Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jos ei henki lähde, niin paljonkohan maksaa kolaroida tolleen isommin Nordschleifella? 🤔 Jos kaiteiden korjaus maksaa melkein 160e/metri ja radan sulkeminen 1350e/tunti niin siinä tulee äkkiä aika iso lasku. Plus työmiesten palkat, turva-auton palkka, hinaukset ja alvit. Ja vakuutus ei tietenkään korvaa autoa jos tuolla sen rikkoo.

Jos ei henki lähde, niin paljonkohan maksaa kolaroida tolleen isommin Nordschleifella? 🤔 Jos kaiteiden korjaus maksaa melkein 160e/metri ja radan sulkeminen 1350e/tunti niin siinä tulee äkkiä aika iso lasku. Plus työmiesten palkat, turva-auton palkka, hinaukset ja alvit. Ja vakuutus ei tietenkään korvaa autoa jos tuolla sen rikkoo.

En tiedä miten homma toimii, mutta pienellähän tuosta selviää jos vaan nuo (ja henki ja terveys säilyi). Eli oma auto menis omasta jostain radalle otetusta vakuutuksesta ja sitten Porsche samasta tai sen kuskin vakuutuksesta. Mutta jos esim joutuis maksamaan toiselle uuden Possun tötöilyn takia, niin sitten meneekin muutama satatonnia… Tuolla ei varmaan normi liikennevakuutukset ja kaskot päde?

En tiedä miten homma toimii, mutta pienellähän tuosta selviää jos vaan nuo (ja henki ja terveys säilyi). Eli oma auto menis omasta jostain radalle otetusta vakuutuksesta ja sitten Porsche samasta tai sen kuskin vakuutuksesta. Mutta jos esim joutuis maksamaan toiselle uuden Possun tötöilyn takia, niin sitten meneekin muutama satatonnia… Tuolla ei varmaan normi liikennevakuutukset ja kaskot päde?
Pitää tosiaan olla ihan oma vakuutus ringille, just selvitin ja osassa vakuutusehtoja on mainintoja, että vakuutus ei kata vahinkoja yksisuuntaisilla, kaksikaistasilla maksullisilla moottoriteillä Saksassa tms joita on tosiaan tuo yks. Tai sit omavastuut on isompia.

Jos kaiteiden korjaus maksaa melkein 160e/metri ja radan sulkeminen 1350e/tunti niin siinä tulee äkkiä aika iso lasku.
En tiedä millanen onnettomuus, redditistä noita laskuja (radalle) löytyy.

i7hdkb0e1vye1.jpeg

Olin tänään salilla vähän yli kuusi. Oli kyllä yllättävän miellyttävää heti sen jälkeen, kun sain itseni sängystä liikkeelle 5:28. Salilla oli koko treeniaikana yhteensä vissiin neljä muuta ihmistä, joten hyvin nousi muistiin se, että miksi minä tykkään aikaisesta treeniajasta.

Eli nyt pakkorutistus tästä itselle rutiini.

Kävin Malmin sairaalassa verikokeissa. Kelakortti koneeseen ja jononumero A9 lähen kävelee labrakäytävälle ni siellä jo hoitaja avaa oven ja huutaa A9 sisälle. Melko nopeeta.

Tästä apteekkiin ostamaan lääkkeitä hinta 287,76€ maksoi minulle 10€.

Kauan eläköön hvinvointivaltio!

(y)

En tiedä missä tämä mutta siis ainakin täällä päin jos ei ole vapaana ne viedään asiamiespostiin esimerkiksi K-Cittariin tai vastaavaan. Onko sitten eri käytännöt vai mikä homma.

Tuollainen oli aikaisemmin aivan mahdollista, mutta se taisi olla sitä aikaa, kun Posti ei ollut vielä parantanut palvelujaan. Noutopiste olisi sen automaatin lähellä, mutta paketti taitaa pötkötellä terminaalissa odottelemassa. Eilen kävelin automaatin ohitse ja sieltä oli parhaillaan joku rouvaoletettu hakemassa pikkupakettia, joten tänään oletettavasti ainakin joku saa lähetyksensä.

Olin tänään salilla vähän yli kuusi. Oli kyllä yllättävän miellyttävää heti sen jälkeen, kun sain itseni sängystä liikkeelle 5:28. Salilla oli koko treeniaikana yhteensä vissiin neljä muuta ihmistä, joten hyvin nousi muistiin se, että miksi minä tykkään aikaisesta treeniajasta.

