel pohjassa. Apinaote sit poikkeaa peukun kanssa tehdystä sillai, että sitä ranteen ojennusta ei voi käyttää ja pitää enempi koukistaa. Lajinomaista treeniä siinäkin. Esim 3-5 sarjaa 5-10s pitoja vie jo pitkälle.

CoC on aika erilaista tekemistä, ku vaikka roikkuminen, ku siinä on aika vahvasti ranteen ojennus mukana myös. Lajinomaista treeniä ja kehittyy. Joko puristeluina ja/tai pitoina siel pohjassa. Apinaote sit poikkeaa peukun kanssa tehdystä sillai, että sitä ranteen ojennusta ei voi käyttää ja pitää enempi koukistaa. Lajinomaista treeniä siinäkin. Esim 3-5 sarjaa 5-10s pitoja vie jo pitkälle.

Koen, et grippijutuis on hyvin vaikee tietää millon on tehny tarpeeks. Failure vaikea tuntea sillä hetkellä, ellei liike oo joku extra rankka. Sen tuntee sit seuraavina päivinä, mut tehdessä ei välttämät väsymys estä liiallista tekemistä. En failureen treenaa ikinä, mut se raja hyvä tiedostaa kuitenki.

Sellanen mutu itsellä että CoC vahvistaa enempi tota pikkurillin puolen puristusvoimaa ja se saa osumaa, jos roikkumisissa alkaa tulemaan väsy niin ote liukuu enempi sinne puolelle ja estää sitä/kestää sitä. Eli ehkäsee sillä tavoin roikkumisvaivoja, kun se on kondiksessa. Ja rannekäännöt ylöspäin tuntuis, että jeesannu golf/tennis vaivoihin. Eikä noissa kovin ole tarttenu alkupyrähdyksen jälkeen kehittyä, pääasia että on tehny säännöllisesti ja ei ole detrained, niin tuntuu, että itellä auttanu. Muuta en oo tehny gripille, tuloksia ei ole, mutta ei ole vaivojakaan! :D

Sellanen mutu itsellä että CoC vahvistaa enempi tota pikkurillin puolen puristusvoimaa ja se saa osumaa, jos roikkumisissa alkaa tulemaan väsy niin ote liukuu enempi sinne puolelle ja estää sitä/kestää sitä. Eli ehkäsee sillä tavoin roikkumisvaivoja, kun se on kondiksessa. Ja rannekäännöt ylöspäin tuntuis, että jeesannu golf/tennis vaivoihin. Eikä noissa kovin ole tarttenu alkupyrähdyksen jälkeen kehittyä, pääasia että on tehny säännöllisesti ja ei ole detrained, niin tuntuu, että itellä auttanu. Muuta en oo tehny gripille, tuloksia ei ole, mutta ei ole vaivojakaan! :D

Joo. Just katoin actually mitä olin puristanu tollaseen lekurin puristimeen. Itellä ollu toi golffari just keväästä. Nyt parempi, mut hermot vähän jumittanu. Niin säälittävän lukeman puristin, et pakko alkaa kyl tekeen jtn asialle. Tuntuu et mul on geneettisestikki jotenki ällöttövän tukkoset forkut, ja aina jossain ihme kohmeessa. Reuman ensioire 🤔. En ees muista millon noi ois tuntunu viimeks ei-tukkosilta. Motivoin itteäni vittuilemalla jollekki muulle täs keskustelus 😆. Suoraan sanottuna sairasta. Mut millä liikkeillä? Plate pinch?

Eikös noi ole aikalailla omia juttujaan?
Roikkuminen, puristaminen ja ranteenkäännöt.
Itellä on ainakin vika ihan ok, puristaminen ja roikunta sit vähän niin ja näin.
Tosin kädet on pienet. Voisi kuvitella että sekin vaikuttaa?

Niin ja eikös pinch ole sitten vielä omansa, peukalotreeniä?
Käännöt ylös ei juurikaan tekemistä roikunnan kanssa kait. Ainakaan vastaotteella roikkumiseen. CoC ja vastaoteleuka koen että jotain apua vois olla näppien pitoon.

