Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kananmunasta ei synny poikasta ennen kuin se hedelmöitetään. Siinä vaiheessa kun se hedelmöitetään syntyy tipu. Eli kananmuna on kuin kuukautiset(ennen hedelmöitystä). Kyllähän naisenkin munasolu kuolee jos sitä ei heldelmöitetä. Siinä vaiheessa kun se munasolu hedelmöitetään syntyy uusi elämä.Ei, se onkin eri asia. Siinä kohtaa se ei ole enää sikiö vaan ihminen. Vähän kuin ero on kananmunan, ja kananpoikasen välillä.
Hyvä muistutus ja tuttu varmasti kaikille nykyajassa.
View: https://www.youtube.com/shorts/b-LEtmWKo_s
Vaikka nykyään tehotuotannossa käytetään kanoja jotka munivat paljon vaikkei munat ole hedelmöittyneitä, vanhan ajan kanaloissa oli kukkoja ja olisit voinut saada kanan syntymään kaupasta ostetusta munasta. Ei se tipu sieltä heti hyppää kun se hedelmöitetään, hautoa sitä pitää silti. Eli vertauksesi kuukautisiin ontuu siinä mielessä. Ymmärrän mitä ajoit takaa, mutta alkuperäinen pointtini säilyy, siinä kohtaa kun kana munii hedelmöitetyn munan se on silti vielä alkio eikä elävä kana, vaikka siitä voisi tulla sellainen, mutta entisaikaan meni yleensä parempiin suihin.Kananmunasta ei synny poikasta ennen kuin se hedelmöitetään. Siinä vaiheessa kun se hedelmöitetään syntyy tipu. Eli kananmuna on kuin kuukautiset(ennen hedelmöitystä). Kyllähän naisenkin munasolu kuolee jos sitä ei heldelmöitetä. Siinä vaiheessa kun se munasolu hedelmöitetään syntyy uusi elämä.
BIologisesti ihmisen elämä alkaa hedelmöityksestä. Jos lopetat jonkun elämän tietoisesti ja harkitusti se on murha. Nämä asiat on faktoja. Se että hyväksymmekö nämä asiat yhteiskuntana on sitten eri asia. Itse en voi tulla raskaaksi joten en missään nimessä osallistuisi mihinkään päätöksen tekoon aiheesta. Ajattelen itse asiaa puhtaasti sen lapsen näkökulmasta. Mitkä on sen oikeudet. Miksi sen pitää kuolla?Vaikka nykyään tehotuotannossa käytetään kanoja jotka munivat paljon vaikkei munat ole hedelmöittyneitä, vanhan ajan kanaloissa oli kukkoja ja olisit voinut saada kanan syntymään kaupasta ostetusta munasta. Ei se tipu sieltä heti hyppää kun se hedelmöitetään, hautoa sitä pitää silti. Eli vertauksesi kuukautisiin ontuu siinä mielessä. Ymmärrän mitä ajoit takaa, mutta alkuperäinen pointtini säilyy, siinä kohtaa kun kana munii hedelmöitetyn munan se on silti vielä alkio eikä elävä kana, vaikka siitä voisi tulla sellainen, mutta entisaikaan meni yleensä parempiin suihin
Kun se ei ole lapsi. Se on sikiö. Sikiötä ei voi murhata.BIologisesti ihmisen elämä alkaa hedelmöityksestä. Jos lopetat jonkun elämän tietoisesti ja harkitusti se on murha. Nämä asiat on faktoja. Se että hyväksymmekö nämä asiat yhteiskuntana on sitten eri asia. Itse en voi tulla raskaaksi joten en missään nimessä osallistuisi mihinkään päätöksen tekoon aiheesta. Ajattelen itse asiaa puhtaasti sen lapsen näkökulmasta. Mitkä on sen oikeudet. Miksi sen pitää kuolla?
Tässä taas nähdään, kuinka vasemmistoliberaalit radikalisoituu ja alkaa seota yhä enemmän kun vasemmistomedian vihapropagandakoneisto tykittää täysillä dehumanisoivaa paskaa eetteriin 24/7. Median pitäisi ymmärtää, että liberaalit ovat jo muutenkin helposti demoralisoituvaa porukkaa, jolla ei ole resilienssiä propagandaa vastaan samalla tavalla kuin konservatiiveilla.Taas on vähän paukkunut, mitähän huumoria Kimmel tästä keksii? Oliskohan kohteina ollu ICE agentit, mutta ilmeisesti kaksi talteenotettua paperitonta kuollut ja kolmas kriittisessä tilassa. Veikkaisin että tämä on kuitenkin Jimmylle vakava asia minkä ympäriltä ei pidä huumoria etsiä.
