Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alppila kyseessä. Vallilan rajalla. Ja tuo rauhallisuus/seesteisyys on toki vähän subjektiivinen juttu ja riippuu mihin vertaa. Lähinnä ajattelen, että sijaintiin nähden hämmentävän rauhallinen paikka, kun tässä aika ytimessä on. Ja jos vertaa noihin lähiöslummeihin missä aiemmin asuin. Mutta sitten jos vertaa oikeaan maaseudun rauhaan niin eri asia tietty.Siis jos kilsan päässä Kalliosta asuu (olisko kirjasto vaikka se 0-piste) niin ilman tarkempaa tietoa ei mitään rauhallista/seesteistä aluetta usko.
Ei sinänsä mitään väliä, mutta olisi kiva tietää, mikä tällainen utopia on.
Mutta se on ainakin varmaa että Tiina ei ole Lissu
Kunnon Sugar Princess Sylvillä.
Isoja on myllyt. 6MW kone, konehuone 170m korkeudessa, rupelin halkaisija 162m. Vaikea saada juuresta sellaista valokuvaa, että perspektiivi hahmottuisi.
Pääosin ne spurgut ja nistit pyörii omissa porukoissaan, ehkä kerran tai pari muutama yksinäinen kulkija tullut pyytämään euroa tai kahta tai tulta. Harvemmin ainakaan täällä missä itse asun aiheuttavat häiriötä ulkopuoliselle. Välillä nujuavat keskenään tms. Toki on itsellänikin ennakkoluuloni Helsingistä, aina kun päätyy visiitille Helsingin ydinkeskustaan rautatieaseman huudeille, niin on kauhean ylikuormittunut olo kun palaa takaisin kotiin.Yksi olut tänään. Vain yksi.
Festarikansaa viilettää tuossa minun takapihalla. Ei siis oikeasti ole takapihaa, mutta tuossa 50m päässä kadulla. Onkohan tää kaupunkilaiselämä sittenkään minun juttu. Kyllä tämä lähiön voittaa.
On muuten siistiä asua melko lähellä ydinkeskustaa, mutta kuitenkin rauhallisella alueella. Paljon seesteisempää on meno kuin lähiössä. Tosin jos lähtee yli kilometrin väärään suuntaan niin päätyy tuonne Kallio/Sörnäinen alueelle spurgujen ja nistien sekaan.
Nyt olen keksinyt alueen jossa asua jos/kun tänne Suomeen jään. Se on toki aika kallista seutua koska kaikki muutkin sinne halajaa.
Mutta yleisellä tasolla on mukavaa asua täällä kun suurin osa kanssakulkijoista on selvin päin useimmiten. Enimmäkseen iloisia ihmisiä tulee vastaan. Lähiöissä noin 20-30% vastaantulijoista oli hämärää porukkaa. Täällä paljon perheellisia ja urheilullisen/hyvinvoivan näköistä porukkaa.
Hyvässä ja pahassa, toki olen tässä nyt vähän harjoitellut irtaantumaan jatkuvasta puhelimen näpertylystä muutenkin. Tylsyyden sietäminen on välillä ihan hyväksi aivoille kun ei kokoajan ruoki itseään aktiviteeteilla ja ärsykkeillä. Voi sitä muutakin tuijottaa kuin somea. Netti on täynnä virikettä ja ärsykkeitä.Laitoin somet kokonaan pois vuosia sitten, ei ole kyl ikävä ollu. Ei niille oikeesti ole tarvetta, turhaan ihmiset tuijottaa sitä kännykän näyttöä riippuvaisena. Salilla 90% kävijöistä ei kykene tekemään edes yhtä sarjaa ilman instan tuijotusta joka välis. Töissä ajellaan trukilla naama kii kännyn ruudus.