Mä ohjeistan staattiset jutut eli roikkumiset ja muut pidot niinku toistotkin:
Punainen= 0rir, 0-1s varaa
Oranssi= 1rir, 2-3s varaa
Vihreä= 2-3rir, 4-6s varaa
Sininen= 3-rir, 7-10s varaa

Ei se tarkka vara niinkää merkkaa, mutta kunhan sitä jää. Grippijutuissa mieluiten usein ja iisisti kuin harvoin tappiin asti. Käytännössä siis sinistä ja vihreetä 2-3x viikossa.

Otevoimailu on hyvinkin spesifiä ja sen takia treenitkin pitäs sillai tehdä. Omaa lajia varten tulee eniten tehtyä erilaisia krimppejä ilman peukkua ja pinchit sitten erikseen.

Mä ohjeistan staattiset jutut eli roikkumiset ja muut pidot niinku toistotkin:
Punainen= 0rir, 0-1s varaa
Oranssi= 1rir, 2-3s varaa
Vihreä= 2-3rir, 4-6s varaa
Sininen= 3-rir, 7-10s varaa

Ei se tarkka vara niinkää merkkaa, mutta kunhan sitä jää. Grippijutuissa mieluiten usein ja iisisti kuin harvoin tappiin asti. Käytännössä siis sinistä ja vihreetä 2-3x viikossa.

Otevoimailu on hyvinkin spesifiä ja sen takia treenitkin pitäs sillai tehdä. Omaa lajia varten tulee eniten tehtyä erilaisia krimppejä ilman peukkua ja pinchit sitten erikseen.
Onko sulla ollut judokoita tai muita takki päällä painijoita tallissa? Millaista grippitreeniä olet teettänyt jos ollenkaan? Kiinnostaisi tietää kehittää otevoimaa niin ettei se häiritse lajitreenejä? Otteluissa pitäisi olla rennot ja "pehmeät" kädet, että heittoihin pääsee nopeasti, mutta siinä heiton hetkellä tietysti pitää otteen olla pitävä. Eli ehkä jotain nopeaa puristelua staattisten lisäksi?

On nytkin muutamia kamppailijoita mukana. Aika isossa osassa se voima kuitenkin monessa lajissa on. "Rennot" kädet pitäs olla senkin takia, ettet aja niitä nakkeja umpeen tosipaikan koittaessa. Nopeet puristelut ok, mutta niiden pitäs olla sit korkeen voimantuottonopeuden lisäksi kunnolla raskaita juttuja, ei mitään kevyitä höpöhöpöpumppailuja. Näähän onnistuu juurikin siinä lajissa yhdistäen sen muun tekemisen koordinaation mukaan ja vastustakin löytyy automaattisesti. Eli tietyt ajoitusperusteiset heitot tms. Perusvoimalle peruskamaa eli esim. roikkumisia pyyhkeessä/ lajipyjamassa. Pääasiassa staattisia juttuja, mutta gripperit siirtyy aika hyvin myös sen työtavan vuoksi.

Lampaat sanoo BÄÄ! Joku muinaisjäänne tää on ainaki osalla, joltain geneerisiltä bodailuidoleiltaan tjs. Must use straps for dat maximum tuntuma. Let papa show the magic.
Tai sitten on vaan eri prioriteetit kuin sinulla? Mihin täsmälleen tarviit sitä massiivista grippiä? Niin iso kulli, ettei pysy kädessä, ellei harjoittele kylliksi? Silleen oikeasti, se grippirehvastelu on pelkkää egotrippailua, koska siellä salilla ainoan kiinnostuksen kohteen tulisi olla se lihas jota treenataan, ei se grippi millä treenataan. Siksi on ne versat ja remmit keksitty, mutta eihän sitä voi tajuta, jos on jakelussa saanut niukasti älliä. Seikka jota et tajua, on se, että se grippi on joka tapauksessa aina se heikoin lenkki, eli toistot loppuu, ettei se grippi lopu, ei siksi, että lihas on saanut kylliksi. Toisekseen, ne versat jne. suojaa kättä, kämmenen ihoa, ei tule känsiä, jotka hajoilee ja sitten estää treenit tehokkaasti. Jos ei kisaa grippikisoissa, tuo on lapsellista priorisointia. Varsinkin kun se grippi on sellaisen holkkipolven kourassa, jätkä on kuin kelkannaru, lihaa vähän kielessä. Kasvata 50 sentin hauis, rehvastele sillä, toimii paremmin kuin gripillä rehvastelu..:ROFLMAO:

