Ylikunto

Meta title: 🔥 YLIKUNTO – KUN KONE HYYTYY KESKEN KOVIMMAN AJON 🔥

Meta description: Ylikunto hiipii salakavalasti: treeni kulkee, kunnes ei kulje enää. Väsymys, hermoston ylikuorma ja motivaation romahtaminen iskevät yhtä aikaa...

Onko kellään ollut puutumis/pistelyoireita ylirasituksesta johtuen?
Hyvä kysymys, itseä kiinnostaa sama. Mulla on nimittäin pohkeet sekä reidet nykineet ja pistelleet siitä asti kun kävin burnoutin partaalla nyt viime keväänä/alkukesästä. Ikäänkuin elohiiriä olisi. Liittynee hermoston tilttaamiseen.

Hyvä kysymys, itseä kiinnostaa sama. Mulla on nimittäin pohkeet sekä reidet nykineet ja pistelleet siitä asti kun kävin burnoutin partaalla nyt viime keväänä/alkukesästä. Ikäänkuin elohiiriä olisi. Liittynee hermoston tilttaamiseen.
Mulla tulee noita nykimisiä kans. Just niinkuin elohiiriä olisi. Jaloissa, käsissä ja rintalihaksessa yleensä. Aikamoisilla kierroksilla käy kroppa. Vuorotyö ja perhe-elämä pitää huolen että unet jää vähiin. Ei edes viikonloppuisin saa nukuttua vaikka pystyisi

Joo, mulla kanssa pohkeissa tota ongelmaa sekä toisinaan jalkapohjissa ja kämmenissä.

Jokos olet tätä testaillut? Tuli itsellekin tilattua kokeiluun
Oon ottanu joka ilta

Uni on parantunut vähän muttei paremmaksi kuin mitä se on ollu vaihteluvälillä parhimmllaan. Epäilen että on ollut suurta vaikuusta. Ostin kuitenkin 2x90kpl niin voi kokeilla puoli vuotta yhteensä

Oon ottanu joka ilta

Uni on parantunut vähän muttei paremmaksi kuin mitä se on ollu vaihteluvälillä parhimmllaan. Epäilen että on ollut suurta vaikuusta. Ostin kuitenkin 2x90kpl niin voi kokeilla puoli vuotta yhteensä
Nyt on selkeä parannus tullut, on voinut laskea lääkeannosta n. 50mg ja silti nukkuu hyvin (sillon kun on aikaa jäädä aamulla nukkumaan) katsotaan vaan tulevaan auttaako vai palautuuko ongelmat

Nyt on selkeä parannus tullut, on voinut laskea lääkeannosta n. 50mg ja silti nukkuu hyvin (sillon kun on aikaa jäädä aamulla nukkumaan) katsotaan vaan tulevaan auttaako vai palautuuko ongelmat
Päivitystä taas: jätän ketipinorin kokonaan pois, viime yönkin nukuin vain 10mg annoksella. Eli 1/10 mikä oli ihan pakollinen vielä 2kk sitten että sai nukuttua ollenkaan.

Aivan älyttömän hyvä ravintolisä, en olis uskonu että vaikuttaa näin.

Ashawagandha vaikuttaa aika lupaavalta lisäravinteelta. Sykkeet rasituksessa ainakin 5 lyöntiä alemmat kuin normaalisti. Vähentää stressiä ja happi menee paremmin lihakseen. Lisäksi buustaa testosteronitasoja.

Ashawagandha vaikuttaa aika lupaavalta lisäravinteelta. Sykkeet rasituksessa ainakin 5 lyöntiä alemmat kuin normaalisti. Vähentää stressiä ja happi menee paremmin lihakseen. Lisäksi buustaa testosteronitasoja.
Nyt kun tuli puheeksi, niin mulla on jokusen viikon ollut käytössä ashwagandha, 5-htp ja melatoniini -kombo, ja jos ei muuta mainittavaa niin unen laatu on ehkä snadisti parantunut. Olen myös alkanut näkemään jälleen enemmän unia, kertoneeko se sitten lisääntyneestä REM-unen määrästä, mene ja tiedä.

