Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Se on vähän ku sama valittaa lääkärille jotain kipua, ja sit kysytään et onko se siedettävää. No kai se on, kun oon sitä sietänyt enkä vielä kuollut, mutta ei se silti tarkoita että tilanne on siedettävä tai hyvä. Meillä työterveydessä tykkäävät kirjata noita siedettävyys-asioita ja sit niiden pohjalta tehdä hyvin vähän tai ei mitään konkreettista.
Nojoo noi on vähä. Sairaalas leikkauksen jälkeen valittelin kun en saa nukuttua, kun särkee niin että järki lähtee. Että jos jotain panadolia vahvempaa sais yöks.
No en saanu.
Aamukierrolla si hoitaja kertoo pokkana lääkärille mun edessä, että potilas ei tarvinnu vahvempaa lääkettä. 🤨 kai si seki kirjattu siedettävänä. 😁

eikö kuntoilusalilla ja viikonloppuisin kapakoissa muiden imisten seuranta piisaa?

Minulle piisaisi
Entäs jos ei käy kapakois ja kuntosalilla ei kukaan puhu? Työkin melko yksin tehtävää, niin ainoa sosiaalinen elämä on muija. 🤔

niin Minähän käyn kuntoilusalilla ja kapakoissa ja silti sosiaalista elmää ei ole

Ikinä ei kannata vähätellä mitään oiretta. Aina pitää valittaa helvetillisiä tuskia. Kaikki oireet potenssiin kymmenen.

Kivunlievitys on käsittääkseni heikossa hapessa Suomessa. Kuolevalle potilaalle ei voi määrätä kunnon kamaa riippuvuuden pelossa.

enhän Minä esinmerksi kapakoissa kenellekkään puhu vaan kuuntelen vaan ku muut puhuu

niin Minähän käyn kuntoilusalilla ja kapakoissa ja silti sosiaalista elmää ei ole
Kirjotusten perusteellahan naiset lähestyy sua? 🤔

Mua taasen ei lähesty miehet eikä naiset, ei sitten missään.
Salilla kyllä miehet kyräilee sillai ku sitä ei huomais. 😁 on muute välillä häiritsevää ku 10 ukkoo kyylää vähä väliä 🤨
Jostain syystä kyllä yksikään naisimmeinen ei si huomaa si vahingosaakaan vaikka päälle astus.

Ikinä ei kannata vähätellä mitään oiretta. Aina pitää valittaa helvetillisiä tuskia. Kaikki oireet potenssiin kymmenen.

Kivunlievitys on käsittääkseni heikossa hapessa Suomessa. Kuolevalle potilaalle ei voi määrätä kunnon kamaa riippuvuuden pelossa.
Jep. Mä oon kyl niin tyhmä etten juuri mene lääkäriin ennenku joku osa irtoo, ja ku kipua sietää ni sillonki aatellaan ettei tuo kai satu ees. Kyl se saakeli sattuu vaikka ei huutais ääneen. 😅

Jos jotain ilosta haluaa vaihteeks, niin työ on luultavasti likasimmasta ja melusimmasta päästä mitä Suomesta löytyy. Ja raskasta ku perkele, hyvä valinta rampana 😂
Mutta ai että tykkään tästä. 😎

Juuri eilen threadsin puolella aiheutti pahennusta jonkun miehen laittama kuva jossa kuvatekstinä jotenkin näin "jos hän ei kohtele sinua kuin kuningasta, niin miksi hän luulee ansaitsevansa kuningattaren kohtelun" tjs. Okei lopputeksti häneltä oli varsin tökerösti kirjoitettua sovinisti paskaa, vaikka tajusin kyllä sen pointin mitä hän haki ja moni feministi oli jo vetänyt saharan verran hiekkaa dyyneihinsä niin oikeeta keskustelua ei päässyt syntymään.

Anyways pointti se mitä taisin sanoa jossain ketjussa aiemmin omista havainnoista, että parhain suhdedynamiikka on tökerön kuvatekstin kaltainen. Oon itse pari kertaa ollut se likainen kerjäläinen vain nostamassa kuningatarta ylös ja se ei riitä. Mutta jos itse saan kunnioitusta/fiilistä että toinen nostaa mua, niin palautan sen puolitoistakertaisena.

Ehkä jatkoa toisessa ketjussa koska tässä postauksessa liian vähän tissejä, alkoholia ja tennishameita
Oon kyllä samaa mieltä että jos mua kohdellaan kuin kuningatarta niin tietenkin mies ansaitsee kuninkaan kohtelua. Ja toki olenkin kohtelias ja kiltti. Enkä oo sanonu että ainakaan vielä ei oo tunteet kuitenkaan noussut niinkuin olisi toivottavaa

Puola on ymmärtääkseni yksi muukalaisvastaisimpia maita Euroopassa. Saa korjata, jos käsitys on väärä, mutta tässä lienee yksi syy siihen, että kansalaiset näyttävät kovin homogeenisilta. Siellä on vaikeuksia valkoisellakin maahanmuuttajalla.

