Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Noista tykeistä kun oli puhe, niin piti oikein tarkistaa tän oman noin 10m2 ”teatterin” laitteiden saldo.

Äänentoistoon meni silloin muutama vuosi sitten noin 9k ja telkkariin (83” oled) 6k.

Telkkarin ostaminen on kuin auton, kahden vuoden päästä arvo romahtanut murto-osaan. Näyttää kyllä edelleen aivan täydelliseltä, joten mitä väliä.

On myös akustoitu tämä koppi sekä muutenkin tehty mustaksi AV-paratiisiksi 🙂

Ihan kivan ”teatterin” saa pieneenkin huoneeseen tehtyä. Tykkiä ei vaan saa, kun heittopituus puuttuu.

En ole keksinyt miten lähiheittotykin saisi yhdistettyä keskiskoben asettelun kanssa.

Voi ei. Mä oon taas tilanteessa että oon rikkonut jonkun sydämen. Kahdesta kun piti valita niin toinen on pakko jättää nuolemaan haavoja 😔
Parempi sentäs että kerrot, kun ghostaat 🫣
Mut jos kyse on näistä just tavatuista, tuskin suurta rakkautta vielä on kerenny syntyä.

Välillä voisi olla posiakin, on tullut pitkään nukuttua 7h yöunet ja siitä saa kiittää kyllä ihan fyysistä rasitusta.
Taas kun talvi koittaa niin ollaan 2-4 aikaan yöllä hereillä, nyt useinkin 5 asti saa nukuttua mikä on mulle tosi hyvin.

Näin klo 5.30 vois kohta syödä jonka jälkeen jumppailee ja siitä vähäksi aikaa töihin, mulla on viikonloput tyhjää täynnä niin nyt käynyt muutaman tunnin hillumassa töissä kun ei jaksa kotona lojua.

Tykkiä ei vaan saa, kun heittopituus puuttuu.

En ole keksinyt miten lähiheittotykin saisi yhdistettyä keskiskoben asettelun kanssa.
Paljonko on huoneen pisin sivu? Mulla taitaa olla aika liki 3m tykin linssistä kankaaseen.. Mun "teatteri" on pieni makuuhuone missä osin viisto katto, muuten olisi huono, mutta viistoa kattoa vasten kangas ja taakse jää just passelisti tilaa kovaäänisille (akustisesti läpinäkyvä kangas). Huoneen kyljessä on onneksi vaatehuone minkä oviaukkoon tykki menee kivasti.

Jos kankaan taakse ei kovaäänisiä saa niin sitten keskikaijjutin ja lähitykin ainoa yhdistelymahdollisuus lienee taso missä keskikaijjutin on tykin alla. Ei optimaalinen, mutta ei se huonokaan ole.

Välillä voisi olla posiakin, on tullut pitkään nukuttua 7h yöunet ja siitä saa kiittää kyllä ihan fyysistä rasitusta.
Taas kun talvi koittaa niin ollaan 2-4 aikaan yöllä hereillä, nyt useinkin 5 asti saa nukuttua mikä on mulle tosi hyvin.

Näin klo 5.30 vois kohta syödä jonka jälkeen jumppailee ja siitä vähäksi aikaa töihin, mulla on viikonloput tyhjää täynnä niin nyt käynyt muutaman tunnin hillumassa töissä kun ei jaksa kotona lojua.
Ku nukkuski joskus 7h 👀 mun normaali unimäärä näin vanhempana on jopa 3-4h katkounta. Nuorempana jopa paljon huonommin.
Nytki heräilen 3:45 salille ja vloppuki töissä tietty. 😅

Yle vois duunata nyt sen sanapyramidin, että saataisin vastinetta verorahoille.

Autoholisti siivosi lunastetun jauhesammuttimella sotketun Maseratin coupen ja ei kun ajamaan. Eikö siinä ollut kanssa Ferrarin kasikone.

Ku nukkuski joskus 7h 👀 mun normaali unimäärä näin vanhempana on jopa 3-4h katkounta. Nuorempana jopa paljon huonommin.
Nytki heräilen 3:45 salille ja vloppuki töissä tietty. 😅
Ei me olla ainoita ja olen tosiaan todella tyytyväinen tuohon 7h unimäärään, sekin useimmiten lähes yhtenäistä eikä tartte kusitaukoja tai muuta.
Yöllä jos ihan herää niin todella vaikea saada uudelleen unta, joskus sekin ihme käy.

Talvi ja aktiivisuus kun vähenee niin mullakin alkaa 4-5h yöunet palailemaan, menen aina 21.00 sänkyyn ja harvoin jaksan 22 asti valvoa ja vaikka koittaisi väkisin valvoa niin silti herään todella aikaisin ja unet sitäkin lyhyemmät.

Mulla alkoi toi aamusalilla käynti siitä kun aina hereillä 3-5 välillä, alkoi sitten turhauttamaan se pyöriminen niin ajattelin kokeilla mennä silloin salille.
Nyt on kääntynyt niin etten osaa enää käydä kuin 4-6 välillä aamulla siellä :censored:

Eilen jäi unet aika tarkasti 5h, 00:30-05:30. Heräsin ihan virkeänä tuohon aikaan ja totesin et sama sit alkaa keittään vaan kahvia. Viime yönä otin vähän takaisin ja nukkua posotin 21:30-07:00. Oon miettiny, että alkaisin aamupuuron lisäks syömään myös iltapuuron 🤔 jos maha täynnä hiilihydraattia nukkuis vähän paremmin.

"Olen pahasti ylipainoinen ja minulla on ongelma, ei ole rahaa painonpudotuslääkkeeseen"

Ja minusta tuossa on melkoinen dilemma.

Back
Ylös Bottom