Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kyllä se taitaa olla edelleen viisasta haalia noita läskilääkkeiden valmistajien osakkeita.
Jep, lihavuus vaan lisääntyy ja epätoivo painon poistumiseen sysätään vaan enempi lääkkeiden varaan. Suuntahan on vuosia ollut lihavuuden julkinen ihannointi, ja selittely kuinka ei ole kenenkään oma syy jos painaa 300kg.

Paljonko on huoneen pisin sivu? Mulla taitaa olla aika liki 3m tykin linssistä kankaaseen.. Mun "teatteri" on pieni makuuhuone missä osin viisto katto, muuten olisi huono, mutta viistoa kattoa vasten kangas ja taakse jää just passelisti tilaa kovaäänisille (akustisesti läpinäkyvä kangas). Huoneen kyljessä on onneksi vaatehuone minkä oviaukkoon tykki menee kivasti.

Jos kankaan taakse ei kovaäänisiä saa niin sitten keskikaijjutin ja lähitykin ainoa yhdistelymahdollisuus lienee taso missä keskikaijjutin on tykin alla. Ei optimaalinen, mutta ei se huonokaan ole.
Vajaa 3m ehkä saisi, kun laittaisi kankaan takaseinälle, mutta sitten tuoleja ei saisi järkevästi.

Kyllä toi 83” töllö parin metrin päästä katsottuna on ihan ok. Ja kun äänentoisto on aika jykevää, saa teatterifiiliksen oloista menoa.

Jos vielä eläkkeelle jäätyämme asutaan tässä kämpässä, pistän työhuoneiden välisen seinän nurin, niin saa kunnon teatterin.

Kelit on kyllä aivampaskat.

onely, varustus, kysms

IMG_5971.webp

Lihavilla valitettavan usein odotus, että joku muu esim. lääke tekee työn laihdutuksen eteen. Eihän sitä herranen aika ite ruveta rajottaan syömistä 🤯
Minulla on vahva käsitys siitä, että ylipainoiset ja lihavat ihmiset laihduttavat satoja kiloja elämänsä aikana. Laihdutus ruokaa rajoittamalla ei ole ongelma. Ongelma on pysyminen uudessa alhaisemmassa painossa. Kun vuosikausien kymmenien kilojen jojoilulla on saatu elimistön nälänsäätely ja aineenvaihdunta entistä sekaisemmaksi, koska keho pyrkii entisiin mittoihin, koska lihavilla ihmisillä tuppaa suolisto- ja aivokemia toimimaan epäedullisesti, koska taustalla voi olla syömishäiriö tai ruokaa käytetään tunnesäätelyyn ja on kenties jo lapsuudessa opittu huonoja syömistapoja ja lisätty siten rasvasolujen määrää, niin minä ymmärrän hyvin, että vaikeaa on.

Jahi aika lähestyy. Kaikki Berettanaiset- ja miehet, muistakaa tarkistaa itsesäätyvän kaasumännän kuningaspultti, ettei ole päässyt itsestään löystymään. Muuten on paholainen ovellalle, kun päästää 1. Elokuuta 89-mörköpötkylöitä menemään.

Liitteet

• 20250628_122549.webp
    20250628_122549.webp
    28,7 KB · Katsottu: 36
Koittanut käyttää kävelylenkkejä hyödyksi ja kuunnellut podcasteja, toki esim. Utin/Miken jutut on hyviä ja sitten kuunnellut väkevä elämä podcastia jossa on oikeasti ammattilaisia äänessä. Kyssäri kuuluukin onko heittää hyviä sellaisia jotka on vastaavanlaisia?
Puheenaihe youtubessa on mukavan vaihteleva podcast. No, ehkä sinne politiikka-aiheisiin kuitenkin kallellaan. Siitä iso suositus varsinkin jaksoille, joissa vieraana Liisa Keltikangas-Järvinen.

Minulla on vahva käsitys siitä, että ylipainoiset ja lihavat ihmiset laihduttavat satoja kiloja elämänsä aikana. Laihdutus ruokaa rajoittamalla ei ole ongelma. Ongelma on pysyminen uudessa alhaisemmassa painossa. Kun vuosikausien kymmenien kilojen jojoilulla on saatu elimistön nälänsäätely ja aineenvaihdunta entistä sekaisemmaksi, koska keho pyrkii entisiin mittoihin, koska lihavilla ihmisillä tuppaa suolisto- ja aivokemia toimimaan epäedullisesti, koska taustalla voi olla syömishäiriö tai ruokaa käytetään tunnesäätelyyn ja on kenties jo lapsuudessa opittu huonoja syömistapoja ja lisätty siten rasvasolujen määrää, niin minä ymmärrän hyvin, että vaikeaa on.
Monella kunnolla läskillä on jotain taustalla, masennusta, ahdistusta jne. Syömistä käytetään sitten sen tunnepuolen ropleemien takia.
Tosin uskon että myös perimä vaikuttaa, järkevän kokoinen annos ei vie nälkää kaikilla.