The victims were migrant detainees, officials said, confirming that no law enforcement officers were hurt. From the roof of a nearby building, crazed sniper Joshua Jahn shot at an unmarked van that was transporting the migrants to the short-term ICE facility, according to police.
The suspect turned the gun on himself as police closed in, they added. The message “ANTI-ICE” was scrawled on unspent shell casings found near his body, officials revealed.
![]()
Who was Joshua Jahn, shooter in deadly Dallas ICE facility attack?
A gunman opened fire on detainees at a Dallas immigration facility, killing one and wounding two before committing suicide on a nearby rooftop.www.foxnews.com
Texas Attorney General Ken Paxton said Wednesday's attack targeted law enforcement. "The attack on ICE in Dallas is yet another despicable assault on law and order," he said. "The epidemic of leftist political violence must end. Democrats have fostered an environment of evil, emboldening radicals to kill, steal, and destroy. But we will never surrender."
"These horrendous killings must serve as a wake-up call to the far left that their rhetoric about ICE has consequences," Homeland Security Secretary Kristi Noem wrote on X, while chiding elected officials who demonize immigration authorities.
"Comparing ICE day in and day out to the Nazi Gestapo, the Secret Police, and slave patrols has consequences," she added. "The men and women of ICE are fathers and mothers, sons and daughters. They get up every morning to try and make our communities safer. Like everyone else, they just want to go home to their families at night."
Sen kummemmin tähän asiaan ottamatta kantaa. Missä kohtaa sikiöstä tulee sun mielestä lapsi, eikä sitä voi enää murhata? Tämä kysymys mun mielestä yksinään on jo niin mahdoton vastata, että aborttia ei voida perustella.Kun se ei ole lapsi. Se on sikiö. Sikiötä ei voi murhata.
Joko hyvien vanhempien puute on peruste ihmisen tappamiselle tai se ei ole. Teidän puoli sen nosti nyt perusteeksi.Orvot lapset eivät liity tähän mitenkään,
Koomassa olevia eikö muistisairaitakaan ei saa laillisesti murhata. Nämäkään asiat eivät ole ihmisarvon mittareita.sikiö ei tietoisuutta ei muistia ei mitään, sen voi terminoida,
Tottakai on. Ihmisen kehitysasteilla on eri nimiä: tsygootti, alkio, sikiö, vauva, taapero, yms. Kaikissa näissä vaiheissa ihmisen sukulaisuussuhde isäänsä ja äitiinsä on että tämä on heidän lapsensa.se ei ole vielä lapsi.
Tottakai ihminen on ihminen.Se ei ole myöskään vielä ihminen se on alkio.
Hengityslaitteista ja tahdistimistakaan riippuvaisia ei saa murhata. Nämäkään asiat eivät määritä ihmisarvoa.Jos se poistettaisiin äidin kohdusta se ei selviäisi.
Siksi että omien lapsien murhaaminen on moraalisesti väärin.Miksei sitä voi terminoida jos synnyttäjänsä ei koe haluavansa sitä?
Väärin. Ks. yllä.Jos se äiti ei halua lasta, se on ihan okei terminoida se alkio joka ei ole vielä mikään lapsi vaan kasa lihaa.
Tämä on hyvin yksinkertainen kysymys johon on tarkkarajainen vastaus. Ihmisen elämä alkaa hedelmöityksessä. Japi heittikin jo monta noista lasten murhaamisen kannattajien roska-argumenteista. Mikään niistä ei kestä minkäänlaista tarkastelua.Sen kummemmin tähän asiaan ottamatta kantaa. Missä kohtaa sikiöstä tulee sun mielestä lapsi, eikä sitä voi enää murhata? Tämä kysymys mun mielestä yksinään on jo niin mahdoton vastata, että aborttia ei voida perustella.
Tämäpä juuri. Käytännössä on yleisesti hyväksyttyä tappaa lapsia aikuisten mukavuuden vuoksi. Näin se vaan on länsimaissa. Järjellisillä argumenteilla tätä asiaa ei pysty muuttaa.Tämä on hyvin yksinkertainen kysymys johon on tarkkarajainen vastaus. Ihmisen elämä alkaa hedelmöityksessä. Japi heittikin jo monta noista lasten murhaamisen kannattajien roska-argumenteista. Mikään niistä ei kestä minkäänlaista tarkastelua.
