Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Hyvästit ovat kaiken hyvän hinta ja mitä näitä oli. Paljon voimia vaikean päätöksen edessä.

Tässä on tosiaan pitänyt pohtia vaihtoehtoja. Ainohan on hyväkuntoinen ja ilmeisesti kortisonin ansiosta syö (valtavasti), mutta kun melanoomalle ei mitään mahda. Voisi jäädä odottamaan syövän leviämistä, seuraisi kissan vointia ja antaisi kipulääkettä. Mitään aikaennustetta ei kukaan pysty sanomaan - voi olla viikkoja tai kuukausia, ennenkuin lisäoireita tulee. Mutta kun ne tulee.

Kissan vieminen viimeiselle piikille on ehdottomasti hirvein asia, mitä olen joutunut elämässäni tekemään.

Kuinkahan eläinlääkärit ja -hoitajat oikein jaksavat työssään? Jospa Ainon eutanasian jälkeen heillä olisi paljon iloisia pentutarkastuksia ja muuta mukavaa loppupäivän ohjelmistossa.

jos ei tuolla jaksa, niin sitten on vain pakko jaksaa

Eläinlääkärin kuukausipalkka: keskimäärin se on Suomessa noin 5 000e

Kissan vieminen viimeiselle piikille on ehdottomasti hirvein asia, mitä olen joutunut elämässäni tekemään.

Tulemme kaikki kuolemaan se on satavarma asia ja 99 varma asia siihen ei liity suurta tarkoitusta ja sankarillisuutta, ainoastaan tuskaa ja pelkoa. Helpolla Aino pääsee vs me kun ei tajua tällaisia funtsia ja joku hoitaa homman siististi maaliin hänen puolestaan.

Tässä on tosiaan pitänyt pohtia vaihtoehtoja. Ainohan on hyväkuntoinen ja ilmeisesti kortisonin ansiosta syö (valtavasti), mutta kun melanoomalle ei mitään mahda. Voisi jäädä odottamaan syövän leviämistä, seuraisi kissan vointia ja antaisi kipulääkettä. Mitään aikaennustetta ei kukaan pysty sanomaan - voi olla viikkoja tai kuukausia, ennenkuin lisäoireita tulee. Mutta kun ne tulee.

Minulla on vanhempi koira siinä pisteessä, että tämä oli suurella todennäköisyydellä viimeinen kesä. Alkaa tassu painaa, ja mitä hitaammaksi käy hänellä liikkeet, sitä enemmän alkaa paine puristaa omaa rintaani. Haluan ajatella, että on aina parempi viedä kuukautta liian aikaisin kuin päivääkään liian myöhään viimeiselle palvelukselle, mutta onhan se helvetin vaikeaa.

Mun mielestä tuossa ei mittään hirveetä, päinvastoin iloinen asia. Oon vieny piikille kaks rekkua ja kissen. Viimeisin tasan 2vko sitten. Rekku oli 15v. Pystyin tarjoamaan hälle parhaan mahdollisen elon. Oli vanhimpia tai vanhin rotunsa edustaja. Eli kuin prisessa, teki mitä halus sai mitä halus. Varmasti oli onnellinen. Pikkuhiljaa riutu pois kun tuli kilometrit täytee. Viimeinen yö oli tosi huonossa kunnossa. Ei tehny pahaa viedä piikille, päinvastoin oli helpotus kaikille. Tottakai siitä jäi tyhjä kolo kotiin ja ikäväkin, sitä tervettä pirteetä koiraa, ei viime aikojen tai päivien vanhaa sairasta koiraa. Ei jäänyt surua vaan iloa ja kauniita muistoja.

Normaali elon kulku, ei siitä pidä masentua ja jäädä märehtimään. Tilalle otetaan uus rekku tai kissa. Se painetaan piikille ja otetaan taas uus. (en oo ihan just ottamas :D).

Voi toki otta kilpikonnan niin hän laittaa sut piikille.

Kuntoilusalilla uusittiin kesällä lähes koko laitekanta ja eilen huomasin, että sinne oli ilmestynyt myös ruotsalaisen verivihollisen ylätalja ja alatalja. Vihollisuuksista ja valmistusmaasta huolimatta koeponnistin ylätaljan ja onhan tuollaisessa oikeassa old school -tyyppisessä ylätaljassa ihan eri fiilis kuin esim. jossakin Gym80-merkkisessä pilipalivehkeessä. Ei silti voita 1900-luvun Kraftwerkin ylätaljaa.

Sen lisäksi on syytä kysyä, että jos ei kapakkahommia, niin miten tekstiviestihommat?

onhan niitä, tekstiviestiä vastaanottimeni ei ole vastaanottanut pariin viikkoon

voi olla, että piipahdan #ajankuluksi

0,0 tuotteen äärellä

kotonakaan kun ei viihdy!
viime viikonlopun jo könnäsin! olisiko toinen/kolmas tänävuonna ollut se

JokaJumalan arkiehtoon kun jo yksin kotona könnää niin ei vaan enää viikonloppujakin jaksa viettaa saman harrastuksen parissa

Montako iltaa notkut terassilla, että saat Olvin osingot (jotka kilahti juuri tilille) kulutettua?

valitettavasti olen luopunut olvin omistuksistani, ei tule kaljarahoja sieltä enää

Back
Ylös Bottom