Eli nyt pakkorutistus tästä itselle rutiini.
Jeah. Salilla klo 5, siitä töihin. Hyvin on tilaa aamusin. Ei ollu ees valot päällä ku menin. 😎

Liitteet

• IMG_2492.webp
    IMG_2492.webp
    106,4 KB · Katsottu: 105
Tuollainen oli aikaisemmin aivan mahdollista, mutta se taisi olla sitä aikaa, kun Posti ei ollut vielä parantanut palvelujaan. Noutopiste olisi sen automaatin lähellä, mutta paketti taitaa pötkötellä terminaalissa odottelemassa. Eilen kävelin automaatin ohitse ja sieltä oli parhaillaan joku rouvaoletettu hakemassa pikkupakettia, joten tänään oletettavasti ainakin joku saa lähetyksensä.
Kuulostaa jokseenkin merkilliseltä. Olen siis tehnyt tuota automaattien täyttöä aiemmin ja tuo ainakin toimintatapa, että jos se paketti ei sinne mahdu joko kokonsa tai täynnä olevien lokeroiden vuoksi niin se siirretään asiamiespostiin, josta sen voi sitten noutaa, kun sinne hyllyttävät. Kenties voisit asiakaspalvelun kautta laittaa viestin, että voisivatko toimia tällä tavoin, että siirtävät sinne noudettavaksi?

Kuulostaa jokseenkin merkilliseltä. Olen siis tehnyt tuota automaattien täyttöä aiemmin ja tuo ainakin toimintatapa, että jos se paketti ei sinne mahdu joko kokonsa tai täynnä olevien lokeroiden vuoksi niin se siirretään asiamiespostiin, josta sen voi sitten noutaa, kun sinne hyllyttävät. Kenties voisit asiakaspalvelun kautta laittaa viestin, että voisivatko toimia tällä tavoin, että siirtävät sinne noudettavaksi?

Katsohan vain, Posti on saanut vihdoin chatin takaisin. Avautuikin hieman nopeammin kuin palvelunumero.

"Näyttäisi että paketti on toimitettu noutopisteesesen,, mutta sille ei ole tehty hyllytystä! Minäpäs laitan heille viestiä että tekevät hyllytyksen 😊"

Eli ei pötkötä enää terminaalissa, vaan noutopisteessä, joka on ilmeisesti nyt ruuhkautunut, kun ihmiset eivät nouda pakettejaan automaatista.
Josko se noutotekstari tulisi kuiten tänään. 🤞

Ameriikan tuotteen saaga ei ole vielä päättynyt. Minulla ei ole vielä uuden lähetyksen seurantanumeroa... mutta oletettavasti postittavat uuden erillisen lähetyksen, ei sitä samaa joka palautui heille... en ole vielä kinunnut edellisen selvityksen rahoja takaisin tullilta, kun ei nyt tiedä millä seurantanumerolla siellä on uusi lähetys tulossa.

Kai tämän kaiken tarkoitus on varmistaa, että ihmiset tilaavat vain ja ainoastaan EU-maista.

Viimeksi muokattu:
Minä väijynyt edelleen FedEx-miestä kotona... Onneksi on tämä korkeatasoinen taideprojekti meneillään. Muuten olisi tylsähköä viettää kotona koko päivä. Vaikka eipä sadekeli kovin houkutakaan ulkoilemaan. Paitsi jääkaapissa on sillipurkki mutta ei yhtään pikkuista perunaa ☹️
Pitänee tehdä edes munasillivoileipä.

Ameriikan tuotteen saaga ei ole vielä päättynyt. Minulla ei ole vielä uuden lähetyksen seurantanumeroa... mutta oletettavasti postittavat uuden erillisen lähetyksen, ei sitä samaa joka palautui heille... en ole vielä kinunnut edellisen selvityksen rahoja takaisin tullilta, kun ei nyt tiedä millä seurantanumerolla siellä on uusi lähetys tulossa.

Kai tämän kaiken tarkoitus on varmistaa, että ihmiset tilaavat vain ja ainoastaan EU-maista.
Briteistä ja Kiinasta tilannu tavaraa, ne on aina kyl tullu kiitettävästi perille. Mut kai toi aina on lottoomista. Suomen posti ny on surullisen kuuluisa, niin eiköhän muilla mailla samaa ongelmaa.

Back
Ylös Bottom