Kannattaa kokeilla läpi KSM-66, Sensoril ja Shoden, Shoden itselle ylivoimaisesti tehokkain. Jauheita ei kannata ostaa, todella tehottomia.

Tanska on jo kieltänyt ashwagandhan ja nyt Suomenkin viranomaiset miettii kieltoa, kannattaa olla valmiina ostamaan kaapit täyteen jos ja kun kieltävät kohta.

Kannattaa kokeilla läpi KSM-66, Sensoril ja Shoden, Shoden itselle ylivoimaisesti tehokkain. Jauheita ei kannata ostaa, todella tehottomia.

Tanska on jo kieltänyt ashwagandhan ja nyt Suomenkin viranomaiset miettii kieltoa, kannattaa olla valmiina ostamaan kaapit täyteen jos ja kun kieltävät kohta.
Miksi ashwagandhaa ollaan kieltämässä?

Miksi ashwagandhaa ollaan kieltämässä?
Voisi tiivistää "vaikuttaa hormoneihin ja muutamalla (mitä katsoin pari tapausta läpi monisairaalla) maksa piipannut".

Tässä kaikki minkä kieltoa EU suunnittelee:
EU-HoA-Report-List-of-13-substances.webp

Nyt kun tuli puheeksi, niin mulla on jokusen viikon ollut käytössä ashwagandha, 5-htp ja melatoniini -kombo, ja jos ei muuta mainittavaa niin unen laatu on ehkä snadisti parantunut. Olen myös alkanut näkemään jälleen enemmän unia, kertoneeko se sitten lisääntyneestä REM-unen määrästä, mene ja tiedä.
Pudotin ashwagandhan annostusta, kun paikansin mielialan huononemisen sen aloituksen kanssa samaan kohtaan. Piti lievittä stressiä, mutta aiheuttikin katastrofiajattelua. Toisaalta ehkä se oli hyvä käydä mm. taloudellisia riskejä läpi eikä tuudittautua kaikkivoipaisuuteen. Aamulla otan yhden pillerin lääkkeen yhteydessä. Illalla en enää ota.

Ylikuntoa ei ole, mutta harjoitusrasitus ja leposykkeet lievästi koholla. Tiedän kyllä, miten ylikuntoon pääsisi, mutta olen aika mukavuushakuinen harjoittelija nykyään.

Pudotin ashwagandhan annostusta, kun paikansin mielialan huononemisen sen aloituksen kanssa samaan kohtaan. Piti lievittä stressiä, mutta aiheuttikin katastrofiajattelua. Toisaalta ehkä se oli hyvä käydä mm. taloudellisia riskejä läpi eikä tuudittautua kaikkivoipaisuuteen. Aamulla otan yhden pillerin lääkkeen yhteydessä. Illalla en enää ota.

Ylikuntoa ei ole, mutta harjoitusrasitus ja leposykkeet lievästi koholla. Tiedän kyllä, miten ylikuntoon pääsisi, mutta olen aika mukavuushakuinen harjoittelija nykyään.
Minä jätin ashwagandhan kokonaan pois ALAT-arvon kohoamisen vuoksi.

Luulin päässeeni juoksemalla hankitusta ylikunnosta eroon jo vuosia sitten, mutta ehkä en sittenkään. Ortostaattinen sykkeeni on ollut 30+ niin kauan kun olen mittaillut, kun alle 20 sen pitäisi olla. Nyt vasta ihan viime aikoina olen saanut sen alenemaan syömällä enemmän ja paremmin, nesteyttämällä paremmin, pitämällä ylimääräisiä kevyitä ja lepopäivä. Myöskin väsymys ja aivosumu ovat helpottaneet. Olen alkanut miettimään oman mielisairausdiagnoosin ja ylikunnon suhdetta toisiinsa. Voisiko pään pettäminen johtua siitä, että hermosto on ollut liian pitkään liian kovilla. No vieläkin sykkeet heittelee päivän aikana, mutta viimeiset pari viikkoa vointi on ollut selkeästi ylöspäin, ja muutamia kovia treenejä saanut tehtyä ilman että sykkeet sekoavat.

