🇺🇦 Ukrainan sota 🇺🇦

Meta title: 🇺🇦 Ukrainan sota – Suurvaltakonflikti joka muovaa Euroopan voimasuhteet uusiksi 🇺🇦

Meta description: Keskustelua sodan etenemisestä, aseavusta, taktiikoista ja poliittisista vaikutuksista – mitä tapahtuu rintamalla ja kulisseissa?*

Kauanko veikkaatte että sota vielä kestää vuosissa?

• 1

Votes: 10 23,8%
  • 2

Votes: 12 28,6%
  • 3

Votes: 4 9,5%
  • 4

Votes: 1 2,4%
  • 5

Votes: 3 7,1%
  • 6

Votes: 2 4,8%
  • 7

Votes: 2 4,8%
  • 8

Votes: 0 0,0%
  • 9

Votes: 0 0,0%
  • 10 tai enemmän

Votes: 8 19,0%

• Total voters
    42
Toivottavasti se ei nyt vain ole suomi.

Kovasti nyt nämä muutamat akselivaltioiden johtajat näyttävät himoitsevan pistää seuraavaksi suomalaiset sijaissotimaan heidän puolestaan, kehutaan ja silitellään myötäkarvaan: "on teillä hieno armeija, kyllä te ootte kovia, ja kyllä me tullaan sitten jeesimään" Ihan varmasti joo...
Todennäköisyys sotaan Suomen kamaralla on noussut, vaikka se epätodennäköistä vielä onkin. Olen vuoden päivät etsinyt hyväpalkkaista duunia turvallisemmalta alueelta ja oma henkilökohtainen FIXIT tapahtuu elokuussa. Ainakin 5v ollaan evakossa perheen kanssa, katsellaan tilannetta sitten uudestaan.

Tätä ikävää tosiasiaa olen toistellut jo pitkään joka paikassa. Suomi ei enää nouse tästä suosta vaan enää pystytään jarruttamaan alamäen vauhtia suhdanneheilahtelut filtteröitynä. Eurooppa on huonossa jamassa ja Suomi on Euroopasta huonoimmassa jamassa. Itse asiassa Suomi on koko maailman heikoimpia taloussuorittajia tällä hetkellä BKT:n kehityksellä mitattuna.

Jos(kun) sama suuntaus jatkuu eikä edes pientä käännettä parempaan tapahdu niin ennemmin tai myöhemmin tullaan tilanteeseen, jossa on pakko nostaa Venäjän kaupan avaaminen non-2-käyttötuotteiden osalta käsittelyyn eduskunnassa siten, että ne yritykset, jotka haluavat tai uskaltavat, voisivat alkaa käydä kauppaa Venäjälle koskien varmaankin lähinnä pk-sektoria. Se aika ei ole vielä mutta jossain vaiheessa se on väistämätöntä nykyisen trendin jatkuessa. Jos mietitään tilannetta, jossa olet pk-yrittäjä ja myös työllistät yrityksessäsi joukon muitakin ihmisiä mutta Suomessa kauppa ei käy ja globaalisti kilpailukyky ei riitä. Työntekijät pitäisi irtisanoa, ajaa firma konkurssiin ja samassa rytäkässä menisi talot, mökit ja autot.

Jos tässä vaiheessa avautuisi mahdollisuus jatkaa toimintaa tekemällä kauppaa Venäjälle niin sitä voi arvailla, kuinka moni yrittäjä ajaisi firman alas ja siirtäisi itsensä kortistoon hakemaan töitä vähäisien avoimien työpaikkojen joukosta satojen tuhansien muiden työttömien kanssa ja kuinka moni tarttuisi tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Isompi merkitys on Trumpin tariffeilla.

Ja muuten talousongelmat on meidän itse aiheuttamia, kun nostettiin alvia ja aikaisemmin Marinin hallitus muutti YEL-järjestelmää. Varsinkin tuo YELin muutos on tuhoisa.

