Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Näyttäisi pk-seudulla esim Vianor olevan n. 150€, eli täällä se vaan maksaa. Mistä toi 50€ siihen vielä päälle tulee on mysteeri.

Oli kyllä keväällä paineet just eikä melkein, eikä edes pölyiset vanteet.

Ihan liian kallista silti. Sentään hiton kiva odotustila :cautious:
Joo toki varmaan vähä arvokkaammissa hotelleissa on vakuutukset kunnossa ettei käy kuten taanoin jossain kun se yksi rengashotelli paloi ja olikin ihmettelyä mites korvataan asiakkaiden renkaat.

Itse taidan vielä kertaalleen viedä vanhempien traktorihalliin mutta kiihtyvään tahtiin äiti jutellut mahdollisesta poismuuttosta niin sitten on varmaan hotelli etsittävä omille renkaille, vaikka jostain syystä nykyinen taloyhtiö sallii yhden rengassarjan pidon varastossa mikä entisenä taloyhtiön turvallisuusvastaavana ei kyllä siihen aikaan palokuorman vuoksi ollut sääntöjen mukaista.

Joo toki varmaan vähä arvokkaammissa hotelleissa on vakuutukset kunnossa ettei käy kuten taanoin jossain kun se yksi rengashotelli paloi ja olikin ihmettelyä mites korvataan asiakkaiden renkaat.

Itse taidan vielä kertaalleen viedä vanhempien traktorihalliin mutta kiihtyvään tahtiin äiti jutellut mahdollisesta poismuuttosta niin sitten on varmaan hotelli etsittävä omille renkaille, vaikka jostain syystä nykyinen taloyhtiö sallii yhden rengassarjan pidon varastossa mikä entisenä taloyhtiön turvallisuusvastaavana ei kyllä siihen aikaan palokuorman vuoksi ollut sääntöjen mukaista.
Niin ja maksaahan toi kesärengassetti uutena ostettuna 9700€ (vanteet+renkaat) eli en myöskään halua kiireapulaisten rengasliikkeessä sörkkivän vanteita naarmuille.

-Yhen erän jaksoin katsoa NHL lätkää.
-Renkaat vaihdoin itse viimeksi keväällä 2010
-Viime yönä oli pakkasta -2,2
-En vaihdata vielä. Hommaan sisältyy pesu ja tasapainotus varastoinin lisäks.
-Lisäks firman pyörittäjä huomauttelee kuluneista renkaista.

Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Pullaa ja mehua.

iu

Aloin ihan miettimään milloin olen viimeksi käynyt ylipäätään rengasliikkeessä...mahtaa olla yli 15v aikaa.

Saattaa olla että muutama vuosi sitten kävin kyllä ostamassa rengasliikkeestä 4kpl venttiilejä kun oli akuutti tilanne päällä.

Nyt #kahvia.

Sekä vaatteet, että kodintekstiilit mustia tai harmaita?

Minulla on kaksi pyykkikoria, mutta lajittelen koneelliset vielä useampaan ja käytän vielä värinkerääjäliinojakin. On monenväristä pyykkiä ja osassa valkoisia raitoja/tehosteita, niin...
Mietin just että mulla oli nuorena suurinpiirtein kaikki mustaa ja silloin olisi toiminut.

Nykyisellään:
Tummat 40c
Tummat 60c
Valkoiset 40c
Valkoiset 60c
Värilliset 40c
Lakanat ja pyyhkeet 60c
Hienopesu
Villasukat en muista mikä ohjelma
Luutut ja mikrokuituliinat 90c

Eli 9 erilaista koneellista ainakin pyörii tässä kotitaloudessa.

Huh... sain edes 6 oikein.

Menee pyykit muuten ihan samaan koriin ja koneeseen seka pyykkiä, poltin muuten myös piparit pohjaan köksän tunnilla.

Kodinhengetär ja lottaveteraani Sylvikin sanoo PÖH pyykkikorikysymykselle. Toki pesuvaiheessa (yleensä) erottelen 40°, 60° ja pikimustat toisistaan, mutta onhan tuo nyt pelkkää porvarillista hapatusta hymistellä: ei kaikilla ole tilaa säilytellä jokaista riepua erikseen - ellei sitten asettele pyykkikorit keskelle olohuonetta.

Onhan HH huomannut myynnissä olevat lian- ja värinkerääjälappuset? Ne toimivat tehokkaasti. Sylvi suosittelee.

Back
Ylös Bottom