Itsekurilla voi kuitenkin jokatapauksessa vaikuttaa paljon. Herkkuhyllyä kaupoissa nykyään riittää :mad: .
Näkispä sensijaan herkkupersettä kotona:ROFLMAO:

Paskat unet se on monesti täälläkin, kolotukset valvottaa ja herättää. Ruokahaluun vaikuttaa sitten kun unet kusee.

Voisin varmaan elää omatekemillä hamppareilla.

Sämpylää harvemmin jaksaa itse vääntää mutta homman pihvi onkin se pihvi, tarpeeksi suolaa ja pippuria pelkän naudan j-lihan päälle ja se hiilirillin.
Jaan aina 750g jauhelihan neljään osaan ja nyt oli vain 17% rasvalla, oli tekemistä itsekurin kanssa että jäi vain yhteen. Kaksi jos vetäisi niin olisi päivän kalorit tapissaan, mulla kun ne on naurettavan pienet.

Poppamiehen kirsikka-cola grillikastike sopii paremmin kuin hyvin vielä extramauksi.

Itsekurilla voi kuitenkin jokatapauksessa vaikuttaa paljon. Herkkuhyllyä kaupoissa nykyään riittää :mad: .

Itsekuri tietysti kaupassa, söit just sen minkä ostit on oikea tapa ajatella kaupassa. Noin muutoin mun mielestä kurin sijaan pitäis löytää positiivinen motivaatio. Kääntää pieni nälkä kamalasta puutteesta ja himosta johonkin jes mä olen agiili ja hyväkuntoinen ja homma menee eteenpäin. Nauttia siitä pienestä näläntunteesta välillä ettei koko ajan puputa. Sama kuin muiden addiktioiden kanssa.
Pitää löytää laihempi elämäntapa missä itse viihtyy pysyvästi.
Tai siis ei mikään pakko ole, mutta jos vastentahtoisesti "laihduttaa", niin se implikoi jotain tilapäistä ei pysyvää, eli turhaa hommaa pitkässä juoksussa.

Itsekuri tietysti kaupassa, söit just sen minkä ostit on oikea tapa ajatella kaupassa. Noin muutoin mun mielestä kurin sijaan pitäis löytää positiivinen motivaatio. Kääntää pieni nälkä kamalasta puutteesta ja himosta johonkin jes mä olen agiili ja hyväkuntoinen ja homma menee eteenpäin kun tunnen pientä nälkää. Nauttia siitä pienestä näläntunteesta välillä ettei koko ajan puputa. Sama kuin muiden addiktioiden kanssa.
Pitää löytää laihempi elämäntapa missä itse viihtyy pysyvästi.
Tai siis ei mikään pakko ole, mutta jos vastentahtoisesti "laihduttaa", niin se implikoi jotain tilapäistä ei pysyvää, eli turhaa hommaa pitkässä juoksussa.
Ihmisten näkee netissä välillä kyselevän nopeita ruokia laittaa töiden jälkeen, siinä on jo heti menty vihkoon.
Niinkuin sanoit niin se alkaa jo kahta päivää aiemmin kauppareissulla, sieltä ostetaan useamman päivän ruokatarpeet kerralla ja ne valmistetaan valmiiksi. Eikä mennä kauppaan silloin kun on karsea nälkä ja ei ole mitään syötävää, silloin syödään mitä nyt käteen ekaksi saa.

Toinen mitä kysellään on dietille hyvät naposteltavat, ylipäätään sana jo jotenkin todella ärsyttävä mutta vielä enemmän sellainen tapa.
Se jatkuva syöminen on sen tilanteen alunperin aiheuttanutkin, selkeät ruoka-ajat ml. välipalat ja ennalta määritelty mitä silloin syö.

Joku joskus sanoi pakkiksella tosi hyvin: On unohdettu että nälkä on ihan normaali tunne.
Toisten mielestä ei saisi olla nälkä koskaan ja jos ei syö jotain 2h välein niin verensokeri romahtaa ja mistään ei tule mitään, tuo on ihan puhtaasti opittua ja totuttua toimintaa mikä edesauttaa sitä lihomista.