Totta, olen kannattannut ja kannatan kyllä vieläkin nykyistä lainsäädäntöä mutta jos pitäisi lähteä argumentoimaan abortin totaalikieltäjiä vastaan niin takkiin tulee nyt kun tuosta yltä perusteluita luin. Objektiivisesti katsottuna vastapuolella on paremmat argumentit, joten perusteluksi jää pelkästään lainsäädäntö ja yleisesti hyväksytty tapa länsimaissa.Tämäpä juuri. Käytännössä on yleisesti hyväksyttyä tappaa lapsia aikuisten mukavuuden vuoksi. Näin se vaan on länsimaissa. Järjellisillä argumenteilla tätä asiaa ei pysty muuttaa.
En tiedä kuka on puhunut jostain hyvien vanhempien puutteesta, en minä, enkä ymmärrä argumenttia, ei liity minun argumenttiin mitenkään, edelleen, orvot lapset ei tähän kuulu mielestäni.Joko hyvien vanhempien puute on peruste ihmisen tappamiselle tai se ei ole. Teidän puoli sen nosti nyt perusteeksi.
Koomassa olevia eikö muistisairaitakaan ei saa laillisesti murhata. Nämäkään asiat eivät ole ihmisarvon mittareita.
Tottakai on. Ihmisen kehitysasteilla on eri nimiä: tsygootti, alkio, sikiö, vauva, taapero, yms. Kaikissa näissä vaiheissa ihmisen sukulaisuussuhde isäänsä ja äitiinsä on että tämä on heidän lapsensa.
Tottakai ihminen on ihminen.
Hengityslaitteista ja tahdistimistakaan riippuvaisia ei saa murhata. Nämäkään asiat eivät määritä ihmisarvoa.
Siksi että omien lapsien murhaaminen on moraalisesti väärin.
Väärin. Ks. yllä.
Loisieliö-argumentilla koitetaan vaan tehdä abortista helpommin kestettävä henkisesti. Se ei kuitenkaan muuta faktoja. Se että ihmisellä ei ole paikkaa yhteiskunnassa ei oikeuta tappoon. Tosin tuon tekstin alussahan sä hyväksyt murhan/tapon tietyin reunaehdoin muutenkin.En tiedä kuka on puhunut jostain hyvien vanhempien puutteesta, en minä, enkä ymmärrä argumenttia, ei liity minun argumenttiin mitenkään, edelleen, orvot lapset ei tähän kuulu mielestäni.
Itse toivoisin että eutanasia sallittaisiin ja koomassa ollessani tai jos sairastun muistitautiin, joku päättäisi mun elämän, en ymmärrä miksi minun pitäisi täällä olla kasviksena? Maapallo on muutenkin yliasuttu jo, miksi täällä pitäisi kasveja pitää sairaalan sängyssä?
Kyllä olet oikeassa, sikiölläkin on vanhemmat, se ei silti vielä ole ihmislapsi, se on sikiö. Tämän ikäisellä ihmisen alkiolla ei ole vielä omaa paikkaansa yhteiskunnassa ja sen saa terminoida, mikä on hyvä. Varsinkin kun maapallo on muutenkin yliasuttu jo.
Ei hengityslaitteista tai tahdistimistakaan riippuvaisia saa murhata, olet oikeassa, mutta, sekään ei kuulu tähän. Käytät paljon olkiukkoja näissä väitteissäsi.
Abortti ei ole murha, abortti on raskauden keskeytys. Äidillä on aina oikeus poistattaa loiseliö sisältään kasvamasta näin halutessaan.
Jaha suvaitsevaisto taas vauhdissa.Tässä taas nähdään, kuinka vasemmistoliberaalit radikalisoituu ja alkaa seota yhä enemmän kun vasemmistomedian vihapropagandakoneisto tykittää täysillä dehumanisoivaa paskaa eetteriin 24/7. Median pitäisi ymmärtää, että liberaalit ovat jo muutenkin helposti demoralisoituvaa porukkaa, jolla ei ole resilienssiä propagandaa vastaan samalla tavalla kuin konservatiiveilla.
katso liitettä 274905