Sellainen "päivitys" että aloitin uudenlaisen treeniohjelman syksyllä jota kutsun nimellä 2+1. Kaksi päivää liikuntaa peräkkäin ja yksi lepoa.

Liian aikaisin herääminen onkin enimmäkseen korjaantunut mutta energiataso ei ole mainittavasti noussut.

Erillistä ferritiiniketjua en löytänyt joten pistän nämä arvot tähän. Aikamoinen järkytys tuli koettua testituloksen puolesta tänään.

08.04.2022 elämäni eka ferritiini-testi:

35 ug/l

Vitabalans Extra vahva rautaa 100mg kerran viikossa seuraavaan testiin asti:

09.01.2023

43 ug/l

Tuon jälkeen annoksen tarkistus eli 50mg joka toinen päivä vuoden ajan:

09.01.2024

44,6 ug/l

Eihän tuo ole noussut mihinkään!

Eihän tässä ole kuin huonoja vaihtoehtoja. Rautainfuusio maksaa liikaa ja suuremmat rautamäärät aiheuttavat enemmän sivuvaikutuksia. Mietin joko 100mg joka toinen päivä
tai sitten 100mg päivässä. Silloin pitäisi sietää sivuvaikutuksia joka ikinen päivä.

Ei aivan kuutta kuukautta tullut täyteen 100mg päiväannoksella mutta melkein. Onnistuin yllättäen julkisella puolella saamaan lähetteen ferritiinimittaukseen.

19.06.2024:

91 ug/L

Nythän tulosta on viimein tullut ja on aika siirtyä ylläpitoannokseen.

Voinnissa tosin ei ole tapahtunut mitään muutosta entiseen.

Tämän jälkeen 10 kuukautta 50mg päiväannoksella ylläpitoannosta kolmena päivänä viikossa(ma-ti-ke) ja vain hämmentävämmäksi menee homma.

Puhdissa on menetelmätapa muuttunut ja vanha uusi tulos ovat keskenään verrannollisia kun uuden kertoo luvulla 0,66.

Tulos 22.04.2025

53 ug/L

Kun kertoo 0,66 niin tulee vain 34.98ug/L !

Jos uskoisi jälkimmäiseen lukuun ferritiinitaso ois romahtanut samaan mitä se oli kolme vuotta sitten kun en ollut syönyt yhtään rautatablettia.

En tiedä mikä syö rautaa hirveitä määriä kehossa. Onko se kuusi kertaa viikossa tapahtuva urheilu vai joku muu.

Noh tuplasin tuon ylläpito-annoksen 100 milligrammaan ja seuraavan kerran menen vasta kahden vuoden päästä testiin kun ei jaksa enää itse pähkäillä ja säätää asian kanssa.

Tää kannattaa kaikkien kuunnella jotka kärsii ylikunnosta, väsymyksestä ja muista stressin aiheuttamista ongelmista.

katso liitettä 271130
Onko sulla käytössä lisäravinteena tuo tiamiini eli b1 vitamiini ja jos on, niin osaatko suositella missä muodossa se olisi parasta ottaa? Allitiamiini ja benfotiamiini ovat vissiin hyvin imeytyviä mutta onko sulla minkälaista tietoa?

Onko sulla käytössä lisäravinteena tuo tiamiini eli b1 vitamiini ja jos on, niin osaatko suositella missä muodossa se olisi parasta ottaa? Allitiamiini ja benfotiamiini ovat vissiin hyvin imeytyviä mutta onko sulla minkälaista tietoa?

Nykyään tulee vaan b complexista, mutta benfoa vedin pidemmän kuurin sillon kun oli ylirasitus päällä. Sitä sai kohtuu hintaan iherbistä.

Back
Ylös Bottom