Painoliivi joka ei paina olkapäistä?

Kysympä täältä aloittelijoiden osiosta kui silmät haulla vastausta löytänyt. Omaan 10 kgn peruspainoliivin missä on mahan kohdalla 2 kpl velcroremmit. Vaikka alimmaista remmiä kuinka kiristäisi, painaa painoliivi lenkillä ikävästi. Ymmärtääkseni johtuu siitä ettei painoliivi lepää lonkkien varassa (kuten esim oikein säädetty painava rinkka) kiitos jonkin verran elastisten noiden remmien takia.

Nyt ois tarkoitus päivittää 20 kgn painoliiviin ja mietin onko pakkislaisilla kokemuksia asiallisista painoliiveistä, joissa paino ei tunnu olkapäiden/kaulan/niskan seudulla?

HC PRO:ta säädettävää 1-20 kg painoliivi tai Corefit®, molemmat ollu testissä ja ihan ok tuotteita. Minusta kumpkaan noista ei ihan lepää lonkkien varassa, vaikka muuten istuvuus oli itselleni kohtuullisen hyvä. Paino kyllä tuntui olkapäillä vaikka kuinka kiristeli velcroremmejä.

Edit: testissä oli myös compactfitin painoliivi, se oli olkapäistä kaikista paras, vartaloremmi olisi voinut olla parempi ja saatavuus vaan oli erittäin huono. Heidän sivustolla ei niitä näyttäisi enää olevan

Viimeksi muokattu:
Painoliiveissä myös ne olkaimet yleensä jotenkin vaan sinnepäin tehty, liian leveät (kapeampiharteisella usein olkapään ei epäkkään päällä), rinkoissa mietitty että ovat ergonomiset. Rinkkaa kätevämpi voisi olla joku kameralaukku, ovat kompaktimpia ja tehty kestämään painoa, pehmustettu, 20 kg varmasti ok useimmille keskikokoisille. Paremmissa on rinnan yli kiristys ja lantiovyö. Lisäksi jaettavat osastot mihin painoja sijoitella. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, mutta jos kyseessä jonkinlaiset kävelyt ja samoilut niin mieluummin reppu/rinkka kuin painoliivi, sinnehän saa sitten vaikka juomaa ja evästäkin mukaan.

Painoliiveissä myös ne olkaimet yleensä jotenkin vaan sinnepäin tehty, liian leveät (kapeampiharteisella usein olkapään ei epäkkään päällä), rinkoissa mietitty että ovat ergonomiset. Rinkkaa kätevämpi voisi olla joku kameralaukku, ovat kompaktimpia ja tehty kestämään painoa, pehmustettu, 20 kg varmasti ok useimmille keskikokoisille. Paremmissa on rinnan yli kiristys ja lantiovyö. Lisäksi jaettavat osastot mihin painoja sijoitella. Riippuu tietysti käyttötarkoituksesta, mutta jos kyseessä jonkinlaiset kävelyt ja samoilut niin mieluummin reppu/rinkka kuin painoliivi, sinnehän saa sitten vaikka juomaa ja evästäkin mukaan.
Joo mä luulen että tää on varmaan se paras kompromissi. Mulla on ortliebin 35 joka on ymmärtääkseni melko hyvä reppu ja siinä pystyy kiristää vyöremmiä niin että koko paino lepää täysin lantion varassa.

Mietin vaan että onko repuilla käveleminen yhtä hyvä koska siinä paino on sun selässä ja sen takia kävelet selvästi etukenossa vs. painoliivillä kävely? vai onko tuolla mitään merkitystä? lenkit on 3-10km lenkkejä mitä oon tehnyt

Joo mä luulen että tää on varmaan se paras kompromissi. Mulla on ortliebin 35 joka on ymmärtääkseni melko hyvä reppu ja siinä pystyy kiristää vyöremmiä niin että koko paino lepää täysin lantion varassa.

Mietin vaan että onko repuilla käveleminen yhtä hyvä koska siinä paino on sun selässä ja sen takia kävelet selvästi etukenossa vs. painoliivillä kävely? vai onko tuolla mitään merkitystä? lenkit on 3-10km lenkkejä mitä oon tehnyt

Paino rinnalla on painoa hengityselimistön päällä rintakehän pitää pystyä liikkumaan. Sen takia kait ihmisen taakankantosysteemit kehittyny selkään tai jopa pään päälle, mutta ei eteen rinnan päälle. Olen vaeltamassa käynyt jonkun verran niin en ole kokenut sitä ongelmaksi että paino selässä, jotenkin tuntuu itsestään selvältä että paino siellä.
Nuo painoliivit vähän fake juttu mun mielestä, taakka selkään tai sitten jos haluaa lisäpainoa calistenics voimailuun niin dippivyö leuanvetoon tai dippiin.

Back
Ylös Bottom