Mäkin käytän remmejä salilla, vaikka päälaji on kalliokiipeily ja ihan kovalla tasolla. Punttitreenit on nakeille ikäänku lepopäivä. Ellei oo oikeeta tietoa, älkää olettako asioita ja rakennelko omia tarinoita 😊

Ei remmien käyttö mistään papa knows stuff -ajalta periydy. Niitä ny on käytetty iät ajat ja edelleen. Mutta toi nilkkaremmien käyttö ranteessa, ei sormissa/kämmenessä on kyllä tän tiktaktok- ajan tuote. Sama sitten tuon nanotason oletettavan lihasaktivaation perässä juostu mystisyys suoritustekniikoissa.
Sekin on ihan hyvä niksi, esim. jos tekee vipunostoja sellaisessa monitoimitaljassa. Jos käyttää rannelenkkejä ja tekee 20 hidastettua negatiivista, ne on paljon helpommin hallittavissa kuin sama kahvoilla, koska se eliminoi rannenivelen siitä liikkeestä. Sopii sitä kenen tahansa kokeilla, 20 kilon hanttelit tai sama ranneremmillä taljassa, kumpi syntyy helpommin..

Ei muakaan kiinnosta. Grippi tulee samalla ku treenaa jos tulee. Fyysiset hommat jne kehittäny ihan jees jne, & kyllähän se väkisin vähän kasvaa remmi-free. Tollasel effortil ei pysy kuitenkaan ees kaljalavat käsissä. Enkä pidä edes outona, saati komediana, koska semi-yleistä. Yksinkertasesti vaan uskomattoman huonona ideana 🤷. Samaa kategoriaa, ku porukka skippaa täysin keskikropan treenaamisen, & paikat prakaa mystisesti.

Kertoo sen, et oon narsisti kaappisarjamurhaaja daa. Todellisuudessa oon lähes immuuni sille, mitä mun ympärillä tapahtuu tuolla lol.
Mutta pointti on, että se tulee silti, vaikka käyttäisi versoja tai remmejä. Versat ja remmit on vaan siksi, ettei se tanko lipeäisi kädestä, kyllä siitä silti pitää kiinni pitää..

Joo. Just katoin actually mitä olin puristanu tollaseen lekurin puristimeen. Itellä ollu toi golffari just keväästä. Nyt parempi, mut hermot vähän jumittanu. Niin säälittävän lukeman puristin, et pakko alkaa kyl tekeen jtn asialle. Tuntuu et mul on geneettisestikki jotenki ällöttövän tukkoset forkut, ja aina jossain ihme kohmeessa. Reuman ensioire 🤔. En ees muista millon noi ois tuntunu viimeks ei-tukkosilta. Motivoin itteäni vittuilemalla jollekki muulle täs keskustelus 😆. Suoraan sanottuna sairasta. Mut millä liikkeillä? Plate pinch?
Wank wank? Ei sitten ole tullut mieleen, että olet polttanut loppuun ne forkut, kun olet keskittynyt siihen grippiharjoitteluun, ja olettanut että onni aukee siitä? Joo, ei tarvi kysyä, se on yksi syy käyttää niitä remmejä..

Wank wank? Ei sitten ole tullut mieleen, että olet polttanut loppuun ne forkut, kun olet keskittynyt siihen grippiharjoitteluun, ja olettanut että onni aukee siitä? Joo, ei tarvi kysyä, se on yksi syy käyttää niitä remmejä..
Polttanu ilmeisesti ne loppuun sit jo kohdussa 😅. Ja puristusvoima ei todellakaan kasva remmejä käyttäessä, ellei jtn mikroskooppista ärsykettä lasketa. Kunnon remmeillä tankoa voi vaikka roikuttaa lähes täysin niiden varassa. Saa olla eri tavotteita. Itse treenaan pelkkää voimaa, ja kiinnostus minkään sortin bodailuun, ulkonäköpainotteiseen treeniin on äärimmäisen vähäistä. Ei mua nyt silti ollenkaan esim. haittaa jos saan sivutuotteena vähän jtn lihaa. Joku grippi, tai keskikroppa ei voi ikinä olla liian vahva. Kuolettavan heikkoja molemmat voi helposti olla.

Back
Ylös Bottom