Itse kritisoin sitä kun toiset myy ruokavalmennuksia teemalla "ei ole nälkä koskaan".
Ihminen jos on dietillä ja kokoajan kalorivajeessa niin ei elimistö ole niin tyhmä että se luulisi saavan riittävästi ravintoa kun tungetaan kurkkua ja tomaattia kurkusta alas, kyllähän ne rehut vatsaa täyttää mutta ei ne poista sitä kalorivajeen hormonikäskytystä hommata sokeria ja rasvaa.

Ihmisten näkee netissä välillä kyselevän nopeita ruokia laittaa töiden jälkeen, siinä on jo heti menty vihkoon.
Niinkuin sanoit niin se alkaa jo kahta päivää aiemmin kauppareissulla, sieltä ostetaan useamman päivän ruokatarpeet kerralla ja ne valmistetaan valmiiksi. Eikä mennä kauppaan silloin kun on karsea nälkä ja ei ole mitään syötävää, silloin syödään mitä nyt käteen ekaksi saa.

Toinen mitä kysellään on dietille hyvät naposteltavat, ylipäätään sana jo jotenkin todella ärsyttävä mutta vielä enemmän sellainen tapa.
Se jatkuva syöminen on sen tilanteen alunperin aiheuttanutkin, selkeät ruoka-ajat ml. välipalat ja ennalta määritelty mitä silloin syö.

Joku joskus sanoi pakkiksella tosi hyvin: On unohdettu että nälkä on ihan normaali tunne.
Toisten mielestä ei saisi olla nälkä koskaan ja jos ei syö jotain 2h välein niin verensokeri romahtaa ja mistään ei tule mitään, tuo on ihan puhtaasti opittua ja totuttua toimintaa mikä edesauttaa sitä lihomista.

Itse kritisoin sitä kun toiset myy ruokavalmennuksia teemalla "ei ole nälkä koskaan".
Ihminen jos on dietillä ja kokoajan kalorivajeessa niin ei elimistö ole niin tyhmä että se luulisi saavan riittävästi ravintoa kun tungetaan kurkkua ja tomaattia kurkusta alas, kyllähän ne rehut vatsaa täyttää mutta ei ne poista sitä kalorivajeen hormonikäskytystä hommata sokeria ja rasvaa.

Joo hyviä pointteja. Itte sanoisin vielä sen että voi syödä myös ns epäterveellisesti ja laihtua. Tietysti hyvähän se olisi syödä myös terveellisesti, mutta laihtuminen ei ole siitä kiinni. Eli ei tartte tehdä mitään broccoli/kana/riisi keittiöhelvettiä elämästä ja hiki hatussa kokkailla niitä. Eineksissä lukee paljonko kaloreita, yleensä aika vetistä kamaahan ne on kun einesteollisuus vedättää minkä pystyy, eli kaloreita jopa suht vähän. Sellanen kolmen egen lihapullat ja muusi on ihan hyvää laihdutussafkaa. Ja kalorit näkee sekunnissa, ei tartte räknätä.

Joo hyviä pointteja. Itte sanoisin vielä sen että voi syödä myös ns epäterveellisesti ja laihtua. Tietysti hyvähän se olisi syödä myös terveellisesti, mutta laihtuminen ei ole siitä kiinni. Eli ei tartte tehdä mitään broccoli/kana/riisi keittiöhelvettiä elämästä ja hiki hatussa kokkailla niitä. Eineksissä lukee paljonko kaloreita, yleensä aika vetistä kamaahan ne on kun einesteollisuus vedättää minkä pystyy, eli kaloreita jopa suht vähän. Sellanen kolmen egen lihapullat ja muusi on ihan hyvää laihdutussafkaa. Ja kalorit näkee sekunnissa, ei tartte räknätä.
Samaa mieltä, eilen just vähän vedin poroja nokkaan kun toinen ihmetteli mun makkarakastiketta dietillä.
Edes jotenkin järkevien makrojen lisäksi kyse on määristä, sitä voi syödä ihan mitä tahansa kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa.

Se kärsimys pskasta ruuasta ei edesauta yhtään asiaa tai jos ei tykkää laittaa ruokaa, silloin ne valmisateriat toimii ihan yhtä hyvin kun vain osaa laskea kalorit.

Back
Ylös Bottom