View: https://x.com/RoniArvonen/status/1884340700935860346

View: https://x.com/lasse_laitinen/status/1928714255659856306

Todennäköisyys sotaan Suomen kamaralla on noussut, vaikka se epätodennäköistä vielä onkin. Olen vuoden päivät etsinyt hyväpalkkaista duunia turvallisemmalta alueelta ja oma henkilökohtainen FIXIT tapahtuu elokuussa. Ainakin 5v ollaan evakossa perheen kanssa, katsellaan tilannetta sitten uudestaan.

Oletko muuttamassa Venäjälle? Tämän ketjun mukaanhan siellä menee taloudessa lujaa. Siellä on myös perinteiset arvot voimassa.

Oletko muuttamassa Venäjälle? Tämän ketjun mukaanhan siellä menee taloudessa lujaa. Siellä on myös perinteiset arvot voimassa.
Ei kun Sveitsiin. Tässä tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun kv. organisaation leivissä olen vapautettu tuloverosta myös. Mahdollisuus olla rahoittamatta tätä sekoilua on ollut haaveeni jo hetken.

Mutta tsemppistä teille hei jos pääsette sotimaan! Slava finlandskii ja profiilikuvaan asepuku päälle :)

Ei kun Sveitsiin. Tässä tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun kv. organisaation leivissä olen vapautettu tuloverosta myös. Mahdollisuus olla rahoittamatta tätä sekoilua on ollut haaveeni jo hetken.

Mutta tsemppistä teille hei jos pääsette sotimaan! Slava finlandskii ja profiilikuvaan asepuku päälle :)

Sveitsi on hieno maa. Ymmärrän myös tuon, että kaikki ei ole isänmaallisia.

Sveitsi on hieno maa. Ymmärrän myös tuon, että kaikki ei ole isänmaallisia.
Itse olen isänmaallinen mutta kun valtio päättää olla jotain muuta kuin suomi niin siihen katkeaa oma suhde.
En ole vannonut sotilasvalaa tähän maahan mikä tämä nykyään on.

Minä tein kaiken kuten valtion kanssa sovittu kasvatuksesta, koulutuksista ja muusta toiminnasta lähtien, nuhteeton Veronmaksaja.
Mutta valtio vetikin pikavippiin, sekoiluun ja oman kansan demoralisointiin.

no dice

Itse olen isänmaallinen mutta kun valtio päättää olla jotain muuta kuin suomi niin siihen katkeaa oma suhde.
En ole vannonut sotilasvalaa tähän maahan mikä tämä nykyään on.

Minä tein kaiken kuten valtion kanssa sovittu kasvatuksesta, koulutuksista ja muusta toiminnasta lähtien, nuhteeton Veronmaksaja.
Mutta valtio vetikin pikavippiin, sekoiluun ja oman kansan demoralisointiin.

no dice

Mitkä asiat teki Suomesta jotain muuta kuin Suomen? Mikä on sinusta se ideaali maa ja mihin muuttaisit nyt?

Japaniin jos voisi tehdä töitä länsimaiselle firmalle sieltä ja olisi varma duuni jatkossakin.

Japani ja Etelä-Korea ovat kyllä tulevaisuudessa hyviä kohteita, koska molemmissa on matala syntyvyys ja se aiheuttaa työvoimapulan.

Minulla ainakin moni tuttu sanoo ettei lähtisi sotimaan. Vassari mamutus ja yhteiskunnassa oleva miesviha useimmilla syynä.
Toki osa sanoo sitten syyksi köyhien kurmuutuksen, rasismin ja punaniskajuntit.

Minulla ainakin moni tuttu sanoo ettei lähtisi sotimaan. Vassari mamutus ja yhteiskunnassa oleva miesviha useimmilla syynä.
Toki osa sanoo sitten syyksi köyhien kurmuutuksen, rasismin ja punaniskajuntit.
Mä haluan nähdä ensin hallinnon joka ajaisi oman kansan etuja, asioita sekä oikeita arvoja eikä ole mikään EU broileri minkä voimin koko veronmaksajan rooli vaikuttaa täydeltä kusetukselta nykyään.
Kattonut tätä syvenevää hulluutta aivan liian kauan. Silloin kun itse sotilasvalat vannoin asuin ihan eri maassa kuin tämä irvokas, omaa kansaa sekä järkeä halveksuva konkurssipesä mitä tämä nykyään on

Back
Ylös Bottom