Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävin ampumassa.
Ihan kivaa.

IMG_3336.webp

10 metristä.

Toyota-aiheeseen liittyen, ajelin hiljattain erään kylän läpi, missä on harvinaista nähdä talon pihassa Hiace. Nimittäin yksi Hiace. Aika monessa pihassa on kaksi, joissakin lisäksi LC ja/tai Hilux. Asiallinen kylä.

Noo, kun on semmosilla ajanu...ööö...15 vuotta? niin se nyt on sitä töihin ajoa mitä viimiset 15 vuotta..
No on se harmaata elämää, uskottava se on. Tai sitten se ääsjoen vesijohtovesi pitäisi tosiaankin tutkia, että mitä kemikaaleja sieltä oikein löytyy.

Yhdessä välissä oli 19 vuotta bemareita. Yleensä oli kiva ajaa. Nykyinen perus-nelivetokäyttis ollut yhdeksän vuotta. Silti sillä oli kiva ajaa tänäänkin töihin. Mutta toisaalta olenkin tällainen iloluontoinen ja elämästä nauttiva epeli.

Sunnuntaina herätelty moottoripyörä talviunilta - en tosin käyttänyt vokotin speciaalimenetelmää käynnistyksessä.

En kyllä käynyt vielä ajamassa, kun oli niin pahuksen kylmä keli. Mutta nyt on taas täydessä valmiudessa, kun hinku iskee.

Kävin ampumassa.
Ihan kivaa.

katso liitettä 271216

10 metristä.
Tuli Mieleen. Minullahan pitäisi olla pikkupoikana itse katajasta tehty jousipyssy jossain mökillä liiterissä, vintillä tms. varmassa tallessa. Nuolia myös (itse tehtyjä ja ostettuja). Tosin tuolla kombolla tarkkuus ei yllä Kaken tasolle. Ehkä 10 metristä Sylvin Cock17 tasolle.
Mutta tosiaan ne saattaa olla niin varmassa tallessa, ettei kesällä löydy.

Huomio.

PV:n huutokaupassa huomenna tarjolla kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

Esim:

Hiacen moottori
Hiluxin vaihdelaatikko
Jalkaprässi
Maastokuviomaalattu Lada Niva
Kenttäkeittimiä

PKM ois hyvä. Möisiköhän ne sellaisen. Armeijassa kun olin, niin laskuvarjojääkärit raahasi metsässä moista, kuin tuntemattomassa ikään.
Me koirapartio tallustettiin jäljessä.

Dodii, nyt ollaan 10pv hulilomalla käden/käsien kanssa, vihdoinkin. Tai siis ei sairasloma näitä mystisesti fixaa, mutta nykyinen työnkuva ei millään tapaa edistä parantumista. Tätä kyseenalaistin jo 3 viikkoa sitten hoitsun ja fyssarin kierroksella. Lääkäri totes heti että paita pois ni hän tuikkaa kortisonia. Sanoin notta jos ekaa kertaa otan kortisonia niin se laitetaan kyllä radiologin toimesta ultraten sinne "oikeaan paikkaan" eikä vaan randomisti olkavarteen. Huomenna pääsee sitten tuohon "operaatioon". Emäntä ehtinyt jo pelotella että on hemmetin kivuliasta, ja seuraava yö vasta kivuliasta onkin... Vuosia näiden käsien kanssa (isot nivelet) tuskailtu niin pisti myös lähetteen labroihin missä poissuljetaan parhaan mukaan reumaa yms.
Muoks : aijoo se vähän huoletti kun lekuri sanoi että kutsutaan työkuntokokous HR, esimiehen ja hänen kanssa, koska 3 vuotta aiemmin kun olin samassa työtehtävässä pitkään, niin olin pois myös töistä tennis/golfkyynärpäiden takia useammin kuin kerran. Kahdessa muussa työtehtävässä 0 kertaa. Tämä on aina riski rajata itseltään mitään pois töiden kannalta, enkä mitään ehdotonta "en tee päivääkään tota" hommaa haluakkaan, kunhan nämä "tuuraat Jorman sairasloman" jutut ei aina venyisi vuoden pesteiksi.

