Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

mitäs sitten nämä esinmerkikis NAISten kumitissit? Miesten kovassa huudossa olevat turkin matkat, NAISten aivam kamalat töttöröhuulet

eihän niilläkään mitään saa, mutta silti imiset niistä maksaa
Kellon sentään voit myydä jatkossa.
Joillakin on tatskoja tonneilla eikä niitä enää myydä käytettynä. Auto tai vastaava menettää lähes kaiken arvonsa lopulta.

Kumitissejä ei voi koskaan arvostaa liikaa.

Mitäpä hyötyä mistään lopulta on?
Halpakin kello näyttää aikaa, mutta miksi juosta kellon mukaan?
Havallakin autolla pääsee, mutta miksi lähteä mihinkään?

"Minä sanoin sydämessäni: antaudunpa iloon, nautin elämän onnesta! Mutta sekin oli turhuutta. Naurusta minä sanoin: joutavaa!, ja ilosta: mitä hyötyä siitä on? Päätin sitten virkistää itseäni viinillä – päästämättä silti viisautta ohjaksista – ja sillä tavoin antaa mielettömyydelle vallan, kunnes näkisin, mitä ihmisen on paras tehdä vähinä elinpäivinään tämän taivaan alla.
Minä ryhdyin suuriin töihin: rakensin itselleni taloja, istutin viinitarhoja sekä puistoja ja puutarhoja, joissa kasvoi kaikenlaisia hedelmäpuita, tein itselleni lammikoita kastellakseni niiden vedellä metsikön puita. Minä hankin orjia ja orjattaria, ja heitä syntyi myös talossani; minulla oli karjaa, raavaita, lampaita ja vuohia, enemmän kuin kenelläkään, joka oli hallinnut Jerusalemissa ennen minua. Kokosin itselleni myös kultaa ja hopeaa, kuninkaiden aarteita ja maakuntien rikkauksia. Minä hankin laulajia ja laulajattaria ja miehen nautintoja: vaimon, jopa useita vaimoja. Minä tulin mahtavaksi, mahtavammaksi kuin yksikään edeltäjäni Jerusalemissa. Silti säilytin kaikessa viisauteni. Minä en evännyt silmiltäni mitään, mitä ne halusivat, enkä kieltänyt sydämeltäni yhtäkään iloa. Vaivannäköni tuloksista minun sydämeni iloitsi, sen palkan sain kaikesta ponnistelustani. Mutta kun tarkastelin töitä, joita käteni olivat tehneet, ja vaivaa, jonka olin nähnyt, minä havaitsin: kaikki se oli turhuutta ja tuulen tavoittelua. Mistään ei ole mitään hyötyä auringon alla." - Saarnaaja

Jos on lattiamaton alla luujauhotasoitetta, niin lähtee karbidikuppilaikalla - ei kannata vetyttää ja kaapia. Hiomapapereilla ei inahdakaan.

Pikkasen pölisee ja raadonhajua päästää.

IMG-4684.jpg

Kyllä mekaanisissa kelloissa myös aikamoisia laatueroja on. Halvemmissa saattaa speksit olla -15s viiva +30sec heitto per päivä. Ja eivät edes välttämättä pysy niissä. Plus muu eri kestävyydessä jne. Normilaatukellot +-5sec, Rolex +-2sec. Kvartsikelloa vastaan joka ei tartte latausta, mutta erittäin tarkka, on vähän vaikeampi järjellä perustella. Mulla 20 vuotta vanha Omega aqua terra kvartsi +1sec/viikko. Tarkimmat kellot taitaa olla Seikon kvartsit, ne kyllä maksaakin. Mut joo fiilispohjalta näitä hommataan, jos niitä ei saa, hankinta on järjetön.
13 tunnin testin jälkeen voidaan todeta että kyseessä lienee aito rouleks.
katso liitettä 272825
Jos puhutaan vaikka seikon kelloista, kinetic joten ei tarvi patterin vaihtoa, atomikellosta oikea aika prikuulleen ja safiirilasi jne. Mutta aika vitusti halvempi ku vaikka rolex.

Minulla kaksi seikoa, provinssissa käytin toista, ja yhdellä tai kahtella maitokauppareissulla toista: tänäSuvena

no: ostan toisaalta musiikkinikin vinyylinä vaikka laserlevy olis vaihtoehto

vinyyli vain on vähemmän tylsä, kun sen laittaa pyörimään

Jos puhutaan vaikka seikon kelloista, kinetic joten ei tarvi patterin vaihtoa, atomikellosta oikea aika prikuulleen ja safiirilasi jne. Mutta aika vitusti halvempi ku vaikka rolex.

Todellakin näin. Ei kelloa kovinkaan akuutisti tarvitse muutenkaan, kun niitä on joka paikassa ja varsinkin kun puhelimesta löytyy. Kyllä se merkitys mitä se on ja tekee enempi löytyy jostain tyylin puolelta, tai kellojen harrastamisen puolelta muutoin. Ei mies hirveästi voi koristautua vaatteiden lisäksi näyttämättä homppelilta tai rap-artistilta. Ja Seiko on kyllä hieno valmistaja, heillähän on maailman tarkimmat rannekellot.
Tony-Soprano-Rolex-President.webp

Todellakin näin. Ei kelloa kovinkaan akuutisti tarvitse muutenkaan, kun niitä on joka paikassa ja varsinkin kun puhelimesta löytyy. Kyllä se merkitys mitä se on ja tekee enempi löytyy jostain tyylin puolelta, tai kellojen harrastamisen puolelta muutoin. Ei mies hirveästi voi koristautua vaatteiden lisäksi näyttämättä homppelilta tai rap-artistilta. Ja Seiko on kyllä hieno valmistaja, heillähän on maailman tarkimmat rannekellot.
katso liitettä 272829

ei se ollutkaan aivan samanlainen, mutta eilen katsoa että tuollanen olisi myynnissä

Noita sushilautaskelloja ei pitäisi myydä alle 20cm ranteisille, näyttää niin ketkulta.

Noita sushilautaskelloja ei pitäisi myydä alle 20cm ranteisille, näyttää niin ketkulta.
Eihän nyt ole edes yhtään isoa kelloa ollut mainittu. Joku 46mm Panerai vaatii jo todella miehekästä rannetta.

Jonkun toisen ihmisen rahankäytön miettiminen on muuten aika erikoista. Klassisesti ei ole keneltäkään pois.

Miksi mulla on rolle ja possu? Koska halusin ja pystyin. Ei siinä sen kummempaa ole. En myöskään ihmettele, jos rikas ihminen ajaa skodalla ja ranteessa seiko.

Kellon sentään voit myydä jatkossa.
Joillakin on tatskoja tonneilla eikä niitä enää myydä käytettynä. Auto tai vastaava menettää lähes kaiken arvonsa lopulta.

Kumitissejä ei voi koskaan arvostaa liikaa.
Tuollaiset jouduin kustantamaan aikanaan, taisi olla sellainen kymppikiloeuron paukku ellen ihan väärin muista. Säästäväistä kuntia silloin operaation maksun aikana aika paljonkin harmitti höylätä tuollainen summa tililtä. Siihen operaation jälkihoitoon kuului jostain syystä sellaista kevyttä kohteiden hierontaa, jossa sitten avustin. Siinä vaiheessa tulin jotenkin toisiin ajatuksiin, jotta ehkä tämä ei nyt ihan katastrofaalinen sijoitus ollu sittenkään.

Back
Ylös Bottom