Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Koska puhallus, niin käytetään varmaan sitä putken takapäätä... Riittääkö kessi, vai pitääkö olla apilas? En usko että oma harrastelubudjetti riittää uudempaan teknologiaan, sitäpaitti niissäkinhän se tekninen kehitys kai on keskittyny elektroniikkaan.

Ja sitte oikeesti, noinko tuo termi suomennetaan? En tiennykään.
Ennole asiantuntija, mutta tuollaisen termin olen kuullut.
Yotan ahdin kun kävi mösjöö Virtalalla kunnostettavana, niin pakopesä oli todnäk käsitelty tuolla puhalluksella, oli niin käsittämättömän siisti.

Ennole asiantuntija, mutta tuollaisen termin olen kuullut.
Yotan ahdin kun kävi mösjöö Virtalalla kunnostettavana, niin pakopesä oli todnäk käsitelty tuolla puhalluksella, oli niin käsittämättömän siisti.
Jeps, shot tarkoittaa monenlaista ampumista menneessä aikamuodossa, mutta shotgun on haulikko, siksi olen ite ajatellu että puhutaan jonkunlaisesta kuulapuhalluksesta kotimaankielellä.

Screenshot_20240304_234149_Facebook.webp

Screenshot_20240304_234134_Facebook.webp

Mä nyt tän verran vuodan tätä laatukontsaa tännekki ja toivon, ettei kenenkään (👀)
vitutuskäyrät raketoi hallitsemattomasti. Loppuu tuohon kollektiiviseen, kai se jätetään avoimeksi lukijan tulkinnaksi miten tuo jatkuis.

Jaaha, Simonkenttä taas varattu.

Näyttää myös, että toukokuussa on peräkkäisillä viikoilla Etelä-Suomen työmatkaa. Tuli mieleen, että jos edestakaisin kulkemisen sijaan ottaisikin sellaisen miniloman siihen kohtaan; omaa rauhaa ja mukavaa tekemistä (uinti ja vesijumppa, ulkoilu, sali jos pystyy, lukeminen).
Pidempi viikonloppu Vierumäen urheiluopistolla alkaa tuntua aika houkuttelevalta ajatukselta! :)

Jeps, shot tarkoittaa monenlaista ampumista menneessä aikamuodossa, mutta shotgun on haulikko, siksi olen ite ajatellu että puhutaan jonkunlaisesta kuulapuhalluksesta kotimaankielellä.
Löytyi myös sellainen termi kuin raepuhallus.

Mutta joo, joka tapauksessa kyse puhdistusmenetelmästä jossa puhalletaan jollain medialla, niitäkin on aika montaa sorttia.

Pidempi viikonloppu Vierumäen urheiluopistolla alkaa tuntua aika houkuttelevalta ajatukselta! :)

Minä olen Pajulahdessa lomalla pääsiäisen jälkeen 🙂 Osaako joku sanoa, kulkeeko paikallisliikenne sujuvasti väliä Pajulahti - Lahti? Olisi matkaa käydä paikallisen seuran tatamitreeneussäkin, kun siellä kerran on.

Minkäslaisen kristallin Sylvi on pullissaan todennu parhaaksi?

Tänään keskustelen asiasta tsykiatrin kanssa. Täytyy kysyä jotain, mikä näyttäisi kivalta myös mokkapalojen koristeena.

Varmaan hyvin vetoja tommosessa isossa modernissa kakstahdissa?

Noita isoja tehtiin vain vuosina 96-97 joten kaukana modernista. Alakerta sama kuin 250. Tuo on EGS eli Hollannin versio EXC. Tuon jälkeen tuli 380.

Fmf Gnarly paisari, turbine core 2 vaimennin, 1" spaceri imupuolella, v-force läppärunko ja läpät, JD jettingin suutin ja neulasarja.

2-tahdiksi ihan melko reippaasti vääntöä alhaalta asti ja keula pysyy yllättävän hyvin maassa kun ei saa pitoja. Todella helppo ajettava juuri tuon väännön takia.

Varmaan ainut miinus on pidemmän seisonnan jälkeen käyntiin polkeminen. Yhden toisio rattaan hampaat petti ja polkimeen piti hitsata täytettä kun alumiini painuu montulle ja liikerata kärsii.

Näyttää myös, että toukokuussa on peräkkäisillä viikoilla Etelä-Suomen työmatkaa. Tuli mieleen, että jos edestakaisin kulkemisen sijaan ottaisikin sellaisen miniloman siihen kohtaan; omaa rauhaa ja mukavaa tekemistä (uinti ja vesijumppa, ulkoilu, sali jos pystyy, lukeminen).

Pori!

Minä olen Pajulahdessa lomalla pääsiäisen jälkeen 🙂
Pajulahti myös harkinnassa! Siellä en ole koskaan käynyt toisin kuin Vierumäellä, niin jo siksikin ajatus viehättää.

Aulangon kylpylä myös mietinnässä. Ainut vaan, että Scandicissa on ”kuntohuone”, joka ei välttämättä tyydytä, jos on innostusta ja terveyttä salitreeniin. Netistä ei löytynyt kuvia Aulangon ”kuntohuoneesta.”

Simonkenttä

vieläkö sielä pystyy yöpyä? Minä en ole uskaltanu kokeilla +10vuoteen

olen nykyään erittäin algeerinen kampille, pyrin vältelemään sielä piipahtamista viimeiseen saakka, miellyttävimpiäkin haahuilualueitin kun ydinkeskustasta löytyy

Joku siellä kiinnostikin kun googlailin aktiivilomailua kotimaassa. Mutta Poriin ajaa 3 h Helsingistä. Vaikken vielä tiedä ekan työteissun ohjelmaa veikkaan, että sitten olisin aika myöhään perillä ja ”viikonlopun vietossa.”

vieläkö sielä pystyy yöpyä? Minä en ole uskaltanu kokeilla +10vuoteen

olen nykyään erittäin algeerinen kampille, pyrin vältelemään sielä piipahtamista viimeiseen saakka, miellyttävimpiäkin haahuilualueitin kun ydinkeskustasta löytyy
Miksi ei pystyisi?

Simonkenttä on helpoin paikka, kun olen vaihtanut taksissa istumisen länsimetroon. Tuntuu nopeammalta matkanteolta ja jotenkin myös miellyttävältä hukkua työmatkalaisten massaan.

Toki sekin, että työnantajan maksamalla matkalla suosin ohjeistuksen mukaan hotelleja, joiden kanssa on sopimushinnoittelu.

Miksi ei pystyisi?

koska olen opettanut itseni viimevuosina katajanokan rauhaan, kaamea hälinä ja vilinä sielä kanpissa

saattaisi ruveta ahistamaan, siksi en taida enää uskaltaa kokeilla

Tresidenttiin taas huhtikuussa. Kaveri sai lentokapteenin natsat, niin mennään porukalla juhlistamaan. Todennäköisesti normipäivä-tyyppinen reissu.

Maaliskuun lopussa pitäis käydä konttorilla niin taidan ottaa kans tresidentistä. Siitä on mukava tunnin kävelymatka. Virkistävä aamulla reippailla ja iltapäivästä takas. Olis hotlia ihan vieressä, mutta mukavempi tuo.

Back
Ylös Bottom