Pitäis ehkä erottaa maahanmuuttajat ja laittomat maahan tunkeutujat toisistaan. Puola on ollut tiukka laitonta maahanmuuttoa vastaan "asylum seekers", eli ihmissalakuljetusmatkan ostaneita kiertolaisia ei oteta. Muutoinhan (tai juurikin sen takia) rikostilastoissa Euroopan häntäpäässä (kuten Suomikin) kun maahanmuutossa ollut vähän maalaisjärkeä mukana.
Ylehesarin toimittelijoille syntyy tällaisesta velvollisuus valehdella Puolasta ja mustamaalata sitä "valkoisellakin vaikeaa" tms.

Totuus, EU recidents permits no1, 2/3 EU:n työluvista, 188 000 ulkomaalaista puolalaisen sosiaaliturvan piiriin 2022 jne jne.

View: https://www.youtube.com/shorts/Bf2tCn8i_xk

Puola on ymmärtääkseni yksi muukalaisvastaisimpia maita Euroopassa. Saa korjata, jos käsitys on väärä, mutta tässä lienee yksi syy siihen, että kansalaiset näyttävät kovin homogeenisilta. Siellä on vaikeuksia valkoisellakin maahanmuuttajalla.
Ensimmäisen lauseen kohdalla olen kuullut version, että tämä koskee lähinnä islamilaisten maiden ihmisiä. Toinen lause käsittääkseni faktaa. Kolmannen kohdalla en osaa sanoa muuta kuin että valkoiselle turistille on oltu äärimmäisen ystävällisiä. Jos on esimerkiksi kysynyt apua lippuautomaatilla yms, niin aina yritetty auttaa vaikka yhteistä kieltä ei löydykään. Liikenteessä ovat kiilaavia kusipäitä, mutta muulloin mukavia.

Kun maan lähihistoriassa Auschwitz, sekä vuosikymmeniä Neukkulan kommarien alistuksessa olemista, niin eivät varmaan ekana haluta heittäytyä woken tähden johonkin kulttuuriseen pakotukseen, anteeksipyytelemään muslimeilta oman maan tapoja ja antamaan pois oman maan rajan valvonta, koska yön Timot ja EU:n hyvesignalointi vaatii.
Hyvinhän heillä on mennyt BKT kasvanut voimakkaasti, rikostilastot alhaiset ja haluttavuus hyvä tulijoita on.

Puolalaisethan itse muuttavat käsittääkseni sankoin joukoin ulkomaille työn perässä. Brexitin myötä Englannista hävisi putkimiehet, rekkakuskit ja maataloustyöntekijät.

Se on vaan harmi kun katolisuuteen liittyvä kulttuurinen pakotus ja kansalliskonservatiivit tekevät politiikkaa rajoittamalla jyrkästi ja sanktioimalla naisten lisääntymisterveyttä, valinnan vapautta ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden toimintaa.

Näiltä osin Puola on paska maa.

Jos vain olisi itsevarmuutta, jättäytyisin pois työelämästä, veivaisin osakkeilla päivä/viikkokauppaa ja nostaisin härskisti työttömyyskorvausta. Jos töihin määrättäisiin, esittäisi varttihullua, että pääsisi takaisin kotia päivärahalle.
En usko että ansioissa montaa saturaista kuussa häviäisi. Koska elämme niin pähkähullussa systeemissä.

Toinen kysymys olisi, kuinka sitä erakoituisi ja tippuisi pois kartalta maailman menosta, jos ei enää kävisi yhtään missään tai tapaisi ketään. Jotain sosiaalista toimintaa olisi kuitenkin pakko kehitellä ruudulla päivystämisen lisäksi.

Varmaan sama tähänkin. Lisänä jos ei olis huollettavia. Hyö ansaitsee "varmat", tasaiset, hyvät tulot. Sillä olenhan heidät itse siittäny. Munasta.

Itte en usko että henk koht tippuis kartalta ja erakoituitsi. Päinvastoin, olis aikaa ja energiaa käydä jossain, kun ei tarvis 8h päivä kökkiä etätoimistossa. Olis kyllä tekemistä. Voisin hyvin hääriä lasten harrastuksissa apustajana. Johon jatkuvasti pyydellään, mutta ei oo resurssia antaa. Opiskella jotain naisvaltaista alaa, ihan vaan sauna-iltojen vuoks. Ja sit vois ihan vaan olla. Hyvin menis päivä kaks viikosta, jolloin ei tekis mitään. Jos pakko jotain tehä niin kävelis vaikka mettässä.

Back
Ylös Bottom