Saikulla on vaan itsellä aina se paha että on tunne ettei voi edes kaupassa käydä, ja nyt kun vasen olkapää on pääperkele, niin aivan hyvin voisin käydä oikeakätisenä heittämässä frisbeetä mutta kauhea syyllisyys iskee jo ajatuksesta. Varmaan parempi vain 10pv bunkkeroitua kotiin ja saada joku märkivä makuuhaava.

Saikulla on vaan itsellä aina se paha että on tunne ettei voi edes kaupassa käydä, ja nyt kun vasen olkapää on pääperkele, niin aivan hyvin voisin käydä oikeakätisenä heittämässä frisbeetä mutta kauhea syyllisyys iskee jo ajatuksesta. Varmaan parempi vain 10pv bunkkeroitua kotiin ja saada joku märkivä makuuhaava.

Tuttu tunne.
Varsinkin kun minun sairauslomien syy ei varsinaisesti näkynyt ulospäin, koska aina pystyy sen verran näyttelemään hyvävointista, heh heh. (Oikeastaan pitäisi saada esim kyynärpääsauvat tai pyörätuoli käyttöön oli syy mikä tahansa.) Mutta joo, älä missään nimessä jää bunkkeriin, jos on halua/kykyä poistua jonnekin, ja haistata pitkät paskat syyllisyydelle tekemällä kaikkea syyllistävää ja oikein piehtaroi siinä täysin turhassa syyllisyydentunteessa. Näin se menettää tehonsa. Lkr on todennut sinut toistaiseksi työkyvyttömäksi - ei siis elämäkyvyttömäksi! Nämä eivät ole kaksi samaa asiaa. Vietä kymppäpäivän riemuloma.

Dodii, nyt ollaan 10pv hulilomalla käden/käsien kanssa, vihdoinkin. Tai siis ei sairasloma näitä mystisesti fixaa, mutta nykyinen työnkuva ei millään tapaa edistä parantumista. Tätä kyseenalaistin jo 3 viikkoa sitten hoitsun ja fyssarin kierroksella. Lääkäri totes heti että paita pois ni hän tuikkaa kortisonia. Sanoin notta jos ekaa kertaa otan kortisonia niin se laitetaan kyllä radiologin toimesta ultraten sinne "oikeaan paikkaan" eikä vaan randomisti olkavarteen. Huomenna pääsee sitten tuohon "operaatioon". Emäntä ehtinyt jo pelotella että on hemmetin kivuliasta, ja seuraava yö vasta kivuliasta onkin... Vuosia näiden käsien kanssa (isot nivelet) tuskailtu niin pisti myös lähetteen labroihin missä poissuljetaan parhaan mukaan reumaa yms.
Muoks : aijoo se vähän huoletti kun lekuri sanoi että kutsutaan työkuntokokous HR, esimiehen ja hänen kanssa, koska 3 vuotta aiemmin kun olin samassa työtehtävässä pitkään, niin olin pois myös töistä tennis/golfkyynärpäiden takia useammin kuin kerran. Kahdessa muussa työtehtävässä 0 kertaa. Tämä on aina riski rajata itseltään mitään pois töiden kannalta, enkä mitään ehdotonta "en tee päivääkään tota" hommaa haluakkaan, kunhan nämä "tuuraat Jorman sairasloman" jutut ei aina venyisi vuoden pesteiksi.

Ei se piikki mitenkään välttämättä kipua tee seuraavaksi yöksi. Mahdollisesti jopa merkittävästi vähentää kipuja. Liikkumattomasta räpylästä tullut joskus jopa liikkuva.
Osa tohtoreista osuu ja osa ei. Yleislekureistakin osa tuikkaa sen toimivaan kohtaan ja erikoislääkäri voi painaa minne sattuu.

Mulle on vuosien saatossa hakattu kymmeniä, prp piikit ja voiteluaineet päälle.

Kivuistakin kuulemma pääsee eroon kun vaan ajattelee positiivisesti...

Nyt oli niin Maria Nordin loppulause että hymähdin =D Ja joo oon kuullut kaikista noista "ihmeparantumisista" mutta kai sitä on tullut pessimistiksi kun esim joidenkin vannomat akupunktiot lukuisten kokeilujen jälkeen = ei toimi. Kortisonista kuullut useammalta että seuraava päivä kuin uudelleen syntynyt ja edelleen jaksan toivoa että menis näin, mutta mutta... niin, pakko se nyt jotain kokeilla.

Back
Ylös Bottom